Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
criticalwidow

Schakelkast davin dv14

Recommended Posts

Gegroet medekwekers,

 

 

Ik heb zitten kloten met het elektra en heb mijn afzuiger er nog niet op aangesloten omdat er maar 1 plantje in die tent staat. ;)

De lamp is aangesloten (400watt) op de vsa en brandt ook gewoon!

Maar ik wil m op 12/12 zetten hoe doe ik dat nou?

Hoe weet dat ding nou hoe laat het is? B)

Ik heb die paarse "schuifjes" naar beneden gedrukt op de tijden dat hij uit moet staan, zo heb ik het dus gelezen he......

Dus ik wil de lamp aan om 07:00 en uit om 19:00... ik heb die schakelkast opengemaakt want ik d8 dus dat ik een "klok" moest goedzetten maar er zit dus geen klok in :) Nu voel ik me dus echt blond en weet het ff niet meer!

Elektra is zowiezo niet voor mij weggelegd want ik pakte net dus mijn vsa vast en die was gloeiend heet :)

Nu weet ik dus dat ik een schakelbord moet maken en alles op dat plankie moet bevestigen...... wat een lul ben ik zeg!

Graag wat tips boyz....

 

Greetz CW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst en zeker: Zet die VSA op een stoeptegel met wat stukjes steen tussen de VSA en de tegel zodat de lucht er tussendoor kan. Dat is belangrijk !! . Die wordt gewoon zo heet en het is een serieus brandgevaar als ie zeg maar op de vloerbedekking staat.

Ik moest heel ver terug lezen maar ik heb begrepen dat je een LeGrand schakelklokje hebt. Volgens verschillende leveranciers zou die tot 600 watt magnetische VSA moeten kunnen schakelen.

Nu nog de afzuiger en de thermostaat aansluiten en je bent het mannetje.

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Davin-producten zijn heel simpel hoor B)

Je ziet de klok toch bovenop? Draai daaraan, je ziet een pijltje dat vast blijft staan, zorg ervoor dat het pijltje wijst naar het goede tijdstip (nu dus op 20 bijvoorbeeld, om 20.30 tussen de 20 en 21 in), en doe dan de schuifjes naar buiten/beneden voor als die aan moet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chassie: ik heb een schakelkastje met een ingebouwde grasslin tijdschakelaar das volgens mij geen legrand.

Maar goed, die vsa op een steen is idd wel een goed idee maar ik wilde hem bevestigen aan een mdf plankie ook goed toch?

Ik heb liever alles op oog-hoogte want die tent staat al in een krappe kamer ik kan er net langs de zijkant lopen snappie ;)

 

 

@markz: Bedankt voor de uitleg voor deze noob B) ! Ik dacht al zoiets maar ik moet het zeker weten en daar is dus dit forum voor!

Het ziet er uit als een davin schakelkast maar ik lees net dat het een gewiss schakelkastje is met een ingebouwde grasslin schakelaar komt volgens mij op hetzelfde neer toch? En wat zou jij doen met die vsa??

 

Bedankt heren! :)

 

Greetz CW

Share this post


Link to post
Share on other sites

op mdf? Hou eens kort een aansteker bij een mdf plaatje? En kijk dan eens wat er gebeurt, denk je in wat er gebeurt als dit 18uur lang zo blijft. Druk er afstandshouders tussen (of een stapel ringetjes) zolang hij maar een stukje van het materiaal afhangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een aansluitende vraag, hebben jullie je afzuiger ook op de schakelklok gezet? Mijn afzuiger is apart aangesloten en staat aan wanneer mijn lamp uit staat. Is het beter om de afzuiger uit te laten gaan als de lamp uit staat?

 

Thx

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je plantjes klein zijn kun je die uitzetten als je lamp uit is,

dan hebben ze nog niet zoveel verse lucht nodig,en hou je de lv wat hoger.

Als ze wat groter zijn,continu laten draaien.

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even een aansluitende vraag, hebben jullie je afzuiger ook op de schakelklok gezet? Mijn afzuiger is apart aangesloten en staat aan wanneer mijn lamp uit staat. Is het beter om de afzuiger uit te laten gaan als de lamp uit staat?

 

Thx

 

Grts

altijd je lucht zuiveren en iets onderdruk houden in je klimaatruimte.....

tgaat lekker "stinken" als je de afzuiger uitzet :verrygood ...maar in een huisje op de hei is dat geen enkel probleem :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...