Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NLwiet

Tips graag

Recommended Posts

Ik vind het eigenlijk een beetje onnodig hier een topic voor aan te maken, maar doe het wel want wil het toch efskes van jullie horen B)

Ik heb nu 3 plantjes in de volle grond van al wel een meter, maar wil graag bijleren dus tips zijn van harte welkom! Heb vorig jaar een mooie oogst gedraaid op dezelfde manier.

 

Maar zijn ze wel groen genoeg? (Hij lijkt hier groener dan in het echt (klein beetje maar))

gallery_30442_12123_237297.jpg

 

Wat is dit, had ik vorig jaar ook, ze leden er vorig jaar niet onder nu ook niet. zit ook op de nieuwe blaadjes.

gallery_30442_12123_64717.jpg

gallery_30442_12123_2130233.jpg

 

En hier heb ik last van, ik zag dat er meerdere mensen waren die het zich afvroegen, ook hier leid hij niet onder.

gallery_30442_12123_2766415.jpg

 

En ten slot, er loopt echt een hele mieren kolonie over mijn planten, maar er zijn (bijna) geen luizen, de bladeren zijn niet plakkerig en zie ze nooit luizen 'melken'. En het is ook niet mogelijk dat ze mijn bladeren aanvreten toch? teminste daar nog nooit van gehoord.

 

Kom maar op met die tips!

 

NLwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het deze keer rupsen zijn.

 

Maar zou ook van andere beestjes kunnen zijn... tja het is buiten, dus dit soort problemen heb je altijd.

 

je plantjes hebben een mooie kleur.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel vrij zeker dat het geen bladluizen zijn,

het kunne rupsen zijn ja, of slakken maar wss geen sporen van slakken daar te zien?

 

Voor de rest ziet je plant er gezond uit B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die steunpalen blijven ze wel overeind staan hehe.

 

Het lijkt op een rupsen probleem. Zo zag het er bij mijn planten ook uit toen ik last had van rupsen. Kijk ook even goed of er geen opgerolde bladeren tussen zitten. Zitten er wel opgerolde bladeren tussen, rol er dan eentje open daar zit dan waarschijnlijk een rupsje in.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb ongeveer dezelfde opstelling, mag ik vragen wat je oogst pp dan precies was?

Vorrig jaar had ik 4 planten en 600gram,(600/4=150g) had wel alleen de grootste toppen geknipt, want het was echt rete veel werk. Maar hoop/verwacht dit jaar wel iets meer ;) Had hem ook niet bijgevoed, wil ik dit jaar ook maar gaan doen :)

Bij jou dan?

 

Met die steunpalen blijven ze wel overeind staan hehe.

 

Het lijkt op een rupsen probleem. Zo zag het er bij mijn planten ook uit toen ik last had van rupsen. Kijk ook even goed of er geen opgerolde bladeren tussen zitten. Zitten er wel opgerolde bladeren tussen, rol er dan eentje open daar zit dan waarschijnlijk een rupsje in.

Ja ze staan niet zo beschut en mijn ervaring van vorig jaar is dat ze nog wel eens horizontaal op de grond konden liggen na een storm :)

Ja ben al wel opzoek geweest, het zijn geen slakken want er zijn en geen sporen te bekennen en ben ook een keer net na de regen effetjes een kijkje wezen nemen en toen was er ook geen slak te bekennen.

Ga hem wel even checken op opgerolde blaadjes B)

 

bedankt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...