Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
goofy

vreemde manier van kweken

Recommended Posts

is opzeker een dikke berg wiet :wacko: :D

en word gekweekt in een cyclotron zo heet dat systeem heb tijd geleden een stuk over gelezen weet enkelt niet meer op welke site dat was shit

maar als ik tegen kom weer dan zet ik er wel bij

je kweekt horizontaal ermee voeding gaf je er van bovenaf in ,deuren dicht en je creeert een goed klimaat voor de plant

enkelt nadeel zoals je zag toppen verbranden maar ja daartegen over heb je wel echt een berg wiet voor je neus liggen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohja dat ding heet niet cyclotron maar colesium :D

bizarre uitvinding dat zal ik ook wel willen hebben hoor

heb eindelijk na veel spitten op internet wat gevonden

gebruiksaanwijzing van dat ding

staan trouwens nog 2 zulke systemen op de site

ook erg mooi systeem

zal ff linken :http://thcbc.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik maar een opmerking over.

 

SHIT WAT EEN ONBESCHOFT GROTE BERG WIET!

(Wat zal dat lekker ruiken by the way)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die berg wiet kom je wel ff toe :wacko: Maar da mag ook wel voor die prijs. Ik hou het nu tog maar bij een paar plantje in een kast :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als we nu eens een blauwdruk van zo'n ding bemachtigen :D

mischien kan je zoiets gelijksaardig wel zelf in elkaar steken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal niet zo makkelijk zijn dat ding namaken

water gaat langs de wand in een druppelvorm wat ik er van begrijp

lamp moet niet zo probleem zijn gewoon lamp los in je hok hangen zonder kap wel een kap over je bulb heen zetten anders verbrande toppen zoals te zien op die site

Share this post


Link to post
Share on other sites

der kunnen in zo 1 "colesium" 400 planten als de flikken u daar op pakken .... :D :wacko:

 

lijkt me wel leuk om ergens te doen met een paar ervaren kwekers samen en dan gewoon voor de verkoop :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Fuck! Fuck! Fuck!

Niet te geloven wat ze daar allemaal uitvinden!! Wil het wel eens bekijken met een amigo van mij (industrieel ingenieur); dus misschien binnenkort op deze site: DE BLAUWDRUK!!!

Greetz :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal wel gaaf zijn om dat ding te hebben

weinig ruimte en tussen de 200 en 400 planten

das een vette opbrengst draaien dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze moge ook is iets kleins uitvinde om te kweke en waar da ge geen duizende euros voor moet investere :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm als het echt zo goed erkt vind ik het wel heel interessant. ik denk dat de simpelere versie ook vrij makkelijk zelf te maken is. deze bijvoorbeeld:

 

http://www.overgrow.com/edge/gallery/17684/DSC05537.JPG

 

lijkt me wel leuk om te maken, je kan gewoon van die grijze pvc rioolstukken ervoor gebruiken. gewoon elke keer zo'n Y stuk op elkaar zetten. die in een zelfgemaakte grondplaat zetten, zodat de kolommen kunnen draaien zegmaar. dat is weer makkelijk om het handmatig water te geven. je kan er voor kiezen om heel de kolom vol te gooien met grond maar je kan ook geschikte bakjes zoeken die er precies inpassen.....

 

hun doen het gewoon van een speciaal gegoten stuk polyester oid dat is hier goed te zien.

http://www.overgrow.com/edge/gallery/17684/DSC05157.JPG

 

 

ik denk dat ik maar es wat tekeningetjes ga maken :D

 

edit: gewoon even de links kopiëren naar je browser pleaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het grootste probleem de koeling is.

Omdat alles zo kompakt is krijg je dat met geen mogelijkheid afgezogen zonder de planten uit de potten te zuigen :D

Die gaste hebben allemaal airco toegepast. Duur grapje en niet alleen in de aanschaf maar verbruik is ook hoog

Even snel uitgerekend met drie 600 watters, airco unit, ventilatie,

afzuiging toch gauw 4kW stroomverbruik. Ga daar maar eens aan beginnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een simpelere versie kan toch. en airco hoeft echt niets perse. een waaier onderin de kolom zegmaar die alles naar boven blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze halen anders alleen die grote berg wiet met zes 1000 Watt pitten.

Wil je weten hoeveel hitte hiervan af komt?

Moet je er eens in gaan staan :D

Zonder airco kun je het vergeten in die opzet. of je moet er een windtunnel onder bouwen :wacko:

Kleinschaliger? misschien? Die vorm van etages waarbij je planten eigenlijk elkaar

gaan overlappen, staat mij wel aan. De toppen van de onderste plant bevinden zich net halverwege de bovenste plant waarbij het licht weer optimaal op de hoofdtoppen valt.

Het probleem bij deze manier van kweken blijft toch de warmte omdat je toch minimaal met drie 400 watters moet werken om de hoogte te halen precies drie lagen, drie planten ,misschien vier boven elkaar. In totaal ongeveer dertig a veertig planten met drie 400 watters? Gokje? 1.5 kilo

Wie O wie is de man/vrouw om dat eens te gaan proberen? Je zou het ook kunnen maken uit MDF in de vierkante vorm met een soort koelkastdeur waar je dus op een soort schappen je planten hebt staan.

Ik begin er in ieder geval niet aan.( krijg ik nooit opgerookt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en is er al iemand van dit forum die het aan het uitproberen is?

vertel en laat zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...