Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kelso

hulp bij auto fast bud en autoblueberry

Recommended Posts

hoi mannen

ik had dus 3 zaadjes blueberry en 3 zaadjes fastbud waarvan ik alledrie de fastbuds en 1 autoblueberry heb van laten ontkiemen in spongepads onder een speciale fluor spaarlamp die gemaakt is voor de groei van planten

dit is perfect gelukt en plantjes zijn ook perfect overgepot in speciale potgrond .

 

nu staan alle vier mijn plantjes onder een 800w t8 tl van phillips (coolwhite 33), en in het begin groeide mijn plantjes zeer snel maar nu staan ze op 1 week en 5 dagen is is de groei precies geremd

 

ik geef ze 5 keer per dag iets van de 0.15 l ontkalkt en gezuiverd water ( mbv waterfilter ) en soms spuit ik de boveste blaadjes om stof te vermijden en voor betere lichtopname

 

de grond waar ze instaan is speciale potgrond die gemaakt is om een ph te behouden van 6-6.5

de potten zijn grote 12 liter potten per plantje

 

ook gebruik ik een ventilator voor verse lucht en windnaabootsing om ze steviger te maken

ik gebruik nu voor 3 planten (ander is later ontkiemt) ook een lichte dosis groeivoeding die 10 % stikstof bevat voor betere groei .

 

 

ik snap echt niet waarom mijn plantjes zo traag groeien opeens en in het begin zo snel :)

ik heb nog vrienden gehad die nooit zoveel zorg besteed hebben aan hun plantjes en die toch zalig veel resultaat hadden

 

kan het liggen aan het feit dat mijn planten niet 100 lichtdicht zitten ( dit is name niet mogelijk in mijn kamer )

buiten mijn tl licht krijgen ze een miniem beetje zonlicht die door mijn gordijnen komt ale niet echt het zonlicht de schijn die erdoor komt

 

de lamp hangt nu 15 cm boven mijn plantjes die ongeveer 15 cm zijn , moeten ze dichter ? hoger ?

of moet ik echt kijken voor een hps lamp ? er is maar 1 verdeler aan de kust hier die deze kan hebben maar of hij een armateur heeft was hij niet zeker das de shit natuurlijk , best morgen eens bellen en aanvragen eventueel

 

ik weet dat mijn kweek niet profesioneel is maar toch heb ik op de meeste puntjes gelet , ik heb helaas het vermogen niet om een hele kamer om te bouwen in een lampenkast met aluminiumfolie over me hele muur . :lol:

 

ik zal eens wat fotos maken en uploaden miss zien jullie dan direct het probleem

 

gallery_30754_12271_854614.jpg

 

greets

Edited by Kelso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Search and you shall find

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan nog even een paar vraagjes toch maar.

 

800 Watt zal toch wel niet? en normaal gesproken moet een TL zo dicht mogelijk op de plantjes, iets van 3 CM. dan wel goed in de gaten houden dat ze niet tegen de buisjes aangroeien.

 

en als je wat foto's plaatst maakt dat het antwoorden IDD wat makkelijker.

 

en als je de plantjes net hebt overgepot, en de grond vooraf hebt ingewaterd, hoef je ze normaal een tijdje geen water meer te geven, en voorlopig hebben ze ook nog geen voeding nodig.

 

wat voor een merk grond staan ze in?

 

en een klein lichtlek in je ruimte zal nu nog geen probleem zijn.

 

eerst maar even voorstellen, en veel lezen en wat meer info geven.

 

EDIT** zo te zien veel te nat en te weinig geduld, plantje ziet er wel goed uit. *** EDIT

 

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de lamp nu lager gehangen trug op 5 cm van de plantjes en zal wat letten op minder water geven

alhoewel ik vind dat mijn plantjes het zeer snel en goed opnemen

 

ze zijn nu al bijna 2 weken oud van zaad tot nu en zijn ong 15 cm wat ik wat klein vind

morgen ga ik een hps lamp kopen van 250 of 400 watt met armatuur , hopelijk groeien ze daar veel sneller mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kelso.

 

is de foto welke je hebt geplaatst zoals ze er nu bij staan? als ze dan 15 Cm hoog zijn zijn ze erg gestrekt.

En als je dat bedoelt met snel groeien klopt dat wel, maar dan kun je nog niet echt spreken van groeien.

 

vertel eens wat meer over je setup, ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar als je ruimte niet in orde is, en je knalt er meteen een 400 watter boven komt het niet goed.

 

heb je BV een afzuiger, en voor later een filter?

heb je een hokje gebouwd?

 

zonder afzuiger met HPS ben ik bang dat je het klimaat niet onder controle krijgt.

 

als ik jouw was zou ik eerst een flink aantal topic's doorlezen, en dan met name letten op BV warmteproblemen.

voorlopig kunnen ze best onder de TL blijven, dan heb je nog best wat tijd (een paar weken) om te kijken wat je wilt gaan doen.

 

Ik heb een aantal kweekjes onder TL afgerond, dus een echte noodzaak voor HPS is er niet, ook zijn er nog meer mogelijkheden, T-neon BV.

 

Eerst even rustig ademhalen, en dan de juiste keuzes maken, en geduld is een hele belangrijke factor bij het kweken.

Als je halsoverkop allerlei zaken gaat aanschaffen kost het in elk geval een hoop geld en dan heb je nog niet de garantie dat het wel gaat lukken.

 

Succes met de plantjes.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...