Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GanjaGirl

eet jij ...

Recommended Posts

HOI

 

Eet jij vlees? of alleen vis? of geen van beide? of mss alleen gevogelte?

En waarom?

 

 

 

Ik ben een halve veggie dwz ik eet geen vlees maar wel vis.

Ik ben ongeveer vijftien jaar geleden gestopt met het eten van vlees omdat ik dacht waarom eet ik dat nou? want ik heb het nooit lekker gevonden, en enkele dingen vond ik zoiezo niet lekker zoals biefstuk en kotelet en ingewanden brrr. Dus ben ik er mee gestopt omdat ik had geleerd dat je het helemaal niet nodig hebt om gezond te zijn. Maar dat hadden ze mij wel wijs gemaakt toen ik jong was dat je het nodig hebt. En zelfs toen ik dan al ouder was en stopte met vlees eten waren er zelfs dokters die zegden je gaat omvallen en aan allerlei te kort hebben. Ben dus na al die jaren nog steeds niet omgevallen en heb ook geen tekorten tot groot ongenoegen van die dokters :) Ik eet wel overwegend zalm omdat ik dat het lekkerste vindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowke,

Overig & Zo

Van alles en nog wat wat niet direct met de andere sectie's te maken heeft

 

Dus de vraag staat hier goed. :)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei,tja foutje van mij dan,dacht dat we hier allen over onze meisjes mochten spreken,

en mss ook wel wat teveel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ganjaG,

Ik ken dat wel, ik ben ook een beetje halfslachtig vegetarier. :P

Ik vind veel soorten vlees ook niet lekker, van kinds af aan.

Mijn moeder (rip), zei altijd "zit je je maaltijd weer te ontleden?, ik haalde het vlees er uit :wacko:

Sommige vlees dingen vind ik wel lekker, uitgebakken spek b.v. maar dat is een van de weinige voorbeelden.

Ik probeer ook nog wel andere dingen maar die gooi ik vaak weg, echt zonde!

 

Kip ging altijd wel, totdat ik op een bio-tuinderij werkte.

Daar waren ook kippen die ik verzorgde, elke dag (duur)biovoer + zelf geplukte kruiden, een redelijk hok.

Na 1 jaar gingen ze naar de slacht. Eerst een regulier slachthuis geprobeerd maar dat kon niet!

Onze 1 jaar oude kippen waren te klein voor de slachtmachines!, in tegenstelling tot de plofkippen die ze normaal verwerkte van 2 maanden oud :D

 

Altijd fijn die horrorstories :lol:

Ik heb ook wel is geslacht, om niet hypocriet te zijn :)

Op "Keniaanse" wijze. Dat houd in: op de uiteinden van de vleugels zitten met beide knieen, en dan de strot door. :D:

niet echt een aanrader.

 

Vis en garnalen zijn om een of andere reden toch anders, ofzo.

Hoewel mij huis vol staat met aquaria, toch raar B)

Maar ik eet ook veel tofu, temphe ect.

 

Groetsels P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik eet geen rauwe haring, gerookte paling, varkensvlees( oa gedroogde worst , spek, karbonade, spareribs en ham), en orgaanvlees als kippenlevertjes ,niertjes of kalfshersenen, ook geen verse ananas.

Ik heb geen geloof die me het verbied, maar ik weet welke parasieten erin kunnen zitten. En gezien wat die met een lichaam kunnen doen binnen een maand.( ongeneeslijk, en dodelijk zelfs van nederlands vleee)

Het enige wat ik uit principe niet eet omdat het echt dieronvriendelijk word geoogst zijn : ganzelever(eendelever), kaviaar, kikkerbilletjes, kwarteleitjes, en ik zal geen echt bont in mijn kleding willen hebben.

 

Verder ben ik een gemiddelde eter, die houd van kipsaté en stukjes rundvlees van de bbq. nasi, spaghetti, Mie .Alleen gekookte of gebakken aardappelen ben ik niet gek op. maar ik eet minimaal 1 keer in de week aardappelen omdat het gezond is, en dan geen friet( maximaal 1 of 2 keer in de maand) en dan zelf bakken in soja olie, en zelf mayonaise maken( van samonella vrij eigeel en arachideolie) nee die zoetzure rommel die calvé en remia enzo verkopen smaakt echt niet naar mayonaise zoals die hoort te zijn.

 

chili con carne, met verse rode peper en verse knoflook lust ik wel.

 

mc donalds of burgerking? nee bah, alles smaakt naar frituurvet , rookaroma* en muffe augurk samen met geweekte droge uitjes.

 

*rookaroma : rook van eikenhout en beuken word net zo lang door een mengsel van natriumnitriet(E250), water en koolzaadolie geblazen tot deze vloeistof zwart word, een paar druppels van dit spul door een kilo vlees mengen, geeft de smaak alsof het van de houtskool gril komt. zoals rookworst (zie ingrediënt : rookaroma)

 

Als ik een hamburger maak, dan bak ik mijn eigen broodjes van melkbrood, puur koop rundvlees( is ook al oppassen in de supermarkt, rundergehakt in de supermarktheeft tegenwoordig al 5 ingrediënten zoals kleurzout, wat er voor zorgt dat het een kunstmatig rood kleurtje krijgt. conserveringsmiddelen, het gehakt in het midden van de verpakking heeft de normale gehakt kleur)

 

 

Ja en als je overal op moet letten... ze stoppen overal te veel zout in. want fabrikanten denken dat het er lekkerder door word. Ik heb vaak genoeg een kant en klare soep, of vlees sausen in potjes gewoon weggegooid omdat het walgelijk zout was. dus ik koop die zooi niet meer.

 

De cola van tegenwoordig, bevat 10% meer suiker dan 30 jaar geleden, omdat het is aangepast aan de gemiddelde smaak.

 

Jammer, maar ook met zout en suiker probeert de regering te conditioneren. want op suiker en zout word het meeste verdient.

(en dan dwaal ik weer af, weer ff ontopic)

 

Ik weet wat ik eet, als er te veel ingrediënten in zitten die 50 jaar geleden nog niet bestonden( natruimglutaminaat, broodverbetermiddel, smeltzout) dan eet ik het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zit hier wel op het wietforum ...

 

Tja, ik dacht het is toch leuk om ook eens over iets anders te praten :lol:

En ik zag hier dingen staan zoals vissen dat gaat ook niet over wiet hé :D

 

 

@Blowke,

Overig & Zo

Van alles en nog wat wat niet direct met de andere sectie's te maken heeft

Dus de vraag staat hier goed. :P

Groetjes

Torsten

 

Oef, thanks :D

 

 

Oei,tja foutje van mij dan,dacht dat we hier allen over onze meisjes mochten spreken,

en mss ook wel wat teveel :)

 

Er staat hier veel over hoor dat niet te maken heeft met dé meisjes :wacko:

Vissen, hobby's, nieuws, aardappelen, .... B) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee die zoetzure rommel die calvé en remia enzo verkopen smaakt echt niet naar mayonaise zoals die hoort te zijn.

 

Ja en als je overal op moet letten... ze stoppen overal te veel zout in. want fabrikanten denken dat het er lekkerder door word. Ik heb vaak genoeg een kant en klare soep, of vlees sausen in potjes gewoon weggegooid omdat het walgelijk zout was. dus ik koop die zooi niet meer. De cola van tegenwoordig, bevat 10% meer suiker dan 30 jaar geleden, omdat het is aangepast aan de gemiddelde smaak.

 

Over de Mayo:

Dat klopt wel maar ik vindt hem wel ongeloofelijk super lekker die zoete mayo.

En als ik dan eens bij jullie ben dan MOET ik gewoon friet met die lekkere mayo.

Mijn mede Belgjes verklaren me altijd voor gek omdat ik meer van jullie friet hou die van ons lust ik niet.

 

Over zout en suiker:

Ben ik het helemaal met je eens.

Ik lust geen kant en klare maaltijden of soepen omdat het bij mij smaakt alsof er meer dan 1 kilo suiker in zit.

 

Dat is natuurlijk wel tegenstrijdig met het feit dat ik graag jullie zoete mayo eet.

Maar ja ik heb ook zo mijn uitzonderingen en nobody's perfect :)

Maar eet dat nu ook wel maar zelden want ben nu al zeer lang niet meer bij jullie geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik eet graag vlees af en toe 3 of 4 x per week .

Vis at ik ook altijd erg graag maar tegenwoordig zit er veel dioxine in de vis wat bij mij een versuffende werking heeft

(lees lichte concentratie problemen,moe,slapjes).

Daar naast nog een paar meltdowns in fukushima waar ze miljoenen liters water van de zee in dumpen...

Nee....ik at altijd graag vis maar met al die rommel in de zee is dat voor mij helaas voorlopig verleden tijd.

 

Het liefst eet ik gewoon vers eten ipv kant en klaar omdat het gewoon beter smaakt en er geen conserverings middelen in zitten.

Bv een grote pan verse pasta saus bolognese van tomaten gemaakt,duurt wel even 3 uurtjes maar dan meteen 4 bakjes invriezen voor later.

 

Wat ik links laat leggen zijn sowiezo normale frikandellen en kroketten,

ik zie er weinig in om rest vlees zoals darmen te eten...

Lever,dat ook nooit.

 

Waar ze me wakker voor kunnen maken is een roti gemaakt volgens echt oud surinaams recept,

met aardappels en 3 eieren ofzo.Kouseband,een zakje echte vlam sambal en 2 pannekoeken en dan komt het helemaal goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik prefereer ook vis, zoals zalm, tonijn, tong, sliptong, kibbeling, ook schaaldieren eet ik graag zoals krab, garnalen en kreeft.

 

Wat vlees betreft prefereer ik kip als enige. Soms kan je me bij maken met wat mager goed gekruid vlees zoals Grieks. Vlees hoeft voor mij dus ook niet perse.

 

Wel eet ik hier graag lekkere verse salades bij uit eigen tuin, zoals rucola, sla, tomaat, komkommer en wat pijnboompitjes erbij.

 

Eet smakelijk

 

Blowsterke

 

gallery_6979_11919_46704.jpg

gallery_6979_11919_42623.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het maar lekker vers is. :)

Vegitarier hier :lol:. Maar een een carnivoor stoort me nie :D t.

 

Net zoals blowsterke hou ik ook enorm van kruiden, kattekruid, camille en pepermunt heb ik nu staan.

Rozemarijn en bieslook komt er nog bij waarschijnlijk.

 

Mooie heldere fotos @blowsterke. Welk toestel gebruik je als ik dat even mag vragen?

 

Groet,

Edited by Flandria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks al allemaal om hier mee te doen 2hx9hmt.gif

 

Ja leuke foto's Blowsterke 2hx9hmt.gif

 

Hey Flandria ben je ook Belgje?

 

Ik eet ook graag supervers :)

 

111kvms.gif 30iz1xe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een lekker mals stuk vlees kun je me altijd wakker maken :) Er is eigenlijk geen dag dat ik geen vlees eet al ben ik wel een grote visliefhebber, met als grote favoriet toch wel zalm. Het idee alleen al, een heerlijke vette zalmmoot of -filet, niet teveel kruiden zodat de smaak van de zalm goed bewaard blijft... Ik kan het gewoon ruiken nu, het water loopt me al de mond in. Het is jammer dat overbevissing zo'n groot probleem is, anders had ik best 4 dagen per week vis willen eten (oke, ik heb er het geld ook niet voor helaas). Veel gezonder dan al dat vette vlees.

Eigenlijk de enige dieren die ik niet eet zijn schelpdieren. Ingewanden eet ik ook echt niet, vind ze heel smerig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vleesssss. omnomnomnom

 

En vis ook hoor :)

 

Laatst 560 gram spare-ribs gehaald in een stonede bui. Vreten als een wild beest. Heerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recent een lijstje tegen gekomen.

Kende meeste al wel. Sommige niet.

 

Ik noem(de) mezelf altijd vegetariér maar dat blijkt dus niet te kloppen,

omdat ik nog wel vis eet, en volgens het lijstje ben ik dan een Pescotariér,

lijkt wel een soort dinosaurus :D

Maar eigenlijk pas ik toch ook nog onder vegetariér mijn gedacht, al eet

ik wel geen eieren, maar dat is niet bewust dat is wegens tegenwoordig zijn ze

niet meer zo lekker als vroeger. Maar ga me wel veggie blijven noemen want

die pecto dingens vindt ik maar niets :lol:

 

 

WELKE ETER BEN JIJ

 

Omnivoor: eet zowel dieren als planten en hun producten.

 

Carnivoor: eet vooral vlees.

 

Vegariér: eet geen vlees of vis,meestal wel eieren of melkproducten.

 

Veganist: eet en gebruikt niets dat van dieren afkomstig is, dus ook geen zuivel.

 

Lacto- ovovegetariér: eet geen vlees of vis, wel eieren en zuivel producten.

 

Lactovegetariér: eet melkproducten maar geen eieren of vlees of vis.

 

Ovovegetariér: eet eieren maar geen vlees of melkproducten.

 

Pescotariér: eet geen vlees wel vis.

 

Pollotariér: eet wel gevogelte, eieren en zuivel maar verder geen vis of vlees.

 

Fruitariér: eet bewust minder vlees.

 

Vivo-vegetariér: eet wel vis en gevoglte, maar geen vlees eieren of schaaldieren

 

 

Het is maar dat je het weet :)

Ik wist het tot voor kort niet maar nu wel door dit lijstje :D

 

111kvms.gif 30iz1xe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanvulling op het lijstje:

 

Kannibaal: Eet vooral zijn eigen soortgenoten, verder groente fruit wat in de omgeving groeit, naast knaagdieren en vis. Jaagt en dood alleen dieren om in leven te blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola,

 

Eten drinken leuk.

 

Nesta heeft begin 2011 grote veranderingen in z'n eet en drink gewoontes gemaakt en eet zo weinig mogelijk E-nummers en al helemaal geen E621.

...dan vallen bijna alle vleeswaren, lang houdbare en kant en klaar producten al af.

Bij voorkeur alles biologisch, zo veel mogelijk zelf gemaakt en het liefst uit eigen tuin!

Noten zaden pitten gedroogd fruit en yoghurt to start the day.

En havermout is echt een superfood.

Goede suikers als o.a. Maple sirup.

Goed zout als oerzout of Himalaya.

Zo min mogelijk geraffineerde producten.

Geen light producten.

Alleen extra vierge olijfolie en om te bakken Arachide olie.

Geen margarine maar uitsluitend roomboter.

Kip is het 'gezondste' stukje vlees (...) maar hier regelmatig ook extra mager runder gehakt voor de burgers en balletjes.

Evengoed is een stuk kebab, merquez of kofte met lamsgehakt of soms een beste biefstuk ook niet te versmaden.

3 x per week vlees, 2 x per week (vette) vis en 2 x per week vegetarisch.

Wissel aardappelen, brood, rijst en pasta af.

Minstens 50% van de maaltijden moeten bestaan uit rauwe producten.

Brood is niet zo goed maar ja, stop daar maar eens mee. Zo min mogelijk...

Speltkiem of tarwekiem brood is het gezondst maar we doen het hier met beremeergranen en gewoon wit :D.

En voornamelijk kaas en humus als beleg.

Pindakaas is erg goed voor je maar dan wel die van de biologische winkel of Surinaamse. Zeker geen Calve!

Qua chocola: de puurder de beter. Eet geen melkchocolade en support Tony Chocoloni!

Niet meer dan 2 koppen koffie per dag maar dat lukt me lang niet altijd.

Drink veel groene thee.

Eet veel rode en blauwe vruchten en avocado.

Je kunt een zout oplossing en koninginnengelei innemen om dagelijks je mineralentekort aan te vullen.

En natuurlijk vitamine supplementen tot je nemen.

Drink alcohol met mate :D

 

Gezond gaan eten en gestopt met tabak: 4 kilo aangekomen in 5 maanden tijd.

..en ik snoep niet eens.. :lol:

 

:)

ND Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moet je nagaan hoeveel energie je lichaam nodig heeft om de nicotine, afbraakstoffen uit je lichaam te krijgen.

 

Ik had een keer twee vegetarische medestudenten op bezoek, die waren al helemaal high van het idee, dat ik die dag een maaltijd maakte met alles uit eigen tuin :) aardappeltjes, paprika, courgette, ui, knoflook, rode peper, bacilicum, rozemarijn, thijm. Met komkommersalade. en als toetje verse bramen en aardbeien, met mint .Alleen het zout kwam uit een pakje, maar was volgens de beschrijving op natuurlijke wijze gewonnen uit zeewater.

 

En die zagen dacht ik mij als vleeseter die een tomatenplantje , en een bosje peterseli in de tuin had staan. En laat nu net het werkstuk over biologische producten gaan.

 

5 jaar later(na examen enzo) kwam ik ze weer tegen en hoor ik ze er nog steeds over...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aanvulling op het lijstje:

 

Kannibaal: Eet vooral zijn eigen soortgenoten, verder groente fruit wat in de omgeving groeit, naast knaagdieren en vis. Jaagt en dood alleen dieren om in leven te blijven.

 

 

:) :lol: :D :D :wacko: B) :P ;)

Hopelijk kan je dan iemand vinden met wat vlees aan ;) :D

Aan mij zou je niet veel hebben :D

 

111kvms.gif 30iz1xe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik val onder Fruitariér: eet bewust minder vlees..

En eet veel groente liefst van een boer hier in de buurt dan weet ik zeker dat het bio is.

Vlees halen we alleen bij 1 slager is de 3de generatie die daar staat.

Ik eet 2 a 3 keer vlees en wanneer we geen vlees eten doen we extra groente met rijst en zODd heeft geen spleetogen (mijn vrouw wel).

Weet niet als ik zonder vlees kan zitten toch stoffen in die ook goed voor het lichaam zijn.

 

PS, we zijn gek op vis maar dat word minder want straks bestaat er geen vis meer.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg een voedingschema (veel eiwit , redelijk lage carbs)B) ik fitness al 4 jaar naturel.

Maar als het over lekker eten gaat ga ik graag chinees of een pizzatje halen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben omnivoor, verslaafd aan koffie, engelse thee met melk, chocolade en cruesli.

Ik eet 3 keer vlees per week, veel groente, veel aardappels, veel pasta. 1 keer per week een uitsmijter en 1 keer per week een makkelijke maaltje ( zelfgemaakte friet met salade).

Veel kruiden in mijn eten ( bieslook, tijm, rozemarijn, etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet niet als ik zonder vlees kan zitten toch stoffen in die ook goed voor het lichaam zijn.

 

/zODd

 

Welke gezonde stoffen zitten dan volgens jou in vlees?

Opgelet dit is niet aanvallend bedoeld hoor :P gewoon uit interesse :huh:

 

Voor zo ver ik weet , als er dan al gezonde dingen in vlees zouden zitten kan je die ook vinden in andere dingen.

Volgens mij is de tijd waarin er gezonde dingen zaten in vlees al lang voorbij en hebben we het niet nodig om gezond te zijn.

 

Ik zou alleen nog vlees eten als het terug kon zijn als toen ik kind was. (en gek genoeg is dat nog niet zo lang geleden)

Toen werd een varken of koe bij mij om de hoek thuis geslacht en werd er niets aan toegevoegd,

geen kleurstoffen, geen bewaar middelen, allemaal puur natuur, dat was pas lekker vlees,

maar de laatste vele jaren is vlees voor mij alleen maar bah. (ben geen veggie geworden voor de dieren maar omdat ik vlees niet meer lekker vond door alle bewerkingen, hormonen, problemen enz)

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik je niet zeggen.

Welke gezonde stoffen

Ik zeg niet gezond hoor want wat je zeg met sommige troep die erin zitten.

 

Opgelet dit is niet aanvallend bedoeld hoor gewoon uit interesse

Een forum is toch om met elkaar info te delen en je blik verruimen (zo zie ik het).

Ik kon 2 veggie uit de familie en die zijn zo bleek en slap als hell.

1tje is daarom gestopt en nu weer sterk zal wel niet voor iedereen gelden maar in dit geval wel.

Zal eens vragen hoe het precies zat.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...