Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Viezefur

2x WW (feminized) in de achtertuin

Recommended Posts

Hallo beste WietForummers,

 

Een aantal weken geleden heb ik een aantal gefeminiseerde White Widow zaadjes besteld en ontkiemd tussen twee schoteltjes met vochtige watten. Daarna de soon-to-be babskes in een klein potje gedaan met z'n tweetjes. Dat was supergezellig voor ze, maar nu heb ik ze ieder hun eigen pot gegeven. Deze twee 25-liter potten heb ik gehaald bij een growshop in de buurt, samen met speciale potgrond (Plagron Light-Mix) en alvast een flacon met groeivoeding (Canna Terra Vega). De bloeivoeding (Canna Terra Flores) was helaas op en zal ik later nog eens moeten halen. Qua voeding wou ik het hier ongeveer bij laten, maar als ik iets essentieels mis, hoor ik het natuurlijk graag. De plantjes zijn nu denk ik 2.5 weken oud (inclusief ontkiem-periode) en hieronder is het resultaat tot nu toe te zien. Als ik deze kleintjes vergelijk met andere kweekverslagjes, heb ik het idee dat ik iets te laat ben begonnen, maar ik kan er ook naast zitten.

 

gallery_9604_12239_2211804.jpg

 

gallery_9604_12239_94870.jpg

 

gallery_9604_12239_38659.jpg

 

gallery_9604_12239_3443171.jpg

 

gallery_9604_12239_2050410.jpg

 

De grond is te nat, tot die conclusie ben ik zelf in ieder geval al gekomen. Daar zal ik in de toekomst rekening mee proberen te houden. Ik was niet van plan om de boel te gaan verduisteren, want daarvoor ben ik simpelweg niet genoeg thuis. Om eventuele toprot tegen te gaan, bestaat wel de mogelijkheid om de planten onder een afdak te zetten (met lichtdoorlatende platen). De locatie van dit afdak is echter niet zo gunstig qua zonuren, dus voor het grootste deel van de tijd zullen ze gewoon in de tuin zelf staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk nog een verslagje gaat hard hier in de outdoor sectie :lol:

Zal wel uitkijken met de white widow want zoals je al zeg ze zijn erg schimmel gevoelig.

En je weet het al van de grond.

 

/zODd gaat zeker mee gluren eet alleen zo veel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he zODd word tijd dat je aan wat nieuws gaat377a.gif

of een lekkere pizza.gif

 

 

:) :lol:

 

Grtn Erazer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou 't lekker bij de :D en de :) of 'n lekker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ga ik ook volgen .. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viezefur, veel outdoorplezier.

 

Je bent niet te laat begonnen, je kan wel tot eind juni zaaien voor nog redelijke planten.

 

Als het weer zich doorzet zoals het de afgelopen maanden heeft gedaan, kunnen het nog hele struiken worden.

 

Fijne dag.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

Bedankt voor jullie reacties :D

Waarschijnlijk maak ik me te veel zorgen, maar de eerste twee 'kartelblaadjes' van beide kleintjes hebben kleine gele verkleuringen. Heb ergens gelezen dat daar heel veel mogelijke oorzaken voor zijn, maar ik denk zelf dat ik iets te gul qua voeding ben geweest (vandaar ook de potgrond die veel te nat is).

 

Het was op deze foto al een beetje te zien:

gallery_9604_12239_2050410.jpg

 

En deze heb ik vandaag genomen (helaas geen professionele kwaliteit, heb ze met m'n nieuwe Galaxy SII genomen :lol:)

gallery_9604_12239_2817375.jpg

 

gallery_9604_12239_3432753.jpg

 

Voor de rest ben ik mezelf aan het inlezen op het gebied van bepaalde methodes die meer opbrengst zouden moeten creëren (toppen, fimmen, low stress training, supercroppen etc). Het leek me een interessant idee om de planten eerst te toppen en dan later een aantal zijtakken te supercroppen. Dit gaat natuurlijk wel ten koste van de groei omdat de plant zich moet herstellen en ik ben al vrij laat begonnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben erg benieuwd of deze methodes ook echt meer opleveren. Voor de rest een fijn weekend nog (geniet ervan nu het nog kan!).

 

Later! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag!

 

De plantjes zijn weer een stukje gegroeid en ze lijken er ook wat gezonder uit te zien. Ik laat ze nog steeds meestal buiten staan (ook tijdens de regen) dus de grond is er niet veel droger op geworden de laatste tijd.

 

Dit is nummer een (m'n favoriet tot nu toe omdat ze wat vollere bladeren heeft):

gallery_9604_12239_2038474.jpg

 

Nog eentje van nummer een:

gallery_9604_12239_1923521.jpg

 

Zo ziet nummer twee eruit:

gallery_9604_12239_1171335.jpg

 

En hier staan ze samen te glimlachen richting te zon:

gallery_9604_12239_758899.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol die van jouw groeien dubbel zo snel als de mijne/

Geef je ze al groeivoeding ?

Vandaag is het wel heerlijk weer. In mijn kas is het lekker 27 graden :verrygood.

Maar mijn auto's staan wel buiten xD

mooie plantes , jij haalt het nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die groeien lekker zeg.

 

Op een mooie dag, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties!

 

@Sativahassan

Haha die groei is waarschijnlijk voor mij wat lastiger te zien omdat ik er elke dag naar kijk. Ik geef ze inderdaad af en toe wat groeivoeding, maar ze krijgen lang niet elke dag water (van mij) omdat het zo regenachtig is de laatste tijd. Gisteren was het weer perfect, maar vandaag zal het helaas weer wat tegenvallen. Zit er ook sterk aan te twijfelen om een kas te kopen of zelf iets in elkaar te zetten, maar weet niet of ik daar het budget voor heb.

 

@zODd

Zag dat een aantal van je planten ongeveer in hetzelfde stadium zijn als deze. Ik blijf je verslag bezoeken zodat ik goed vergelijkingsmateriaal heb :verrygood En veel plezier nog met je cake als die al niet op is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai hai,

 

Tijd voor een kleine update. De plantjes lijken het goed te doen, maar bij een van de twee ontstaan een soort scheuren/misvormingen in het blad. Het zijn pas twee blaadjes waarbij dit voorkomt, maar het liefste zijn het er nul natuurlijk. Ook zat er op datzelfde plantje vandaag een klein zwart insectje en het leek alsof er hele kleine eitjes waren gelegd op het plantje. Deze heb ik er voor zover mogelijk met de hand afgehaald en het ziet er weer schoon uit nu. Het andere plantje heeft een soort kronkel in de stam, waarschijnlijk veroorzaakt door hevige wind.

 

Bovenaanzicht van het plantje met de scheuren in de bladeren (scheur is linksboven te zien):

gallery_9604_12239_986242.jpg

 

Zijaanzicht van hetzelfde plantje:

gallery_9604_12239_1958988.jpg

 

Bovenaanzicht van het plantje met de kronkel in de stam:

gallery_9604_12239_474766.jpg

 

Zijaanzicht:

gallery_9604_12239_3502823.jpg

 

Overzicht van de twee moppies bij elkaar:

gallery_9604_12239_110735.jpg

 

Zoals te zien is op deze laatste foto groeit de rechter nog steeds wat meer de hoogte in en de linker heeft wat meer bladvorming (ook in de oksels). Ik ben van plan om bij de volgende internode ze allebei te gaan toppen. Of zou ik nog even moeten wachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good evening!

 

Het is alweer een tijdje geleden, dus ik denk ik post weer een updateje. Geen last meer van insecten, maar het verschil tussen de twee is nog steeds goed te zien. We hebben een lange dunne met heeele kleine zijtakjes en een 'korte' dikke met flinke zijtakken al. Ook zijn ze beiden nogal bekronkeld, ik denk dat dat komt omdat ik ze steeds op andere plekken zet om ze zoveel mogelijk zon te laten vangen. Hieronder wat foto's:

 

Zijaanzicht van de lange dunne:

gallery_9604_12239_1587669.jpg

Bovenaanzicht van de lange dunne:

gallery_9604_12239_1795651.jpg

Zijaanzicht van de korte dikke:

gallery_9604_12239_955998.jpg

Bovenaanzicht van de korte dikke:

gallery_9604_12239_2983953.jpg

Saampjes:

gallery_9604_12239_1797668.jpg

 

Ik zit er sterk over te twijfelen om ze op ons (platte) dak te zetten omdat ze daar altijd in de zon staan. Ben in de vakantie veel aan het werk en ga ook een bescheiden Eurotrip maken van een paar weken dus dat zou qua zonlicht wel de meest ideale oplossing zijn. Het probleem is echter dat ze dan vol in het zicht staan van de eerste verdieping van de buren en ik weet niet of die het zo op prijs stellen. Daarnaast ligt ons huis aan een veelgebruikte weg, dus langsrijdende vrienden in het blauw zouden het ook in de gaten kunnen krijgen. Ik wil ze ook beiden gaan toppen, maar heb het nog nooit gedaan en ben bang om een fout te maken.

 

Tschus,

 

Fur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Long time no see!

 

Vanwege een fijne vakantie en wat festivals ben ik een tijdje inactief geweest. Nu is het hoogste tijd voor een status update, want er is een hoop veranderd. Ze zijn "ietsjes" groter en ik heb ook heel amateuristisch een kasje gebouwd (denk latten, zeil, schroeven, nietjes, duct tape, schilderstape en tentharingen om de boel overeind te houden). Helaas heeft het weer van de laatste tijd alweer een breuk in het frame geslagen, dus ik weet niet hoe lang de kas het houdt.

 

Laten we beginnen bij de planten vlak voordat ik op vakantie ging:

gallery_9604_12239_2151477.jpg

 

Mooi verdeeld vanaf de bovenkant:

gallery_9604_12239_2350607.jpg

 

En nummer twee:

gallery_9604_12239_1758266.jpg

 

Iets meer dan een halve meter lang gok ik:

gallery_9604_12239_1727828.jpg

 

Na drie weken door Europa te hebben gereisd kwam ik terug en zagen ze er zo uit (ongeveer anderhalve week geleden):

gallery_9604_12239_1906242.jpg

 

Niet echt volle planten, maar ik heb ze uiteindelijk ook niet meer getopt of gesupercropped:

gallery_9604_12239_189396.jpg

 

Ook veel gele punten aan de uiteinden van de bladen:

gallery_9604_12239_70679.jpg

 

En deze heb ik in Barcelona op de kop getikt (werkt als een trein):

gallery_9604_12239_892884.jpg

 

Omdat ik ze graag droog wilde hebben voor de bloeiperiode heb ik met een maat even snel een kasje in elkaar gezet. Het materiaal heeft me ongeveer €40 gekost en ben er waarschijnlijk een uur of 2-3 mee bezig geweest. Zoals je ziet is het erg dun, schraal en goedkoop, maar het was de eerste keer dat ik een boor hanteerde en ik wilde niet teveel geld kwijt zijn. De afmetingen: 2.5m x 1.90m x 1.40m (h x l x b ). Het frame was op het begin helemaal afgedekt met zeil, maar na een aantal dagen werd duidelijk dat de condens niet uit de kas kon. Daarom heb ik onderin aan een zijde een groot gat gesneden en boven een iets kleiner gat. De temperatuur lijkt gedaald te zijn en het zeil is ook niet meer beslagen met condens.

 

Een van de planten is supergroot op dit moment (met de pot ongeveer 2.20 m), terwijl de andere wat kleiner is gebleven, maar wel voller (even groot als ik, dus zo'n 1.90 m). Dit verschil zat er eigenlijk vanaf het begin al in en het is alleen maar groter geworden, toch typisch. Ik heb geen van beide een voorkeursbehandeling gegeven.

 

Hier een aantal foto's:

gallery_9604_12239_1366022.jpg

 

Deze zijn vandaag genomen:

gallery_9604_12239_630360.jpg

 

De gele punten zijn op de punten zijn bij het kleintje nog wel aanwezig, maar een stuk minder:

gallery_9604_12239_2200585.jpg

 

Het eerste, door mijn camera vast te leggen, bewijs dat het in ieder geval vrouwtjes zijn:

gallery_9604_12239_215177.jpg

 

De bladeren van de grote dame zijn een stuk minder gezond heb ik het idee:

gallery_9604_12239_736824.jpg

 

Hier een afgestorven blad (ondertussen verwijderd):

gallery_9604_12239_813626.jpg

 

Het kleintje:

gallery_9604_12239_17628.jpg

 

En de grote:

gallery_9604_12239_1274039.jpg

 

Sorry van de rare positionering van de laatste paar foto's, het is best lastig om ze goed op de foto te krijgen omdat ze omringd zijn door de kas. Ik zit op dit moment wel met een probleem; de grootste van de twee heeft nog ongeveer 30 cm speling met de bovenkant van de kas. Ik had gehoopt met 2.5 hoogte wel goed te zitten, maar misschien zal ik de kas nog moeten verhogen op een of andere manier. Daarnaast is er ook nog de kans op instorting/verwoesting van het kassie.

 

Is het een idee om ze nu nog te gaan verduisteren, zodat ze in ieder geval beginnen met bloeien en minder lang worden?

 

Mocht de kas instorten, dan heb ik nog wel een plan b, namelijk ons afdakje bij het terras. Qua hoogte is dit afdakje echter niet ideaal (zie afbeelding hieronder). Is het afbuigen van de top een optie? Op die manier krijg je weliswaar een kromme plant, hij blijft wel beperkt in hoogte.

 

gallery_9604_12239_628691.jpg

 

Groei ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kasje heb je daar in elkaar geflansd!

En wat betreft die overkapping, lijkt me dat er

maar 20/30% zondlicht doorheenkomt.. Maarja

iig wel beter dan natte&rottende toppen! :verrygood

 

Succes & have a nice day

volkstuin 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de top wat gaan wegbuigen.

krijg je ook wat meer mooie toppie s van.

 

Grtn Erazer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, heb per ongeluk de top van de kleinste geknakt toen ik haar naar boven sleepte om hem in het donker te zetten. Even kijken hoe dat zich repareert en anders kan ik dat inderdaad ook op de joekel toepassen. Waarschijnlijk is het dan toch beter om ze in het kasje te laten staan, 20-30% lichtdoorlating is wel heel karig. Bedankt voor de input!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het ziet er allemaal prima uit, maar ik heb zo mijn vraagtekens bij het gebouwde kasje.

Heb je de luchtvochtigheid al eens gemeten binnen in je kas? Maak die kas niet teveel dicht .. als je een broeikas maakt is veel ventilatie echt noodzakelijk .. een deur open .. een paar ramen open... in jouw geval de hele zuidgevel er uit halen.

Ik denk dat ze met een beetje buigen een betere kans maken onder het afdak ( ook al is daar het licht wat minder).

Succes in ieder geval!

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peperfreak, luchtvochtigheid kan soms nog wel een issue zijn (druppels aan de binnenkant van het zeil). Heb helaas geen LV-meter in huis, maar misschien dat ik er eentje aanschaf want ik wilde dit najaar toch al met binnenkweek beginnen. Ik denk dat ik eerst probeer wat meer ventilatiegaten in het zeil ga maken om te zien of dat helpt. Als er dan nog teveel vocht blijft hangen worden ze gebogen/geknakt en gaan ze alsnog onder het afdakje.

 

Wat betreft de verduistering: heb ze in het weekend ruim 2.5 dag in het pikkedonker gezet en de (zichtbare) resultaten waren matig. Beide planten hebben iets meer witte haartjes rond de oksels aangemaakt, maar de topvorming is helaas nog niet begonnen. Ik had gehoopt dat ze zo in shock waren van het gebrek aan licht dat ze vol de bloei hadden ingezet. Heb ook gelijk besloten om ze te blijven verduisteren totdat er wel topjes beginnen te vormen en tot de dagen echt kort beginnen te worden (volgens mij is het nog steeds ruim 14 uur licht per dag).

 

Conclusies die ik in ieder geval al heb getrokken:

1. Mei is zeker niet te laat om met een buitenkweekje te beginnen;

2. Het verduisteren van planten is een aanrader als je wilt zorgen dat de planten niet onhandelbaar worden (en ik heb nog geen eens gezeik met toprot gehad);

3. Volgende keer wil ik autoflower soortjes gaan proberen.

 

Foto's ga ik posten als mijn camera zichtbare bloei kan vastleggen. Adieu! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sup?

 

Even een kleine update. Zoals beloofd wat foto's van de (voor)bloei. Heb m'n kas aangepast zodat ik de planten niet steeds naar boven hoef te sjouwen. Nu moet ik elke dag het zwarte zeil op- en afrollen om de plantjes 12 uur donkerte te geven. Daarnaast wat gediefd en ook een tentje aangeschaft.

 

De lange, lelijke, gemartelde dame:

gallery_9604_12239_442971.jpg

 

De kleinere, knappe en onaangetaste dame:

gallery_9604_12239_2537159.jpg

 

Zij aanzichtje:

gallery_9604_12239_721582.jpg

 

Me likey:

gallery_9604_12239_2018872.jpg

 

Me likey:

gallery_9604_12239_3276860.jpg

 

Weg zijtakjes waar toch geen zon op komt:

gallery_9604_12239_836702.jpg

 

Kasje overdekt met dubbel zwart zeil (kutkarwei):

gallery_9604_12239_960946.jpg

 

Tentje voor mogelijk binnenavontuur:

gallery_9604_12239_2403339.jpg

 

Dat was 'm weer. Tot de volgende keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekje later, nieuwe update!

 

Naar mijn idee gaat het wel goed met de planten. De topjes worden mooi roze bij de kleine en de lange loopt een paar dagen achter. Heb mijn kasje wat verstevigd door een aantal dwarsbalken te plaatsen die er tevens voor zorgen dat het (soms natte) plastic niet tegen de zijtakken aanwaait. Daarnaast heb ik een flesje A.R.T.S. Toprot besteld dat ik binnenkort verwacht. Ik ga er wekelijks preventief mee spuiten en hoop dat ze waarmaken wat ze beweren:

 

"Door het middel elke 14 dagen te spuiten kan men voor 90% voorkomen dat er meeldauw, roest en toprot op zal treden. Hierdoor kan men zeker 2 weken langer door kweken en zoals je weet in de laatste weken wordt de zwaarte van je bloemen gevormd."

 

Meer info hier: http://www.arts-info.eu/arts_toprot.html

 

Het klinkt te mooi om waar te zijn en dat zal het dus ook wel zijn, maar als ik hierdoor een beetje kan voorkomen is het al prima. Heb gelukkig de kosten (€45,-) kunnen delen omdat een maat het spul ook wel kon gebruiken. Dan hebben we elk 125 ml middel = 5 liter water om die dames mee te besprenkelen.

 

Het is al wel weer een weekje geleden en zo heel veel voortgang zie ik zelf ook weer niet, maar oordelen jullie zelf. De grond is wel redelijk nat geweest, dus daarom sinds gisteren geen water meer gegeven totdat het droog is.

 

Een aantal dagen geleden:

gallery_9604_12239_1254263.jpg

 

Veel bovenaanzichtjes dit keer:

gallery_9604_12239_2418687.jpg

 

Door het monster te hebben geknakt, krijgen de zijtakken nu ook goed de ruimte om naar de hemel te bloeien. De hoofdstam is degene die met het touwtje aan de kas is gebonden:

gallery_9604_12239_3533355.jpg

 

Foto van gisteren:

gallery_9604_12239_1164966.jpg

 

En deze ook:

gallery_9604_12239_3058750.jpg

 

En de laatste is van vandaag:

gallery_9604_12239_65430.jpg

 

Dat was 'm weer voor eventjes. Laten we hopen op beter weer een meer groei/bloei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit has hit the fan. Toprot gevonden in een aantal topjes. Gisteren begon het met wat schimmel op sommige bladvingers en toen ik vandaag naar binnenging waren ook een paar topjes aangetast door schimmel. Heb deze allemaal compleet weggeknipt, maar dit is natuurlijk wel het begin van het einde. En heb dat flesje A.R.T.S. ook nog niet binnen want de growshop houdt blijkbaar geen voorraad en moet het item nu bij de producent bestellen. Ze hebben het spul nu uit het assortiment gehaald "omdat de levertijden zo lang zijn". Bedankt jongens!

 

De gezonde gedeeltes van de weggeknipte liggen te drogen in de donkere garage. Topjes durf ik het niet te noemen, het is meer een verzameling van haartjes. Plakkerig was het wel! Misschien is het acceptabel bongmateriaal. De groente!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine foto update vandaag. Heb gisteravond voordat de gordijnen dichtgingen weer wat rotte topjes eruit geknipt. Vandaag gelukkig geen rot gespot, dus misschien is het tijdelijk even afgelopen. Waarschijnlijk niet. De topjes die ik te drogen had gelegd heb ik vandaag even getest en hoewel het nog te "vers" smaakt, raak ik er toch al redelijk high van. Ik hoop de rest pas te hoeven oogsten als het rijp is.

 

Dit topje moest helaas vroegtijdig weggesnoeid worden:

gallery_9604_12239_78183.jpg

 

Een reeks foto's van de roze pheno (dit is overigens de enige plant waar tot nu toe rot in is gespot):

gallery_9604_12239_2193226.jpg

 

gallery_9604_12239_74298.jpg

 

gallery_9604_12239_982444.jpg

 

Kaal stukje op de hoofdstam en een balletje(???):

gallery_9604_12239_1742622.jpg

 

Van boven/buiten:

gallery_9604_12239_1634265.jpg

 

En dit is de witte pheno van buiten de kas:

gallery_9604_12239_350814.jpg

 

Van boven:

gallery_9604_12239_319124.jpg

 

Alle "hoofdtopjes":

gallery_9604_12239_287719.jpg

 

En van de zijkant:

gallery_9604_12239_1858661.jpg

 

Maar toen ging het licht uit...

gallery_9604_12239_1741887.jpg

 

Needless to say, ik heb een nieuwe favoriet gevonden in de witte pheno die de ruimte heeft gekregen om meerdere hoofdtopjes te vormen. En tevens de plant waar tot nu toe nog geen toprot in is gevonden. Mocht de rot aanhouden dan zet ik ze alsnog gewoon onder het afdak denk ik, dat zal de luchtvochtigheid sowieso ten goede komen. Smoke ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit.. jammer van de rot, ik heb vandaag ook mijn eerste topje eruit moeten knippen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja doodzonde inderdaad. Heb daarnet de paarse pheno onthoofd omdat er rot in de hoofdtop zat. Balen!

 

De kop:

gallery_9604_12239_2906181.jpg

 

De rest van het lichaam:

gallery_9604_12239_806935.jpg

 

Ik heb 'r gelijk maar uit de kas geschopt, dus staat ze nu in dr uppie buiten:

gallery_9604_12239_778174.jpg

 

Geknipt:

gallery_9604_12239_1290063.jpg

 

Deze heeft het rijk voor haar alleen nu:

gallery_9604_12239_2166130.jpg

 

Eenzaam aan de top:

gallery_9604_12239_708097.jpg

 

Cya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...