Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Bolliex

Hergebruiken van voeding

Recommended Posts

Guest Bolliex

Geachte Hobbyisten,

 

Ik betaal me blauw aan voeding !

Een flesje Cannaboost van 1l kost 58 euro, en dan komt er nog Cannazym, A + B voeding, rhizotonic, pk 13/14 en andere dingen bij wat snel kan oplopen tot een peperdure rekening van snel boven de honderdvijftig euro.

Heeft er iemand van jullie ervaring met het hergebruiken van voeding?

 

Ik doe het nu reeds 3 weken, zonder problemen. Heb een tafeltje dat beetje afloopt en het water dat de plantjes niet opnamen komt terrecht in een emmer die ik opnieuw bij elkaar giet om te hergebruiken.

Op deze manier heb ik deze weken al minstens 10 euro uitgespaard.

Deze week zal ik al het water weggieten, en nieuwe voeding maken. Een kameraad van me wist me te vertellen dat planten bastische stoffen afscheiden en dit niet goed voor ze zou zijn om deze terug aan de planten te geven.

 

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Stel nu dat je slechts met 1 keer voeding maken je plantjes nu 3 maal water kan geven, is dit toch een winst van 33,33 procent op je voeding ?

En aan de mijne te zien, vinden ze het zeker niet erg.

Maar... ik kan er wel inkomen dat je dit niet kan blijven doen.

 

Dit zou beetje hetzelfde zijn alsof wij onze pis keer na keer zouden opdrinken :)

 

Laat jullie reacties maar komen !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Je hebt toch altijd over? Er loopt er toch altijd onderaan wat uit?

Ofwel geef jij te weinig dan... Je bent beter ze altijd veel water te geven zeker in deze warmten zodat ze niets tekort hebben. De planten nemen veel meer water op doordat de temperaturen omhoog gaan daardoor gaan ze meer drinken.

 

Iemand ervaring met dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij stroomt het er anders nooit weer aan de onderkant uit hoor.. :) Ik kweek op aarde, mss dat jij op iets anders kweekt? En hoe vaak geef je water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij 150 euro per kweek aan voeding kwijt bent hoop ik toch dat je 100/150 planten hebt staan , anders doe je toch ergens iets niet goed denk ik ,of je geeft veel meer dan nodig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek je op aarde, slabs, mapito, stront.. ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt toch altijd over? Er loopt er toch altijd onderaan wat uit?

 

Heb zelf Blumat's, dus ze krijgen wat ze vragen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan je doen als je water steeds in beweging is door middel van een waterpomp bv. Wat bij jou het geval niet is als ik zo lees

Share this post


Link to post
Share on other sites

In feite heb je nu een eb en vloed systeem gecreeerd.

Ff je ec en ph checken, bijsturen en gieten maar.

 

Greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja of je beweegt je water maar 1 keer in de 3 dagen.. is allemaal mogelijk. maar wil eerst weten wat voor medium. want als het over aarde gaat dan word het een apart verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook gewoon dat het erdoor loopt, heb je met cocos he...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

@ Frits Bom --> Hoeveelheid planten is in dit topic niet belangrijk, het gaat erom dat voeding duur is, en of er iemand ervaring heeft met hergebruiken van voeding.

Ikzelf doe het op cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las over ziektekiemen van een enkele zieke plant die dan de volgende gift de hele bende kunnen infecteren?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai gemiddeld 3 a 4 weken op 1 vat dat ik telkens bij vul. Uiteraard wel pH in de gaten houden. Na die 3 a 4 weken spoel ik de dames met afgezuurd water en beginnen ze met een schoon vat.

 

In het begin deed ik een week met een vat, maar net als mijn pH eindelijk stabiel werd, werd het dan weer tijd voor een nieuw vat. Week 2, 3 en eventueel 4 vul ik bij met water + 2/3 dosis voeding + afgezuurd en dat gaat top!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem goedkopere voeding die ook goed werkt.

 

Of ga bio kweken, en maak zelf je voeding.

 

Gold Label Nutrients 1Liter op de 1000 Liter giet water

Metrop 1 Liter op de 2000 Liter giet water

 

Bereken is hoeveel je voeding echt kost, dus per Liter, dan kan je ook makkelijk vergelijken.

 

Enzymen hergebruiken? kan dat?

 

Succes met je kweekje

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

@ EmTee --> Dit is eens een post waar de mens tenminste wat aan heeft !

Hartelijk dank jong !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank! Graag gedaan

 

Het is trouwens zwaaaarrrr aan te raden EC te meten als je dit doet.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

@haxxorz --> Dit zou wel eens goed kunnen, maar als je planten gezond zijn kan het in principe geen kwaad denk ik. Eens kijken wat andere mensen hier nog over te vertellen hebben.

@EmTee --> Zoiets doe je toch altijd he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat even goed maar je zult uiteindelijk een zware onbalans gaan krijgen omdat in dat hergebruikte water de verhouding NPK en de rest ver te zoeken is.

Komt omdat je met een drain ook de door de plant uitgescheiden afvalstoffen in de rhizosfeer meespoelt.

 

Tricky om dit te doen uit oogpunt van besparing.

 

Voeding duur?

T'is maar net welke lijn je gekozen hebt en Canna betaal je de hoofdprijs met de Rhizo en de Boost in het pakket

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onlangs kochten we een 600 watter hps omdat we een betere kweek wouden dan onze vorige ( waar we eigenlijk wel redelijk content over waren )

Maar het lijkt erop dat de planten er niet echt tegenkunnen denk ik.

 

week4-1.JPG

 

Zijn deze gewoon kapotgebrand?

 

Komt dit nog goed, of zijn deze voor de vuilbak?

 

Groetjes !

 

 

ik denk dus dat je maar een paar plantjes hebt staan en ze gewoon veelste veel voeding geeft

 

en het daarom zo duur maakt voor jezelf wat dus totaal niet nodig is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Komt ie af met een topic van meer dan een jaar oud...

 

Ik zei toch dat het aantal planten niet relevant is in dit topic... Het gaat erom dat voeding te duur is. En het feit dat ik 150 euro voeding aankoop is omdat alles van topkwaliteit is.

Ik heb toch nooit gezegd dat ik 150 per ronde gebruik? Het totale pakket dat ik staan heb, heeft me zoveel gekost... En ik vind dat te duur.

 

@lostchild --> Met jouw antwoord "dit gaat even goed" bedoel je daarmee dat het eigenlijk geen kwaad zou kunnen om bevoorbeeld het water 1x te hergebruiken, en daarna te verversen?

Dit is ook al een besparing van 50 procent he ( allez ja, je moet altijd wat water erbij doen en de EC weer op punt krijgen, waardoor je dus wel wat voeding bijgebruikt maar tzal toch schelen ) :)

 

Nog mensen ervaring hiermee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Hoi Bolliex...

 

Ja !! je kan voedingswater her gebruiken.... In landen als frankrijk, engeland en de US doen ze niks anders en bestaan er ik weet niet hoeveel systemen hiervoor.

 

Echter !!! planten nemen voeding op, maar scheiden ook weer oxaalzuur uit !! en deze oxaalzuur elementjes geven op den duur wel een Ec stijging wat zal zorgen op vergiftiging en bladverbranding en pH schommelingen.

 

Daarom wordt op zulke hydroponic systemen bij volwassen planten 1x per week al het water compleet ververst..

Mijn ervaring is, dat de eerste paar weken de planten nog niet zo groot zijn, en ik dan makkelijk het water verversen een paar weken kan uitstellen.

 

Aarde en goede coco breekt oxaalzuur af.... en calcium helpt daarbij..

 

tip ! zou je meer calcium bij je water doen, dan kan je de tijd van het water verversen ietwat uitstellen omdat calcium oxaalzuur aan zich bindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

@Metrop --> Jo man. Ik doe het op cocos. Welke hoeveelheid calcium zou ik dan bij m'n water doen? Kan je me zeggen welke hoeveelheid per liter? Dan kan ik het uitrekenen. Doe je al de eerste keer calcium erbij? ( bij vers water dus ? ) Of enkel vanaf de tweede keer?

Bedankt voor je inbreng. Blij dat er mensen zijn die anderen willen helpen :)

 

Groetjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo bolliex,

ben van de week bij de GS hier geweest om te vragen wat e.e.a. gaat kosten voor mijn eerste ronde 3x600W / ongeveer 60 dames

 

aan voeding kreeg ik het advies voor :

10L voeding 49.50

wortelstimulator 18.00

regulator 57.50

super pk 39.50

K boost 39.50

top boost 90.00

Ph - 15.00

totaal 210.00

alles van aptus als ik het goed heb...

 

ik ga met eb en vloed werken. dus bak van vijverfolie. die vol laten lopen en na 10-15 min weer leeg pompen, terug het vat in.

ik verwacht dat alleen de voeding het meeste gebruikt zal worden. en dat de rest genoeg zal zijn voor 2 ronden.

 

groet Trotse Papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
10L voeding 49.50

A & B voeding , dus 2x 10L ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...