Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djago

Nieuwe "superlamp-kap" ??

Recommended Posts

Heeft er nu al iemand ervaring met de adjust-a-wings??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen de spreiders (jullie noemen het hitteschild?) deze kan je los kopen voor 17,50 ofzo of het was 27,50....

 

Maar goed. Ik ben zeer tevreden ik heb ze onder 600W bulben met opengevouwen stukokap hangen.. en kan werkelijk de lampen tot op 20 cm van de toppen hangen..

 

Mijn oogst was 1,13 gr per Watt.. Nu schakelde ik 6 lampen over 3 VSA's dus weet niet of de opbrengst nou hiedoor is verhoogd of door de spreiders, spreaders, hitteschild.

 

Het kan dus goedkoper.. Koop alleen de spreader bij bijv. high-five en buig je kappen open de spreader, spreider, hitteschild kan je gewoon aan de fitting monteren!!

 

 

GrtzzZ

Jan

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb alleen de spreiders (jullie noemen het hitteschild?) deze kan je los kopen voor 17,50 ofzo of het was 27,50....

 

Maar goed. Ik ben zeer tevreden ik heb ze onder 600W bulben met opengevouwen stukokap hangen.. en kan werkelijk de lampen tot op 20 cm van de toppen hangen..

 

Mijn oogst was 1,13 gr per Watt.. Nu schakelde ik 6 lampen over 3 VSA's dus weet niet of de opbrengst nou hiedoor is verhoogd of door de spreiders, spreaders, hitteschild.

 

Het kan dus goedkoper.. Koop alleen de spreader bij  bijv. high-five en buig je kappen open de spreader, spreider, hitteschild kan je gewoon aan de fitting monteren!!

 

 

GrtzzZ

Jan

:o

Ha die Jan,

 

1,13 gr/watt ? Hoe lang groei je voor ? Welke voeding ?

Welke stekjes weten we al :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal groei ik 3 dagen voor.. maar de laatste keer waren de stekken zeer slecht en heb ik ze 7 dagen laten gaan...(Heb de onderkant ook niet helemaal geknipt (Khaat fluffie spul knippen)

 

Doe het op aarde/ terra vega/flores/ vanaf dag 1 druppel ik superthrive bij (op gevoel lol)/ vanaf week 1 bloei, gelijk BN-PK13/14 wel langzaam opbouwen.../week 7 afbouwen en beginnen met schoon water geven... week acht/negen droogzetten dan nog een X 24uur donker.....Ook iedere waterbeurt cannazym meegeven.

 

PH 6.8-7.0 EC-ligt aan het plantjetemp en RV, maar met de Santa's bij mij ben ik tot 2,2 gegaan....maar wel ieder weekend schoon met zym!

Temp dag +/- 25 gr. temp. snachts +/- 20 gr.

 

Misschien dat mijn kleine vrienden ook een gunstig wending aan het geheel geeft (regenwormen) deze hebben hun eigen wereldje in mijn grote zandbak...

 

Ik heb nooit of haast nooit paarse stelen of gele bladeren...iets wat een aantal mensen hier op het forum bij het afbloeien vinden horen?...! Die van mij blijven knalgroen en als alles is gekapt liggen er ook geen gele of dode bladeren in mijn bak te schimmelen...

 

Nyu.JPG

 

Gr.

Jan

 

Ps. Probeer maar eens de Pil van je vriendin op te lossen in je voedingsvat! 1 pil per 5 liter... Echt krijg je hele dikke tomaten van! :o Wel maar 2 of 3 X doen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk zelf maar...Santa's eind week 7 met 1wk voorgroeien 25 p/m2

Lijkt een beetje doorgeschoten maar dat is nog allemaal goed gekomen..

 

 

Ps.. ideaal voor jullie bureaublad-formaat...lol)

 

 

nieu.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even wat info over het bovenstaande plantje...

 

Omdat de plant hier in Nederland voor spirituele doeleinden wordt gebruikt is de naam ~ uit respect voor de plant ~ veranderd in Planck, wat boter bij de vis betekent.

De verspreiding in Nederland van de echte Santa Maria stekken werd ter hand gegrepen door voormalig hoofdredacteur van Highlife-magazine, Bernt Gundersen en ondergetekende waar in aanvang de door Bernt zijn verworven stekken ondergebracht werden.

 

Doordat het van origine een buitenplant is moet de plant getopt worden. Zou je dat niet doen dan zal de plant blijven doorgroeien en uiteindelijk bezwijken onder het gewicht van de toppen, die het dunne stammetje niet kan dragen. Door het toppen groeien ze heel wijd en daarom zet je er maar negen per m2 op aarde en twaalf op een m2 steenwol. Lang voorgroeien heeft de Planck niet nodig, zeker op steenwol mag dat niet langer zijn dan drie dagen, op aarde maximaal vijf.

 

Let wel: de Santa Maria is een plant die wat extra voeding vraagt, maar je daar ook rijk voor beloont.

 

De bloeitijd is tussen de acht en negen weken, wat niet te lang is voor een plant die is opgebouwd uit 2/3 Sativa en 1/3 Indica. De plant heeft weinig bladeren, waardoor knippen echt in een record tijd gedaan kan worden. De potentie lijkt bijna op die van een Shiva en ook de witte laag zou je eigenlijk bij een Indica verwachten. Maar het effect is zo high en geeft zoveel energie dat alle andere vergelijkingen ophouden. De smaak is vol van bloemetjes en fruit, terwijl de high lekker lang blijft hangen.

 

Tot slot iets over de opbrengst. Bij een topplant als deze staat de kwaliteit natuurlijk altijd voorop, maar met een opbrengst die ongeveer het midden houd tussen White Widow en Special blijft deze plant je wel verbazen.

 

 

Met dank aan mijn goede vriend Calexico die dit weer gejat heeft van NoMercy geloof ik..

 

GrtZ

Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie, jullie ? Even de oogkleppen af Jan, Ik denk dat jij maar van 2% van de bezoekers hier verhaaltjes leest..Dus a.u.b niet iedereen over één kant scheren, generaliseren doe je maar ergens anders.

Ik was alleen nieuwsgierig hoe jij met modder 1,13 gram per watt haalt..

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Sjeffie!

 

Ik heb het ook even veranderd.... Maar je moet toegeven dat je het veel ziet! of niet?

 

 

Gr.

Jan

Ps. bedankt voor de opmerking, niet doordacht getyped! :o

 

 

Modder? puike mix met perliet en regenslangen man! En 2% ik denk eerder 1% of minder.....lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

SCHOP

 

Sorry voor het kicken van een oud topic, maar heeft er ondertussen al iemand ervaring opgedaan met de adjust-a-wings? Ik hoor er de laatste tijd eigenlijk helemaal niks meer over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er 4 hangen op een bak van 4 bij 1.75 meter ben tot nog toe erg tevreden.planten staan 2e week bloei.gaan allemaal mooi gelijk op.wat voor mij het voordeel is is dat ik in deze ruimte in de zomer door kan kweken.buiten tempratuur 25 graden binnen ongeveer 28 a 29 dat valt dus mee als ik gewone kappen had gebruikt had ik denk voor dezelfde bak 6 kappen nodig gehad(denk ik) wat natuurlijk de temperatuur weer opvoert ik zal s wat fotos proberen te plaatsen.ik hooer verschillende verhalen over die kap de een vind hetr niks de ander zweert erbij ik denk zelf dat je moet leren werken met die kap dan vertaalt dat zichzelf in resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens ja . Je moet dat ding wel tot z'n recht laten komen , en dus snappen wat daar voor nodig is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ook adjust-a-wings, 4 stuks boven een bak van 2,4 / 3 en daaronder +/- 120 dames.

 

de eerste kweek met die lampen was een beetje teleurstellend en niet volgens verwachting, droog 1,6 kg.

 

ik was vanaf de groei gestart met spreaders, en het geheel was erg onregelmatig opgekomen.

 

nu ben ik met de tweede in week 8, ik heb de spreaders gemonteerd begin 3e week bloei, de onregelmatigheid is nu een stuk minder, waardoor ik de lampen een stuk lager kan hangen.

 

de opbrengst zal nu beter zijn, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd, onder de spreaders zijn de toppen dunner en aan de rand van de bak ook, ook achter de fitting is het minder.

 

ik ben benieuwd wat er nu af gaat komen.

 

ik zou graag in dit forum ervaringen meer ervaringen zien betreffende de adjust-a-wings.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is altijd : hoe ga je beoordelen in welke mate de wings verantwoordelijk zijn geweest voor een slechte of goede oogst. Er spelen zoveel faktoren een rol .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha....

 

geinig die "EASYSHIT".....

 

de "PIL" erin gooien....van je vriendin.... :verrygood :P

 

zou het echt werken mensen???...mja zitten immers wel hormonen in !!!

 

 

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb maximaal 2,5 kg. gehaald onder 4 adust-a-wings, boven een ruimte van 2,5 bij 3 mtr. er stonden 120 dames onder.

 

de planten in het uiterste bereik van de lampen bleven altijd achter wat betreft de topvorming, de spreiding van de lampen is dus niet zo als beloofd wordt, het is en blijft toch zo, dat licht gewicht is, met de adjust-a-wings wordt gesuggereerd dat je 2 andere kappen kunt vervangen of toch bijna, en dan heb je toch minder lumen op je planten.

 

het verhaal over de warmte klopt wel, je kunt veel dichter op je toppen door de spreaders, maar het valt niet mee om alles mooi regelmatig te laten groeien, waardoor je als je 20 cm boven de hoogste toppen gaat hangen, de lagere planten te kort doet.

 

 

 

al met al ben ik niet zo tevreden over het resultaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben deze kweek begonnen met de wingsen, en moet zeggen dat de dames er een stuk voller uitzien. Kan natuurlijk niets zeggen over de opbrengst, want zit in de 4de week bloei.

Tot nu toe ben ik wel tevreden, maar ik ben er nog niet

 

Grt. Queker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb maximaal 2,5 kg. gehaald onder 4 adust-a-wings, boven een ruimte van 2,5 bij 3 mtr. er stonden 120 dames onder.

nou ik teken daarvoor hoor 2,5kg met 4 lampen, meer als een gram per watt.de vraag is haal je ook 2,5 kg er vanaf met 4 goedkope spiegelkappies.ik denk het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...