Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Frshyeeh

Moby dick GHS x5 BIOLOGISCH

Recommended Posts

Een hele goede avond allen & welkom bij; Een nieuwe ronde met nieuwe kansen!

tijdens wat famillie drama's de afgelopen tijd ben ik niet in staat geweest om jullie forum gangers vorige keer up to date te houden. mijn excuses voor dat ; that being said, lets get on with our lives & plants!!

 

Deze ronde heb ik gekozen voor Moby dick, van Greenhouse seeds.

een van de wat nieuwere soortjes die ze pas uitgebracht hebben,

Het schijnt een klassiek spaanse strain te zijn inmiddels (Dinafem?) die door onze legendes bij greenhouse seeds in ontwikkeling zijn genomen.

We praten over hier over een hybride soortje (White widow x Haze) , nu heb ik geen idee welke haze ze hiermee bedoeld hebben; maar ga ik er maar van uit dat het geen directe famillie is van de 'echte' californische haze (gisteravond verhaaltje over gelezen hier ergens)

 

Ik zal deze baby's grootbrengen in een 1mx1mx2m homebox tentje ; met een afzuiger van maximaal 400m2 per uur.

Voor licht zal ik ophangen; in de groei fase: 250w HPS phillips , laaste week groei&bloei fase: zal ik overgaan op 600w HPS ook van phillips. deze lampen zullen gaan zitten in een lumatec reflector.

 

Als medium gebruik ik Cocus van ATAMI; waarin is toegevoegd : GK-organics MIX, Perfect start, Bacterien & buffertabbleten.

 

Ook heb ik een scrog net opgehangen die mn oppervlakte in theorie vergroot met +/- 42-48%

Omdat jullie waarschijnlijk een klein beetje nieuwsgierig worden van het lezen van dat zal ik jullie ook wat foto's meegeven.

 

Het net en de lamp;

gallery_26768_12170_1414576.jpg

 

Nog de ontbrekende punt voor hij die het anders niet snapte :)

gallery_26768_12170_2345628.jpg

 

Gk organics mix;

gallery_26768_12170_229426.jpg

 

Een potje als die gevuld is;

gallery_26768_12170_525530.jpg

 

Trouwens ik zal dit alles gaan doen in 20liter Smartpots voor de best mogenlijke wortels!

De dames zullen uiterlijk over 3 dagen in deze potten geplant worden, ik ben al begonnen met het begonnen van het bodemleven tot leven wekken:p hiervoor heb ik ook sannie's bacto gebruikt, magische spul is dat!

 

Het ontkiem proces was trouwens al begonnen voor ik begon te lullen tegen jullie.

dus voorruit een foto van hoe de jonkies er bijstaan;

gallery_26768_12170_373150.jpg

 

Feedback/commentaar/gezeik of gezeur is welkom!

Of natuurlijk een gezellige comment :D

In ieder geval ik hou jullie op de hoogte als ontwikkelingen zich voordoen :dribble: :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes werk heb je daar

 

veel succes met de kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk gebouwd scrog netje en je zegt het mooi: oppervlakte winst in theorie :rolleyes: Ben benieuwd naar de werkelijkheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog nooit een netje op die manier gezien..

Ben nieuwsgierig, blijf ik volgen! :rolleyes:

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk!! Dat is weer is wat anders dan het standaard netje.

 

Ik ga je volgen.

 

gr. jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk gebouwd scrog netje en je zegt het mooi: oppervlakte winst in theorie :dribble: Ben benieuwd naar de werkelijkheid

 

Ik ben ook zeer benieuwd ; laten we maar hopen dat de praktijk deze keer de theorie volgt :D

@jerriy Jah toch; blijven proberen en optimaal gebruik maken van wat je hebt aan ruimte :rolleyes:

@ork Bedankt! en het is een eer om een van je eerste berichten in mn topic te krijgen!:)

@GP thanx man! ik kwam op het idee na het zien van dit plaatje;

user45118pic49085212850.gif

 

en dat plaatje is dan weer deels gebasserd op een systeem waarbij je je planten ongeveer zo neerzet;

user80178pic25407612619.jpg

 

opzich is het een heel intressant stuk op een forum van engelse collega's van ons;

http://www.weedguru.com/forum/viewtopic.php?f=88&t=26694

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem aan dat je 1plant gaat toppen die recht onder de lamp komt en 2 in de lengte aan de bijde zijkanten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zouden een topic moeten openen met al die kweek technieken. Vertical grow, zo'n scrognet als Frshyeeh heel intressant. Jammer genoeg heb ik de kennis en schrijfvaardigheid niet op een topic over dat onderwerp te beginnen.

 

Omdat ik benieuwd ben naar jou scrogg blijf ik deze volgen.

 

Jah bless,

Ganja Don :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@harko; ik zat eerder te denken om de planten in een in een soort Z formatie neer te zetten; 3 die onder het midden staan (waarvan toppen/fimmen zeker optie is) en een plant links achter en de laaste rechts voor komt : dit omdat ik ook nog ruimte wil hebben voor een bak met water voor irrgatie & op de manier heb ik net 66x33cm aan ruimte hiervoor:P

 

@ganjadon Wees welkom! ik heb zelf zeker ook niet de beste taal vaardigheid maar ik ga proberen om alles zo duidelijk mogenlijk neer te zetten ^^

 

slaap lekker iedereen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmiddag toen ik de baby's nader ging bestuderen vond ik toch wat vreemd's bij een van de lady's

Het lijkt erop dat er ik een siamese tweeling uit een zaadje heb gekregen :) :)

wat denken jullie??

 

het is mischien een beetje vaag ; maar ik heb het over het geelachtige dingetje helemaal rechts in de spongepot.

gallery_26768_12170_4863782.jpg

 

ook nog een foto van de koploopster;

gallery_26768_12170_547194.jpg

 

 

Groeten frsh :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maat van mij heeft dat ook. Er zijn uit 1 zaadje 2 plantjes gegroeit een kleine en een grote maar ze gaan er wel alle 2 voor.

 

blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoo weer een dagje voorbij; inmiddels heb ik de lady's in hun eindbestemming overgepot.

ik laat de lamp vandaag nog uit ; in afwachting op het laatste zaadje (wat wel open gebroken is maar een beetje langzaam is met wortelschieten)

zit er een klein beetje aan te twijfelen om een ander zaadje hiervoor als back-up te nemen; anderzijds is dit me eerste keer dat ik op deze manier grow en zal daarom het net misschien maar laten vullen door vier lady's de eerste ronde (hopelijk red nummer 5 het natuurlijk gewoon want dan is het net natuurlijk eerder vol).

maar goed dat alles zal de komende dagen blijken.

 

Nog wat foto's voor jullie van de laaste momenten in hun wiegje & hun eerste momenten van het biologische paradijs waar ze zich in bevinden:

 

Jaja toch een tweeling uit het zaadje:D

gallery_26768_12170_2447825.jpg

 

Snelle jelle is weer heerlijk diep begraven & zal nu een mooie grote penwortel gaan ontwikkelen:D

gallery_26768_12170_2102407.jpg

 

 

 

En daar staan de kleine baby's dan in hun grote omgeving; Rechtsvoor is 'snelle jelle'

gallery_26768_12170_4980676.jpg

 

De pot die links achterin staat;

gallery_26768_12170_3354772.jpg

 

De pot met de tweeling; ik wou trouwens zeker weten dat ze als twee stammetjes boven gaan komen, dus voorzichtig uit elkaar getrokken en een handje zand er tussen gelegt, klein beetje aandrukken en het moet goed komen:D

gallery_26768_12170_3773712.jpg

 

 

Vragen,comments tips,feedback,opbouwende kritiek, alles is welkom!

Groeten & goed weekend all!

Frsh

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ga ik volgen :P

 

trouwens heb het soortje op gezocht

en wat mij op viel is dat dit een kruising van haze x white widow is

en de alaskan ice krijsing white widow x haze :)

 

succes met de grow :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
trouwens heb het soortje op gezocht

en wat mij op viel is dat dit een kruising van haze x white widow is

en de alaskan ice krijsing white widow x haze :)

 

Grappig ja:D

waarschijnlijk hebben ze dan de ene keer een white widow moeder genomen met een haze vader; en omgedraaid een white widow vader op een haze moeder.

Toch begin ik ook aardig benieuwd te worden over wat voor 'haze' ze hier eigenlijk praten bij greenhouse seeds.

toevallig weet ik dat GHS genetica heeft wat dichtbij de originele 'haze' ligt:o

 

groeten & nog steeds; prettig weekend:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grappig ja:D

waarschijnlijk hebben ze dan de ene keer een white widow moeder genomen met een haze vader; en omgedraaid een white widow vader op een haze moeder.

Toch begin ik ook aardig benieuwd te worden over wat voor 'haze' ze hier eigenlijk praten bij greenhouse seeds.

toevallig weet ik dat GHS genetica heeft wat dichtbij de originele 'haze' ligt:o

 

groeten & nog steeds; prettig weekend:D

 

 

dat wist ik niet , heb eens de super silver haze gekweekt maar duidelijk geen haze smaak of geur :)

 

ben benieuwd en ga je deze rond zeker volgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond allen;

we zijn weer enkele dagen verder; laat ik jullie dus even updaten:D

inmiddels staat de lamp aan ; heb ik bewatering aangelegd watervat had de volgende waardes:PH 6.6 EC 1.1.

ook is de fotosynthese begonnen (18-6) en begint er al mooi groen blad te vormen.

helaas nog geen zichtbaar teken van nummer 5 ,

de tweeling is ook goed op weg:D

Helaas iets te blij geweest met me irrigatie en heb een beetje teveel drainage gehad en staat de boel een beetje blank.

gelukkig voor mij ligt hir geen elektra! en heb ik een waterdichte laag van mn tentje.

omdat de smarpots het wel opzuigen heb ik de stekker er ook even uitgetrokken:)

het is niet de bedoeling dat dit dagelijks gebeurd natuurlijk in deze setup en heb daarom ook het aantal slangetjes per pot gehalveerd naar 2 per pot ; kijken hoe dat uitpakt:) omdat er nog geen geur is; en mn filter niet houd van hele hoge luchtvochtigheid heb ik deze losgekoppeld (moet nu geen kwaad kunnen?)

 

in ieder geval tijd voor foto's!!

 

De tweeling; na hun eerste dag licht, mooie groene kleur in opkomst:

 

gallery_26768_12170_1491857.jpg

 

Snelle jelle ; helaas moet ik bekennen dat ik haar lichtelijk bezeerd heb toen ik haar (heel voorzichtig!!) van haar zaadje bevreed: IT WAS MEEEEEEEE! :)

Gelukkig denk ik dat het wel goed komt :)

gallery_26768_12170_984399.jpg

 

TemP checks;

gallery_26768_12170_332009.jpg

 

gallery_26768_12170_3873751.jpg

 

Lights on Biologic fuel ; Check.

gallery_26768_12170_1040985.jpg

 

irrigatie loopt lekker, was in het begin van het enigste kwartier waarin die aanstond;

 

gallery_26768_12170_696760.jpg

 

Toch een klein beetje teveel van het goede, lijkt erger dan het is( is het diepste punt , uiteraard ervoor gezorgd om het zoveel mogelijk te spreiden;

gallery_26768_12170_1001321.jpg

 

Hopsa filter los;

gallery_26768_12170_1387959.jpg

 

En de dame die wilt uitslapen?

gallery_26768_12170_52769.jpg

 

 

 

Zo dat was het voor vandaag dan maar weer;

feedback/gezelligheid/gezeur/gezeik/alles is welkom:D

 

Fijne avond ,

 

Frsh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toffe link naar de engelse forum!

Het zijn allemaal wel leuke techniekjes om je ruimte te benutten..

Maar het lijkt me toch niet allemaal even makkelijk! :)

 

Grtz. GP

 

EDIT: even een quote uit een post van daar.. "The only problems I ever heard about with these are that they are extreme fire hazards, sucks up lots of electricity, extremely expensive, and if you need to get all your shit out of your place quickly..you're fucked".. overal weer nadelen hé :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
EDIT: even een quote uit een post van daar.. "The only problems I ever heard about with these are that they are extreme fire hazards, sucks up lots of electricity, extremely expensive, and if you need to get all your shit out of your place quickly..you're fucked".. overal weer nadelen hé :)

Jah precies; ook schijnen die 360graden systemen nog niet optimaal te zijn voor onze plantjes van wegen de afstand van pot tot lamp.

In de meeste gevallen zal het een hel zijn volgens mij om je planten niet verbrand te krijgen; voor de kleinere soortjes (autoflowers) zal dit probleem er niet zijn denk ik.

maar ik heb me (nog) niet echt verdiept in deze systemen dus in alle eerlijkheid oordelen kan ik ook niet, wel zien ze er rete gaaf uit!

gelukkig zullen er vast mensen zijn die dit voor onze tak in het tuinieren aan het testen zijn:D

 

ik ben blij dat de kosten/elektra/brandgevaar/ect bij mij systeem in ieder geval niet het zelfde risico delen als de ronddraaiende systemen.

ook is het nog snel te verplaatsen (liever niet natuurlijk).

 

was hem weer voor nu;

 

take care,peace!

 

frsh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey nog ff een foto slide voor ya'll om te genieten van nieuw leven :)

 

ze staan er echt lekker bij :D alleen geen nummer 5 binnekort gaat de stekker voor haar eruit en zal ik die pot voor een ander goed doel gaan gebruiken ; 1 tot en met 4 moet voldoende zijn van het net ; ook al moet het mischien een weekje langer duren

ik heb vandaag alleen de top laag een beetje water gegeven want het is nog goed vochtig daar beneden in de smartpots dus moet zo voldoende weze

omdat de lady's volop bezig zijn met het uitzetten van hun wortels is er bovengrond nog niet heeel veel spectaculairs tezien ; maar wel leuke plaatjes van ons plantje in een van zn kwetsbaarste momenten

maar goed genoeg gezegt, nu kunnen jullie genieten van de foto's :lol: ;

 

 

gallery_26768_12170_1205131.jpg

 

gallery_26768_12170_2777664.jpg

 

Ik weet het de scherpte is verkeerd; maar ondanks dat vond ik het een mooie veelzeggende foto, bovendien lijkt het op een vliegende meeuw & die zijn sws spacend!

gallery_26768_12170_288815.jpg

 

mooie foto's van t tweeling zaadje;

gallery_26768_12170_1249737.jpg

 

gallery_26768_12170_239075.jpg

 

Beetje spelen met negatief-effect;

gallery_26768_12170_1148668.jpg

 

gallery_26768_12170_853050.jpg

 

gallery_26768_12170_487359.jpg

 

En de laaste twee om t af te sluiten;

 

gallery_26768_12170_3411351.jpg

 

gallery_26768_12170_1776390.jpg

 

Enjoy jullie weekend people ; any vragen/gezelligheid/info enz ; je weet t, is welkom!!!

 

Grtz frshje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit :lol:

 

ga de volgende ronde met mart pots aan de slag ff kijke :)

 

 

laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo we zijn twee weekjes verder inmiddels; waarin de kleintjes niet gestopt zijn met groeien (gelukkig maar:D)

inmiddels laten de wortels zich al enige tijd onderaan de smartpots zien, kan nooit slecht zijn!

een tijdje terug was een draadje afgebroken bij me VSA en deze kreeg de lamp dan ook niet meer aan, gelukkig was ik aanwezig op het moment van gebeuren & wist ik snel te reageren (ik hoorde een relais schakelen op een tijdstip dat er niks ana of uit ging.. & kwam tot de ontdekking dat het om afgebroken Fase draadje ging , uiteraard 100% mijn schuld aangezien het probleem waarschijnlijk is ontstaan door het wisselen van VSA's, gelukkig is alles er zonder kleerscheuren afgekomen. wel heb ik geleerd; bij elke vervanging van VSA in de toekomst een nieuw stukje draad te strippen.

 

maar goed een hoop info voor een klein detail...

verder mogen de foto's het woord over nemen.

 

gallery_26768_12170_2719131.jpg

 

gallery_26768_12170_407870.jpg

 

Deze heeft echt prachtig korte internode's:

gallery_26768_12170_3498546.jpg

 

gallery_26768_12170_104890.jpg

 

gallery_26768_12170_4851786.jpg

 

gallery_26768_12170_283396.jpg

 

De tweeling;

gallery_26768_12170_4234114.jpg

 

gallery_26768_12170_1046849.jpg

 

gallery_26768_12170_4942294.jpg

 

Wel heb ik last van een beetje opkrullende zijkanten van het blad waarvan ik nog geen idee heb wat de oorzaak is als iemand iets ziet wees welkom om me van de ontbrekende kennis te voorzien;

 

gallery_26768_12170_327859.jpg

 

 

owjah ook heb ik de dames gefimt vandaag ik verw8 dus de komende week een mooie toename te zien in de vertakkingen :verrygood

en over pak em beet ; een week/ander halve week gaat de lamp de lucht in & ga ik over op 600watt:D

 

 

voor nu was dit hem weer ff.

Laat je horen!

 

vriendelijke groet frsh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die opkrullende zijkanten komt door teveel hittestraling of een fan verkeerd gericht op de plant,bv een fan die de hete lucht v/d lamp op de planten blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje voor je reactie art ; het kan denk ik niet zijn van een ventilator die warme lucht blaast op de blaadjes (250 watt hps valt wel mee qua hitte) , wel zou het kunnen dat de lamp net wat te laag hing & deze heb ik dan ook gelijk na je reactie wat hoger gehangen.

 

Vriendelijke groet frsh:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral in het begin loopt de temp snel op,als ze wat groter zijn koelen de planten ook :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een paar foto's voor you guys,

heb ze vandaag voor de laaste keer verplaats (en gedraaid).

ook heb ik ze vandaag weer een beetje organische bac groei voeding meegegeven. (een druppeltje of 2 op 1 liter) dit moet geen kwaad kunnen d8 ik zo.

een smartpot voelde aanzienlijk lichter aan dan de andere dus deze kreeg 1.5 liter, deze zal ze vast lekker vinden:D

ps; watergeven deed ik na foto's maken;)

 

 

Blaadjes hier & daar wat weggebogen om het licht door te laten op de vertakkingen;

 

gallery_26768_12170_85508.jpg

 

gallery_26768_12170_2557734.jpg

 

gallery_26768_12170_2538669.jpg

 

Leuke bovenaanzicht foto van de jonge tweeling;

 

gallery_26768_12170_990356.jpg

 

beetje mislukte closeup van het grotetere tweeling zusje om de schade op te nemen 24 uur na het fimmen;

 

gallery_26768_12170_4213209.jpg

 

Groeps foto;

 

gallery_26768_12170_3895109.jpg

 

Ze beginnen al redelijk de breedte in te gaan:D

 

gallery_26768_12170_4094363.jpg

 

gallery_26768_12170_3401780.jpg

 

ziet er goed uit dacht ik zo:D

moge het scroggen snel beginnen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...