Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

brechtius

1e kweek 1 x diamond girl 1x church

Recommended Posts

Gaat lekker daar en handig zo een prent.

ik krijg wel al jeuk als ik aan brandnetels denk.

 

Succes en op een mooie dag, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

He over die brandnetels, je moet even op (bijv.) wikipedia goed kijken wat je moet doen, je moet het namelijk laten vergisten en je moet het daarna sterk verdunnen. Ik weet niet of je dit ook doet maar anders loop je het risico hem te 'overvoeden'.

Verder ziet er nice uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste brechtius

 

Stikstof :

 

Brandnetels bevatten veel stikstof : hoop brandnetels plukken - fijnhakken of mixen - in emmer water (zodat het plantengoed goed bedekt is) drie dagen laten trekken - filteren door doek en opslaan in flessen.

Verdunning hangt af van hoeveelheid gebruikte brandnetel - maar probeer 1/10 (dus 1 deel brandnetelaftreksel op 9 delen water)

 

Ook bruikbaar : kippe/duivemest - opletten heel sterk (!) - best gedroogd gebruiken.

Anderhalve koffielepel op 1 petfles van anderhalve liter water - 1 dag laten trekken.

 

Paardemest : anderhalve soeplepel op anderhalve petfles water - 1 dag laten trekken.

Koeiemest : idem.

 

Verder : mest uit zoo - gebruik zoals voorgaande gebaseerd op categorie dieren (vogels of zoogdieren). Als je een zoo vlakbij hebt kan je altijd eens gaan informeren.

 

Fosfor :

 

Afval van vis - fijnmixen in water - 1 dag laten staan - filteren - 1 a 1.1/2 soeplepel per petfles van anderhalve liter.

Wellicht gratis verkrijgbaar via viswinkel/markt (koppen, staarten, etcetera).

 

Kalium :

 

Houtas : natuurhout ( dode tak van loofboom) verbranden. 1 koffielepel as op anderhalve petfles water. 1 dag laten staan.

 

Mineralen :

 

Heermoes (Equisetum arvense). Ook Paardestaart genoemd (NIET Paardebloem).

Plant groeit als onkruid in 't wild overal - bevat zeer veel mineralen. Fijngehakte delen 1 uur koken - filteren - 1 deel op 7.

Het aftreksel van heermoes is prima geschikt als plantenwater voor zwakke planten en werkt tegen meeldauw.

 

Luizen bestrijden met tabaksaftreksel : half pakje shag 1 uur laten koken op 2 liter water - filteren - opgelet : zeer giftig !!! Adem de dampen niet in, was je handen voor en na gebruik en opgelet voor je huisdieren ! - Aftreksel 50 % verdunnen en 1 liter verdunning vermengen met 2 koffielepels bruine zeep of sunlightzeep - planten zorgvuldig besproeien net voor valavond - ook onderkant bladeren en stelen !

Herhalen na 1 week.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt,

 

Mvg Snowryder

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt zODd ! (mijn dag was wel wat rot, maar de reacties hier maken veel goed!)

 

@ nlwiet (en ook een beetje tegen snowryder) --->in dat boekje staat gewoon 's nachts water toevoegen. 's morgens kopje voor de babys kwartje emmer voor de grote

ik zal er wel mee opletten, ze goed in het oog houden en zeker niet teveel gebruiken

 

@snowryder kan je ook zoveel mogelijk spullen in 1 doen? ik zou het dan zo doen : ik zet een emmer klaar daar wat houtas, brandnetels,heermoes en vis inleg (wss skip ik de vis, door de geur zou ik katten aantrekken (en er zitten er hier wel een paar + de huisgenoten zouden dit misschien niet aangenaam vinden) dat gwn even laat trekken (allemaal niet zo afgemeten) wat in de emmer roer en zo 1 kopje om de 3 - 4 dagen geef? (en de emmer mss een keer of 3 - 4 bijvullen) want als ik dat allemaal appart moe bereiden...tzijn wel echt zalige tips die je geeft :book: 100 % natural !! i like it that way :D

 

btw: voor die luizen, dit is wss een hele goeie truck voor als je met een hele nest zit (en helpt tegen heel veel ongedierte, hoorde dat 95 % vd diertjes eraan stierf) maar als je maar met een paar luizen zit helpt het volgende ook: (zelf al uitgeprobeert) men neemt, kokend water. Giet dit in een kom.. Snij knoflook fijn en kap het erbij...dek af met folie..laat een nachtje trekken, volgende dag zeven en in de verstuiver, sproeien maar :verrygood (wel herhalen als het geregent heeft)

bedankt voor de vele reacties, ik hou jullie op de hoogte hoe het hier aan toe gaat...(ben erg benieuwd hoe diamond girl op haar toppen zal reageren)

 

Edit: zag net je verslag snowryder en zag bij getopt, dat je dat hele ding eraf hebt gehaalt, ik heb enkel de 2 binnenste sprietjes van dat hele ding eraf gehaalt (m'n plant is natuurlijk nog veel kleiner) heb ik het juist gedaan?

 

vele groetjes

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste brechtius

Ik geef ze snachts nooit water

altijd smorgens rond uurtje of 9

wat ook goed helpt tegen luis is scheutje groene zeep met klein beetje spieretus goed mengen en stuifen maar,

maar als je klein beetje geld heb zou ik bayer kopen dat werkt perfect altans bij mij,

had ook veel luis hardnekkige ook maar na goed inspuiten ook onder de bladeren was alles weg de volgende dag,

 

en over de voeding ik zou gewoon een flesje voeding kopen,

bloei voeding wel te verstaan ik gebruik geen groei voeding

als je beetje goede potgrond hebt is dat ook niet nodig,

canna is trouwens best een goede voeding wat niet veel geld kost,

scheelt je trouwens een hoop werk,

 

nou veel sucses ik ga je volgen,

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdomme, wat een kutweer

wou vandaag mijn verslagje updaten maar met de regen hangen de blaadjes slap

churchke is in gang geschoten, wat een mooi plantje, korte internodes, mooie zijtakjes

diamond girl doet het ook goed, wel verkeerd getopt enkel de sprietjes uit het deel dat ik er volledig af moest halen uitgetrokken

benieuwd wat er gaat gebeuren daarmee :lol: ik ga binnenkort updaten als ik eens een gaatje vind

groetjes brecht

 

@ snowryder : smorgens water geven is inderdaad the way hebk gelezen, de plantjes staan niet graag in koude waterige grond, dus als je ze smorgens water geeft en dan schijnt de zon derop, ideaal ;)

bayer en spiritus ga ik echt niet op mijn plant spuiten, liever minder paf dan bespoten paf lijkt me :D

bloeivoeding ga ik mss wel kopen, hangt ervan af hoe ze het doen, volgend jaar ga ik ook beter mijn aarde prepareren alvorens ze te planten (maken dat er wat vanalles inzit)

vele groetjes en kga toch eens kijken of ik nu al niet wat foto's kan trekken ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch foto's

in een rapke, kmoet om 4 gaan werken :D

Dit is diamond girl :lol: ze rook erg lekker deze ochtend (heb den indruk dat dat echt verschilt van dag tot dag)

gallery_30259_12130_1360461.jpg

Hier zie je dat ik ze verkeerd heb getopt, vraag me af wat ervan gaat komen

gallery_30259_12130_781697.jpg

en dan churchke, die een schop onder haar kont heeft gekregen, dit plantje doet het echt goed, heel vergevingsgezind, zit in rotaarde toen ik haar zaadje plantte zat ze ook in een kutpositie (potje was maar voor dehelft gevult dacht da ze erg ging strekken)

gallery_30259_12130_1059444.jpg

kijk hoe lekker bushy (prille begin maar ziet er veel belovend uit vind ik)

gallery_30259_12130_1239363.jpg

Bovenaanzicht

gallery_30259_12130_1365073.jpg

De chille buurtkat

gallery_30259_12130_2325735.jpg

(ze ligt altijd op zo'n muurtje wat verder te genieten maar ze is erg schuchter, braaf beestje)

En dan dit hier

gallery_30259_12130_1628122.jpg

dit is de 'heksenketel' waar ik die brandnetels etc heb ingegooit, nu stinkt dit ongelooflijk en er zitten van die vuile witte slierten in....normaal moet je je plantenmateriaal eruit zeven hé na bv 12 uur trekken, ik heb dit niet gedaan dit staat nu al (schatting) een goede week te trekken....ik weet niet of dit nog bruikbaar is anders moet ik nieuwe maken en het plantenmateriaal er optijd uithalen...iemand eenig idee of dit kwaad kan (wil echt geen verkeerde stoffen aan mijn planten geven)

 

bedankt en een prettige dag

(heb gehoord dat de zomer eraan komt hier in belgie, temperaturen boven de 30 graden vanaf zondag, laat maar komen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze groeien als kool hierzo :o

 

Dit was de ochtend na de storm, ze moesten dus nogwat bekomen

diamond girl :

gallery_30259_12130_1105629.jpg

gallery_30259_12130_1685796.jpg

Hier zieje wat er is gebeurt door het verkeerd te toppen (blaadje middenvinger):

gallery_30259_12130_522620.jpg

 

en dan ons churchke, t'is vooral den diene die mij echt aan 't verassen is

gallery_30259_12130_75305.jpg

gallery_30259_12130_407095.jpg

gallery_30259_12130_404906.jpg

dit was de ochtend na de storm en de zon had er nog niet opgezeten dus ze stond niet 'optimaal'

er zijn ook 2 blaadjes kapot (door de hagel) en 1tje af

gallery_30259_12130_1930902.jpg

hier zie je, wat een mooie vertakkingen :

gallery_30259_12130_1428822.jpg

gallery_30259_12130_520092.jpg

echt heerlijk plantje, ze begint ook al wat te rieken (diamond girl echt al van de 2e week ofzo, bij churchke 1e keer dat ik een vaag geurtje opmetk)

 

iedereen een goeie zomer toegewenst :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

elaba,

 

ik vertrek op reis (berlijn) iedereen de leute en tot binnen een week of 2 - 3

dan updates !!!! (benieuwd hoe de meiden het gaan doen ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier in Berlijn. Heb je 'n goede verzorger gevonden voor je plantjes als je weg bent?

 

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietfreak, helaas geen goede verzorger gevonden terwijl ik wegwas, huisgenoot ging het doen maar al de spullen (en briefje) lagen nog precies zo als toen ik wegwas

alleen de emmer met stikstofwater is verdwenen..lullig wel (huis was ook een stort² toen ik trg kwam) effe beginnen flippen na zo'n lange rit (kraan afgebroken ook en water was gewoon aan het stromen)

 

nu de update:

churchke doet het fantastisch, echt wat een lekker wijf

gallery_30259_12130_152654.jpg

gallery_30259_12130_847817.jpg

gallery_30259_12130_1761534.jpg

gallery_30259_12130_2045756.jpg

gallery_30259_12130_670046.jpg

 

diamond girl is een beetje mager, heb haar deze ochtend getopt (en het restje opgegeten ;))

gallery_30259_12130_293947.jpg

gallery_30259_12130_256905.jpg

gallery_30259_12130_476686.jpg

dit blad groeit omgekeerd :

gallery_30259_12130_370214.jpg

en deze was ik vergeten draaien, sorry jongens

gallery_30259_12130_1657596.jpg

 

zoals je ziet groot verschil, ook de stam van churchke is echt lekker dik aan het worden

binnenkort doe ik eens een grondige check up van mijn planten of ze last hebben van beestjes ofzo maar heb nu heel wat anders aan mijn hoofd (en ze zien der best gezond uit niet?)...

ik ga zeker nog updaten

iedereen de leute en tot binnenkort !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze de komende tijd weer genoeg liefde en aandacht geeft, komt het helemaal goed met je plantjes.

 

Jammer dat de verzorger er een puinzooi van heeft gemaakt, heeft je vertrouwen flink beschaamd neem ik aan........

 

Veel outdoorplezier nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit zeg, dit is niet leuk thuis komen zo hè. Dan ben je zo weer vergeten dat je vakantie gehad hebt. ;)

Met je planten komt 't wel goed hoor, heb ik wel vertrouwen in!

 

Was Berlijn leuk?

 

Gr,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterkte:

ja eigenlijk wel...ook mijn zin ligt er zo even uit...ga het binnenkort wel weer oppakken...(ook wss wat te maken met het kakweer)

 

@wietfreak: berlijn was anders dan verwacht, we gingen naar daar om te feesten maar de moeder van een vriend plande een kamping voor ons en dat was +/-50 minuten van berlijncentrum + dichtbijzijnde station was zo'n 12 km van de camping..we zijn dus eigenlijk niet echt vaak in berlijn geweest (en al helemaal niet gaan feesten)

op de camping zaten vooral oudere duitsers met hun kleinkinderen. Er was daar wel een redder die zich de tering verveelde en die altijd met ons wou sporten. heb daar elke dag gezwommen, gevolleybalt, ....

 

was wel ook eens goed. regelmaat, sport...ook even geen wiet gerookt, kostte me geen moeite (rookte 6 jaar) ben nu wel van plan even wat meer tijd te spenderen aan mijn leven van de grond krijgen (diploma, vast werk, gezondere levenstijl (eten,sport)...) en dan zondag om de week af te sluiten een lekkere toeter roken..

 

maar nietmeer dagelijks (t'is niet door geen wiet te roken dat ik dat inzicht heb ze, eerder door werk te verliezen (eind juni)en vriendin te verliezen(begin juni)

maar ben 't noorden niet kwijt..kan mijn situatie nog overzien en ben positief ingesteld.. wiet roken kost gewoon tijd, en tijd heb ik op dit moment even hard nodig ;) (is voor iedereen anders natuurlijk)

 

(tekst mss wat raa ringedeeld maar zo 1 brok tekst lezen leest niet lekker vond ik :D

 

grt b

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste brechtius,

 

plantjes staan er ondanks je slechte verzorger tog redelijk vrolijk bij,

als je daar de storm van zondag bij opteld denk ik dat ze wel heel goed gaan hoor^^.

 

lekker dat je die beslissing zo makkelijk kan maken als je eff weggeweest bent he,

weetje gelijk weer hoe makkelijk je KAN zonder, alleen een kwestie van willen.

 

hoop dat je je goed kan houden eraan.

 

succes met de planten en 't minderen/ alles weer op rolletjes krijgen.

 

greets hans

 

ps. was begonnen je topic te lezen omdat ik ook een 2tal church heb staan;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe het dipje was niet van lange duur, net een nieuwe emmer gaan kopen en daar weer brandnetel (voor stikstof) in laten weken...binnenkort ook weer om paardenstaart (voor andere gezonde stoffen, weet nietmeer voor wat) zie het weer zitten ;)

 

grt

b

 

@ hans ; bedankt man, kdenk dat het minderen wel goed zal lopen...maar idd niet te vroeg juichen..heb ik natuurlijk zelf in de hand, een beetje wilskracht, moet wel lukken...(derest zal ook wel lukken, stapje voor stapje en niet vergeten genieten onderweg) leuk van je churchjes (checkt je verslag) zalig die stoktoppen, mooi. laat het smaken !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je church heeft een moeilijk mooie opbouw :D

Een maat van me had twee jaar geleden dit soortje

in een kas staan.. Heerlijke wiet! ;)

Zou toppen niet eens overwegen, misschien wel by

je diamond girl... Is een beetje een kaal plantje :D

 

Succes verder!

volkstuin 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilly - o thx alot !

 

Mijn churchke blijft het goed doen

gallery_30259_12130_1871037.jpg

hier en daar eens een verdorven blad

gallery_30259_12130_220898.jpg

gallery_30259_12130_1429313.jpg

maar denk dat ik zeker niet kan klagen

gallery_30259_12130_2025372.jpg

gallery_30259_12130_2399356.jpg

gallery_30259_12130_681976.jpg

De huisbaas klaagde wel over de roofing...de pot moest ik verzetten van hem..deze staat nu op een boord die niet gelijk is (loopt af aan beide kanten) hierdoor staat de pot wel wat wankel en zijn er slechts 2 vd 4 afwateringsgaten vrij...hoop dat deze niet omwaait, wat denken jullie?

gallery_30259_12130_1629726.jpg

gallery_30259_12130_1456992.jpg

(t'is wel heel moeilijk te zien op de foto) maar als ze valt is dat wel een meter of 3...denk dat ik eens ga kijken hoe de pot wiebelt als 't stormt :wOOt

 

Nu diamond girl, dies erg bleek, ook zijn de bladeren vanonder bleker (en sterven ze af) wat zou er mis zijn?

gallery_30259_12130_2087323.jpg

gallery_30259_12130_542599.jpg

gallery_30259_12130_1210595.jpg

gallery_30259_12130_358471.jpg

gallery_30259_12130_666683.jpg

gallery_30259_12130_6351.jpg

diamond girl riekt wel erg lekker :D

dit was het dan...over het zondagsplan, t'is wat misgelopen, maar zat op een reggaefestival(al 2 dagen trg maar wel nog 2 dagen lekker geblowt)...wel gek hoe snel je een oude gewoonte trg oppikt. ga nu wel weer stoppen tot binnen 2 weken zondag (een nieuw reggae festival, reggae geel :))

 

groetjes

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes staan er goed bij. Je neemt wel risico zo op dat muurtje daarboven! :wOOt

Maarja je zult 't zelf wel 't beste kunnen inschatten....

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietfreak

hehe ik weet het, ga hem goed in het oog houden als het wat harder waait

t'is gewoon zo'n goed plekje, dat ander plekje (waar diamond girl al staat) is veel vochtiger, donkerder

hopen dat ie mooi blijft staan hé

groetjes

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pot van de Church lijkt wel goed te blijven staan :o

deze ochtend foto's getrokken, wel enkel van diamond girl deze keer, church komt later (de zon scheen er nog niet op)

hier zie je het plekje waar ik ze heb getopt

gallery_30259_12130_1050894.jpg

hier zie je dan wat dit als resultaat heeft

gallery_30259_12130_335374.jpg

Ik heb ze ook terug moeten vastmaken, ze stond ongelooflijk scheef, meer aarde heb ik niet (of 't is uit de tuin, maar die aarde is nogal vuil denk ik (veel bouwafval erin denk ik, lag hier al)

gallery_30259_12130_1568916.jpg

gallery_30259_12130_1893616.jpg

gallery_30259_12130_1297205.jpg

gallery_30259_12130_1621838.jpg

gallery_30259_12130_583106.jpg

mager plantje niet? 'k ben er wel al blij mee hoor. ze riekt ook lekker :P blaadjes vanonder blijven wel sterven...ik verzorg ze ook niet echt goed...met dit weer lijkt het me niet nodig extra water te geven??

 

en zijn dit nu de 1e bloeiverschijnselen of zit ik ernaast? :(

gallery_30259_12130_1962382.jpg

 

bedankt allemaal en tot binnenkort voor de church updates (probeer dit zo snel mogelijk te doen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier is de church al :o

gallery_30259_12130_441206.jpg

gallery_30259_12130_2049651.jpg

gallery_30259_12130_1313765.jpg

gallery_30259_12130_1450669.jpg

vanonder zijn er ook redelijk wat bladeren kapot

en de stam is echt lekker dik

gallery_30259_12130_1112504.jpg

gallery_30259_12130_21302.jpg

het geurde wel niet...t'is wel zo dat ik in het verleden haar al eens heb geroken...de planten rieken vaak sterk en dan weer minder sterk, iemand een idee hoe dit komt? in ieder geval rieken deed ie niet vandaag :( ben wel benieuwd

iedereen de leute en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien maar lekker door, en wacht maar nu ze groter worden hoef je niet bang te zijn, die gaan wel degelijk ruiken. :(

Ik zou wel wat voeding gaan bijgeven als je dat niet al deed!

 

Veel grow en bloei plezier verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietfreak, voeding is mss geen slecht idee nu :( ga eens kijken op de website thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Vrienden van mij rijden 'binnenkort' eens naar de growshop.

Ikzelf woon in Belgie en heb geen auto..

omdat de plantjes er echt triestig bijstonden en ik het niet langer aan kon zien vluchte ik vandaag naar de hubo (doe het zelf zaak)

daar had ik de keuze tussen vloeibare bio voeding of roze korrels...ik weet van de heisa omtrend roze korrels hier op dit forum (toch geen roze korrels?)

heb toch de roze korrels gekozen omdat daar duidelijk opstond wat erin zat (NPK) op de biopot vond ik niets nuttigs..

foto's :

 

eerst de doos:

gallery_30259_12130_1774799.jpg

gallery_30259_12130_2003113.jpg

gallery_30259_12130_727451.jpg

lijkt me goed...

Ik strooide echt niet veel korrels, klein handje :head_hurts_kr:

gallery_30259_12130_500529.jpg

hier een overzicht hoe ze erbij staat (diamond girl):

gallery_30259_12130_325312.jpg

Churchke heb ik ook wat gegeven, die staat wel mooi

gallery_30259_12130_2175443.jpg

maar aan de onderkant...

gallery_30259_12130_1133786.jpg

ik weet dat dit normaal is dat er aan de onder kant blaadjes vergelen maar t'is mij toch wat teveel en soms te hoog

hier een blad dat begint te verkleuren en een mooie zijtak:

gallery_30259_12130_264854.jpg

 

 

binnenkort naar de growshops en meer updates of ze al dan niet opfleuren

hopend op een mooie nazomer

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...