Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

brechtius

1e kweek 1 x diamond girl 1x church

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Dit is de 1e keer dat ik planten verzorg, cannabisplanten of andere.

iK vind het heel leuk..Ook kan ik nu kijken of iets met planten iets voor mij is...(ben 21 j, wil nog iets studeren maar weet absoluut niet wat)

 

Ik heb 1x Diamond girl : Genetics: Skunk x NL x Haze x Early Pearl, aka Silver Pearl

Effect: A fast-hitting indica, with a very relaxing attitude.

 

en 1x church : Genetics : Swiss sativa x Super Skunk x Northern Lights

Effects: A heavy indica feeling that evolves in a long lasting cerebral high. A complex, very social effect.

 

Mijn fototoestel is verschrikkelijk, wazig, kan niet veel zoomen.. de foto's van de hele kleintjes is met dit fototoestel getrokken de andere foto's met het fototoestel van mijn lief

ik ga binnen een kleine maand eens kijken voor een nieuw fototoestel en in tussentijd zoveel mogelijk dat vna mijn vriendin proberen te bezigen :rolleyes:

 

Nu enkele foto's en meteen enkele vraagjes..

 

Kleine baby Church

gallery_30259_12130_223141.jpg

dit was echt een heel raar plantje, zo mini

 

Kleine baby diamond girl

(niet op de datum letten, was nog niet ingesteld)

gallery_30259_12130_337384.jpg

 

Dit is de church, vandaag getrokken

gallery_30259_12130_883931.jpg

(op de achtergrond staat DG, die stak 2 weken eerder in de grond)

 

Dit zijn ze tesamen (ook vandaag getrokken)

gallery_30259_12130_207658.jpg

 

 

 

En nu de foto's waar ik enkele vraagjes rond heb

 

1. dit is meeldauw denk ik, deze plant groeit nu op de plek waar mijn DG zou komen te staan, ik zou al deze planten omhakken.. Is het meeldauw dan weg? of is deze plek 'meeldauwgevoelig' ? (ik zou ze eerst ook kunnen behandelen en dan omhakken, maar als behandelen niet nodig is zou ik het niet doen)

gallery_30259_12130_220277.jpg

 

2.Dit is de plek waar mijn Church zou komen te staan

gallery_30259_12130_397418.jpg

nu vroeg ik mij af of de roofing dit gewicht zou kunnen dragen en/of ik hoorde dat roofing nogal kankerverwekkend zou zijn. Is het dan verstandig om hier mijn plant op te zetten? mss de bodem bedekken met iets? of een andere plek zoeken (al zou dit wel echt mooi zijn)

 

3.Dit is een foto van mijn 90 liter metselkuip

gallery_30259_12130_758670.jpg

voor mijn DG zijn de drainage gaten wat in orde? heb geen boormachine, heb die er doorgestekt met een schroevendraaier :D (wss wel in orde denk ik , toch maar es vragen :) )

 

 

4. de laatste vraag

 

De lobblaadjes van mijn DG worden geel, ik denk dat dit verschillende oorzaken kan hebben

te kleine pot, voeding opgebruikt, te hoge ph, teveel zorgen, teveel water, iem nog een idee?

gallery_30259_12130_247887.jpg

gallery_30259_12130_90956.jpg

 

 

 

Bedankt alvast, Ik zal af en toe eens updaten

tot de volgende

(enja ik zal nog wat meer lezen :dribble:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is normaal dat de kiemblaadjes na bepaalde tijd geel worden en er af vallen simpel weg omdat de plant ze niet meer nodig heeft, maak je niet druk!

 

ga zo door

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool diamond girls in tha house, ik heb ze sinds eergister binnen en ga er een binnen ronde mee starten, ik blijf deze volgen om te zien wat je buiten met deze genetica kan verwachten.

 

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cpt. Chronic; was ook een optie, zal er mij niet (te) druk in maken

@Donbone: bedankt jij ook veel succes, zal ook kijken wat je ervan haalt, benieuwd naar het verschil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Effect: A fast-hitting indica, with a very relaxing attitude.

 

klinkt goed zeg ik ga maar met je meekijken.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zodd, Het zijn zaadjes van de greenhouse seeds compagny ... 'k hou van zachte wietjes (ook van sterke wietjes, maar voor af en toe eens :dribble:) heb die dan ook wat proberen uit te zoeken (in combinatie met relatief makkelijk kweekbare plantjes

 

het probleem met meeldauw ga ik aanpakken met magere melk en water, ga ook binnenkort ons DG ' tje verplanten

de church hangt er vandaag wat slapkes bij... ('t is niet extreem erg) ga zien hoe ze eruit ziet tegen vanavond, anders ga ik een foto proberen trekken maar heb enkel mijn eigen wazige fototoestel vandaag

:rolleyes:

't amusement voor iedereen vandaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn fototoestel liep vast, jammer wou graag het proces trekken van het verpotten.

na het verpotten wou mijn fototoestel weer meedoen en trok ik enkele foto's

de minst wazige zal ik even posten.

 

 

gallery_30259_12130_962701.jpg

dit is diamond girl in haar nieuwe kuip. in tussentijd heb ik de plant nog iets dieper gestoken dan hier op de foto( tot net boven de lobblaadjes)

 

gallery_30259_12130_223353.jpg

De kuip heb ik afgeplakt met folie en krantpapier onder (zonnewerend) misschien een beetje overbodig maar had hem toch liggen...

De draad die je ziet is koperdraad tegen de slakken, gewone instalatiedraad a/h ontstrippen....nog wat werk :rolleyes:

 

van mijn churchke waren al mijn foto's mislukt, 'k ga toch de meest 'geslaagde' foto erop zetten zodat jullie de vooruitgang kunnen zien

churcke doet het wel op haar gemak..

gallery_30259_12130_163205.jpg

 

hopelijk gaat diamond girl knallen

 

nog een prettige dag en tot de volgende

Share this post


Link to post
Share on other sites

In je eigen tekst kun je zien dat er onder het woord meeldauw een stippellijntje staat en dat het woord iets minder donker dan de rest van de tekst staat afgedrukt, als je er op klikt word je automatisch gelinkt naar de meeldauw-pagina in de GrowGuide (ga je er alleen met je cursor overheen dan verschijnt een vraagteken met een verwijzende tekstbalk in beeld). Meeldauw komt vaak voor op vochtige plekken en wordt door de wind verspreid, dus echt weg is het nooit.

Over de bitumen op het dak hoef je je denk ik geen zorgen te maken, zeker niet met de stenen tussen het dak en de pot. Zo'n ruwe steen voorkomt ook deels dat slakken tegen de pot opklimmen, en de omgevouwen rand van de pot doet dat ook, beide zijn waarschijnlijk effectiever dan zo'n dun koperen draadje.

In die grote potten gaan ze lekker hard groeien, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik dezelfde soort bakken als jou, als ik een tipje kan geven zou ik zeggen gooi een laagje zaagsel over de aarden heen. Blijft het lekker vochtig en extra bescherming met condities als zware regen buien :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan captain chronic -- tegen het weekend zou ik toch graag betere foto's willen gaan trekken, misschien kan ik haar fototestel even lenen. Ze is wel niet dol op mijn planten.

 

 

aan groen gif -- he bedankt, dus die plek met meeldauw zal wss ook niet goed zijn voor toprot? (als het daar vochtig is?)

Ik ga ook wat minder ambitieus (zo ambitieus was het toch al niet) instalatiedraad strippen voor het koper, als ik er zin in zou hebben ga ik er wel met doorgaan.

en het is demax dat het in die grote potten gaat knallen, jihaaa

 

 

aan indebanvaneenplant -- heb even naar je kweekverslag gekeken en je bedoelde wss die boomschors, heb dit even gegoogled en kwam vaak negatieve dingen tegen, verstikken van uw plant

(je kan kalk strooien om dit op te lossen) Nog iemand zei dat het ziektes en schimmels gaf (dat de boomschors soms niet genoeg opdroogt ad stengels)

heb ook wel al zitten denken aan negatieve gevolgen van gietende regen...tips zijn hier altijd welkom

 

 

bedankt voor de reacties !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katten korrels zie je bij veel mensen ook terug komen. (rode bolletjes) hebben het zelfde effect als boom shors, wellicht minder aanslag gevoelig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal heb je dat soort dingen niet nodig, wil je voorkomen dat je grond te snel droogt door

inwerking van de zon, knip dan iets van wit plastic rond met 'n gaatje in het midden leg dit aan

het begin van je stam op de aarde.

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het helpt wel goed voor de temperatuur van je pot wat lager te houden! Je kan ze ook ingraven, dat is nog beter (maar wel onhandig als je nog wil verduisteren)

Bij zo een grote pot moet je niet echt schrik hebben dat het uitdroogt, tenzij je amper water geeft..

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga m'n potten gewoon zo laten staan

de pot die op het dak gaat is ook lichtbruin, dat trekt al minder warmte aan, misschien zou ik deze ook scroggen (miscchien!) dat zou de church plant zijn dan

ja het is wat zoeken nu met water geven, je ziet niet goed hoeveel water je ze moet geven in zo 'n grote pot vind ik..geef je ze meer water omdat de pot groter is?

zo'n potparka ging ik misschien maken, ga nog zien hoe het loopt

leuk dat er veel reacties komen, bedankt allemaal

 

btw, toen ik het churchzaadje plante had ik haar potje volgedaan met aarde, maar door er water in te gieten was dit potje slechts halfvol... nu vroeg ik mij af of het daardoor zou komen dat de church minder snel groeit? omdat haar wortels het einde van de pot hebbe bereikt? nu dit plantje strekte zich en nu heb ik het potje volgedaan met aarde, krijgt ze nu wortels aan de steel ook? bedankt, kwestie van dat ik weet of ik sneller zou moeten verpotten ofniet

 

ps ps , ik moet ook echt stoppen met over de planten te spreken alsof het mannen zijn, zeg echt vaak 'zijn' pot bv, ik verbeter het altijd, maar t'is niet wijs, 't zijn vrouwen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoeveelheid water gegeven pas je gewoon aan de grote van je plant. Klein plante weinig water, groter natuurlijk meer, of ze nu in 'n grote

kuip staan maakt eigenlijk niets uit. Ik geef ook nog geen water waar nog geen wortels zijn. Begrijp je?

 

Potten goed volmaken, totdat ze bijna met de kiemblaadjes in de grond staan. Mijn auto haze was ook enorm gestrekt en heb ik met 't ompotten

ook flink diep gezet. Dan krijgt het stammetje vanzelf ook wortels.

 

We houden je in de gaten.... :rolleyes:

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup gaf enkel water rond de plant, ma heb toch de neiging meer te geven dan vroeger omdat zo'n grote kuip is, zal mij wa in toom proberen houden :rolleyes:

voor 1 keer klinkt het leuk 'we houden je in de gaten' bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

ik ga maar meteen met de deur in huis vallen.

 

 

dit is mijn churchke nu

gallery_30259_12130_22112.jpg

 

dit is diamond girl (flits stond nog op)

gallery_30259_12130_653627.jpg

gallery_30259_12130_994661.jpg

 

Nu dit zijn de plannen. de grond rondom ziet er nu zo uit

gallery_30259_12130_395404.jpg

 

ik ga vandeweek proberen wat te snoeien zodat ze meer zonlicht krijgen... ook ga ik eens kijken of ik met touwen geen constructie kan maken waarover ik plastiek kan hangen (tegen de regen als ze begint te bloeien, denk dat dit toch een beetje toprot zou kunnen voorkomen?

 

Ook had ik nog 1 vraag, Het ligt hier dicht bij een autosnelweg, die lichten van de autosnelweg maken redelijk veel licht, mijn tuin word nooit erg donker (zeker waar churchke zou staan op dat dak) zal nog eens foto's trekken...maar zou dit de bloei kunnen storen? (die lichten staan op een brug die schuin achter mijn tuin loopt, die lichten schijnen dus zowat in mijn tuin :)

 

thx groet b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke die vraag over die autosnelweg, laat maar vallen :)

over de tuin snoeien; ik woon hier samen met 3 andere mensen (kot gevonden via internet) die ik niet zo goed ken

1 iemand doet moeilijk over snoeien in de tuin...hij wil het samen eens regelen met mij maar hij is enkel in het weekend thuis en doet ook weinig zijn deur open...hoop dat dit zo snel mogelijk veranderd zodat ik in de tuin kan gaan snoeien, meer licht en minder vochtig !!! (ik heb van iedereen toestemming in huis om 2 plantjes te houden (ook toestemming van de buren!)

 

Ik heb sinds vandaag een fotottoestel kunnen lenen. De foto's die ik nu heb getrokken sucken, ik moet er nog met leren werken

Toch ga ik jullie de betere tonen

 

Dit is churchke, vandaag verpot hopelijk doet ze het wat goed nu.

Deze potgrond vond ik redelijk vuil, kwam uit de brico, ze hadden daar niet veel keuze maar ik moest het kunnen vervoeren met de fiets (kon dus niet verder in andere winkels kijken)

t'is zo universiele potgrond, wel gek dat er zoveel verschil op zit met mijn oude biopotgrond

gallery_30259_12130_2198024.jpg

gallery_30259_12130_2200466.jpg

(bewogen, kzal het niet meer doen !)

gallery_30259_12130_2183644.jpg

En dan ons diamond girl, deze foto's zijn echt wel bewogen (zo blij dat ik was dat ik foto's kon trekken)

gallery_30259_12130_2194890.jpg

gallery_30259_12130_1201765.jpg

gallery_30259_12130_2321926.jpg

 

Ook ben ik teweten gekomen dat diamond girl geboren is op 26/04 churchke wat later, exacte datum weet ik nietmeer

Volgende keer maak ik beter werk van die foto's, als ze bewogen zijn begin ik opnieuw !!

hopelijk kan ik ook snel snoeien (morgen komt die man thuis en kan ik het hem nog eens voorstellen)

Iedereen vele groe(n)ten veel zon (en af en toe wat regen) toegewenst en tot later

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb iets betere foto's

wat wormen gekregen van een kotgenoot, die zitten nu de pot in, had gehoort dat dit goed was voor het bodemleven..Vraag me af of ze in een pot met potgrond ook gelukkig zouden zijn? het zijn er ongeveer 5 per pot :)

gallery_30259_12130_127172.jpg

Dit beestje zat er ook in, iemand een idee wat dit is? het was een wit sliertje dat wat krulde, een babyworm?(hopelijk niets dat mijn plant aantast)

gallery_30259_12130_2270763.jpg

gallery_30259_12130_1992612.jpg

Dit is ons diamond girl nu, ik vind ze prachtig :lol:

gallery_30259_12130_1574538.jpg

gallery_30259_12130_568227.jpg

Hier zie je enkele beesjes, mijn aftreksel van knoflook staat al klaar, straks even sproeien

gallery_30259_12130_674537.jpg

Ik durf ook niet echt water geven omdat ik denk dat het elk moment kan gaan regenen...

 

Dit is churchke nu, gisteren liet ze haar kopje wat hangen, waarschijnelijk met het verpot zijn... vandaag leek ze weer gezond

gallery_30259_12130_1674709.jpg

 

Ik heb wel de indruk dat mijn planten het heel erg op hun gemak doen, Diamond girl heeft precies door dat ze wat vrijheid heeft en begint aardig te schieten, hopelijk volgt churchke snel :D

Enneuh, niet in slaap vallen hé mede-growers/blowers

 

btw, iemand een idee om mijn grond wat te verrijken? ---> we hebben een composthoop en massa's brandnetels in de tuin, las iets over water met brandnetels in....kan ik iets nuttig doen, de grond wat vruchtbaarder maken?

 

groetjes

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit! hoop dat het weer ook wat mee wilt helpen!

 

je zou iets van voeding kunnen geven bijvoorbeeld.... ik zelf gebruik canna terra vega

 

keep it up!!

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej captain chronic

bedankt, maar ik zou liever zelf iets maken, ik las dat 500 gram brandnetels op 5 liter water heel voedzaam water zou opleveren...

mensen die hier iets van weten? heb wel geen idee of dit nodig is ofniet, hoorde gewoon dat potgrond niet zo vruchtbare aarde is...

 

Diamond girl daarnet behandeld met knoflookwater, vond ze volgens mij niet fijn ze hing er maar wat slap bij (ook de regenwormen waren vollenbak in paniek)

Ik vind het zalig om te growen met van die 'biotechnieken' (en ik vind van die producten vaak 'eng')

oke net wat gegoogled, en die producten zijn toch niet zo eng, zit gwn voedingsstoffen bij :)

 

ik ga slapen, 't was een drukke dag

bedankt voor je reactie, jij ook veel succes op je balkon, ziet er gezellig uit

groetjes

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej hier ben ik weer

 

Gisterenavond zag ik dat mijn kleinste 2 (nieuwe) blaadjes (diegene die je kan toppen) purper begonnen te zien.. (van mijn churchke)

Ik wou nog een dagje kijken voor wanneer ik hier iets ging posten

vandaag is het wat uitgezaait naar de andere blaadjes ook al (errond)

t'is nog niet zo erg maar beter te snel aan de alarmbel trekken dan telaat

na wat gepruts met mijn fototoestel heb ik nog deftige foto's kunnen trekken

bij deze :

 

gallery_30259_12130_2051515.jpg

gallery_30259_12130_459234.jpg

 

toen ik toch bezig was ook nog 2 foto' s getrokken van mijn diamond girl

die doet het wel goed denk ik, haar blaadjes zijn wel echt groot en t'is een beetje van een slungeltje, maar komt goed denk ik B)

gallery_30259_12130_1889998.jpg

gallery_30259_12130_688594.jpg

 

Ik heb ongelofelijke honger, ga naar de winkel om wat ingredienten, 'k denk dat spaghetti zal worden

comments altijd welkom !, bedankt en nog een prettige dag

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik hoorde dat dat normaal is bij nieuwe blaadjes

wat een paranoia, uitzaaien my ass in dat geval

ga verder koken (heb al wat kaas en droge worst binnen)

groetjes

brecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update !

ik bestelde een boek bij http://www.bookdepository.com

echte aanrader, goedkope boeken, en ze komen toe (heb nu al 2 boeken besteld)

1 ervan isGrowing marijuana outdoors - mountian girl (vrouw van jerry garcia) Primo plant

ik zal 2 afbeeldingen uit dit boek gebruiken als dit niet mag/kan kan iemand ze dan verwijderen en mij laten weten? thx

Zo stond gisteren churchke derbij (het had wat geregnt ervoor) dat ze zo korte internodes heeft is blijkbaar typisch voor deze plant, wel blijft haar vooruitgang nauwelijks zichtbaar...

(al ben ik wel blij met de planten)

gallery_30259_12130_58482.jpg

Dit is de knappe diamond girl die heb ik vandaag getopt zo ziet ze eruit

gallery_30259_12130_659976.jpg

Dit is een prentje uit het boek

gallery_30259_12130_2565612.jpg

er staat bij : als je plant er zo uitziet is het nodig deze te toppen

gallery_30259_12130_2059706.jpg

als je plant er zo bijstaat is dit niet nodig

 

mijn plant zit er dus tussenin, ik dacht toppen kan geen kwaad dan (wil ze ook 'laag' en bushy houden)

gallery_30259_12130_1231566.jpg

gallery_30259_12130_350507.jpg

een beetje wazig maar dit is getopt (denk ik) 2 laadrechte sprietjes eruit getrokken :verrygood dan lekkere zon, laat die wondjes maar dichtschroeien (heb ik ook uit het boek)

 

Ik geef mijn planten erg weinig water (omdat de zuurtegraad uit kraantjeswater niet goed zit) ik ga ze nu wel water beginnen geven (denk dat ze mss daarom niet goed groeien, zonder vocht kan de plant geen voedingsstoffen opnemen las ik)

gallery_30259_12130_1110170.jpg

vanaf morgen geef ik ze ook een lekkere kop van dit water (brandnetels liggen erin te weken, schijnt goed te zijn voor stikstof en bodemleven, de wormen zullen blij zijn :book:

nu werk gaan zoeken, beuuh

aan iedereen een mooie dag gewesnt, en bedankt voor het volgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...