Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ratemenz

jonge plant ( 2 weken ) wortel voor de helft afgebroken

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

vandaag had ik mijn jonge planten alvast overgepot naar 0,5 liter bekers.

echter was ik zo dom om voorzichtig te trekken en daardoor is ongeveer de helft van de wortels afgebroken bij 2 plantjes :) ( wortels zijn een klein bosje van 2 bij 2 cm verspreid )

het gaat om een autoflowertje

zal de plant zich gewoon herstellen of is hij nu verneukt?

 

alvast bedankt en sorry voor zo'n noob vraag in dit subforum, kon m niet echt kwijt bij beginners indoor/ outdoor vragen :)

 

:lol:

Edited by ratemenz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel kans dat je het verprutst hebt! Foutje kan gebeuren!

 

Mvg Ganja Don

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat raar ik trek altijd aan mijn plantjes en komt het hele potje mee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk had je nog even moeten wachten met verpotten omdat de wortels nog het gehele potje hadden moeten vullen.

 

Ik denk trouwens dat het wel goed komt als je penwortel maar niet is afgebroken.

 

gr. jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hij is ongeveer halverwege afgebroken,

halve pen wortel zit er dus nog aan, best jammer het was mijn beste plant ( grootste wortelbos )

maarja hopelijk hersteld het nog want heb maar 7 plantjes :lol:

 

iig bedankt iedereen ! :)

 

oh trouwens de plantjes zijn dan wel 2 weken maar nog steeds heel klein en fragiel ( buitenkweek )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom snijdt ik altijd m'n potjes verticaal open. Veel minder kans op schade.

 

Zou je haar niet kunnen redden door je aarde te vermengen met wat zaai- & stekgrond? Eventueel in combinatie met wat beendermeel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je geen zorgen man die planten zijn oersterk en die herstellen zich zelfs na gruwelijke martelingen, because that's nature. :) .

 

Laatst ook een binnenplant uit een bak gehaalt en daarbij zijn bijna alle wortels gebroken, nu staat ze buiten en na een week of 2 groeit zij weer als een beest en heeft ze er zin in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan gebeuren :)

Ik heb het ook wel eens gehad

 

Maar zolang er nog wortels aanzitten, komt het wel goed.

Gewoon in de grond zetten en water geven net als normaal :)

De plant zal waarschijnlijk alleen wat vertraging oplopen in de groei

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi , heb t zelfde probleem alleen bij mij is het echt een heel klein stukje wortel wat is afgebroken

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat doen jullie dan allemaal wel....heb nog nooit wortels/plantjes gebroken of laten vallen.....

een beetje voorzichtig mag je best wel met ze omgaan het is inderdaad onkruid en groeit in de meeste gevallen wel door ....t kost je alleen wat tijd ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je de volgende keer eens een simpele manier aanhouden van je plantje uit je potje te halen

 

Wacht tot je nomaal zou watergeven ,medium in potje moet nog iets vochtig zijn maar niet te nat

 

Leg je hand over de boven kant met het plantje tussen je vingers

 

Draai het potje om ,9 van de 10 heb je nu de hele kluit op je hand liggen en kan je ze zo in de grote pot steken

 

Valt ze er niet meteen uit geef je een klein tikje op de onderkant van je potje en zwaartekracht doet de rest

nooit aan je jonge spruit zijn stam trekken ,ga je altijd wel iets mee verneuken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...