Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ramiz

30x Super Silver Haze 600watt

Recommended Posts

Je eerste bloeiharen verschijnen en je zegt dat je al gaat beginnen met pk13-14?

Veel te vroeg,zou daar zeker nog 2 weken mee wachten.

Je zit pas op dag 33,waarvan ook nog 4 à 5 dagen voorgroei,dus ben je nog maar in week 4.

susses nog met je kweekje

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ramiz

Ziet er goed uit helemaal met zo'n korte voorgroei, Het lijkt alleen of sommige planten wat te droog staan? maar je hebt een tensio meter dus het zal wel weer aan mij liggen in de vroege morgen B)

 

@blowke

Ik heb vaker gehoord dat mensen bijna de gehele bloei extra kalium en fosfor meegeven, en het werkt. Ik ben niet bekent met de %verhoudingen van dat goedje wat ramiz gebruikt maar ik denk dat hij wel weet waar die mee bzeig is.

 

grts.

OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfde gedachte.. Waarom nu al pk13/14? oftewel waarom nu al de stikstof zo hard afbouwen terwijl ze die nog extra nodig hebben om alles te laten groeien en groen te houden....??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er droog uit, maar dat komt omdat ze water van onder krijgen. En niets van boven. Daarom ziet de bovenkant er zo uitgedroogd uit.

 

PK 13/14 meegeven doe ik uiteraard voor een betere bloei. Heb er veel over gelezen en gehoord. En dit zijn niet de eerste bloeiharen.

De eerste bloeiharen waren 2 weken geleden al zichtbaar. Dit is topvorming.

 

Plantjes hebben het pas begin van de 5e week mee gekregen. In een hele lage dosering uiteraard.

 

Zo geef ik per 100liter voedingswater slecht 20ml 13/14 mee.

 

Basisvoeding geef ik gewoon evenveel als altijd. Dus dat stikstof afbouwen valt reuze mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo ramiz,

gaat nog steeds lekker he ? :book:

doe je rustig aan met die pk13/14 :verrygood

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramiz ziet er mooi uit man ik volg je (al heb ik niet veel te bieden),

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 41

EC : 1,9

PH : 6,3

Minimaal temperatuur 21 - Maximaal 32 graden (afhankelijk van het buitenweer)

 

Laatste waterbeurt is zonet gebeurd en ik heb de EC nu verhoogd naar 1,8-1,9.

 

Op de foto's zijn er wat gekrulde en verbrande bladeren te zien, maar dat komt zeer waarschijnlijk door een fan die er ietsjes te hard op stond te blazen, waar door de plant meer verdampt dan die binnenkrijgt.

De planten zien er nog steeds erg goed uit en de bloei zit er nu goed in. De formaat van de toppen verbazen me.

Ik ben nu overgeschakeld van de pk13/14 naar de Greensensation van Plagron.

Helaas heb ik net op enkele planten spint geconstateerd. Dat wordt morgen gelijk spuiten met masai van Bayern. Ze zitten nu alleen nog onderin de planten en hebben wat eitjes gelegd.

Ik kan alleen foto's met me mobiele telefoon maken, maar volgende week maak ik ze met een goede fotocamera.

 

gallery_29240_12000_56694.jpg

 

gallery_29240_12000_2806.jpg

 

gallery_29240_12000_44533.jpg

 

gallery_29240_12000_70664.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 59

EC: 2,1 (vanaf dag 55)

PH: 6,3

 

Helaas is het bijna onmogelijk om goede foto's te maken. Volgende kweek verslag zal ik absoluut en zeker een betere foto camera gebruiken.

De planten gaan goed. Erg goed zelfs. Alleen wat ik jullie niet kan laten zien is het verschil tussen gebruikte aarde en verse aarde.

Het scheelt in hoogte ruim 15cm. Toppen zijn ook iets groter van de langere planten en deze langere planten hebben ook meer toppen.

Spint probleem is onder controle en het is dit keer geen hele plaag geworden.

Op de foto's niet te zien, maar de toppen zijn groter dan redbull blikjes. Zowel in lengte als in breedte.

 

Bladeren beginnen wat geel te worden, maar ik vind dat vrij normaal na 8 weken (correct me if i'm wrong)

 

gallery_29240_12000_282026.jpg

 

gallery_29240_12000_278602.jpg

 

gallery_29240_12000_222150.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wat mooiere foto's van één van me betere planten...

 

gallery_29240_12000_104154.jpg

 

gallery_29240_12000_34436.jpg

 

Bijna negen weken.. zullen ze nog veel groter of zwaarder worden? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Maar ik wacht nog een paar dagen voor ik ze omhak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom die hoge ec ?

 

Gewoon water meegeven man, je potten zijn nu al zoutbakken geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ze nu denk ik de volledige sterkte aankunnen. En in het schema van Plagron staat er dat ik vanaf week 8 een ec van 2,1 hoor te geven. En ze reageren er eerlijk gezegd niet verkeerd op.

Ik gebruik green sensation van Plagron, daar zitten enzymen op. Dus ik denk dat de zouten in me aarde aardig worden opgelost of weggespoelt door middel van de GS.

 

Tips en suggesties zijn altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck de schema"s

Door enzymen verkrijg je een nog hogere zoutgehalte.

 

Tenzij je draint, maar dat zal zeer zkr niet.

 

Met het warme weer willen de dames alleen maar verdampen.

en vooral in de laatste fase.

 

 

Geef ze alleen maar watee mee, en je zult verbaasd zijn.

 

Maargoed je moet hetzelf weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit dat die bladeren er zo bij staan heb ik ook altijd ;)

 

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tim,

 

Ik ga je advies opvolgen. Ik spoel me voedingsvat even leeg morgen en geef dan enkel water. Ik ben een beginner en heb eigenlijk nog wel wat vragen aan je.

Ik geef water van onderen omdat ik met 11L potten werk. Blijft er dan ook veel "zout" achter in de potten? En hoe zorg ik ervoor dat deze zouten verdwijnen? Ik heb hier en daar gelezen dat je aarde niet kan "spoelen".

 

Bedankt iig.

 

Toppen zijn erg zwaar aan het worden en de zogenoemde foxtails (uitschieters) beginnen zich te vormen. Ik denk dat ik ze nog een paar dagen laat staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
....

gallery_29240_12000_88190.jpg

.....

;)

 

Die tensio heb ik ook: waardeloos evenzo de grond phmeter die er ongeveer hetzelfde uitziet. De sateprikker is de perfecte tensiometer.

 

Hoe is de stand van zaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensiometer is na een paar dagen inderdaad waardeloos. Aarde blijft erop plakken en geeft dan geen juiste waardes meer aan.

Zaken gaan goed!!

Week 9,5 (bloei+groei)

 

Dit keer de foto's van de tegenvallende planten. Die hebben zich de laatste week toch redelijk goed ontwikkelt...

 

gallery_29240_12000_46696.jpg

 

gallery_29240_12000_171954.jpg

gallery_29240_12000_66184.jpg

gallery_29240_12000_76846.jpg

 

 

Door de plagron voeding lijkt het net of ik lichtere toppen kwa kleur heb gekregen. Ik zit inmiddels al in week 10 en er zijn nauwelijks bruine haartjes aanwezig. Gisteren voor de laatste keer een waterbeurt gegeven.

 

Ik denk dat ik ze misschien nog een week kan laten staan, maar dat doe ik niet. Plantjes gaan binnen 3 dagen om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begrijp ga je de plante ooste terwijl ze nog helemaal nie klaar zijn

snap dat nie da ga de toch nie roken of wel weed die nie klaar is

en da gewicht da je er mee verliest die worde in de laatste 2 weken het dikste

stomste wat je kunt doen nu gaan omhakke

laat ze nog maar zeker 2 weken staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu oogsten lijkt me ook erg zonde. Je zit op 9,5 weken minus 5 dagen groei?

 

Hoe zien de trichomen eruit? Ik zou ze echt niet eerder oogsten dan dat ze goed wit zijn en liever wachten op een paar amberkleurige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is `t niet zo dat als je EC bij een haze te hoog is geweest dat ie zowieso niet meer aandikt in de "water" fase?

 

In de meeste voedings schema`s staat dat er in week 7 + 8 nog dat ze de volle NPK moeten krijgen (EC 2.0 - 2.1 etc)

In mijn optiek is dat zowieso fout. Elke genetica heeft toch zn eigen NPK verhoudings voorkeuren?

Misschien is dat kweekschema voor tomaten bedoelt.... ;)

 

En 5 dagen voorgroei en van onder water geven? Ik hoop dat de planten voldoende wortels hebben ontwikkeld. Zuigkracht van onder heeft zo een 11 liter pot aarde wel. Maar `t zou mij meer gerust stellen als ik wat witte worteltjes onder de pot zou zien <- dus langer voorgroeien prefereer ik wel.

 

 

Commercieel gezien kunnen ze volgens mij nu wel om dus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sweetsensi bedankt voor je mooie reply.

 

Ik ben een beginnertje en heb veel geleerd aangezien dit een kweek is die ik vanaf begin tot eind helemaal heb geleid.

 

Tijdens de voorgroei heb ik ze natuurlijk wel water van boven gegeven. De voorgroei was te kort voor de stekken die ik heb gebruikt. Bij enkele potten zie je wel wortels onderin en bij de andere weer niet. Dit wil ik de volgende keer oplossen door ze langen door te laten groeien. Zulke slechte stekken gebruik ik zowiezo nooit meer.

 

Daarnaast ben ik ook eerlijk. Ik wil niet langer als 10 weken kweken. Ze kunnen wat mij betreft om.

 

Ik heb vanaf begin tot eind echt voeding gegeven op basis van de status van me plant. Ik heb naar ze gekeken en geluisterd en heb alles goed groen kunnen houden tot week 7. Altijd stapje voor stapje me ec verhoogd. En niet van de ene beurt 1,4 de volgende beurt naar 1,7.

 

Ik begin deze plant aardig te kennen aangezien silver haze de enige soort waar ik ervaring mee heb.

 

Tijdens de volgende kweek ga ik aardig wat veranderen:

 

-10% aarde verversen (bijvullen)

-Perlite toevoegen aan aarde

-Bio Supermix van Plagron toevoegen (minimum dosering)

-De ventilators verhogen zodat ze niet tegen me planten aanblazen, maar net erboven.

-Bladvoeding van plagron geven tijdens de eerste 2 weken

-Iets langere voorgroei 18/6

-De TerraGrow de eerste 3 tot 4 weken meegeven ipv de eerste 2 weken.

-NIEUWE FOTO CAMERA AANSCHAFFEN!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knip knip :D

 

Resultaat NAT= 2671 gram... een tegenvaller

 

Geschat droog resultaat = 2671/4,5= 593 gram = 0,6gram per watt.

 

Kan veel en veel beter. Wietje heeft wel een lekkere zoete geur en zit vol met THC.

 

Op naar de 1 gram per watt.. worden dit keer veel meer plantjes. Ik heb al 48 uur niet geslapen. Nu ff 2 uurtjes pitten en dan keihard doorwerken aan me eerste grotere hok :D

 

Het worden 160 silverhaze plantjes :D En dit keer met een echte foto camera en een uitgebreider verslag..

 

Bedankt voor het kijken! Tips en suggesties zijn altijd welkom! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweekte je met 1000 watt of??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Next time minder voeden.

Leer een plant kennen.

 

 

En niet denken dat een hoge ec dikke toppen brengt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...