Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ruun51

stekken

Recommended Posts

'k heb al op internet gezocht hoe je moet stekken!

maar daar staat dat je zo'n stekkastje moet kopen! en daar zit weer veel geld aan vast..

en is er ook een manier om gewoon goedkoop te stekken? zonder die stek/broei kast of hoe het ook heet, en zonder wortelsimulator.

gewoon met stekpoeder en dan niet in zo'n kast met licht, gewoon een simpele goedkope manier als die er is?

alvast bedankt.

Edited by ruun51

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine propagator kost nietveel hoor

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon goedkoopste stekblokjes op een schaatje water stek er in en boterhamzakje er overheen, voor het raam zetten en 2 weken met rust laten.

 

dan heb je opeens wortels :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon goedkoopste stekblokjes op een schaatje water stek er in en boterhamzakje er overheen, voor het raam zetten en 2 weken met rust laten.

 

dan heb je opeens wortels :verrygood

 

dat lijkt me wel een chille manier! want ik wil geen 50 stekkies ofzo. maar iets van 3:P

maar waar kun je stekblokjes kopen?

en dan moet je gewoon een stekje afknippen(ikweetwelhoedatmoet) en dan in stekpoeder doen dan in stekblokje en dan voor et raam met boterhamzakje?

k dacht dat het moeilijker was!

 

en stekpoeder kun je volgens mij kopen in een tuincentrum of niet?

 

thanx :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog makkelijker en goedkoper, direct in zaai-stekgrond, dat doe ik al jaren :verrygood zonder poespas, eerste week in schaduw, tweede week iets meer in de zon.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kleine propagator kost nietveel hoor

 

Grtz

 

 

3 euro bij action :lol: ...passen 40 gl stekpluggen in...in de zomer kan je in de buitenlucht stekken, zie me bovenbuurvrouw :verrygood

nou... als dat te duur is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha tuurlijk is dat niet te duur! bedankt. 'k ga het op die manier doen met broodzakje eromheen en voor het raam zetten. k heb al een idee!

 

maar met een propagator dan zon goedkope. moet daar een lamp in of kun je het ook gewoon in de zon zetten? denk het wel?

 

groetjes;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon in de zon zetten of een tl lampie er boven hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propogator is 7 euro bij de Boerenbond, in de lokale action hier hadden ze die niet. Boven zo'n ding moet natuurlijk wel een lamp, je plantjes moeten licht krijgen. Ik denk dat je de techniek van blowsterkte eerste week in schaduw, tweede week iets meer in de zon. Ook toe kan passen. (let wel goed op de luchtvochtigheid)

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon in de zon zetten of een tl lampie er boven hangen.

 

Zoals blowsterke al zegt, niet meteen in de zon. Dat trekt dat plantje niet goed want zonder wortels kan ze het verloren vocht niet snel vervangen. Zelfde dat je stekken als je ze buiten in de grond zet op een bewolkte dag moet doen. Geef ze de kans om rustig te wennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...