Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
slappy

potten

Recommended Posts

Mensen,

 

Nadat de kiempjes boven zijn wil ik ze verspenen in potten. Dat moeten potten zijn die groot genoeg zijn om voldoende medium te bevatten zodat ze lekker kunnen groeien, tot ze hun geslacht door voorbloei laten zien. Maar ze mogen niet te groot zijn omdat ik ze nog moet verslepen naar guerilla.

 

Zelf dacht ik aan 7,5 liter ofzo.

 

Heeft iemand ook een idee waar ik van die vierkante potten kan kopen, en dan niet via de growshop als het effe kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om wat voor planten gaat het ?

 

Ik ben zelf vorig jaar ook op speur tocht geweest naar vierkante potten hier in de omgeving een schaars goed :verrygood

Uiteindelijk een paar kleintjes gevonden bij Tuindorado met een grote prijs.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat om buitensoorten, geen AF soorten. Die potten waar kleinfruit in zit van het tuincentrum zijn ideaal. Die zijn lang en dun en dat is practisch ivm de penwortel. Die 6,5 liter potten had ik al gezien, maar zijn wel wat aan de lage kant. Maar goed, mocht ik niks beters vinden worden die het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oke was op zoek naar een wat specifieker antwoord.

 

Als het om Denen gaat is 7.5 liter wel genoeg. Gaan rond 10 juni bloeien, tenminste vorig jaar. Daarna groeien ze nog wel tot bomen.

Bij de wat latere buiten planten durf ik het niet te zeggen

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook al gekeken bij de boerenbond, daar haal ik de vierkante potjes ook wel eens.

 

Die fruitpotten zijn inderdaad ideaal voor de Denen met hun lange penwortel, ik gebruik ze ook voor hun :verrygood

 

Succes met de zoektocht.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke

ik zal eens kijken of de Boerenbond wat heeft, goed plan

 

@Donbone

Goed idee, maar wat is de inhoud nou precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb precies zelfde dilemma met autoflowers. Je wilt een niet te grote pot gebruiken omdat dat én zonde vd grond is én veel sjouwen is. Toch wil je het de plant niet laten 'voelen' door ze in een te kleine pot te zetten. Wij hebben hier een tuincentrum waarvan ik de eigenaar ken, ik mag daar gewoon in hun zooi rondsnuffelen naar lege potjes. Ze hebben bijna altijd een enorm overschot. Sowieso ben ik heel het jaar potjes aan het sprokkelen ;) Maar moet je misschien is proberen, bij een wat kleiner tuincentrum, zij hebben van alles wat vaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag mijn potjes bij een bepaalde bloemist, goede vent, hij zei je mag ze hebben maar wel per 30....

ik zei waarom? ik kom toch elke keer maar een paar potjes halen?!?!?

 

nou zei hij, ****** was hier voor zijn stekjes en die had er 30 nodig hahahahaha

Ik moet die troep niet, maar planten kweken is kweken hahahah ik zei beter dan de shop, bio, geen troep, medisch gebruik, hij vond ut allemaal wel geinig hahahaha

 

natuurlijk meteen eff bosje bloemen voor mijn vriendin gekocht, potjes goed schoongemaakt ivm ziektes, je weet maar nooit.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ondertussen al potten geregeld. Mooie vierkante potten voor niks, van een maatje. Zijn prima om voor te groeien, wel te groot om voor guerilla te verslepen. Maar ach, ik schud wel wat grond los als ik ze nodig heb. Zet er toch niet meer dan 5 per keer weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...