Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Spafruit

Groeien in 2 lagen

Recommended Posts

Hi allen,

 

Gezien iederreen z'n ruimte zo effectief mogelijk wil benutten kwamen een maat en ik op het idee om in 2 lagen te gaan groeien.

Grond tot plafond = 260cm en we willen met aardebakken gaan werken a 15-20cm hoog per stuk. 600W's er boven dus 50-60cm afstand houden + lampenkap 10cm blijft er ong een halve meter over voor de planten. Er gaat een 1000kuub per m2 worden afgezogen, dus maybe dat de kappen er nog iets dichter op kunnen dan.

 

Als we PP stekjes nemen(25 stuks en 600W per m2), deze vanuit het stekblok gelijk op 12/12 zetten komt het dan goed met de hoogte? Of moet er dan alsnog gescrogged worden?

 

 

Er zullen al genoeg mensen over nagedacht hebben, maar kon niets in de search vinden en lijkt mij gewoon erg cool om dit voorelkaar te krijgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.60 is juist een hoogte voor een perfect stabiel klimaat...

tenten met 2.00 of 2.20 is eigenlijk te weinig mja..de gemiddelde kamers zijn niet hoger... :verrygood

dus jullie zijn gezegend :verrygood met 2.60m...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is doenbaar maar zal wel krap worden. gelijk op 12/12 zetten maar dan heb je nog kans dat je gaat moeten buigen of scroggen. Maar ik denk wel dat het goed komt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000m3 per m2 ???? Waarom ?

 

 

En ik heb een ruimte van 1,4 mtr hoog, en je kun gewoon 1 of 2wkn voorgroeien hoor.

Ik heb planten gehad van 1,1mtr :verrygood

 

Dubbele bezetting jah whynot....

 

Beste kun je dan voor cooltubes gaan o.i.d.

 

Oja stralingwarmte kun je niet afzuigen, en een 600watt kan makkelijk 20cm van de top af hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 600W hangen op 1*1*1.8m en ik heb nu nog 30 of 40 cm over.

 

Ik doe ook meteen op 12/12...

 

Maar neem dan geen white widow of kush ofzo, maar een hybride van 9 a 10 weken.

 

(ik buig de grootste)

Share this post


Link to post
Share on other sites

260/2=130-25cm pothoogte -50 cm lampafstand = 55 cm die je over houd

 

als jij je planten korter houd dan die 55 cm dan moet het lukken

zorgen dat je je lamp hoogte mee laat gaan met de hoogte van de plant, en je ventilator(die je ook met de lamphoogte mee laat gaan) flink tussen je plant en lamp door laten blazen

dan kan je ze goed kort houden

maar het lijkt mij beter om gewoon 1 laag te doen zoals normaal is en dan daar 2 lampen boven te hangen scheelt je een hoop gepruts (denk ik) en je zal waarschijnlijk op hetzelfde resultaat uitkomen

 

en tim dat is een beetje een lullig advies dat een 600 watt makkelijk op 20 cm afstand kan he ..

niet iedereen heeft jou topic gelezen over die xl kap of hoe die ook mag heten

voor hetzelfde geld is die kerel nu zn 600 watter op 20 cm boven zn stekken aan het instaleren en zijn ze over een paar uur allemaal kapot :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een adjust a.wing kan ook op 20cm hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of gewoon je lampen vertikaal hangen en je planten er omheen zetten. Dan heb je de volle 130 (min pot hoogte) voor je planten.

 

Gegroet,

Share this post


Link to post
Share on other sites
260/2=130-25cm pothoogte -50 cm lampafstand = 55 cm die je over houd

Zou met een aarde bak gaan werken van 15 a 20cm diep, kom je totaal op 2* 15, 50 en 10 uit = 150 = 2 keer 65cm voor de planten

 

als jij je planten korter houd dan die 55 cm dan moet het lukken

zorgen dat je je lamp hoogte mee laat gaan met de hoogte van de plant, en je ventilator(die je ook met de lamphoogte mee laat gaan) flink tussen je plant en lamp door laten blazen

Fan onder de kap door richting de afzuigbuizen leek mij het beste, zat te denken aan buizen met T stukken op de hoogte van de lamp om zodoende via daar de lucht weg te pakken.

 

dan kan je ze goed kort houden

maar het lijkt mij beter om gewoon 1 laag te doen zoals normaal is en dan daar 2 lampen boven te hangen scheelt je een hoop gepruts (denk ik) en je zal waarschijnlijk op hetzelfde resultaat uitkomen

Ik hou van prutsen :verrygood Zit der aan te denken om gaas er boven te spannen en daar op te binden en zowieso gelijk op 12/12.

 

en tim dat is een beetje een lullig advies dat een 600 watt makkelijk op 20 cm afstand kan he ..

niet iedereen heeft jou topic gelezen over die xl kap of hoe die ook mag heten

voor hetzelfde geld is die kerel nu zn 600 watter op 20 cm boven zn stekken aan het instaleren en zijn ze over een paar uur allemaal kapot :verrygood

Tim z'n afzuig verhaal heb ik al meerdere keren gehoord, en neem het nog steeds met een korreltje zout vooral in de zomer is de tempratuur dan veelste hoog. En het liefste heb ik wat extra overkill voor het geval dat. Ook kan je dimmen als je wil maar ergens extra capiciteit weg toveren gaat niet lukken.

 

 

Of gewoon je lampen vertikaal hangen en je planten er omheen zetten. Dan heb je de volle 130 (min pot hoogte) voor je planten.

 

Gegroet,

 

Vertikaal heb ik nog geen ervaring mee, is ivm de beschikbare ruimte ook niet haalbaar gezien de meeste hokken die ik nu heb smal zijn en je er dus niet omheen kan lopen. Wil het nog wel een keer testen heb toch nog een 150W HPS los liggen. Zou ik dan bijv planten tot 15cm er omheen kunnen laten groeien en ze op afstand houden met gaas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb altijd zoveel vragen etc etc Ik moet de 1ste hok van je hier op het forum nog maar is zien ;) :verrygood pica's............. :verrygood :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met tim z'n afzuig verhaal ben ik het wel eens eigenlijk

je moet zorgen dat je net zoveel verse lucht binnen haalt als dat je afzuigt

dat de lucht op een zo'n rustig mogelijke manier ververst word , net als buiten gewoon altijd frisse lucht

of je dat dan actief of passief doet maakt volgens mij weinig uit als je je hok maar goed inricht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...