Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Crazy Baldhead

Mens of dier?

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Dit is mijn 2e post (1e post is voorstellen), zit hier al langer rond te kijken maar nooit iets te vragen gehad tot nu...

 

Ik heb voor deze zomer g-plannen met een aantal soortjes:

 

royal dane

royal dane-typhoon

erdpurt-ww07

danish gold

special queen

special kush

 

De specials zijn 4 dagen geleden al op de spot gezet en ben vandaag weer komen kijken om ff wat water te geven.

 

Nu had ik redelijk veel vertrouwen in deze spot, maar toen ik er kwam trof ik iets aan wat mij niet bevalt:

 

Van de 9 planten die hier staan zijn er 3 uitgegraven en helemaal weg, de andere 6 staan ernog..

 

Ik ben helaas niet in staat hier een foto van te laten zien, maar er is niet al te diep gegraven (10 cm ongeveer)...

 

Hier ben ik zeker van:

 

-Als een mens 1 ziet ziet hij ze allemaal

-Ze zijn niet uitgegraven om mee tenemen en in de tuin te zetten oid

-Het plantje is er ook niet uitgetrokken, er is gegraaft.

 

Nu is mijn vraag, zijn er dieren die dit doen? Die graag de wortels op hun menu hebben oid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi flut, als de planten zo zijn uit gegraven dat ze niet meer te gebruiken zijn zou je zeggen dieren. Ook omdat jij zo zeker van jou spot bent zou ik zeggen dieren.

 

Zou er wat gaas om heen doen als hier de mogelijkheid voor is.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Crazy Baldhead,

 

Dat zuigt van je spot man!

Als ze uitgegraven zijn, zijn ze toch meegenomen?

Heb je verder nog sporen gezien??

 

Een foto is hier wel belangrijk.. :huh:..

 

Als je het mij vraagt, is je spot verloren..

 

Helaas helaas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

:huh: Crazy Baldhead

Lijkt me een typisch geval van hoe een kind de was doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ik zeker ben dat ze niet zijn uitgegraven om mee te nemen?

 

-Simpelweg omdat dit te slordig gebeurd is.

 

Een anti-wiet iemand die ze wou vernielen:

 

-Ook niet, als je 1 ziet zie je ze allemaal, dus in dat geval waren ze allemaal weg.

 

 

 

Verder zijn mij geen dieren bekend die dit doen....

 

Als iemand wel van die dieren kent die dit doen zou ik dat graag weten, anders zal ik idd deze spot als verloren beschouwen en miss begin september eens terug komen om te kijken wat er nog staat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
:huh: Crazy Baldhead

Lijkt me een typisch geval van hoe een kind de was doet.

 

Hmm, dit zou in principe kunnen, dat zou wel kunnen verklaren waarom er zo slordig gegraven is...

 

Alleen het stuk grond ligt in een heel klein dorp (een paar huizen) waar geen kinderen wonen, maar bedenk me nu dat sommige mensen ook kleinkinderen hebben natuurlijk ;)

 

Zit er aan te denken om ze te verplaatsen, heb hier nog een vraag over...

 

Ik heb ze dus 4 dagen geleden geplant vanuit potjes van 10cm diep:

 

Iemand enig idee hoe diep ik moet graven om de wortel zo min mogelijk te beschadigen (aangezien wortels vrij snel groeien)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah!

 

Als je ze 10 cm hebt ingegraven en ze zijn 10 cm uitgegraven denk ik toch echt dat ze zijn meegeraust door een of andere respectloze mafkees. Niet iedereen weet iets van kweken af, misschien dacht iemand gewoon wel: leuk, die ga ik in m'n tuin eens ff proberen verder op te kweken. En als ze na 4 dagen nog niet zijn uitgeworteld, waren ze makkelijk mee te nemen waarschijnlijk.

 

Ik zou daar niks meer zetten, kan me geen dier bedenken die iets uitgraaft en meeneemt om op te eten, dus ik hou het op een aap-achtige...

Share this post


Link to post
Share on other sites

uitgraven lijkt me vooral iets voor mensen, maar ik las ook eens iets op een buitenlands(lol, typte eerst buitenaards) forum dat reeën/herten nog wel eens planten uitgraven

alleen lijkt me dat je dan een redelijk ravage aan xou treffen met nog stukken van de plant op de grond, maar ik hoor je niet over bladeren/stukken stengel etc op de grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss ook wel ff belangrijk, bij 2 andere planten zag ik ook graafsporen maar deze planten stonden er gewoon nog...

 

Waren alleen een beetje scheef gegroeid, omdat er aan 1 kant gegraven was...

 

Daarom vind ik het ook zo raar, ripper zou alle planten meenemen, anti-wiet iemand zou alle planten kapot maken, wie graaft er nou 3 uit, doet een poging bij 2 en laat de rest ( Waarvan als het een mens was, met een beetje logica ook de rest had ontdekt) staan?

 

Vind ik erg vreemd, dus ik hoop zookaba ten zeerste, dat hertjes dat hebben gedaan...

 

*nog aan het twijfelen is tussen op goed geluk eind september eens kijken of verplaatsen*

 

Grtz CB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...