Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xtrm

Tutorial: Weg(lopen) voor de politie xtrm style.

Recommended Posts




Heerlijk parkour/freerunnen, hij kleed zich zelfs tijdens het ontsnappen aan :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah....doe jij dit?? en jij rookt wel eens een jointje?? of lig je soms in bed te dromen over freerunnen en zou het zelf ook graag willen?? want ik weet zeker dat ik de voordeur haal...maar ook geen meter verder...haha...dan benk al kapot man...respect voor de renners....en weer niet...want ze missen de pret van een jointje :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat freestyle rennen en springen is vet en hartstikke leuk om te doen en keihard trainen.

 

Maar helaas is het menselijk lichaam niet echt gebouwd op al die zware oefeningen.

 

na 5 jaar ben je over je top, en dan beginnen je pezen en kraakbeen te slijten.

 

op je 16e in topvorm, op je 18 je beste prestatie ooit, en na je 25e begint het al erg snel af te takelen.

 

Dan word je trainer, je doet dan nog een beetje aan sport, maar alleen om je botten en spieren soepel te houden.

 

Een pro heeft dan zijn centen verdient, en kan gaan uitrusten tot zijn 80e.

 

Ik doe t wat rustig aan, beetje gevechtssporten gedaan, en ben zelf wat aan t trainen gegaan. Maar op den duur word het te gek, als je tegen een betonnen muur bokst en het beton begint harder te kraken dan je handen, moet er een stop op. (chinees noemde het graniet training, net zo lang tegen een steen slaan tot je handen bijna kapot zijn, twee weken later weer. net zo lang tot ze niet meer kapot gaan) je schijnt dan een kokosnoot te kunnen breken, en die is harder dan een menselijke schedel)

 

Dus ook grote verantwoordelijheid, stel je voor dat je ruzie krijgt, dan is die tik die je uitdeelt zeer waarschijnlijk dodelijk. aangezien een zacht net geschoren wangetje wat teerder is dan een stuk beton.

 

Topprestaties zijn van korte duur, als je maar 1 week er mee stopt dan is t niet meer op niveau terug te krijgen, zonder weer door die eerste barriere heen te gaan ( en die is pijnlijk)

 

Ik doe t ze niet na, 1 foutje en je doet t nooit meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik beoefen het ik ben dan niet zo zeer een 'freerunner' dat ik flips e.d kan doen want dat kan ik simpel weg niet.

Wel doe ik parkour en ken wat vaults Kong, monkey etc etc// vechtsport heb ik ook gedaan toch niet me ding karate wat toch niet me ding was . zelfverdedigen/vechten was nooit tersprake.

En ik rook wel eens een bats maar ik zondig me eigenlijk meer aan andere dingen wat minder gezond is :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@loadrunner, onze kok, gevechtsmeester van het forum. Ben ik efe blij dat ik jouw werkgever niet in die chaotische keuken was, jij hebt je fatsoenijk gehouden toen de werkgever jouw op kook punt van woede bracht.

Goed dat je alles in de container had gegooit en een jack herrer hebt opgerookt.

Ik heb les gegeven in Wing Chun voor 3 jaar maar wat ik hier zie is abnormaal, mijn meester had ook altijd verwondingen, last van spieren en pezen want die gozer is 45 jaar. Sindskort heeft hij Qigong in de mix gegooit Iron-shirt qigong ook zoiets fenomenaals. Je kunt meppen en slaan wat je wilt maar die meester waar hij het van heeft geleerd die voelt dan geen pijn, een echte chinees woonachtig in Hong Kong, Ik mocht die gozer slaan, en anderen mochten zelfs stokken gebruiken en de meesters uit europa durvden hem niet meer aan te vallen want dat kleine mannetje maakte korte metten met iedereen en dat voor 65 jaar oud en nog steeds onverslaanbaar en klein dat ie is, en helemaal geen spieren ofzo terwijl al die europese meesters sterk gebouwde gespierde lichamen hebben.

Ik moest toen voor een test naar voren komen, hij sloeg mij op de arm met een heel klein tikje maar die plek werd direct dik en rood en pijn dat het deed.

Fenomenaal geen woorden voor, maar iedereen kan het dat is het leuke ervan. Helaas wonen wij niet in china en is het vinden van de juiste qigong meester toch uiterst belangrijk.

Mantak Chia is een redelijke leraar, die heeft goede boeken voor de ontwikkeling van Chi. Hij richt op gezondheid.

 

Ontopic, dat lijkt wel op dezelfde jongen die op een politie-auto stond te pissen

Leuk filmje, dan zie je maar weer wat mogelijk is met het menselijk lichaam, moet je eens voorstellen als die jongen ook nog eens goed was in Qigong voor martial arts.

 

Groeten

 

 

Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroegah, toen mijn rug nog wat beters was,

kon ik ook een aardig potje meerunnen :) :P

 

man ow man

deep respect, wat een beheersing

maar vooral

creativiteit.

good to see, geeft echt energie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow dude wat een reflexen hebben zulke gasten en wat een flexibliteit, net een kat!

Als ik een salto maak op de trampoline weet ik niet meer wat onder of boven is hoor..

Hele vette shit man!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pieter45

 

Ja ik vind het vreemd dat de trainingen van de westerse versies van de zelfde vechtsporten bestaan uit oppompen agressie, adenaline en spieren kweken, rondjes hardlopen met de hand tegen de mat tot je er bij neervalt, en dan de andere kant op als iedereen er mee klaar is. tegen beton slaan, planken doormidden slaan, betonlatjes doormidden slaan. vele demonstraties om te laten zien hoe goed je bent. concurenten niet verslaan maar echt helemaal tot moes slaan met hevig stemband vernietigend geschreeuw.

 

de oosterse versie, is meer ballet, en bewegen als water, licht zijn als de wind, en krachtig als vuur(geen kracht wel schade) en stabiel als steen(aarde), altijd bescheiden, en pas als het echt nodig is (uiterst levensgevaar) één gerichte tik uitdelen en weglopen, voordat de tegenstander opgestaan is.

 

Dat laatste is ook meer mijn idee. niet doorslaan en blijven inbeuken, maar kort en pijnloos iemand uit balans brengen, in verwarring brengen, en vernederen met jas of trui over het hoofd trekken, en dan wegrennen voordat ie door heeft waar je bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...