Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Goldnguy13

wanneer plantjes buitenzetten?

Recommended Posts

dag passiedelers x)!

 

Ben vrijdag(15 april) begonnen met het ontkiemen van 3 wss skunk zaadjes.

toen er vandaag een stengeltje uit kwam rond de 5 mm heb ik ze alledrie geplant in kleine potjes.

Die heb ik voor het raam gezet(is volle zon hier in belgie x)) en heb er dan een plastiek vliesje over gedaan.

Nu ik vraag me af wanneer kan ik deze baby-plantjes buiten zetten.

natuurlijk nu nog niet maar ik wil voorberijd zijn voor later x).

En als er iemand nog tips heeft of opbouwend commentaar over de werkwijze laat maar komen !

 

alvast bedankt,

goldnguy

Edited by Goldnguy13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn moeder zegt dat kan vriezen in de nacht tot midden mei... dus ik zou zeggen midden mei :nerd

 

Is het kapje al van de kiemblaadjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plantjes zijn nog niet boven de grond x).

Ik had ze voorgekiemd(met keukenpapier etc.) en heb ze vandaag in potjes gedaan en dan met plastiek erover en voor raam gezet x).

tot midden mei dus... :nerd

Moet ik speciale zaken doen binnen(in mijn kamer) in tussentijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor ontkiemen doe ik volgende:

 

Je neemt watten, om make up enzo te verwijderen... van die ronde...witte...

 

Je maakt die nat met kraanwater.... dus onder de kraan houden... je legt de watten (zo 1 stuk wat is genoeg) in je handpalm...

 

Je knijpt je hand samen alsof je een stevige handdruk aan iemand heeft... dus niet met volle macht, maar toch wel een beetje...

 

Je vouwt de wat dubbel... legt de zaden erin, ik doe per 5 stuks...per wat..., rolt ze op , maar niet samen persen, zoals je een joint rolt...

 

Dan doe je er een stukje houshoudfolie rond, dus rond rollen... en daarrond een stukje alluminium papier...

 

Deze methode gebruik ik als ik de zaden gelijktijdig wil opkrijgen, of ik zeker van kiemen wil zijn...

 

Binnen de 24/48 uur zijn ze ontkiemd...

 

Dan neem ik een klein potje... 9*9*9cm maak een kuiltje met mijn pink in het midden... duw met een tandenstoker het ontluikende zaadje in het kuiltje... op de manier dat de wortel naar beneden gericht is...dan hang ik er een plastic folie overheen....

 

95% succes heb ik met deze manier gehad...

 

Anders doe ik ze gewoon in een potje 9*9*9 , kuiltje met pink, 1 keer goed nat maken en dan gerust laten.... na 2 a 3 dagen, als ze nog niet ontkiemd zijn, laat ik regelmatig enkele druppels water vallen boven het plekje waar het zaadje is

 

De grootste fout dat zaden niet ontkiemen is dat het te nat is!.... Vochtig wil je bereiken, niet nat...

 

 

 

 

 

Heb je een raam om ze achter te zetten tot die tijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je straks je ontkiemingsblaadjes ziet verschijnen kan je ze gerust vast buiten zetten overdag, dit is beter als achter het raam. Tevens adviseer ik om ze nog even bij te lichten tot half mei, dan zijn er genoeg lichturen voor de groeiperiode.

 

Veel Outdoorplezier.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa heb een goed raam om achter t zetten maar is wel in het westen x( komt wel een goede 4 u zon binnen...

Ik zal ze dan overdag buiten zetten als het beetje warm en sunny is!

 

ty all!

Share this post


Link to post
Share on other sites

let wel op achter dat achter een raam de plantjes kunnen strekken.

 

Veel succes zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mijne staan zeker al 2 week buiten, dag en nacht.

2u8z7u1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm hoelang duurt het voordat je plantjes boven de aarde komen?

heb ze gisteren(na ontkieming in kom) 1 cm onder aarde gestopt en veel weter gegeven...

Iemand een idee ?

 

alvast bdankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...