Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
boizsterhead

groei in de bloei

Recommended Posts

kun je de groei in de bloei ook remmen, of gebeurt dit langzaam wel van zelf? zit namelijk met een hoogte probleem.....nou wou ik zelf een net spannen over de wietplanten maar weet niet zeker of ik nu al te laat ben, daarom hier ff foto's en beoordeel zelf ff: gallery_29382_11704_645223.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt knakken/buigen om ze laag te krijgen. voeding omhoog en zorgen dat ze niet al te veel water hebben wil ook wel eens helpen. erg groot vind ik ze niet, je kunt nog omhoog met de lamp toch? die ledjes zien er wel kinky uit maar verder vrij nutteloos. aparte afzuiging/inblaas.. of wat is dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is je hok gebleven ? :nerd

Ruimte zat zo te zien , alleen je kap een beetje draaien :P

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

de foto is eigelijk niet zo duidelijk....als de onderkant van de foto zeg maar heb...dan komt daar nog 40 cm plant bij en dan de pot.... de hoogste plant is een dikke meter lang, de pot er niet bij gerekend...die ledjes maken voor mij wel het kleurenspectrum compleet....rood voor in de bloei met een klein beetje blauw...en in de groei is het net andersom...zo zitten die ledbalken van 500 euro ook in mekaar.. en het vult de schaduw hoeken en plekken mooi op met licht... de inblaas is provisorisch bedacht en uitgevoerd....ben een budget kweker... tis zo de bedoeling dat die lamp scheef hangt...of groeien ze zo scheef...whehe...de lamp kan niet veel hoger, dat lijkt mischien zo...bedankt voor de snelle reacties jongens...

 

 

wanneer is indoorgarden weer online???? wil namelijk er nog een T5 superplant bak boven hangen die ik nog heb liggen...heb alleen nog ff bloei lampen nodig, heb al ff op google gekeken naar meer growshops met deze lampen los verkrijgbaar., maar helaas niks kunnen vinden als de site waar ik de T5 superplant zelf weg heb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, vind het toch maar een aparte manier van kweken. een tentje van 100 euro weerspiegeld als een gek, dus je hebt dan geen ledjes nodig (als ze al iets doen) omdat je geen plekken hebt waar geen licht komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals al gezegd, lamp omhoog, of anders buigen/knakken.

 

bij het buigen of knakken moet je wel voorzichtig zijn. eerst de stengel goed platknijpen. echt goed platknijpen. het mag in de stengel best pulp worden, dat herstelt zich wel. voor de zekerheid minstens anderhalve duimbreedte.

 

verschillende soortjes hebben een meer of minder houtige stengel. houtige stengels nog voorzichtiger behandelen. Mocht er eentje afbreken, dan hoeft dat nog geen ramp te zijn. vaak gaat het wel goed als je dat stuk er weer goed stevig opzet, en met plakband kun je ervoor zorgen dat het weer aan elkaar groeit.

 

na aanvang van de bloei groeien de planten nog zo'n 30-40 cm door afhankelijk van soort, totale hoogte en omgevingsfactoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook de plant met touwtjes of gewichtjes naar beneden trekken. wel met wat beleid zodat je ze niet alsnog knakt.

 

maar hoelang staan ze al in de bloei? als ze nog 2 weken gaan doorgroeien, moet er wel iets meer gebeuren dan een beetje buigen.

 

en als je bloeibuizen zoekt hoeven deze niet bij de Growshop vandaan te komen. bv hier kijken. Maar andere shops verkopen ze ook hoor, BV hier, wellicht verkoopt deze ook wel de benodigde buizen.

 

maar als je daar geld aan uit gaat geven zou ik een simpel hokje bouwen voor die prijs of misschien iets meer, en dan spiegelfolie erin, volgens mij heb je dan veel meer rendement.

 

kun je ook een foto maken waarop het duidelijker is hoe nou je opstelling is? ik zeg ook aan de hand van je foto, lamp omhoog. Ander als de kap te breed is, kun je ook overwegen om de extra flapjes van de kap af te halen.

 

succes met de oplossing.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm eerst je hok lichtdicht maken want nu is de zon op van 06:49 tot 20:37 das 13u38min en de dagen worden langer

 

morgen +4 min overmorgen +3min ...

 

ja hoor het gaat sneller dan je denkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ehm eerst je hok lichtdicht maken want nu is de zon op van 06:49 tot 20:37 das 13u38min en de dagen worden langer

 

morgen +4 min overmorgen +3min ...

 

ja hoor het gaat sneller dan je denkt.

 

 

heb een kweektent besteld....

Share this post


Link to post
Share on other sites
geef ze maar is een flinke Ec stoot remmen ze ook van............... :P

Greetzzz,M :nerd

 

 

 

en hoe zou jij dat psies doen?? vraagteken...alvast bedankt!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat denk je zelf? hoe kun je de ec omhoog krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets meer voeding bedoeld hij . :nerd

 

wat ik doe om het strekken tegen te gaan is hem tussen elke internode even beurs te knijpen.

 

groetjes podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat denk je zelf? hoe kun je de ec omhoog krijgen?

 

 

normaal antwoord geven is moeilijk he?? vraag om tips en suggesties, niet om irritante reacties...

 

Iets meer voeding bedoeld hij . :nerd

 

wat ik doe om het strekken tegen te gaan is hem tussen elke internode even beurs te knijpen.

 

groetjes podhead.

 

 

bedankt jonge...hier heb ik wel wat aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de 2e post staat ALLES al.. dat iedereen het nog ff herhaalt dat moeten ze zelf weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...