Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Phalanopsis

hoeveel maximaal?

Recommended Posts

Wil 1 ding kwijt over het opvallen van een hoger gebruik.

 

Je moet je niet al te druk maken, er zijn ook mensen met een aquarium, terrarium of andere stroomvretende hobby's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe diem .. zeg nooit nooit . als ik ded kans krijg....ik weet niet of ze het zomaargeloven van dat wijn keldertje . mischien als je de eerste 10 jaar echt gebruikt als wijn kelder. :nerd

 

@loewie das idd waar. en aicos en zo en die elcktro kacheltjes zijn ook zomaar 2KWatt

ik zit aan het volgende te denken . ik moet wel even wachten tot me vakantie geld binnen is ...

G-kit Wing 400 1m2

Gold label special Mix

Set 36 watt (Armatuur + 2x pl buis )

TNEON 36W PL buis Daglicht groei

Eutech Ph Tester pH1

EC/TDS/TEMP Combo meter waterdicht

pH calibratievloeistof 7.01

EC 1.4 ms ijkvloeistof 100ml

Elektrode Reiniging vloeistof (Hanna)

Mabo automatische brandblusser

4 Gallon Smart pot 14.8 Liter

Aseq tegen SPINT ( preventief gebruik)

Aluminiun strijkzakken groot

 

de juiste voeding moet ik ernog bij zoeken . iemand met tips . altijd welkom :P

 

ik weet dat er ook een 600 watt verzie van die Gtools kasten is maar ik wil effe rustig aan beginnen . mischien verhuis ik nog wel eens naar een koop huis en dan zet ik een 600 w kast erbij .

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd grappig als mensen een vraag hebben en dan niet naar het antwoord luisteren...

Want waarom vraag je wat de max is als je maar met 400 gaat werken... :nerd

Iedergeval succes met je kweek..

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stikkie sja ik begin gewoon voorzichtig aan . het is veel voordeliger om meteen een 2 maal 600 W Gtools kast te kopen . maar ik hoef er niet snel rijk mee te worden . ik il gewoon gooeie wiet goeie hash . en voor vrienden af en toe een paar grametjes om bij te dragen aan de kosten .

ik zie het als hobby . ik ben absoluut geen brood grower . begrijp me goed . als iemand dat wel wil zijn respeckt van mij maar ik doe het liever veilig aan .

ik begin klein en ga als ik de kosten eruit heb wel iets groter . maar je brengt me wel aan het twijfelen of ik toch niet voor de 600W versie moet gaan . das een beter rendement dan de 400 W.

ik kan desnoods ook nog een 600 W kast kopen en de lamp voor de eerste rondes vervangen voor een 400 W dan kan ik als ik de kosten eruit heb altijd weer de 600 W erin hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou dan een 2x600 kast kopen en er 1 in hangen als je alle 2 nog niet aan durft....

en 1x of 2x 600 watt valt echt niet op... :nerd

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het voordeel van 2 apparte 600 W kasten is dat ik er 1 snachts aan kan hebben en 1 overdag . zo lijkt het meer op een computer die dag en nacht aan staat om te dowloaden ofzo . plus nog wat andere apparatuur die altijd aanstaan . denk aan koelkasten vriezers aquariums wekker radios en een hoop apparaten op standby . ik zit er zefs aan te denken om een zonnepaneeltje in me tuin te zetten . uit het zicht van nieuwschierige ogen om zo mijn verbruik wat af te vlakken.

ik vermoed dat als de varkens van essent dan metingen verichten dat ze de meetgegevens dan al niet meer rechts geldig kunnen koppelen aan een indoor farmpje .

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eutech Ph Tester pH1

 

die heeft geen temperatuur correctie voglens mij. zou ik niet kopen dan

 

ga je stekjes gebruiken of zaadjes. ik gebruik zaadjes en echt nog nooit spint gehad.

 

een zonnepaneelTJE gaat heel hol doen. wil je het beetje fatsoenlijk kosten drukken reken dan maar op paar duizend euro investering

Share this post


Link to post
Share on other sites

je maakt het je zelf zoooooo moeilijk... :nerd

Je kan het mischien beter helemaal niet doen in je eigen woning als je er zo bang voor bent...

Goed slapen is belangerijker als een rokertje...

 

En ik zeg het voor de laatste keer, je valt echt niet op met 1 lampje.. :P

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

600 watter.. :o

...hoef je ook geen wijnkelder te bestellen :P

 

je heb gelijk.. doe maar rustig aan...even een paar kweekjes ervaring op doen :nerd

 

hardlopers zijn doodlopers :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst wil je weten wat de max is, daarna is de max 2x 600 en daarna 1 x 400

en je gooit met termen zoals: later kan ik er wel rijk mee worden, voormijzelf kweken, mijn investering terug verdienen.

 

Mijn advies: stop ermee, je weet niet eens wat je wil, of , begin gewoon klein en vanuit daar verder bouwen. Dat is beter voor je eigen gemoedsrust.

 

Ik heb het zelfde gevoel gehad. Ik woon in een flat middenin, buren boven, onder en naast mij aan beide kanten en het is ook een oude flat waar je alles hoort

Ik zit nu met 1x250 watt maar het plan is toch echt wel 1x600. Voor meer ga ik naar een andere lokatie.

Ik kan nu 1x 600 watt in mijn appartement doen omdat ik nu weet hoeveel geur acceptabel is en hoeveel lawaai het mag maken, en welke spullen ik moet gebruiken

 

Groeten

 

 

Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel geur acceptabel is :nerd

Wat dacht je van niks..!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd en ook geen herrie.....neem voor de zekerheid een geluiddemper erbij in je slang...bevalt me prima :nerd

 

wat niet weet wat niet deert... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk he dat je in de 1e post al kunt zien dat het nergens naartoe gaat in dit topic. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
het voordeel van 2 apparte 600 W kasten is dat ik er 1 snachts aan kan hebben en 1 overdag . zo lijkt het meer op een computer die dag en nacht aan staat om te dowloaden ofzo . plus nog wat andere apparatuur die altijd aanstaan . denk aan koelkasten vriezers aquariums wekker radios en een hoop apparaten op standby . ik zit er zefs aan te denken om een zonnepaneeltje in me tuin te zetten . uit het zicht van nieuwschierige ogen om zo mijn verbruik wat af te vlakken.

ik vermoed dat als de varkens van essent dan metingen verichten dat ze de meetgegevens dan al niet meer rechts geldig kunnen koppelen aan een indoor farmpje .

:nerd

 

Gelukkig is het hier nog niet zon politiestaat als jij denkt.

Maar als je er echt zo druk om maakt dan kun je het beter niet doen, zoals Stikkie ook al zei. Een goede nachtrust is ook wel fijn :P

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies, een goede nachtrust is meer waard dan een zakje wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je nagaan hoe lekker het slaapt als je niet para bent EN een zakje wiet rookt :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Essent is er alleen maar bij gebaat dat jij lekker verbruikt, ze zullen alleen bellen of je niet je maandbedrag wilt verhogen.

Nieuwbouwhuzien zijn in trek bij kweekcartels, geen historie wat betekent dat ze vrij hun gangetje kunnen gaan ongeacht hoeveel ze verbruiken. Als ze dan al mensen willen pakken zijn die gemakkeljk op te sporen, wat niet op grote schaal gebeurt.

Hobbykwekers worden alleen gepakt als ze overlast veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, maar als je para bent, moe je gewoon nie kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

para hoort er soms bij, houd het ook een beetje leuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen niet zoo negatief. ik ben best wel bereid wat risico te nemen . maar het is een flinke investering.

ik overweeg alle mogelijke scenarios voor ik tot de daadwerkelijk aankoop over ga . wikken en wegen weet je wel .

de reden voor mijn voorzichtige aanpak is dat ik gewoon nog niet jarenlange ervaring ermee heb . ( binnen dan)

zeg nou zelf toen julie voor de eerste keer achter het stuur van een auto zaten .. trapte je toch ook niet meteen het pedaal naarde 180 km/H.

ook al was je les auto er wel toe in staat .

en dat ik er rijk mee wil worden heb ik nooit geroepen. ik heb een redelijke leuke baan dus dat blijf ik doen .

als mijn hobby zichzelf op den duur kan bekostigen + een paargrijpstuivers erbij dan is dat helemaal mooi meegenomen .

laten we het erop houden dat ik hetgeen wat ik nu afdraag aan de belasting in het meest gunstigste geval terug zou willen verdienen .maar ook niet meer dan dat !!!

dat van die wijnkelder was maareen grapje . zie het als een jongens droom . om aan de slag te kunnen gaan met de meest exclusieve genetica zo stiekem en voorzien van byv diesel generatoren van 20 K watt zeg maarje leven wijden aan de voortzetting en verbetering van de beste soortjes die we nu kennen. das gewoon een leuke droom . zo van wat doe ik als ik de lotto jackpot win . nouuu dat dus . :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een en al droom wat je opschrijft :nerd keep it real.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een voorbeeld slimmerik

 

heb je een tent nodig dan? alucard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...