Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Winbonussie

planten per m2

Recommended Posts

Ik heb 3 m2 en 4 lampen van 600 watt staan. Dus 800 watt per m2.

 

Nu heb ik met 11 liter potten er 16 op 1 m2 gezet. Dus 4 bij 4 en was helemaal vol.

 

Ik had wel gediefd maar het is toch een rimboe.

 

Nu wil de volgende ronde gaan naar of 3x4 of 3x3 per m2 in 11 liter potten.

 

Wat denken jullie dat het beste is en het meeste opbrengt?

 

Ik werk met stekken van Jack Herer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat jij wil. 11 liters strak tegen mekaar aan vind ik het beste. opbrengst is maar net wat je er zelf van maakt he. dieven is niet nodig, rimboe met toppen.. what's the point? of zitten er geen toppen aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel toppen inderdaad.

 

maat door zoveel bladeren en takken kan ik moeilijk bij de laatste potten om de blumats bij te stellen ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan pak je rayjets. blumats horen niet in grotere hokken :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volzetten met 3,5liters :nerd

 

Maximaal oogsten, met een minimaal tijdsbestek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat het meeste opbrengt? in een jaar? 11 liters helemaal vol, goede stekken en direct op 12/12... :nerd

 

wat volgens mij cool zou zijn is grote bakken (65liters) ofzo, 2 per bak.. na 2 weken op 12/12... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

rayjets is geen optie ben nu nog bezig te experimenteren met Blumat.

 

9 potten van 18 liter is wel een optie.

 

Ik zal 2m2 met 11 liter 9 keer doen en 1m2 met 18 liter. kan ik goed het verschil zien in opbrengst.

 

Zal een kweekverslag doen van de volgende ronde, over 5 weken te beschouwen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een vraagje.

 

Een plant in een 11 liter pot vs de 18 liter pot. Zal het verschil in opbrengst groot zijn per plant? Ik heb dit nooit getest.

 

Anders wordt alles tegelijk 18 liter :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee de opbrengst zal altijd ongeveer gelijk zijn, alleen de groei periode wordt langer nagelang er minder per m2 staan...

 

Dus wat wil je snel klaar zijn of minder planten, dat is beetje je keus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg ik 3,5liters zetten jonguh....

Geen voorgroei, gewoon knallen.

 

 

Wel met een wit soortje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe meer hoe makkelijker een grotere opbrengst.

Ideaal zijn slanke potten, dan kun je er veel kwijt op een m2.

voorwaarde is wel dat je een snel soortje neemt, anders haal je ook wel je grammen, maar de toppen zijn meer fluf.

 

heb net wat slimpots volgegooid met zaadplanten, zijn snel klaar en hoge opbrengst is ook leuk en kan wel :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

na het inlezen over de smartpots is dit ook een idee.

 

Mijn stekkenboer levert Jack Herer en deze moet 9 weken bloeien,

 

Dus ik dacht dan aan de 18,5 liter potten en dan 9 per m2.

 

Dit een goede oplossing voor een maximale oogst?

(maximaal = 1 op 1 draaien)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter 9 18 liters per vierkante meter zetten als 9x 11 liter potten.

 

In de 18Liter potten blijven de planten langer gezond, heb je minder last van voedings tekorten.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat word dus testen om te kijken wat het beste is voor jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je nou 11 liter of 18 liter neerzet het maakt niet uit, het is een andere manier van kweken.

je kan van beide 100 gr per pot pakken.

 

in een 11 lt pot moet je er rekening mee houden dan je vanaf week 5a6 2x per dag moet bewateren.

De ec schommelt ook erg in het medium, omdat je water wordt opgeslurpt door je plant.

in een 18 lt pot moet je weer rekening houden dat je niet teveel water geeft zodat je plant stil komt te staan.

 

in de bloei vind de plant het fijn als het een beetje droger is in de pot, te droog is ook weer niet goed dus je moet gewoon effe kijken voor jezelf.

 

steeds meer mensen maken hun eigen stekken van hun eigen moeder omdat ze dan zeker zijn van goede stekken en dezelfde genetica.

als je je genetica kent kun je je watergiften hier op aansturen daarbij ook je voeding, hier zit voornamelijk je winst.

als je vanaf zaad kweekt doe je maar wat, het voordeel is dat je in een paar planten altijd toppers hebt die weer de mindere planten ongedaan maken qwa opbrengst.

 

op een gegeven moment ken je de voor en tegens van verschillende soorten planten en weet je deze ook goed aan te sturen.

daarom halen veel ervaren kwekers over het algemeen goede resultaten met verschillende soorten.

 

het is lastig om deze ervaring op te doen en ben er zelf ook pas achter gekomen toen ik veel verschillende soortjes in een hokje deed.

elke plant is anders en heeft iets anders nodig, de basis is hetzelfde maar voor de puntjes op de i moet je gewoon meerdere keren draaien.

of je moet er 24/7 mee bezig zijn en er veel aandacht aan geven, veel lezen, veel vergelijken etc.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom vind ik een 11 Liter pot het makkelijkste(16 op 1 m2). om de dag wateren, maakt niet uit welke plant je doet, komt altijd goed als je het zo doet. ook niet teveel voorbemest medium zodat je vrij snel kunt bijsturen met voeding geven (meer/minder/hoger/lager, wat jij wil)

 

je hoeft niet extreem lang voor te groeien, 1 a 2 weken. en dat vind een plant zoiezo wel lekkerder als helemaal geen voorgroei. plant moet zich ook een beetje kunnen ontwikkelen he.

 

11 liters worden het meeste verkocht etc..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je stekkenboer een echte jack Herder heeft, ben je een week of 11 a 12 aan het bloeien min.

 

 

 

 

Groetjes podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga de volgende kweek 12 per m2 doen in 11 liter potten. Eens zien of de opbrengst dan per m2 gelijk is.

 

Het is denk ik een gekruiste Jack Herer, want na 8 weken ben ik al klaar (milky en amber trichomen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...