Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ties

Stengel ingraven

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Ik heb een aantal plantjes opgekweekt de afgelopen weken en 1 daarvan strekt behoorlijk. De rest van de plantjes zien er gaaf uit overigens.

Ik vroeg mij af of een plantje wortels ontwikkelt als je een deel van het gestrekte stammetje ingraaft.

Bij het stekken van planten groeien er immers ook worteltjes aan de stengel.

 

Een tweede vraag luidt: blijft een plant zijn verdere leven in verhouding tot normale planten strekken? Ik meen te hebben gehoord dat een

plantje zijn 'strekking' bepaald binnen de eerste 24 uur van zijn leven boven de grond. De reden hierachter zou zijn dat een plant door

een te lage lichtintensiteit 'denkt' dat hij overschaduwd wordt door andere planten. Hij heeft dus de neiging om erboven uit te gaan groeien.

Hoe realistisch dit ook klinkt, ik weet niet zeker of het echt zo werkt.

 

Als niemand het weet probeer ik het zelf, heb toch zaad genoeg.

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om op je eerste vraag te antwoorde ja duh. of dacht je nou als je je plantje een paar cm dieper pot dat de wortelgroei stopt ofzo? :nerd

 

En ook op je 2de vraag is het ja aangezien je de vraag stelt in het outdoor topic stelt het hangt allemaal af van hoeveel licht je planten krijgen als de ene plant minder licht opvangt dande andere heeft die idd de neiging om te gaan strekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kan perfect. Ik doe het zelf altijd op die manier als ik mijn planten volledig buiten opkweek, omdat ze dan zo sprieterig zijn. Enkele malen overpotten in het begin (steeds 'kleine' potjes gebruiken, elke keer een beetje groter) en je merkt na een paar weken niets meer van die sprieterige plant :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

het wordt niet in de eerste 24 uur bepaald maar zijn/haar gehele groei periode..!

Ook als een plant bijvoorbeeld al 2 weken oud is en dan op eens te weinig licht krijgt zal ze/hij als nog strekken...(planten groeien naar het licht :nerd )

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hardstikke bedankt voor de antwoorden :nerd

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...