Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wood

suikerwiet

Recommended Posts

twee jaar geleden stond het forum nog wel eens vol hierover. Maar ik kan er nu niets meer over vinden.

 

Hoe gaat dat precies ook maar. JE kan je toppen lekker zoet maken door gewone kristal suiker in water op te lossen. Bij vorige kweek heb ik dat maar beetje gekloot en af en toe wat suiker door het water gegooid. Maar hoe doe ik dit nu goed. Wanneer beginnen met suiker geven?? wanneer te eindigen?? met welke hoeveelheden??

En werkt het wel echt. wAt is precies het effect op je wiet??

 

Thnx, LAtrZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer dan eens de zoekfunctie met suikerwater.

 

Ik krijg er toch genoeg hits :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ook niet.

misschien iemand die het weet???

met twee weekjes zijn ze wel klaar denk ik.

Dus als ik nog wil suiker voeden moet ik daar misschien snel mee beginnen???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om ervoor te zorgen dat de marihuana een zachte, zoete smaak krijgt en om de bloemtrossen nog potenter te laten worden, passen we in de laatste week (voor de oogst) een trucje toe. We lossen suiker op in warm water, mengen dat met koud water en geven dat vervolgens aan de plant. Als suiker gebruik ik gewone witte kristalsuiker. Hiermee heb ik de beste ervaringen opgedaan en ik ben er van overtuigd dat de opgeloste suiker een heel gunstige invloed heeft op de kwaliteit van de marihuana; deze wordt namelijk zoeter van smaak en daardoor nog lekkerder, terwijl ook de potentie zal toenemen. Op één gieter met water voeg ik zo’n 150 à 200 gram kristalsuiker toe. Zorg er wel voor dat de suiker volledig in het water is opgelost zodat de plant het water met daarin de opgeloste suiker gemakkelijk kan opnemen. Een andere succesvolle methode van het verhogen van de potentie van de bloemtrossen is het 'stressen' van de plant. Bij deze methode laten we de plant één of twee dagen voordat we gaan oogsten, als het ware merken dat haar einde nabij is, waardoor zij al haar laatste krachten aan de vorming van de bloemtrossen besteedt.

 

Ook dit topic gaat daarover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook gedaan met m'n twee purple tops. Maar wel langer, ik denk wel drie weken, een kilo rietsuiker opgelost in 12 liter water wat ik gedurende de laatst weken gaf (twee keer per week. Het resultaat is een bijna hypnotisch zoet, oriëntaals geurend en smakend wietje, net als de hash die er van af kwam. Overigens gaf ik ook gewoon water en water met bloeivoeding.

Vervolgens heb ik het ook bij de WW's en de SMmetjes gedaan die nog buiten stonden. Deze heb ik afgelopen donderdag getopt en zullen met name voor de hash gaan dienen (beginnende rottende topjes en een te geringe opbrengst door allerlei beginnersfouten).

Maar suikerwater ga ik er voortaan altijd bij doen tenzij ik hier allerlei andere geluiden hoor :-)

Groeten,

Calexico.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ThnX,

ik ga de helft van mijn planten met suiker doen.

dan kan ik verschil zien kwa potentie van de planten.

En smaak van de wiet vergelijken.

Ik laat het jullie uiteraard weten

 

LAterz,

 

Wood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je dan ineens nog een andere test erbij willen doen

 

vb 4 gecloonde vrouwtjes

 

1 zonder suiker toevoeging

1 met kristalsuiker

1 met glucose (opgeloste druivensuiker)

1 waar je gewoonwater inspuit (dit voor test van stres, het kan namelijkzijn dat je plant door een stresfaktor anders begint te reageren)

 

Heb namelijk ergens gelezen dat de planten geen suiker kunnen opnemen

* de molecullen zijn te groot

* planten gebruiken geen suiker maar glucosevoor opbouw van het weefsel(daarom dus de extra test)

 

ik weet niet of het bovenste waar is maar heb navraag gedaan bij een biologe

deze ging het eens uitzoeken. ik hou jullie natuurlijk ook op de hoogte

Bert

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is speciale bloeivoeding te koop waar ook suikers in zitten die je toppen zoeter maken

ik dacht van house and garden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie tot nu toe nog geen verschil in potentie iig!

ze lopen nu echt op hun einde. Ik zal dan duidelijk 2 foto's van de toppen maken. zodat je ze goed naast elkaar kan zien.

En dan natuurlijk proeven of het ook een lekker wietje is. En het verschil met die planten zonder suiker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio Nova heeft ook een zoetmakertje in haar lijn die ik wel eens geprobeerd heb. Dit middel heet Vitrasol en is gemaakt uit suikerbieten. Vitrasol wordt zo'n 2 weken voor de oogst gegeven. Ik kon zelf niet merken of de wiet er nou zoeter van werd. Maar het heeft een ander bijkomend voordeel, het zit namelijk tjokvol kalium en dat geeft nou juist een hoop stevigheid aan je plant en je toppen worden harder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit nog kalium genoeg in de bodem toch? Vandaar toch ook dat men de laatste weken geen bloeivoeding meer geeft en alleen suikervoeding geeft.

Maar dat goedj zal er wel speciaal voor gemaakt zijn. Ik houd er alleen niet van om zooi over de planten te gooien vlak voordat de planten klaar zijn. Het gaat in de plant zitten in je toppen en dat is wat je rookt. Ik wil het natuur houden.

suiker kan dan nog wel (tis immers ook te eten) ga je dat Kaliumsuiker goedje maar es eten. Das niet lekker lijkt mij :D

ik ben benieuwd of die toppen ook sweet roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wood

Dan weet ik niet waar je mee bezig bent.

Je geeft toch voeding tot aan de laatste week. Ligt ook aan het medium waar je op zit natuurlijk.

En kalium is zeer belangrijk in de bloei. Vanaf week 7 geef ik zelfs nog extra kalium, bovenop mij PK 13/14 die ik al gebruik.

In de basisvoeding zit natuurlijk ook wel een gedeelte kalium, maar op het einde haeeft de plant er toch liever iets meer van.

 

ps. ook jijzelf krijgt dagelijks een hoeveelheid Kalium binnen en dat sit niet alleen in suiker hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel ook de allerlaatste week totdat ze omver gaan. kheb dat altijd overal gelezen. LAatste week alleen maar water.En vind dat ook wel zo'n fijn idee dat de plant geboost is met groeien totwat het geworden is. Maar zich daarna volzuigt met 'fris' water (om vervolgens weer te drogen)

nou heb ik ook nog gelezen dat sommigen hun planten drie dagen tot de oogst helemaal geen water geven. Zodat ze alle suikers nog naar de toppen gaan. Is dit aan te raden. Ik zit nu ook een paar dagen voor de oogst. en kheb ze vandaag vergeten water(/suikerwater) te geven.(ja ik weet het, ik ben geen top kweker, toch leuk dat ze nog 'leven') Nu hangen ze er allemaal heel droevig bij en sommige stengeltje onderin de plant geknakt. MAar kheb ze nu maar wel weer water gegeven. Want ze zagen er met water zo veel voller uit. Dat het me leek dat je dan meer opbrengst hebt. Als dat je ze een paar dagen geen water geeft en ze er zo bij gaan hangen...

 

pff wat een verhaal :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS. Jazeker krijgen wij kalium binnen en ook voor de mens (in de bloei of niet) is dat heel belangrijk . Dat zorgt namelijk voor een potentiaal verschil tussen de cel en buiten de cel. daar hebben wij in onze cellen natriumkaliu- pompen voor.

leuk heh :D net geleerd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wood, je stelde ook nog een vraag over het geen water meer geven aan het einde van de bloei. De hoofdreden voor mij, is het gewicht van de grond die ik naderhand weer moet afvoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de dagen zonder water gebruikt de plant alle energie voor haar toppen en produceert meer thc.

en geen water geven stopt dan ook de voedsel opname dus de plant eet haar reserves op .

dus de voedingstoffen (voeding )komt ook niet meer in de toppen je weet vast wel hoe je voeding ruikt niet echt lekker :D die smaak /geur verdwijnt dan ook uit de wiet

geef je planten maar is visemulsie of whatever heb je echt stinkwiet .

en zoals bambo zei je grond is ook minder zwaar :lol: om af te voeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus beter geen water meer geven een paar dagen voor de oogst??

het lijkt mij dat je opbrengst dan veel minder is.

ik vergeet welles water te geven en dan hangen ze er dus allemaal halfdood bij. En dan lijkt het allemaal veeeeel minder.

ik geef overigens al twee week alleen nog maar water. en de andere helft suiker water. ik wilde morgen gaan oogsten.

Beste om vanavond geen water meer te geven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...