Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Boshoer

hoeveel aarde naar je spot sleuren..

Recommended Posts

..is realistisch? We zouden 30 gaten moeten vullen en dat gaat in totaal ong 1500kg aarde zijn dat we gaan moeten versleuren (terwijl 50% van de zaadjes dan nog eens afvalt, mannetjes)

 

Hoeveel zakken heb jij dus al versleurd? Wat is realistisch? Ga er van uit dat we met 3 man zijn en 1 auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet, maar als je kijkt naar de topics van Dame Blanche (r.i.p.) zie je dat bij het opwaarderen de gaten worden gegraven 50x50x50 = 125 liter aarde

 

Stel dat je grond hebt die je helemaal moet vervangen lijkt me niet reeel dat iemand voor 5 plantgaten al meer als 600 liter wegbrengt..

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dit voor onzin topic? Vervuiling is dit..!!

 

Het is guerilla man..! Als je zulke slechte grond hebt moet je gewoon een andere spot zoeken..! :D

En anders moet je gewoon de Hulk gaan uitgangen ;) Wie kan dat nou voor jou bepalen.. ff serieus ?? :rolleyes:

 

Die uitval kun je wel wat aan doen.. als je veel zaad hebt.. gewoon 2/3 per gat.. (Mooiste) vrouwtje hou je over.. :D

 

En als ik het goed heb.. is 1 liter aarde niet 1 kg toch?

Zo'n 50 liter zak.. weegt echt geen 50 kg.. :S

 

Maarja..

 

Topic off ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is dit voor onzin topic? Vervuiling is dit..!!

 

Het is guerilla man..! Als je zulke slechte grond hebt moet je gewoon een andere spot zoeken..! :rolleyes:

?

Of je strategie aanpassen ;)

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben afgelopen winter begonnen, dan is er minder onkruid en laat je minder zienbare sporen achter...

 

Nu om en nabij een zakje of 400

 

tis werken hoor... tot je erbij neervalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjonge jonge jonge...................

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

its hard to be a guerilla :D .......but fun!!! :rolleyes:

 

Of je strategie aanpassen ;)

 

:D

 

 

hebbie een kruiwagen ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebbie niet nodig voor slaps :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi....wordt vast weer een mooi topic Donner :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

remorque + pallet grond en klaar?

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2/3 planten per gat lijkt mij een goede oplossing.

 

Wat als ik de planten nu gewoon laat groeien in een zak pure potgrond en wanneer ze gaan bloeien overplant in de plantgaten met toegevoegde meststoffen. Je moet toch pas goed gaan voeden wanneer ze in de bloei gaan. Te veel N tijdens de veggie en je plant kan strekken, heb ik gehoord..

 

Anders helicopter huren en de zakken met een parachute op de spot laten landen..

 

En als ik het goed heb.. is 1 liter aarde niet 1 kg toch?

Zo'n 50 liter zak.. weegt echt geen 50 kg.. :S

 

Maarja..

 

Topic off ?

 

trouwens ik heb nooit beweerd dat 50L = 50kg.

 

en volgens mij is dit geen nutteloze topic man; ik wou gewoon eens weten of er nog mensen waren die met zoveel zakken aarde gingen sleuren gewoon kwestie van eens te vergelijken.

 

peace

 

 

EDIT: kwam net effe op een idee: als je zo een dikke bash van kunststof/plastiek pakt, daar een touw aan vastmaakt, kan je de zakken aarde daar op leggen en kan je ze zo veel efficiënter meezeulen zonder je rug te veel te belasten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EDIT: kwam net effe op een idee: als je zo een dikke bash van kunststof/plastiek pakt, daar een touw aan vastmaakt, kan je de zakken aarde daar op leggen en kan je ze zo veel efficiënter meezeulen zonder je rug te veel te belasten.

 

 

zo kan het ook.... :rolleyes:

24705c.alkmaar--kaasdragers-groot.jpg

 

of zo....

 

036.jpg

 

of een uitschuifbare ladder als brancard... :D

 

opvouwbaar... ;) zijn ze ook te verkrijgen...

kruiwagen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je goed zoekt dan zie je op je spot ( wel naar onder kijken ) aarde.......

hoef je niet te slepen, ik dacht...ik zeg het eff.....

 

deze is eventueel op te waarderen met vaste voeding, 2 handjes per gat........

 

 

sjone jonge jonge....blij dat ik geen grote kwekert ben.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heeft wel een voordeel :rolleyes: ....hoef je minder te oogsten ;)

 

 

 

maar slechts 2 handjes is wel erg weinig... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ejb: ik begrijp wat je wil zeggen maar bekijk het even langs mijn kant. De spot die ik vorig jaar gevonden heb is echt superveilig met allerhande high tech hindernissen (zoals zot veel braamstruiken, e.d.) maw: daar komt echt geen mens, tenzij die al een goede reden heeft.

Het probleem echter is dat we met een erg hardnekkige kleigrond te maken hebben. Vorig jaar heb ik dat dus gewoon gedaan: plantgaten gegraven, meststoffen er bij en terug dicht. Het resultaat hiervan was dat de planten enorm gingen strekken. Mijn kameraden die een guerilla zo'n 5 km verder hadden gedaan, hadden wel met aarde gemengd en die hadden met 1 plant minder als ons meer als het dubbel oogst... ook veel hechtere buds en dikkere..

Men kan er misschien over discussiëren aan welke factor dat strekken lag, ma het is volgens mij wel de grond. Ik heb mijn planten het hele seizoen door geen water moeten geven (of is dat normaal?)

 

@carpe: GENIAAL!

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad heb je dikke vette klei dan heb je geen andere optie als cocos en aarde in je plantgat te stoppen en liefst ala Dame Blanche...en je ben overtuigt van je spots dus dan kan je jaren lol hebben van je plekken...en je harde zwoegen...geeft een veel betere oogst..

 

Kheb even in je vorige topic gekeken naar het strekken...

en zag onderstaande foto...zo te zien ligt het echt aan tekort DIRECT zonlicht...dus maak je plantgaten op de plek met maximaal direct zonlicht...

dsc02353k.jpg

 

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok nu wordt het interessant.........

 

kleigrond is kut.........

 

dan zou ik omploegen ( gaten graven, luchtigheid iets achtigs inpleuren ) en vaste voeding. goed mengen.....

Ik begrijp je probleem nu, ik heb ook eens in klei gegroeid...nooit weer hhahahah

 

maar pas wel een beetje op dat je niet de natuur verkloot , cocos is goede optie en ook niet zo zwaar te tillen en dat kan goedkoop gekocht worden bij de tuinland oid.

 

succes ermee, sorry voor de grappen.......maar daar vroeg dit topic ook wel wat om....sorry....

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

cocos bricks van action zijn goedkoop en licht... en in een beetje rugtas gaat 240 liter cocos aarde :D ...moet je wel water hebben op de spot...of wachten op regen..

 

grofzand mengen met klei gaat ook goed... ;) ...wel zwaar natuurlijk... :D

 

niks mis met recept Dame Blanche :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
inderdaad heb je dikke vette klei dan heb je geen andere optie als cocos en aarde in je plantgat te stoppen en liefst ala Dame Blanche...

gr Carpie

 

grondsoorten mengen gaat helemaal niet zo makkelijk als jij en anderen lijken aan te geven hoor. Wat jij hier voorstelt creeert een vacuum in de grond.. waardoor het water niet van de ene naar de andere zone kan..gevolg.. wortelrot.

verder zijn er best wel truucjes hoor..maar grote plantgaten graven zou ik niet doen.. gewoon een gat een beetje groter dan de wortelkluit.. en dan waterstofperoxide over de randen van je put gieten..dit steriliseert de bodem ..maar maakt vooral gaten in de klei..waardoor het water makkelijker wegkan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
grondsoorten mengen gaat helemaal niet zo makkelijk als jij en anderen lijken aan te geven hoor. Wat jij hier voorstelt creeert een vacuum in de grond.. waardoor het water niet van de ene naar de andere zone kan..gevolg.. wortelrot.

verder zijn er best wel truucjes hoor..maar grote plantgaten graven zou ik niet doen.. gewoon een gat een beetje groter dan de wortelkluit.. en dan waterstofperoxide over de randen van je put gieten..dit steriliseert de bodem ..maar maakt vooral gaten in de klei..waardoor het water makkelijker wegkan.

 

buiten kweken is hard werken ja...dat weten we wel... :D wat voor truukjes hebbie het over?

 

nou... :D als ik jou was zou ik toch maar eens alle topics van Dame Blanche bestuderen...

die man heeft meer dan 20 jaar buiten kweek ervaring met 800 planten per jaar en heeft letterlijk alle soorten bemestingen en grondrecepten uit geprobeerd....

http://www.wietforum.nl/index.php?act=Sear...ult_type=topics

 

moet je maar eens doen :D ...en dan nogmaals je mening graag... :D

 

als je bang bent dat er water in het kleigat blijft staan dan haal je een grondboor van 8 euro bij gamma en boor je een gat van een meterdiep onderin je plantgat...of meedere... ;)

 

om klei af tebreken kan je ook nog zwaar mengen met kalk.....die maakt van de fijne klei een soort zandkorrel waar je wortels hun weg in vinden....moet wel lang te voren gebeuren want kalk maakt je ph hoog en breekt je humus af... :)

http://www.kalk.nl/frames/Frame_Wegenbouw_...nbouw_Grond.htm

http://www.tuinen.nl/artikel/21/Humus+en+kalk

 

bodem steraliseren ;) ?...ben je mal of zo ;) ...je wil juist bodemleven!!!... :D

die kippemest is voeding voor je bacterieen en die weer voor de wormen en die maken de voeding beschikbaar voor je plant... :rolleyes:

 

 

 

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
inderdaad heb je dikke vette klei dan heb je geen andere optie als cocos en aarde in je plantgat te stoppen en liefst ala Dame Blanche...en je ben overtuigt van je spots dus dan kan je jaren lol hebben van je plekken...en je harde zwoegen...geeft een veel betere oogst..

 

Kheb even in je vorige topic gekeken naar het strekken...

en zag onderstaande foto...zo te zien ligt het echt aan tekort DIRECT zonlicht...dus maak je plantgaten op de plek met maximaal direct zonlicht...

dsc02353k.jpg

 

gr Carpie

 

ben je zeker dat het daar aan ligt? Die foto geeft echt wel een fout beeld hoor, er is bijlange niet zo veel schaduw daar! Oké er staan wel bomen, maar het zijn van die lange met weinig bladeren, schralen dingetjes eigelijk.

 

Ik had de planten ook pas 6 juni of later zelfs buiten gezet. Kan dit ook niet voor strekken zorgen aangezien op 6 juni (ben het effe gaan opzoeke) er 13u daglicht is..... komt aardig dicht bij 12-12 he? De kleur van het licht dat ze dan krijgen is ook al heel erg geel. Combinatie van deze factoren geeft ons: strekking. Als je de planten vroeger zet, geeft je ze eerst nog de tijd om traag maar gestaag lekker vol en bol te groeien. Ik kan je zeggen, mijn planten zijn op 1 maand tijd bijna letterlijk 2 meter gegroeid. Daarna stonden ze in de bloei en zijn ze praktisch niets meer gegroeid. Oké ze waren groot, maar wel erg gestrekt. En ik denk niet dat dat aan het direct zonlicht ligt. Ik kan me wel serieus vergissen hoor want ik ben zeker geen expert!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitie van strekken = Te weinig licht !

 

Strekken doen ze om boven andere gewassen te steken met hun kopje, om daar meer zonlicht op te vangen... :rolleyes:

 

 

Quote wietforum:

Het sprieten van planten komt meestal door een tekort aan licht waardoor de planten gaan groeien om het licht te gaan zoeken, tevens zal veel water met een lage EC de plant doen sprieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben je zeker dat het daar aan ligt? Die foto geeft echt wel een fout beeld hoor, er is bijlange niet zo veel schaduw daar! Oké er staan wel bomen, maar het zijn van die lange met weinig bladeren, schralen dingetjes eigelijk.

 

Ik had de planten ook pas 6 juni of later zelfs buiten gezet. Kan dit ook niet voor strekken zorgen aangezien op 6 juni (ben het effe gaan opzoeke) er 13u daglicht is..... komt aardig dicht bij 12-12 he? De kleur van het licht dat ze dan krijgen is ook al heel erg geel. Combinatie van deze factoren geeft ons: strekking. Als je de planten vroeger zet, geeft je ze eerst nog de tijd om traag maar gestaag lekker vol en bol te groeien. Ik kan je zeggen, mijn planten zijn op 1 maand tijd bijna letterlijk 2 meter gegroeid. Daarna stonden ze in de bloei en zijn ze praktisch niets meer gegroeid. Oké ze waren groot, maar wel erg gestrekt. En ik denk niet dat dat aan het direct zonlicht ligt. Ik kan me wel serieus vergissen hoor want ik ben zeker geen expert!

 

 

strekken is een soort overleving strategie van de plant.... :D niks mis mee hoor...

ze blijft dus in de hoogte groeien met lange internode afstanden totdat ze genoeg direct zonlicht krijgt...en dan gaat ze in de breedte groeien...

je plant heeft echt veel direct zonlicht nodig...daglicht...is niet voldoende...Jorges Cervantes zegt ergens in een video film minimaal 5 uur...

maar meer is beter natuurlijk....licht=gewicht

 

binnenkwekers met stekken gebruiken ook 95% geen hpi( groeilicht) maar hps( bloeilicht)

als ze hun lampen 1.5 meter hoog hangen dan strekken hun planten ook :rolleyes: ...ondanks dat het direct immitatie zonlicht is...

 

op 6 juni heb je overigens ongeveer 16.5 uur dag licht... ;) en dat scheelt maar ong 10 minuten met de langste dag van het jaar...21 juni....ook het zonlichtspectrum zit meer aan de groei als bloeikant op 6 juni..

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnenkwekers met stekken gebruiken ook 95% geen hpi( groeilicht) maar hps( bloeilicht)

als ze hun lampen 1.5 meter hoog hangen dan strekken hun planten ook :rolleyes: ...ondanks dat het direct immitatie zonlicht is...

 

awel je zegt het zelf: MH (groeilicht) is witter licht: het licht dat de planten krijgen in de lente. Dit zorgt er voor dat de planten veel voller worden.

 

 

“The light produced by metal halide lamps is in the white-blue spectrum, which encourages vegetative growth and "bushiness" while discouraging upward growth. This is the bulb to use in the first, vegetative phase of plant growth.

 

HPS bulbs are the preferred lighting source for flowering. However, most HPS bulbs have a harsh and limited light spectrum concentrated in the far red and IR that encourages stretching."

 

 

maar oké, als ik er van uitga dat jullie gelijk hebben en het idd komt doordat er te weinig direct zonlicht is... hoeveel uren/dag hebben ze minstens nodig, en daarmee bedoel ik om echt goeie, dikke planten te worden?

 

dit kan wel eens kut worden.. moet ik deze fantastische plek misschien gaan opgeven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...