Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pakdestok

Herijuana IBL Outdoor 2011

Recommended Posts

Vorig jaar geen voeding of goede grond gebruikt, veelte laat buiten gezet en heb toen stekjes gebruikt. Nou ben ik geen blower, huh? Lees ik dat nou goed? Geen blower? HUUUUUH? Nee, ik ben verslaafd geworden aan het kweken en de geur :D De opbrengst van vorig jaar was rond de 70 gram droog.

Dit jaar gaan we eens goed van start en heb wat spullen gekocht hier en daar:

 

Plantenbak a 25 liter x 3

Spongepot

Bac Organicbloom

Herijuana IBL 10 zaden

Janeco light mix

Terra hydro groei

Sannie’s Bacto

 

De plantjes worden tot 20 mei onder een Halogeenlamp van 100wat voorgegroeidd

 

6/4

Vandaag alles binnen gekregen en ook gelijk gestart :). Heb 10 herijuana zaden tussen 2 watjes gelegd. Ligt in de kamer rond de 17-18 graden

 

 

Topic word 1 of 2 maal per week ge-update met fotootjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plannen zijn iets gewijzigd de zaadjes staan onder een 72 wat tl bak zie foto's, constant 24 uur licht de eerste 3 dagen daarna op 18/6

gallery_23632_11850_355184.jpg

gallery_23632_11850_127306.jpg

gallery_23632_11850_281493.jpg

gallery_23632_11850_117942.jpg

 

Van de 8 ontkiemde zaadjes neem ik stekjes om te bepalen wat voor geslacht het is.

Kijken hoe dit allemaal gaat, op hoop van zegen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft bij regulier zaad altijd spannend of het mannetjes of vrouwtjes zijn, dat maakt het zaadkweken ook leuk.

 

Heel veel succes Outdoor 2011.

 

Groetjes

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig reageert er nog iemand :rolleyes:

Dag 1 onder de lamp:

gallery_23632_11850_88257.jpg

 

Hier zijn er 2 zaden te zien die 2 dagen later tussen de watjes zijn gelegd.

gallery_23632_11850_168145.jpg

 

Snelste groeier:

gallery_23632_11850_66779.jpg

 

Het lijkt erop dat de 2 zaadjes die niet tussen de watjes ontkiemden nu wel enige actie vertonen. Ik ben van plan om de lamp nog 2 dagen aan te laten op 24 uur en dan zet ik er een klok op. 18/6. Temperatuur is trouwens lekker warm rond de 21 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pakdestok

 

De lamp 24 uur aanlaten is idd het beste voor een constante temperatuur tijdens het ontkiemen

voor de rest gaat het best daar bij jou .

hoop natuurlijk op een paar vrouwtjes want dat is aaltijd wel hopen :D

 

Groetjes en ik volg je :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit!

 

Ik volg je, ik ga zelf ook Herijuana zetten

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor verschillende verhalen over het voorgroeien in een kastje.

ik heb zelf ook een kastje met een 125 watt spaarlamp, wou ze voorgroeien en dan wel guerillia.

Maar het wordt door mensen afgeraden om buitenplanten voor te groeien onder kunstlicht... anders wou ik mijn planten ook wel voorgroeien in mijn kastje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@deboz

 

Maakt niet zoveel uit of je ze binnen voorgroeit. Met de herijuana is het best te doen.

Alleen met sommige Deense soortjes kun je het beter niet doen want dan krijg je herma's.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe foto's, ze groeien aardig snel :rolleyes:

 

De 9 schatjes:

gallery_23632_11850_406848.jpg

gallery_23632_11850_320837.jpg

2 Achterblijvers met de rest, eigenlijk ook wel logisch want deze heb ik 2 dagen later pas tussen de natte watjes gelegd.

gallery_23632_11850_298054.jpg

 

Dit zijn trouwens wel 2 die er een beetje vreemd uitzien, de linkse is een beetje wit lijkt op een wortel. Is het volgens mij ook want dit gaat met een boogje weer de grond in moet ik hier iets aan veranderen of komt dit goed? De rechtse is ook een beetje vreemd maar ik denk en hoop dat deze nog naar boven schiet!

 

Ik zet ze morgenmiddag rond deze tijd op 18/6 en ga ik ze overpotten in andere potjes. Dan zal ik ze ook weer eens wat water geven met bacto en 1 druppel wortelstimulator van gout, foto's van voeding komen nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat er zoveel gereageerd word :P

 

Weer een nieuwe update :nerd

 

 

Planten zijn over gepot en hebben nog wat drinken gekregen van mijn 1 liter mix met bacto en 1 druppel wortelstimulator. Verder heb ik de planten op 18/6 gezet.

1 zaadje daar kon je alleen een witte wortel zien en heb deze spongepot even uit elkaar gehaald en zag dat er een plant groeide in de spongepot er ware al blaadjes te zien midden in de grond dus. Ik heb deze plant een beetje geholpen en nu steekt het plantje naar boven maar de steel zit nu een s in in plaats van een rechte steel weet niet of dit goed komt.

 

gallery_23632_11850_290821.jpg

gallery_23632_11850_286312.jpg

gallery_23632_11850_208123.jpg

 

En het plantje wat in de modder groeide is hier te zien:

gallery_23632_11850_240902.jpg

Als je goed kijkt zie je onder het groene een beetje wit dit is de wortel. Tussen het witte en het groene zit nog een S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijk me een zeer lekker soort die Herijuana.

Ben benieuwt hoe ze worden dus ga je zeker volgen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakdestok!

 

Lekker Heri outdoor dus. Heri lijkt me een fantastisch soortje, en daarom ga ik hier ook even een kijkje nemen de komende tijd. Haha je blowt niet maar je kweek alleen, ja dat verhaal ken ik. Zo ben ik ook ooit begonnen, maar als die wiet daar ligt als het klaar is moet het wel even getest worden. Dus zo ben ik langzamerhand wat begonnen.

 

Maarumm, waar staat dat IBL eigenlijk voor?

 

Doe je ding, Outdoor is het allermooist.

 

Gr. KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

IBL betekent "in bread line"

En dat wil zeggen dat de soort zeer stabiel is en uniforme eigenschappen heeft.

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor het volgen en de reacties!

 

Het plantje met de s in de steel is overleden :nerd Maar niet getreurd er zijn 8 sterke planten over:

gallery_23632_11850_219168.jpg

 

Beginnen al aardig te groeien:

gallery_23632_11850_262378.jpg

 

Verder zag ik tot mijn grote schrik dat vanmiddag de lamp ineens uit was, de was al een uur uit. Ik heb de lamp weer aangezet en die staat nu weer op 18/6 hoop niet dat ze teveel last hier van hebben gehad. We zullen het zien

 

Greetz, Pake

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit jammer van die eene maar is altijd beter dan er 7 vande 8 omzeep te helpen :nerd zoals ik dus deed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer een update. Planten krijgen om de dag water met wortelstimulator en groeivoeding. Weet niet precies hoeveel ik ze moet geven aangezien ze in bekertjes staan waar het waren niet uit kan lopen. Zo snel mogelijk maar even normale potten halen .... Toen ik water gaf bleef bij 1 plant het water liggen en ik even voelen en het bleek dat deze zeik en de zeik nat was. Heb hem overgepot naar een andere pot met nieuwe droge modder. Verder staan ze er wel goed bij.

 

gallery_23632_11850_134137.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinden ze vast lekker, die normale potten. Voorzichtig aan nog met groeivoeding hoor, de eerste paar weken hebben ze haast niks nodig. Wat voor "modder" is dat trouwens die jij gebruikt?

 

IBL betekent "in bread line"

= "in brood lijn" :P Hou het maar op "inbred line", het gevolg van "inbreeding" oftewel intelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk :P :)

 

Je planten staan er al mooi bij, wel een beetje aan het strekken maar dat komt wel goed met genoeg licht (buiten zetten bij goed weer)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wakki Dat liep al in mijn gedachten om de planten buiten te zetten maar dan word het best onregelmatig qua ligt. Dan heb je bijvoorbeeld 10 uur zon licht en de resterende 8 uur tl licht, kan dit kwaad of?

 

@Groen gif ik gebruik een mix van Janeco light mix en een canna zak 50/50.

 

Ik heb de normale hoeveelheid groeivoeding gegeven 1x. De komende 2 weken toch maar even alleen wortelstimulator meegeven.

 

 

Heeft het veel nut om er een ventilator bij te zetten of maakt dat niet zoveel uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakdestok, uiteraard kan je ze gewoon buiten zetten zolang er genoeg licht is en de rest bijlichten met TL. Dat gaat uitstekend.

 

Dan kunnen ze ook al aan het daglicht wennen :)

 

Fijne, zonnige paasdagen

 

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd! Zoveel mogelijk buiten zetten bij prachtig weer

Het is zelfs beter als je ze wat doet wennen aan het zonlicht

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes gaan lekker, over paar dagen weer eens even een update met foto's!

Wanneer kan ik ze het best water geven?

 

 

Greetz pake en op nog meer van zulke dagen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi pakdestok

 

Leuk dat herijuana buiten gaat zetten :P

Een paar Mooie donkergroene 2 meter hoge dames in je tuin is niet gek man

Maar ik vraag me af waarom je ze in doorzichtige bekertjes zet ? :)

Worteltjes houden niet van zon :)

Ik zou ze bij elkaar in een doosje zetten als je ze in de zon zet ( en kijk uit met de felle zon op je nieuwe schatjes )

Succes

 

Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Knutsel Aha wist niet dat ze daar niet van houden, op zich ook wel logisch :P

 

Ik heb 3 planten bakken van 25 liter waar ze uiteindelijk in komen te staan. Ik twijfel nog of ik een tussenpot ga kopen van 11 liter? Denk het wel aangezien ik ook stekken ga nemen die dan hierin in de bloei worden bezet.

 

Had vanmiddag in de zon wat water gegeven 50ml per plant met wortelstimulator. Maar hoorde dat dat niet zo slim, wanneer geven jullie water?

 

 

Beetje jammer dat het allemaal van een verschillend merk is.

gallery_23632_11850_417616.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...