Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rock fever

Wake 'n Bake/Cook

Recommended Posts

Vandaag met het idee opgestaan om eindelijk eens hasjbrownies te gaan maken. Eerst lustig naar recepten zoeken om de brownies helemaal zelf te maken, maar ik had geen weegschaal en nauwkeurig afwegen is toch wel nodig, dus daarom maar naar de winkel om zoek naar browniemix, maar die was er niet dus werden het muffins. Nog effe roomboter gezocht en naar huis. Mmh, er moeten toch eieren bij:p, terug naar de winkel( een andere) om een pak eieren.

 

Thuisgekomen, en gelijk begonnen. Eerst 125g roomboter(Ardense:P) genomen en 60 seconden in de microgolf gezet zodat het smolt. Hieraan voegde ik dan 4g verkruimelde hasj(zwarte) aan toe. Goed roeren, je ziet de boter verkleuren naar donkerbruin. Je kan eventueel bij opwarmen voor 15 seconden in de microgolfoven. Bij zwarte hasj lost nooit alles op omdat het te compact is en niet te verpoederen valt zoals zanderige hasj, maar dat maakt weinig uit. Enkele stukkies hasj in je brownie is geen probleem toch :D .

 

Deze dan toegevoegd aan de 400g mix samen met 2 eieren en 75ml melk. Goed doorroeren dat het een mooi glad deeg wordt en zodat de hasj goed verspreid en in de vormpjes gieten(wel handig dat die erbij zaten). Met deze hoeveelheid kan je 12 muffins maken. Ik eet er dan 2 voor een normale dosis. 1 muffin is dus ongeveer 0,33g hasj, iets te weinig voor mij, dus daarom 2:p. 20 minuten in de oven op 180-190°C zodat ze mooi rijzen en bakken. Laten afkoelen en hopen dat je ze niet alle twaalf tegelijk binnenspeelt;).

 

Ik heb er rond 20u 2 gegeten en ik moet zeggen dat ik nu al aardig high ben, en dat zal nog wel versterken:p.

 

Kreeg ik daarstraks ook nog het idee om visstoofpotje te maken. Ik had dit nog nooit gedaan maar had er wel echt zin in. En ben alleen thuis, lekker high, dan wil ik al eens koken. Dus voor de stoners onderons die regelmatig een boefkickje hebben, het is heel lekker(als je van vis houdt natuurlijk:p).

 

Ingredienten:

- soorten vis naar keuze(ik had zeewolf, wijting en rivierkreeftstaartjes)

- tomaatblokjes, uit blik of vers, dat kies je zelf

- ajuin

- look

- water

- melk

- kruiden(zout,peper,cayennepeper,peterselie)

- boter

 

Neem een wokpan en doe er een goeie klont boter in. Wacht tot de pan en de boter goed heet is. Ondetussen kan je de ui en look al fijn snijden. Je kan dit toevoegen naar smaak, ik had ongeveer een halve ui en 2 teentjes look. Deze zwier je dan in de pan en laat je enkele minuten sudderen tot het er sappig en lichtbruin uit ziet. Terwijl dit gebeurt kan je de vis in blokjes/reepjes/whatever snijden. Ik had hier 150 g zeewolf en 150 g wijting. Beter kan je de wijting niet nemen als je nog veel beet wilt, want als je veel roert valt de vis wel uit elkaar. Die voeg je dan toe aan de ajuin en look en je kruid al een beetje af. Laat de vis even bakken en voeg dan half glas water toe. Direct daarna voeg je de tomaatblokjes toe. Ik had hiervoor een half blik genomen(200g). Dit laat je even sudderen en kruid je verder af. Hierna kan je de rivierkreeftjes en de melk toevoegen. de kreeftstaartjes waren al gekookt dus die gooi ik er pas op het einde bij om nog op te warmen maar om niet taai te worden. Vis die moet gebakken/gestoofd worden kan uiteraard samen met de andere in de pan.

 

Dien warm op met stokbrood( of wat je verkiest).

Share this post


Link to post
Share on other sites

vat ook heerlijk is in een stoofpotje vis, is fijn gesneden venkelknol(na de ui toevoegen). de stengel fijnhakken en die met de ui fruiten in t begin. met een theelepel suiker en daarna een borrelglaasje pernod toevoegen om ze een beetje te confijten. voeg dan de rest van de groente toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...