Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Oxie

Bescherming tegen roundup

Recommended Posts

Beste mede natuurliefhebbers,

 

Ik woon in een studentenhuis en wil samen met mijn mede buurvriend-student 2 plantjes op ons dakterras zetten. Nou heeft onze huisbaas al eens een verhaal verteld over vroeger, dat er "een paar kinders waren" die op het dakterras iets van 5 planten hadden neergezet. " Eerst wist ik niet wat voor planten het waren, tot een kennis me dat vertelde. Toen heb ik via via een mooi goedje geregeld, en na 2x spuiten hingen ze de volgende dag al slap... Euj da werkte goed..!"

 

Nou willen wij dit toch proberen, vooral omdat t maar 2 plantjes zijn... En om te voorkomen dat ze door bv. roundup meteen kapot gaan bedachten we om een beetje folie te gebruiken in de pot aan de bovenkant van de aarde, zodat het gif niet richting de wortels kan trekken... Echter welk soort folie kan goed tegen dergelijk giftige stoffen, en tast bv. de plant zelf niet aan? plastic folie genoeg of misschien aluminium?

 

Mocht iemand meer leuke ideeen hebben, brand los!!! We zijn benieuwd..

 

groetjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaken als roundup werken zo goed omdat ze door de bladeren van onkruid opgenomen worden en de plant het zelf door zijn/haar hele systeem verspreid. De plant sterft vervolgens compleet af.

 

Ik weet een betere oplossing: guerrilla!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd luister maar naar EmTee :D

 

Je heb ook nog klasses in roundup dacht ik.. Die roundup die bij welkoop ligt gaat wel...

Ik woon dan in een boerendorp maar die roundup die die boeren hebben dus spuitvergunning ervoor dat spul is ziek.. Dood echt alles afdekken is kansloos :tu

Dus als hij die versie tot beschikking heeft, denk ik dat alleen emtee's oplossing mogelijk is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja das goeie shit , spuit ik altijd in de tuin dan is er 6 maanden geen sprietje onkruid meer te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap die logica ook echt totaal niet "kom laten we plantjes neerzetten terwijl je gegarandeerd in de problemen komt"

zet ze dan op de rotonde neer ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het gif niet werkt zal hij wel wat anders doen om ze weg te krijgen :D

zet ze gewoon guerilla zoals emtee zegt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Round-Up prodeceert Monsanto..Monsanto maakt ook GMO..Genetisch gemodificeerde planten..Monsanto is onze vijand Nummer 1 ! Monsanto produceert 40% van alle zaden ter wereld.Van Monsanto zaden en planten kun je alleen nog maar een kanker krijgen. Monsanto bouwt in planten genen van een dier ! Uitroeien die Monsanto zaden uit Bergschenhoek.Voor het te laat is ! Monsanto..even googlen .. Monsters die voeden zich met ellende van mensheid !

Donder op met Monsanto en hoop ik het dat iemand verbiedt RoundUp shit

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat is er mis met genetische manipulatie?

 

Ik zie er de voordelen best van in..

 

Een cannabis plant die echt 100% schimmel resistent is.

Een cannabis plant die inplaats van toppen, 1 grote bos word van top. Geen kale stam meer dus.

Een cannabis plant die minder zonlicht nodig heeft om dezelfde hoeveelheid werkzame stoffen te produceren..

 

Zolang er daarvoor geen dieren onnodig geleden hebben vind ik dat helemaal niet zo slecht klinken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat noem ik nog eens peptalk.

 

Helaas is monsanto niet zo begaan met de natuur , wat zij doen is puur geld maken en maakt ze niks uit wat de gevolgen zijn .

 

Kusje podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das echte peptalk uit de nek! :rolleyes:

 

Gebruik wat vriendelijks aub!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat is er mis met genetische manipulatie?

 

Ik zie er de voordelen best van in..

 

Een cannabis plant die echt 100% schimmel resistent is.

Een cannabis plant die inplaats van toppen, 1 grote bos word van top. Geen kale stam meer dus.

Een cannabis plant die minder zonlicht nodig heeft om dezelfde hoeveelheid werkzame stoffen te produceren..

 

Zolang er daarvoor geen dieren onnodig geleden hebben vind ik dat helemaal niet zo slecht klinken..

 

in principe ben ik niet tegen op genetische manipulatie/modificatie, alleen denk ik dat het voorlopig iets is voor in het lab, niet het veld

dit omdat de onderlinge interacties in de natuur nog steeds niet allemaal in kaart zijn, en we weten niet met zekerheid wat de invloed van de GM gewassen op het ecosysteem(of op onze gezondheid als we het eten) is, totdat we dat weten vind ik dat we het niet al op zulke grote schaal moeten toepassen, alleen toepassen voor onderzoeksdoeleinden

ik heb namelijk al merdere verhalen gehoord van de gevolgen van onverantwoord omspringen met deze techniek(tegen roundup bestendig onkruid doordat boeren veel te veel roundup rondspoten aangezien hun GMO gewassen er toch immuun voor waren, nu zitten ze met een zeer hardnekkig onkruid wat ze alleen met de hand weg kunnen krijgen, en een schimel die voorkmt op GM mais, waardoor koeien die xeze mais eten onvruchtbaar worden)

dus het is in ons eigen voordeel als we er voorzichtig mee omspringen en eerst de gevolgen onderzoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat noem ik nog eens peptalk.

 

Helaas is monsanto niet zo begaan met de natuur , wat zij doen is puur geld maken en maakt ze niks uit wat de gevolgen zijn .

 

Kusje podhead.

 

Ik denk dat 99% van de bedrijven zo denkt.

Ik denk dat zelfs de helft van dit forum zo denkt. Wiet (binnen)kweken is een vrij lucreatieve bezigheid waar veel geld mee verdient word.

 

Ik ben zelf ook tegen round up, en probeer het bedrijf niet te verdedigen.

Maar de voordelen van GM zie ik zeker!

 

 

in principe ben ik niet tegen op genetische manipulatie/modificatie, alleen denk ik dat het voorlopig iets is voor in het lab, niet het veld

dit omdat de onderlinge interacties in de natuur nog steeds niet allemaal in kaart zijn, en we weten niet met zekerheid wat de invloed van de GM gewassen op het ecosysteem(of op onze gezondheid als we het eten) is, totdat we dat weten vind ik dat we het niet al op zulke grote schaal moeten toepassen, alleen toepassen voor onderzoeksdoeleinden

ik heb namelijk al merdere verhalen gehoord van de gevolgen van onverantwoord omspringen met deze techniek(tegen roundup bestendig onkruid doordat boeren veel te veel roundup rondspoten aangezien hun GMO gewassen er toch immuun voor waren, nu zitten ze met een zeer hardnekkig onkruid wat ze alleen met de hand weg kunnen krijgen, en een schimel die voorkmt op GM mais, waardoor koeien die xeze mais eten onvruchtbaar worden)

dus het is in ons eigen voordeel als we er voorzichtig mee omspringen en eerst de gevolgen onderzoeken

 

Helemaal mee eens,

 

maar dit is niet alleen bij genetische manipulatie het geval..

Wat denk je dat wij doen door anti-biotica te gebruiken? Precies hetzelfde..

 

Natuurlijk moet iets eerst veilig zijn, voordat het ook daadwerkelijk gebruikt word.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natuurlijk moet iets eerst veilig zijn, voordat het ook daadwerkelijk gebruikt word.

De druk naar Monsanto om Round Up en verwante artikelen van de markt te halen neem toe!

 

Cancer cause or crop aid? Herbicide faces big test

 

(Reuters) - Critics say it's a chemical that could cause infertility or cancer, while others see it speeding the growth of super weeds and causing worrying changes to plants and soil. Backers say it is safe and has made a big contribution to food production.

 

It's glyphosate, the key - but controversial - ingredient in Roundup herbicide and the top selling weed killer used worldwide. For more than 30 years, glyphosate has been embraced for its ability to make farming easier by wiping out weeds in corn, soybean and cotton fields, and for keeping gardens and golf courses pristine.

 

But the chemical touted as a safe, affordable and critical part of global food production, is now at a crossroads.

 

Amid rising voices of alarm, regulators in the United States and Canada are conducting a formal review of glyphosate's safety, lawsuits are pending and some groups are calling for a global ban.

 

"Glyphosate's days are numbered," said Paul Achitoff, a lawyer for Earthjustice, an environmental law firm that last month sued the U.S. Department of Agriculture in part over concerns about heavy glyphosate use.

 

Lees de rest van het artikel HIER

 

:huh:

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...