Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lion

THC giftig voor honden!

Recommended Posts

Buiten dat er wel degelijk gevaarlijke kantjes aan het experimenteren op je huisdieren met cannabis zijn(verlaging bloeddruk,verhoging stress etc. juist bij dieren,die misschien al door iets anders verzwakt zijn) zijn we inderdaad geen dierenartsforum en vind ik het uiterst gevaarlijk om als amateurs hiermee om te gaan. :huh:

Dus mensen alstublieft wees voorzichtig,stoned/high zijn vinden wij als mensjes wel leuk,voor honden is het een op zijn minst verwarrende,versuffende ervaring en op zijn ergst kan het ronduit traumatiserend zijn.

 

@Zeiksnor

Een van de redenen voor je recente pauze hier op het forum,was het niet kunnen laten om dingen voor te schrijven alsof je enige medische achtergrond of zelfs maar wat geinformeerde,weloverdachte kennis bezit(en nee dan bedoel ik niet het apathisch nalullen van...).

Hierbij laat ik je maar gelijk weten,dat dit ook voor dieren(honden of wat dan ook) geldt en bij een volgend 'advies' hierover van jouw kant,ik degene zal zijn,die de ban dit keer permanent maakt.

 

Grtz. Aad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry dat ik me erin meng maar waarom mag hij geen medisch advies geven? advies geven mag toch altijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat me opvalt.... :huh:

kheb hier nog geen enkele honden-vriend horen zeggen dat tie meteen zijn dierensarts gebeld heeft... :huh: .....of Utrecht

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Zeiksnor

Een van de redenen voor je recente pauze hier op het forum,was het niet kunnen laten om dingen voor te schrijven alsof je enige medische achtergrond of zelfs maar wat geinformeerde,weloverdachte kennis bezit(en nee dan bedoel ik niet het apathisch nalullen van...).

ik doe nergens als of ik enige medische achtergrond heb, zo ja please show me waar ? ik praat alleen uit ervaringen aad. niet meer en niet minder en die heb ik zat. zowel met mens als met dier.

alles wat ik zeg heb ik zelf mee gemaakt, ik praat nergens ergens over iets wat ik zelf niet ervaren heb ! vrede op aarde

 

sorry dat ik me erin meng maar waarom mag hij geen medisch advies geven? advies geven mag toch altijd?

een mening mag je vrijelijk geven, maar niet als het om wiet olie gaat ! dan wordt het wettelijk mischien te heet

 

en de heren hier gaan liever voor de commercie wat ook mischien begrijpelijk is gezien alle moeite en tijd er in gestoken is !

 

 

maar waar discusieren we over ? gaat het allemaal zelf maken, het is heel simpel, en ga het zelf proberen en ervaar zelf wat de waarheid is.

nu durf ik wel te beweren, dat er niemand van een kouwe kermis thuis zal komen :huh: allemaal blije gezonde gezichies. vrede op aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou zeiksnor, ik ken je niet goed, ben ook maar een newbie hier op het forum,

aan je teksten af te leiden, waarschijnlijk geen kwaadschikse bedoelingen, en ik had nooit verwacht op dit forum zo'n (hevige) discussie aan te moeten gaan,

maar de term "kwakzalver" komt hier denk ik wel tot zijn recht.

 

Dat je heilig gelooft in het middel tot daar aan toe, maar al is er maar 1% kans, het op het spel zetten van mensen en of dieren welzijn door eventueel verkeerde informatie te verspreiden en tegenargumenten te bestempelen als "klinklare onzin" kan en zal ik niet accepteren. Mijn bezorgdheid is oprecht en ik heb getracht het wetenschappelijk te onderbouwen. Om vervolgens mensen op te roepen zelf hasj/wietolie te maken en het uit te proberen op je hond gaat gewoon te ver. Hoe onschuldig het in jou ogen ook mag zijn. Je komt voor mij nu over als een of andere foute Jomanda waar mensen wel eens heel erg van de koude kermis kunnen terug komen.

 

Een mening hebben is heel wat anders dan je persoonlijke overtuigingen propaganderen.

wat jij doet is, erg genoeg, te vergelijken met wat men "radicalisme" noemt.

 

Ik bespeur overigens in je teksten een trend. Ik durf te wedden dat je veel conspiracy theorien leest, wantrouwend anti-kapitalist bent, en niet regelmatig een week of 2 stopt met blowen om de mist een beetje op te laten trekken? correct?

 

p.s. het is helemaal niet zo vreemd hoor dat de mods je waarschuwen, er zijn veel gevallen/voorbeelden, extreem en minder extreem, waarin verkeerde online adviezen en meningen een gevaarlijk eigen leven gaan leiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D EmTee zoekt de +1 knop bij de laatste post :)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik bespeur overigens in je teksten een trend. Ik durf te wedden dat je veel conspiracy theorien leest, wantrouwend anti-kapitalist bent, en niet regelmatig een week of 2 stopt met blowen om de mist een beetje op te laten trekken? correct?

:tu nee ik weet dat het godelijke bestaat en daar is dit een medicijn van. dat is in jou ogen mischien bijna hetzelfde, maar het is toch echt iets anders.

 

en ja ik stop zeer regelmatig met het in nemen van olie, ik zal het je nog sterker vertellen, ik vergeet het regelmatig laatste tijd.

de hoofzaak waarom ik het nu nog neem, is als ik mankerend ben, of een zware inspanning heb moeten leveren. ik herstel daar door veel sneller.

voor de rest ben ik topfit, na jaren lang kwakkelen. ik voel me net zo fit als 10 jaar terug, en toen trainde ik 5 x per week. goed m,n conditie zal nu een stuk minder zijn, maar het gevoel is er wel !

 

en ik kan met m,n hand op m,n hart zeggen, dat dat alleen maar door een jaar lang olie gebruik komt.

dat heeft mij, van mijn maagzweer en darmproblemen, die ik al jaren had, afgeholpen. van het "depressieve" afgeholpen, van een tenniselleboog, overstrekte elleboog, meerdere spierverrekingen en onstekingen afgeholpen.

het heeft me veel meer spiermassa gegeven en het bijzondere daar aan is, dat ik daar na 4 maanden niks doen omdat het winter was, geen gram spieren kwijt geraakt ben. en dat laatste vind ik toch wel een hele bijzondere eigenschap !

 

zou jij mij dan mischien uit kunnen leggen dat als een hond volgens jou wike tabel: dog oral 525 mg/kg , kan nemen

 

en volgens kees: 3000mg thc is ongeveer 20-30 gram wiet... (per kilo hond dus hé)

 

begrijp jij eigelijk wel hoeveel olie dat zou zijn ?????

 

ik wil je wel even helpen, ik ga maar even van jou eigen tabel uit, dan kom je uit op 5 gr wiet per kilo lichaamsgewicht.

en dat zou tussen de 0,5 en 1 gram olie zijn per kilo lichaamsgewicht.

 

als je dan WEET, dat er 25 druppels uit 1 gram gaan !

 

als je dan weet dat ik gister zei, dat ik bij een hond begin met een dosis van 1 druppel 1:8 vermengt 1 deel wietolie, 8 delen walnootolie.

 

dus van die ene gram maak ik 9 gram, dat zijn dus 25 x 9 = 225 druppels, en daar geef ik er dan 1 van !

 

en nu ga ik uit van 1 kilo lichaamsgewicht.

 

ga je uit van een hond die 10 kilo weegt, kom je op 10 x 225 druppels = 2250 druppels voor de: LETHAL DOSE 50% OF SUBJECTS

 

en daar geef ik er dus 1 van !

 

ik hoef jou toch niet uit te leggen, dat je een GOED steekje los hebt, als je een hond 2250 druppels gaat geven !

 

dat zou tussen de 5 tot 10 gram olie in 1 keer zijn ! :D dit is echt, een zeer realistische discussie :)

 

verder wil ik je nog wel uit leggen, dat ik zelf de dosis opgebouwd heb, in 7 dagen tijd, tot ik 20 druppels puur per keer nam ! dat is 4/5 gram in 1 x en ik kon hier mee "gewoon"functioneren.

en ik dit puur gedaan had om meer ervaring op te doen, want anders zou ik niet weten waar ik over zou praten he !

ik ken mensen die 1,5 gram olie per dag nemen, dus een halve gram per keer, en die funcioneren gewoon hoor,

 

verder wil ik je ook nog wel uit leggen, dat ik het afgelopen jaar voor meer dan 10 kilo wiet , olie gemaakt heb ! dat is in mijn geval zo,n 800 gram olie geweest ! daar heb ik zelf hooguit 100 gram van op en de rest is allemaal weg geven en dat heeft veel ervaringen gegeven.

 

is er uberhoud iemand, die een geval weet dat er iemand/hond/kat ? die in levensgevaar of enige andere schade heeft opgelopen door het gebruik van wiet olie ? ik niet in ieder geval. ik heb alleen maar goeie dingen gezien en gehoord en gelezen.

ik heb nog nooit ergens iets kunnen vinden waarin iemand schade heeft opgelopen van wiet olie

 

ik ben erg benieuwd of er iemand is die dat wel ergens heeft kunnen vinden !

 

maar ik vind het nu wel goed, ik trek me eigen terug uit dit wiet olie gebeuren. en weet je wat m,n antwoord vanaf nu zal zijn : zoek het maar lekker zelf uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk hem aan

kijk haar aan,

diep in de ogen,

en leg dan uit waarom diegene met pijn moet leven.

 

Ogen grauw, gezicht is bleek,

levenslust is ver te zoeken

Vertel jij hem, dat die dood moet gaan met veel pijn en morfine?

 

Magere polsen, een getergde blik,

wie verbied haar cannabis?

jij of ik?

 

Wie vertelt dat kind,

dat het beter voor hem is

om een vader te hebben die

versuft door de morfine door het leven moet gaan.

 

Hoeveel bewijzen moeten er komen

om vormen van levensverbetering te bewijzen?

 

Ik denk, dus ik ben.

is niet meer.

er moeten eerst bewezen worden

 

dat ik denk

hoe ik denk

waarom ik denk

 

Dat ik voel

hoe ik voel

waarom ik voel

 

Deze omgedraaide rol is niet te tolereren.

Beter is het om vanuit jezelf te blijven denken en handelen.

 

vrede en open ogen voor iedereen op aarde :D

 

en voor de rest: zoek het maar lekker zelf uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

He Zeiksnor, heb je nu ook een wiskunde knobbel gekregen???? :D

 

Het is wel heel simpel geredeneerd dat 3000 mg THC gelijk staat aan 20-30 gram.

 

@haxxorz

 

De overheid naait je waar je met je neus bijstaat.Ze handelen meer vanuit hun ego dan vanuit hun hart.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
He Zeiksnor, heb je nu ook een wiskunde knobbel gekregen???? :D

 

Het is wel heel simpel geredeneerd dat 3000 mg THC gelijk staat aan 20-30 gram.

 

Beter lezen! :tu

Het was Kees die dat zei! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat was ik Elmanito...

 

Leek me nog wel een aardige schatting zo....

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat me opvalt.... :tu

kheb hier nog geen enkele honden-vriend horen zeggen dat tie meteen zijn dierensarts gebeld heeft... :D .....of Utrecht

 

Denk dat iedereen dat wel doet hoor als het echt moet!

Maar helaas zitten ook hier veel pipo's tussen... eentje adviseerde mijn ma in het verleden om haar hond bij pijn een Dafalgan te geven! :D

 

Ik vond dat ik best een goede dierenarts had maar op bepaalde punten stelt hij dan ook weer teleur! Bijv toen ik vroeg of ik er goed aan deed om na een antibiotica kuur mn hond probiotica te geven! Ach niet nodig zei m!!! :)

Tja ook die mannen zijn opgeleid door de farmaceutische industrie en laat me daar nu net mn geloof in te hebben verloren!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar de term "kwakzalver" komt hier denk ik wel tot zijn recht.

Je komt voor mij nu over als een of andere foute Jomanda waar mensen wel eens heel erg van de koude kermis kunnen terug komen.

 

Een mening hebben is heel wat anders dan je persoonlijke overtuigingen propaganderen.

 

Laat dit nou ook in mijn eerste gedachten zitten :D

Typisch gevalletje Jomanda/silvia.

Als wietolie zo'n geweldig medicijn was,was het wereldwijd allang medicatie nummer 1.

Dat jij experimenteerd op huisdieren is al een kwalijke zaak.

Zielig als je niet eens een paar tientjes over hebt voor een "echte"dierenarts.

 

Zou toch makkelijk moeten kunnen met die kilo's van je....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Als wietolie zo'n geweldig medicijn was,was het wereldwijd allang medicatie nummer 1.

 

Als het te patenteren geweest zou zijn, dan was het medicatie nummer 1, maar helaas geen patent dus ook geen winsten te behalen.

 

Het was Kees die dat zei!

 

Weet ik, maar hij neemt het gewoon mee als aannemend.Bij medicatie heb je niks aan een schatting, maar je moet zeker weten. :D

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier sluit ik me bij aan,

wietolie is het beste medicijn ter wereld zijn maar er zijn geen patenten voor.

Vandaar dat het wereldwijd nog niet het beste medicijn is.

Noem een medicijn dat tegen meer dan 25 kwalen helpt,als het er niet meer zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychotria_viridis

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Coca_%28plant%29

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Echinacea_purpurea

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alo%C3%AB_vera

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Echte_valeriaan

 

 

en ga zo maar door :D

 

je zult versteld staan hoeveel planten voor wel honderden kwaaltjes gebruikt kunnen worden :)

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Medicinale_plant

 

er bestaat geen wondermiddel, er bestaan (bestonden) wel wondergenezers :tu zoveel kennis en observatievermogen, zoveel geduldig verzamelwerk, zoveel geneeskracht! Daarbij kwam overigens OOK een flinke dosis terughoudendheid, getemperd enthousiasme en zo min mogelijk belevingssturing. Elk woord zorgvuldig gekozen en gestuurd door wijsheid. Dat maakt een sjamaan een echte sjamaan, die rust vind je niet als je jezelf blind staart op eigen belangen en belevingswereld. Het waren zij die zo dachten die deze wondergenezers alsketters op het vuur gooiden, in kooien verdronken en ze opjaagden als wild vee.

 

de wereld is complex, een dynamisch en chaotisch systeem, net als de natuur zijn wij slechts slaaf van dit systeem, ik heb besloten me niet teveel meer te focussen op "het voorspellen van het weer" ik zorg gewoon dat ik elke dag een paraplu meeneem voor de zekerheid. Het accepteren van de extreme acceleratie in onze samenleving en het bijkomende equilibrium effect is de enige paradigma verschuiving die nodig is, ook als is het terug naar de basics van onze genen, het zij zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Net als dat de wereld complex is het endocannabinoiden systeem in de mens, maar ook de hond, muis tot zelfs in zeeanemonen zeer complex & daarom is Cannabis niet te vergelijken met andere kruiden.Zowel de cannabinoiden als de terpenen beinvloeden ons biochemisch systeem.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Endocannabinoid_system

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij medicatie heb je niks aan een schatting, maar je moet zeker weten. :)

 

Wat doet het er nu toe of je weet hoeveel mg thc er in een bepaalde hoeveelheid wiet zit?

Weet jij dat? Ik denk het niet... het zal voor iedere soort verschillend zijn!

 

Hij zegt verder toch altijd dat ie met een lage dosis begint om te zien waar voor hem de tolerantiegrens ligt en vervolgens opbouwt!

Een sjamaan zou niet anders doen! Hij brengt zijn kruidenmengsel heus niet naar het lab hoor! :tu

Kom op we moeten Zeiksnor niet helemaal gaan beginnen afzeiken he?? :D

 

Peace!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
He Zeiksnor, heb je nu ook een wiskunde knobbel gekregen???? :D

 

Het is wel heel simpel geredeneerd dat 3000 mg THC gelijk staat aan 20-30 gram.

nee die knobbel heb ik absoluut niet

dus

daar heb je helemaal gelijk in. maar zoals ik kees ken zit dat redelijk snor :) en ik ben ook van de wike tabel uit gegaan, dus heb ik 6 x minder genomen ! voor alle zekerheid

 

pipo's

ik heb ooit eens een kat gehad, die hete ook pipo

 

en heb jij die middeltjes allemaal een jaar lang uitvoerig zelf genomen, zodat je weet waar je over praat ?

 

dat heb ik wel met wiet olie gedaan en aan zeker meer dan 50 mensen en meer dan 15 honden gegeven.

die mensen en eigenaren wilde dit zelf natuurlijk

 

en alleen maar goeie dingen tot hele goeie dingen mee gemaakt

 

wat me wel opvalt, is dat je heel veel te vertellen hebt over wiet olie, maar zelf nog nooit 1 druppel op hebt, zo als vele hier ! dus waar praat je over ?

 

Net als dat de wereld complex is het endocannabinoiden systeem in de mens, maar ook de hond, muis tot zelfs in zeeanemonen zeer complex & daarom is Cannabis niet te vergelijken met andere kruiden.Zowel de cannabinoiden als de terpenen beinvloeden ons biochemisch systeem.

 

 

Namaste :)

op een wonderbaarlijke manier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je nou zeiksnor? gewoon discussie om het discussiëren?

WE HEBBEN HET HIER OVER HOGE CONCENTRATIES EN DUS NIET JOUW WIETOLIE.

 

ik heb redelijke ervaring met wiet en hasjolie, zo ook met vele andere drugs, kruiden en medicijnen, en daar ga ik ook niet over roepen "ahh joh totaal onschuldig kun je zelfs aan je hond en kinderen geven", nee dan geef je degelijk advies en waarschuw je vooral als het om DIY gaat voor eventuele gevaren. Objectief en eerlijk blijven heet dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb redelijke ervaring met wiet en hasjolie,

 

Recreatief of medicinaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan ondertussen al melden dat 1 wrat bijna volledig verdwenen is... de wrat waar ik me het meeste ongerust over maakte, onder de wrat ontwikkelde zich een harde knobbel, die knobbel is volledig weg!!! :D En dit na 3 keer smeren!

So far so good!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat wil je nou zeiksnor? gewoon discussie om het discussiëren?

WE HEBBEN HET HIER OVER HOGE CONCENTRATIES EN DUS NIET JOUW WIETOLIE.

nee, maar dat is toch waar ik me eigen mee bezig hou, en waarvan jij zegt dat het niet klopt wat ik zeg! en niet van die domme disciussies over bizar hoge concetraties THC ! WELKE DEBIEL GEEFT DAT ZN HOND NOU ????????????

 

jij voerd nu een discussie over hoeveelheden die 2500 x zo veel zijn als ik een hond geef ! en dan ga ik van jou wiki tabel uit. als kees gelijk heeft praten we zelfs over 15000 x zoveel !

 

haxxorz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb redelijke ervaring met wiet en hasjolie,

je vind het niet erg al;s ik daar weinig van geloof he ! anders had je wel heel anders gereageerd !

 

vertel er anders eens wat OVER !

 

Ik kan ondertussen al melden dat 1 wrat bijna volledig verdwenen is... de wrat waar ik me het meeste ongerust over maakte, onder de wrat ontwikkelde zich een harde knobbel, die knobbel is volledig weg!!! :D En dit na 3 keer smeren!

So far so good!!!

en wat werkte volgens jou beter lion ? verdund er op smeren of puur lekker dik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...