Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Motorhoofd

Kweekverslag: 2011 Haze

Recommended Posts

Hallo daar! aangezien ik begonnen was dacht ik maar eens een kweek verslag te maken!

 

Dit is nu mijn 2e keer dat ik wiet planten doe. Vorig jaar heb ik gekozen voor de Big Bang

ik had 5 planten maar 1 had een beetje mankementen dus die besloot er maar me te stoppen, toch nog

een leuke opbrengst gemaakt van 400gram van 4 planten dus dat deed me wel schik.

 

Dit jaar heb ik gekozen voor een mix zakje met daarin:

Super Silver Haze

Arjan's Haze #1

Hawaiian Snow

Arjan's Strawberry Haze

Neville's Haze

Allemaal van de Greenhouse co.

 

Het onkiemen ging wel makkelijk dit jaar, alle 5 zaadjes tussen 2 watten en mijn mini koelkast op 24 graden houden

(ja mijn koelkastje kan warm worden!) alle 5 zijn ze uitgekomen. En zijn ondertussen ook al in grond gezet!

 

Hier volgen een paar foto's

gallery_26422_11781_1983980.jpg

De eerste harde groeier, Was ook als eerste ontkiemt de Strawberry haze!

 

gallery_26422_11781_1793632.jpg

De arjan haze#1

 

gallery_26422_11781_547775.jpg

en hier het klamme kastje waar ze in zitten! vooral hoe broeierig de zon er op reageert maakt het wel

een goeie groei omgeving, ik kan het verschil al zien als ik s'ochtends en savonds weer kijk :huh:

Edited by Motorhoofd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Motorhoofd,

 

Ik denk dat je je eerst even voor moet stellen in het daarvoor bestemde topic.

 

Leuke soorten heb je gekozen! Ga je ze verduisteren?

Je bent er wel een beetje vroeg bij hoor. Ga je ze binnen voorgroeien ofzo?

 

Succes verder.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rbrttt

 

Ik ben ze vast aan het voor-groeien binnen tot het weer het toelaat om ze buiten te laten staan!

Het wordt een hele buiten kweek, maar ik zit nog te denken aan een kas te maken.

 

en ik heb me voorgesteld in het voorstel topic :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee motorhoofd!

 

Succes met je kweekje man, leuke soortjes alleen wel lastig voor buiten, tenzij je het goed doet natuurlijk. De gemiddelde haze bloeit behoorlijk lang, reken zo'n 3 maanden, dus hopen dat je plantjes voor september gaan bloeien, anders oogst je pas volgend jaar.

 

Een kas is een goed idee, dit valt ook wel redelijk makkelijk te bedekken met bijv. landbouwplastic om de bloei eerder in te schakelen, kun je tijd mee winnen.

 

Greetz,

KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou snel het verduister topic beginnen lezen ,

dan kan het wel denk ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar zat ik al wel aan te denken :huh: als ik een kas kan maken waar ze alle 5 in passen kan ik ze ook makkelijker gaan verduisteren!

 

Maar eens even verder lezen over het verduisteren :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Motorhoofd :huh:

 

Lees DIT aub even wat betreft het plaatsen van foto's ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo

 

Ge gaat zeker moeten verduisteren wil je wiet zonder rot :huh: Ge hebt tegenwoordig ook haze autoflowers he ! wel minder opbrengst maar dan moet je niet met potten sleuren . Toch veel succes met je kweek

 

Bleecker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo daar weer!

 

Het weer laat vandaag de wensen een beetje over, maar dat stoort mijn plantjes niet! ze groeien lekker een

beetje door en beginnen allemaal nu al een beetje hoogte te krijgen!

 

gallery_26422_11781_922306.jpg

gallery_26422_11781_1564452.jpg

alleen de hawaiian snow loopt een beetje retarded tedoen. maar hij komt er vast wel!

 

En ik heb een plekje in de tuin gevonden waar ik een afdakje kan bouwen met golf platen en eventueel gewoon een smal kasje met

demontabele muren temaken voor wanneer de planten groter worden :huh: Hier kan ik ook makkelijk iets maken voor het verduisteren!

 

gallery_26422_11781_2495982.jpg

De afstand is tussen die rechtopstaande klinkers!, ter informatie de potten die ik gebruik zijn 35 liter.

Moet er alleen een bij kopen :huh:

ik ben vanplan ze in de grond te graven om hoogte te winnen.

zou dit ruim voldoende zijn?

 

[de foto is wel juist gedraaid op de pc maar met uploaden krijg ik hem steeds zo mijn excusses]

Edited by Motorhoofd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij niet gaat verduisteren kan er wel worden gesteld dat jij een slechte keus hebt gemaakt met betrekking tot de gekozen wiet soorten. Ben aan de andere kant wel nieuwsgierig naar hoe ze het buiten gaan doen. Op het rotten na dan :huh:

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha :D ik had jou graag gerust gesteld maar dan zou ik liegen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee als jij gaat verduisteren komt het wel goed. en een kas is altijd een goed idee. Het probleem is gewoon dat haze erg lang bloeit. En dit dus doet in de maanden dat het weer er niet beter op wordt.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik meer aan :D Ik ben al op marktplaats aan het struinen voor golfplaten en het verduisteren was ik zowiezo al vanplan!

ik weet nog niet wanneer ik precies er me moet beginnen etc maar dat zal wel een leer onderweg worden!

Heb ook handig de topic over een kas bouwen lopen lezen!

 

Grt

Edited by Motorhoofd

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat verduisteren zou ik nog even mee wachten ja :D

anders denk ik niet dat je veel van je planten afhaalt :)

 

spacehase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ik heb ook nog 1 greenhouse hazeje in mijn tentje staan, die dingen groeien supertraag, het zaad ging direct op 12/12...

Ondertussen in de laatste week van een S5 haze (steks) kweek in hetzelfde tentje, die 2 weken later dr bij gezet zijn.

En die greenhouse begint nu pas aan te dikken, nee echt serieus... direkt 12/12, topvorming, en toen gewooon 9 weken groeien!

Nu dus pas aan dikken, maar dan ook echt snel...elke dag wel een halve cm. Die gasten kweken echt freaky zaad :D

 

Als verduisteren nou niet genoeg helpt zou ikzelf zo tegen de herfst een mooi afbloei tentje kopen! kun je meteen de winter door :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PADADADAM!

 

Tijd voor een update!

 

Wat is er zoal gebeurt? nou ik heb een bende hout besteld voor de kas ben al wat bezig geweest met wat frames maken vandeweek ga ik hem afmaken dan komt de kas update wel!

 

Helaas is de Hawaiian snow overleden, hij groeide gewoon helemaal verkeerd naja dat risico is er gewoon!

 

gallery_26422_11781_818811.jpg

Zo staat de haze er nu lekker bij!

 

gallery_26422_11781_315439.jpg

toen was ik aan het browsen en kwam ik de Purple Widdow tegen op het internet! Meteen besteld om eens te proberen!

klonk wel als een lekker variantje! er zijn nu 8 ontkiemt en in potjes gestopt! Misschien een beetje laat maar kon het altijd proberen!

 

gallery_26422_11781_1607869.jpg

En nu maar weer de plant zijn werk laten doen!

 

Vandeweek ga ik de kas dus afmaken :nerd en daar zal ik wel een leuke foto update van bouwen!

 

Groeten!

Edited by Motorhoofd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk al die hazen.

 

Ik ga je verslag volgen , suc6 met het bouwen van je kastje zorg dat je er een afzuiger in maak zodat je goed kan ventileren anders is het geen doen in een kas veelst te warm.

 

 

groetjes podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel Outdoorplezier met je soortjes.

 

Het is inderdaad verstandig om te verduisteren, anders kunnen ze niet mooi afbloeien hier in dit kikkerlandje. Die kas is ook een goed plan.

 

Maar laat ze eerst maar een tijdje groeien, dan zal er heel wat lekkers afkomen.

 

Fijn weekend.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een lekker weer vandaag zeg! Poeh!

 

Ik kwam in de ochtend al lekker buiten en kreeg een idee in de bol

 

gallery_26422_11781_236428.jpg

Deze onderdelen pakte ik en wat latjes!

 

gallery_26422_11781_2722145.jpg

En toen had ik dit in elkaar geschoten! vond het wel geinig! Hielp ook wel lekker wat de tempratuur erin bleef rond de 27/28 graden!

 

 

gallery_26422_11781_1249607.jpg

Even wat hout neer gegooit

[de fotos zijn nogsteeds goed gedraait op de pc, draait de foto uploader ze terug ofzo? (in photoshop stonden ze ook correct!]

 

gallery_26422_11781_1489233.jpg

Lekker muziekjes van Mr. Scruff er bij

 

gallery_26422_11781_412480.jpg

En poef! er stond een latten constructie! er moeten natuurlijk nog meer dwarslatten, maar mijn hoekjes waren op!

dus morgen ga ik weer verder!

 

Peace :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leuk begin van een mooie kas! :nerd

 

Wat voor afmetingen heb je gebruikt ?

 

 

Green Dreams

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green dreams

 

Hij is 4 meter lang en op het hoogste is hij 1,85 meter en 1,5 meter diep! De planten worden met pot iets in de grond gegraven zodat ik wat hoogte win.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hard aan het werk zeg en dan nog van die lekker haze.

Purple Widdow is ook een lekker weed.

 

Succes en op een mooie zomer gewenst.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...