Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hades

21 x Orange Bud onder 2x2x80W t5

Recommended Posts

Eindelijk is het dan zover... Ik kan aan m'n eerste kweekverslagje beginnen. Ik hoop dat posts en kweek ietwat vlot zullen verlopen.

 

Eerst m'n kastje...

 

gallery_14978_11769_364445.jpg

 

Ik heb - om budget redenen - besloten m'n linnenkast (120x55x175 cm) te frankensteinen. Achteraf bekeken had ik eigenlijk beter gelijk bij de Hubo gewoon betonplex op maat te laten zagen. Ik denk dat niet dat het me uiteindelijk meer gekost zou hebben (totaal budget ligt zo ongeveer op 1000 euro). En een kromme kast licht en lucht dicht krijgen is niet zo evident. Maar goed... ze is er en ik ben er al bij al best tevreden over.

Het voornaamste overige materiaal bestaat uit:

  • 1x Relais ABB AGRO A9-40-L 4x 3x600 26amp... een relais dus... niks geheimzinnigs aan

  • een can 9000, 400m3 filter. Beetje overkill maar omdat ie weinig meer kostte dan een 250m3 model en mijn afzuiging ergens rond de 240 ligt heb ik deze maar genomen. Gaat ie misschien ook wat langer mee vorrdat hij verzadigd is

  • Multifan T15WD thermostaat. Laat m'n electrisch kacheltje bijverwarmen tot 20°

  • 2 lichtbakken duo-fluor van elk 2x80w.
Deze dus... Ik heb weinig binnen oppervlakte en qua verbruik leek dit me toch wel interessant. Niet dat ik voluit voor de winst ga, maar het zou toch leuk zijn als ik minder betaal voor m'n eigen gekweekte wiet, niet meer.

  • Ventilatie wordt verzorgd door een ge-frankensteinde PC voeding met 4x 12cm pc ventilatoren, samen goed voor +/- 240m3. Werkt in ieder geval prima: zuigt prima, is zelfs in de kamer nauwelijks hoorbaar en verbruikt nauwelijks iets.

 

Zo zit de binnenkant eruit...

 

gallery_14978_11769_164277.jpg

 

Momenteel zitten er sinds 24u, 21 California Orange Bud zaadjes in de grond. EDIT: Einddoel is 8 gezonde vrouwtjes te kunnen oogsten. Ik heb rechtstreeks in volle grond gezaaid, met een zakje kiem-voeding (Star-T Booster, ook van bij High Supplies) d'r bij.

 

En nu maar afwachten he...

 

Voor de volledigheid nog enkele ander stats... Mijn planten dag loopt nu van 19u tot 13u. Kwestie dat ik dan nu (en zeker straks op m'n 12/12 schema) maximaal kan profiteren van mijn dag/nacht electriciteitstarief. De temperaturen liggen tussen 20° s' nachts (gegarandeerd door een electrisch kacheltje, dat overigens maar sporadisch moet werken) en 27° tegen het einde van de dag. De voeding die ik voorzien heb is Canna Terra Vega en - Flores. Voor het aan-zuren van mijn (verdraaid hard, >7,5 ph) leidingwater gebruik ik food grade citroenzuur (E330), dat ik ook al gebruikte om m'n espresso apparaat te ontkalken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag, heb hem even verplaast.

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes .

 

een mooi kastje..

vraagje

waarom hangen je lampen zo in een punt en niet horizontaal ?

antw : :huh:

( omdat ze er niet horizontaal inpassen misschien )

 

hehe..

 

 

Grtz Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stikkie... had ik moeten zien natuurlijk voor ik begon te posten. Sorry daarvoor

 

@ Elmo 2007... Je vraagt en antwoordt correct :huh: Volgens de buiten maten van m'n kastje en de afmeting van de bakken -zonder die ogen die d'r nog een paar cm bij doen- pasten die precies. Binnenin precies, minus nog een paar cm, niet. :huh:

Denk dat ik morgen eens de hubo binnen spring voor wat kettingen en dan ga ik m'n bakken horizontaal en een paar cm overlappend hangen.

 

Voor de rest geen updates... heb wat water bij gegeven en wacht totdat ze hun kopje boven steken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hades,

veel succes met deze ronde! :huh:

Je hebt een TopGrow-verlichting, ik hoop dat je nog een paar pc-vents over hebt.

Onder zo een gesloten kap blijft de warmte goed hangen, hierdoor krijg je op een latere tijdstip problemen.

 

Blijft afwachten! :huh:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx. voor de waarschuwing Torsti. Ik koop die pc-fan dingen in bulk online... kosten 4 euro per stuk voor 60m3 bijna geruisloze exemplaren binnen 48u geleverd, dus als ik er extra nodig heb bestel ik er wel een paar. Of ik hang er een echte afzuiger in. Voorlopig wacht ik nog even af, de temperaturen blijven binnen de perken.

 

gallery_14978_11769_409692.jpg

gallery_14978_11769_22723.jpg

Ik weet niet of het zichtbaar is op de foto's (camera is nogal een goedkoop ding), maar er zijn momenteel 9 groene kopjes zichtbaar.

Waarvan eentje een lilliputtertje is. De anderen kwamen allemaal duidelijk en zelfverzekerd boven, maar deze denkt dat ie een bonzai is.

gallery_14978_11769_114043.jpg

Hij staat om een of andere bizarre reden ook maar een cm of zo van de rand, terwijl ik elk zaadje toch netjes in de buurt van het midden van elk vakje had geplant. :huh:

Zou ik die nu laten staan, nu direct verplaatsen of later verplaatsen?

 

Verder hangen de lichtbakken nu horizontaal en geschraagd.

gallery_14978_11769_434269.jpg

De hoogte is nu 16 cm... Is dit goed? Minimum hoogte vlgns de fabrikant is 10 cm, maar zoals ze nu hangen heb ik de indruk dat ze best het ganse oppervlak verlichten.

 

Nog een vraagje trouwens... Ik heb zo'n analoge 3-in-1 meter.

gallery_14978_11769_217647.jpg

Momenteel hou ik m'n grond vochtigheid op de grens tussen dry en wet. Is dat ok?

 

Nu de eerste scheutjes d'r zijn begin ik zo een beetje aan alles te twijfelen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 vakjes die leeg bleven terug ingezaaid... M'n zaadjes zijn al een jaar oud, kan dat daaraan liggen dat er zoveel niet uitkwamen? Of heb ik het gewoon niet goed gedaan?

 

In ieder geval, ga het nog een paar dagen aanzien. Na het weekend begin ik met het voedingsschema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 jaar oude zaadjes zouden geen enkel probleem moeten zijn.

 

Probeer ze eens eerst te laten kiemen tussen watjes en vervolgens te planten in een kuiltje zaai en stek grond.

 

Als ze tussen watjes niet willen kiemen wil een nachtje in citroensap (zo'n geel flesje uit de supermarkt) nog wel eens helpen.

 

EmTee

PS.: als je die ogen van de ophanging eruit schroeft, passen de lampen er dan wel naast elkaar in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die manier van lampen hangen vind ik eerlijk gezegt op niet veel trekken .

hoop voor jou dat er toch iets van komt .

 

Groetjes DJP

Share this post


Link to post
Share on other sites

djp heeft gelijk hang ze naast elkaar en als je plek genoeg hebt hang er eentje dwars in je kast daar achter :D

anders een lichtere wattage als je toch voor je eigen stash kweekt zo ga je een mooi belicht veldje krijgen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

... De draad terug opgepakt...

 

@ DJP & John: Jullie hebben uiteraard gelijk. Heb er nog eens diep over nagedacht en heb ze uiteindelijk in twee paralelle diagonalen gehangen ( \\ dus). Gaf het beste compromis tussen m'n eerste stuntelige ophangingen en het feit dat ik me geen extra hardware kan veroorloven. Huidige opstelling belicht in elk geval stukken beter.

Volgende ronde zal ik nog eens wat dieper nadenken.

 

EDIT: Morgen of overmorgen zal ik eens kijken hoe ik d'r precies die PC fans in ga hangen. Als op een of andere manier gaatjes kan boren in die kap, zonder vitale onderdelen te raken denk ik dat ik bovenop elke kap een afzuigende PC fan zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

duo fluo armatuur is egt niet simpel om gatjes te boren probeer eens met een ketting of touw en een oogvijs boven aan ,

dan doe je als volgt je hebt ruimte over dus hang die fan achter de lampen en laat deze dan op je armatuur blazen en een stuk tussen de

lamp en je dames .

 

 

succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een update van me jonkies:

 

gallery_14978_11769_222577.jpg

gallery_14978_11769_266690.jpg

 

 

Voor mijn bescheiden leken oog gaat dat in ieder geval niet slecht, al zijn er een paar een beetje gaan strekken. Vooral de achterblijvertjes. En over achterblijvers gesproken... twee van die lege vakjes hebben een scheutje dat op het punt staat boven te komen. Dat zijn dus maximaal 14 plantjes op 30 zaadjes. :) Een deel van die uitvallers zullen wel aan m'n eigen geklungel liggen, maar toch...

 

 

Enfin, Voor de rest zullen we maar hopen dat het flinke tieners worden en geen hangjongeren hé. :tu

 

@ John: Thx. voor de goede raad... Extra fans zijn besteld. En inderdaad, die top grow kappen zijn echt wel stevig gebouwd. Maar er zijn wel al ventilatie sleuven in gemaakt. In de komende dagen m'n hersenen nog eens over pijnigen of ik daar toch niet een of andere actieve afzuiging op kan frankensteinen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien even niet te enthousiast water geven ?

Ziet er erg nat uit allemaal, dat samen met de lampen die iets te hoog hangen gaan je plantjes snel strekken, terwijl je ze zo laag mogelijk wil houden nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mss fototje hoe je e lampen probleem hebt aangepakt?

 

voor de rest zoals word gezegt iets minder water en komt wel goed .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Soca: De lampen hingen toen omhoog omdat ik bezig was met de verzorging. Normale hoogte is +/- 15cm boven de topjes

 

@DJP en Soca...

 

Heb er voor alle zekerheid even m'n metingen bij het ontwaken bij gezet...

op 2cm diepte

gallery_14978_11769_208488.jpg

op +/- 6 cm

gallery_14978_11769_189721.jpg

en op een 15 cm

gallery_14978_11769_152496.jpg

 

Sorry voor de slechte pics... zie nu net dat ze zo wazig zijn maar misschien toch nog te lezen.

Te nat? Te droog? ok?

 

En een bovenaanzicht van m'n lampen op de hoogte waarop ze normaal hangen.

 

gallery_14978_11769_93665.jpg

Die links boven en rechts onder zijn een beetje misbedeeld. Misschien van't weekend eens verplaatsen? Of beter wachten totdat ik ze ge-sexed heb en ze ineens hun definitieve plaats geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo is dat toch niet deftig belicht aan de zij kant kan je niets zetten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hades,

nu zie je alvast het eerste nadeel van een grote aardebak:

Zaden zijn niet opgekomen en je hebt nu lege plekken.

Probeer de volgende ronde maar 3-liter-potten. :rolleyes:

Plaats je nog een klein ventilatortje? Voor dikke stammen.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
totdat ik ze ge-sexed heb en ze ineens hun definitieve plaats geven?

 

Wilde je ze weer gaan uitgraven als je het geslacht weet? 1 tipje wat dat betreft: NIET DOEN

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John: optimaal is de belichting zeker niet. Maar met m'n beperkingen is dit echt de beste methode. +/- 85% van m'n veldje is zeer goed belicht. En enkel die twee driehoeken zijn écht onder belicht. Voor deze ronde is dit het beste wat ik kan halen.

 

@ Torsti: Ja, volgende keer een propagator en/of 3 liter potten met echte zaai- en stekgrond erin. Maar ik was er al eerder achter gekomen dat deze ronde een "al knoeiende leren" ronde wordt. :rolleyes: PC fans zijn intussen geplaatst.

 

@ Emtee: Ik wàs dat inderdaad van plan. Totdat jij jje reactie postte. En achteraf bekeken zie ik je punt wel.

 

 

Foto's volgen vanavond of zo. Ze blijven het alleszins niet slecht doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hier dan de foto's...

 

gallery_14978_11769_459136.jpg

gallery_14978_11769_276345.jpg

 

Ben wat spaarzamer geweest met het begieten. Mijn geknoei in acht genomen vind ik dat die dat niet echt slecht doen.

 

Ik was zo aan het denken om eens stilaan op 12/12 te gaan onder die groeilamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

De jongens en meisjes staan nu sinds donderdag op 12/12 onder de groeilamp. Ik heb de voeding wat aangepast volgens het schema.

Het begint trouwens ook lekker te ruiken in de kast. :nerd

Ik hoop wel dat die niet te fel over mekaar heen gaan beginnen groeien.

 

Hier nog wat foto's

 

gallery_14978_11769_771458.jpg

gallery_14978_11769_786002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes .

kan je niet met buigen en binden

proberen om je hokje op te vullen ..

 

t `rekje ` hangt er al :nerd

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx. Elmo. Dat binden en leiden lijkt me best het proberen waard. Ik ga vanavond als de lampen branden eens kijken hoe ik dat ga aanpakken.

 

Ik ben alleszins wel blij met dit soortje... na al m'n geklooi blijven die best wel flink doorgaan. Die claim dat Orange Buds wel wat beginners (mis)behandeling weerstaan lijkt idd wel te kloppen. (Voorlopig dan toch alleszins: "never underestimate the fool in "fool proof" :nerd )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze naast elkaar hebben gehangen

daar alles onder in sog tot waar je deftig kan verlichten en zo hopen op een grote oogst .

 

verder mooie plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...