Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr. Greenthumb 1985

sonic bloom

Recommended Posts

Sonicbloom: Frequentie laat planten als een gek groeien

 

Een man in Iowa vroeg zich af waarom de vogels een uur voor zonsopgang fluiten. Hij kwam erachter dat door een bepaalde frequentie van het gefluit, de huidmondjes van bladeren zich openen zodat de plant wakker wordt en gaat ademen. Ook kwam hij erachter dat dezelfde frequentie in klassieke muziek gevonden is. Dus ging hij klassieke muziek afspelen op zijn maïsveld. Met het gevolg dat zijn maïs “5 meter” hoog werd. Hij deed hetzelfde met zijn kalebassen. Zo groeiden er per blad 5 kalebassen, in plaats van 1.Ook zijn walnotenboom deed het niet gek. Het werd namelijk 2 keer zo groot dan normaal.

De natuurlijke methode die hij gebruikte heet Sonicbloom en de uitvinder heet Dan Carlson. Het is een combinatie van de juiste vitaminen voor de plant en de speciale frequentie om de huidmondjes te openen. Deze methode bestaat intussen al lang, toch is het in Nederland nauwelijks bekend.

Ondanks dat de methode niet heel bekend is zijn er toch velen die het met succes hebben gebruikt. Zo zijn er 50-80% minder bestrijdingsmiddelen nodig, is er 50-70% minder water nodig en worden de gewassen 50-400% groter dan normaal. Ook vangen de planten 50-1000% meer plantvoeding op. Hierdoor zien de boeren die bepaalde plantvoeding gebruiken en klassieke muziek op hun akkers draaien hun opbrengsten aanzienlijk stijgen. Bijvoorbeeld neemt de opbrengst van komkommers met 400% toe. Een aardappel wordt 1/3 groter dan zijn voorganger. In Indonesië wordt Sonicbloom met succes gebruikt bij de thee productie. De productie is met maar liefst 100% toegenomen.

Niet gek voor gewoon geluid!

 

zou dit ook kunne in de weed teelt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai elke dag reggae op mijn kamer. Hier staat ook mijn kweektentje. Al de planten daar niet vrolijk van worden weet ik het ook niet meer! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prbeer het uit. Die muziek is toch niet zo duur.

 

@ras ganja don. Ik weet niet of ze er zo blij van worden als ze in de muziek horen dat ze worden gecremeerd. :huh:

 

Gr. KIerewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook al eens bij mythbusters (zonder de vitaminen) geprobeerd en weejewat:

 

planten kickten op trashmetal ipv klassiek :huh:

 

wel apart dat dit verhaal nu weer terugkomt, eerder 2003?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dat 1ne filmpje is het nog een cassette bandje.

komt een beetje over als een tellsell idee dat nooit wat geworden is

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey all

 

eerst al een dankje voor alle reacties

ik ga vandaag eens langs een paar kamaraden mss een mp3 speler en pc boxen zulle de truk wel doen

maar ik heb gelezen gehad dat de planten er van wakker worden zou ik de muziek dan aleen in de voormidag spelen of zou ik de hele dag door spelen?

in 2003 is dit topic idd al eens boven gehaald dit van copkiller een oud profiel ga er drek werk van maken dees te verwijderen mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij dan dat mijn planten buiten(nu nog niet gestart) daar dan al van profiteren?

vogelgefluit is hier namelijk duidelijk en veelvuldig te horen op mooie dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het maandblad Quest van april 2011

Staat een heel interessant artikel die mooi inhaakt op deze topic.

Het artikel heet "pratende planten".

 

Het beschrijft over hoe planten met elkaar communiceren door middel

van het uitscheiden van vluchtige stoffen om elkaar te waarschuwen voor

de aanwezigheid van schadelijke insecten, maar ook om de natuurlijke vijanden

te roepen om deze insecten aan te vallen,..bijv. de sluipwesp (de nachtmerrie van elke rups)

 

Ook wordt er in het artikel gesproken over muziek en hertzferquenties (Hz) waar planten bewezen

op reageren.

Kortom een heel interessant stuk om te lezen.

 

kijk ook eens naar deze links....

tinyurl.com/plantmuziek

 

tinyurl.com/plantenziel (hiervoor moet je wel goed de Duitsetaal beheersen)

 

of de link .... tinyurl.com/mycorrhiza deze gaat over de "mycorrhizaschimmel" die samen werkt

met de wortel van nagenoeg alle plantsoorten.

 

Groetjes

Dreamgirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ooit zelf een test gezien met dit soort vergelijkbaar iets.Tentje met radio en tentje zonder radio.Tentje met radio bracht elke keer meer op als tentje zonder.Situaties waren verder identiek,zo is er ook geprobeerd om de radio in de andere tent te hangen.Dit met resultaat dat de radiotent bleef winnen.

 

Toch maar eens een adjust-a-Iwing gaan uitvinden.Met speaker en Ipod aansluiting:D

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil dze theorie wel eens gaan proberen met klassieke muziek.

 

Maar weet iemand nu precies wanneer ik dan het beste de radio aan kan zetten?

is dat als de lampen aan staan of juist als ze uit zijn ,..of 24 uur per dag?

of misschien vlak voordat de lampen aangaan en dan nog een uurtje door? :huh: :huh:

Iemand ideeën??

 

Dreamgirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben ze het niet in dat filmpje over net als de lamp aangaat en dan een half uur lang ( dat is wel met die voeding erbij )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er wat over gelezen.

In sommige stukken info van wat er te vinden is op internet wordt gesproken dat de planten het bij 3 uur muziek beter deden dan de planten zonder muziek, maar dat de planten die 8 uur muziek kregen, het juist slechter deden dan de planten zonder muziek. (een tekst sprak zelfs over dat hetzelfde zou gelden voor fabrieks arbeiders) Maar het is nergens echt hard te verificeren, of onderbouwd. Ach,.... je kan beginnen met 3 uur muziek. Logica zegt dan te beginnen zoals de vogeltjes het ook doen. Dus (half)uurtje voor de zon op komt. Benodigdheden. Timer en een (analoge) radio, met de radio afgestemd op een zender voor klassieke muziek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je jongens ,.voor de informatie.

Ik heb nog wel een klein radiootje en een timer

en ga het zeker proberen,..en als de resultaten echt

spectaculair zijn hou ik jullie zeker op de hoogte.

 

Op naar Hilversum 4,.. :huh:

(weer eens wat anders dan Slam Fm)

 

Groetjes

Dreamgirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben de test gedaan door de radio te schakelen vanaf je schakelbord,gelijk met je lampen.Dus licht aan=radio aan,licht uit=radio uit.

 

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen dreamgirl.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn dame moet elke dag dat gebeuk van Metallica aanhoren en goed dat ze het doet :-)

ik train ook altijd naast mijn tentje, fitness, kungfu, cardio etc volgens mij vind mijn dame dat ook wel leuk co2 uitstoot :-)

 

hebben jullie wel eens naar heilige geometrie gekeken dat schijnt ook op frequenties te werken, ik heb nu wat papier met super geometrie uitgeprint en op mijn plantenbak geplakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je komt de gulden snede verhouding ( phi ) en bijvoorbeeld de fibonaccireeks veelvuldig tegen in de opbouw en natuurlijk vooral de afmetingen van wietbladeren en planten ;)

 

 

Ik heb kristallen en kunst van oa een stertetraeder en van een levensbloem bij al mn planten staan en ze doen het er prima op hoor pieter :rolleyes:

 

Net als bv de gouden driehoek van kristallen maken .. bergkristal, amethist en rozekwarts tezamen geven een energie veld waarop goed wordt 'gegroeid' :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb kristallen en kunst van oa een stertetraeder en van een levensbloem bij al mn planten staan

Ben ik de enige die geen idee heeft wat hier wordt bedoeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Flower of Life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi maar eens een brok bergkristal in je voedingsvat.

 

 

kusjes podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal wel wat doen ja!

 

Gooi maar eens een brok bergkristal in je voedingsvat.

 

 

kusjes podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff een mp3tje online gezet voor mensen die t willen uitproberen...

SONIC BLOOM MP3

 

 

Prettige avond luitjes!

 

NeGrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...