Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hj_konig

rare bladeren, help, en meer, foto's

Recommended Posts

hallo,

 

Sinds een week krijgen de bladeren van een van mijn planten rode randen. vooral bij de toppen. wat is dit??? help? zie foto

 

En ziet mijn wiet er verder een beetje goed uit?? ik heb laatst wat fosfaatmest toegevoegd en stikstof spul. las ergens dat gele bladeren een tekort aan stikstof betekent namelijk en fosfor de knoppen vergroten. is dit zo? :?:

 

ciao ciao :D

HJ

 

821_fullres.jpg

822_fullres.jpg

823_fullres.jpg

824_fullres.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij mag je in dit stadium best alle grote bladeren weg halen aangezien deze toch niet meer echt nuttig zijn in deze fase. Bespaart de plant eenhoop moeite en aangezien de meeste voedings stoffen nu naar de topjes gaan krijgt het blad sowieso minder voeding.

Dus schaar erbij er weg die grote bladeren :twisted:

 

Nice beauty though :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij mag je in dit stadium best alle grote bladeren weg halen aangezien deze toch niet meer echt nuttig zijn in deze fase. Bespaart de plant eenhoop moeite en aangezien de meeste voedings stoffen nu naar de topjes gaan krijgt het blad sowieso minder voeding.

Dus schaar erbij er weg die grote bladeren  :twisted:

NEE!!! niet doen, uit al deze bladeren haalt je plant namelijk nog allemaal voedingsstoffen, zoals fosfor, waardoor ze rood worden, en verplaatst die naar de toppen. Je bladeren zijn je reserves, niet weghalen dus :!:

 

:roll: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik had ze nog niet weggehaald hoor. ik wacht nog wel wat adviezen af. dus dat rood is een tekort aan fosfor. nou ik heb fospor en stikstof toegevoegd dus zal het wel goed komen. toch?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed niet meer, maar het zal niet meer veel erger worden.

De plant heeft wel ff nodig om ook de voeding op te nemen, dus het kan wel enkele dagen duren. Mja, dat heb je op grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...