Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ras Ganja Don

Ruderalis in scrog!

Recommended Posts

Blessings allemaal,

 

Dit is weer zo'n vraag die zeker al gesteld is en zo voor de hand licht maar dan toch stel ik hem.

 

Ik zie dat er redelijk wat mensen zijn die scrog kweken, maar is dat gewoon om hem laag te houden of brengt het nou echt veel meer op.

 

Stuur me een handige link van een topic of geef antwoord als je kan. Ik zit nog te twijfelen tussen scrog of niet. Dank jullie wel.

 

Raspect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrog is vooral heel geschikt voor het kweken onder fluo verlichting, omdat deze minder dieptestraling hebben.

 

Voor een scrog moet je toppen en dat is voor ruderalis (oftewel autoflowers) niet aan te bevelen.

 

Dus scrog + ruderalis = nee!

 

EmTee

Ps, een gewone scrog is veel werk, maar geeft ook een erg mooi resultaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

nee is niet aan te raden voor een pro.

maar, en daar komt hij dan voor hobbymatige doeleinden zekers wel.

een gap van me heeft eens wat lr2 zaden van me gehad maar wou er meer vanaf halen als normaal en geen fluff.

dus wij dachten lets try!! :)

we hebben dus de lr2 op laten komen en er met stokken op de hoeken van de pot een netje boven gemaakt waar de plant door kon groeien.

ook een lr groeit voor op zijn manier dan, ik weet in theorie gaat hij direct in de bloei maar de 1e en 2e week kan je nog wat buigen en binden.

 

de normale lr2 die wij hadden werd als een kerstboompje met 1 dikke bus boven en veel kleine buds en fluff onder.

de gescrogde lr2 kreeg 6 hoofdbuds!!

zo en zo de normale hoofd bud, alleen de budjes eronder kregen nu natuurlijk ook de volle mep aan licht omdat ze over het net heen gebonden zaten.

al met al 6 hoofd buds, iets kleiner als normaal maar wel 6 stuks en geen fluff crap :D

maar of het meer opbrengt zal er om hangen, de budvorming/kwaliteit is wel beter.

 

dus van daar mijn statement ja het kan, alleen beperkt en is leuk voor de hobby.

mocht je foto's willen zien ervan moet je speedyweedy ff een pm sturen hij had ze staan.

mvg. kushmeister

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ras Don,

 

Ik ben ook aan het scroggen en ik doe het puur om het laag te kunnen houden. Tis voor mij wel ook de eerste keer dus ik heb geen idee hoe laag het uiteindelijk blijft.

 

In mn verslag zitten veel foto's dus kijk gerust even, dan kan je zien hoe t bij mij verloopt. Je hebt ongeveer dezelfde tent geloof ik.

 

Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guanah,

 

Ik ben je topic aan het bekijken. De tent lijkt wel veel op de mijne maar ik heb een DS60 (de I of de II) maar dat weet ik niet precies in plaats van de DR60. Ik wens je ook veel succes. Beginnende kwekers kunnen nog veel van elkaar leren. We bloeien zelf ook met dikke buds aan vragen en willen graag reacties. Dus ik blijf jou ook volgen.

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk onder Tl en ik buig en knak gewoon een beetje, op deze manier krijgen de onderste topjes ook wat meer kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn topic van de green o matics ben ik ook aan het knakken en buigen geweest. Tsja,..... Als je geen hoogte meer hebt moet je wat.... Alsnog goede resultaten mee behaald hoor.

 

Bovendien denk ik dat horizontaal kweken met autoflowers eigenlijk ook wel goed isv oor de opbrengst. Op deze manier krijgen de topjes onderin meer licht.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze methode van werken (knakken, platleggen en binden) lijkt weliswaar op scrog, maar is niet hetzelfde.

 

Bij een scrog top je de dames 1 of meerdere keren, laat je het net voor 3/4 vol groeien terwijl je de takken telkens aan het net bindt en zet je dan de klok op 12/12. Dit lukt met een autoflower niet.

 

Het knakken e.d. waar over gesproken wordt kan voor autoflowers inderdaad goed werken om overal optimaal licht te krijgen in een micro/fluo opstelling.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik nog met speciaale dingen rekenig houden als ik ga knaken. Groei/bloei fase leeftijd licht ect. ?

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik niet gedaan.... Even terugdenkend heb ik volgens mij wel het meest geknakt in de groei periode.... Hierna af en toe een beetje bijwerken maar dat is van zelf sprekend.....

 

(je kan even mijn topic doorkijken.....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als planten eenmaal goed aan het bloeien zijn en een stukje van de stam/stok/tak groeit niet meer, dan gaat het verhouten. Dat wil zeggen dat het hard en stevig wordt. Dan kun je niet meer knakken. Dat moet je eigenlijk alleen doen als er nog een bepaalde flexibiliteit in zit.

 

Dan eerst f tussen de vingers knijpen en vervolgens omknikken.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blessings and Raspect voor de hulp. Volgende kweek dan maar knakken of LST of gewoon niks aan doen. Ik kijk wel.

 

Jah bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...