Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Loewie

3x Big Devil 1e kweek

Recommended Posts

Dag alle tezaam,

 

Ben nieuw in de binnenkweek wereld, heb wel afgelopen zomer een buiten kweek gehad.

 

Had al een tijdje in gedachten om van mijn CV hok een kweekruimte te maken.

Toen liep ik tegen een 70 watt hps lamp aan en vond dit een mooie aanleiding om te gaan beginnen.

 

Ben op internet gaan surfen en kwam er al snel achter dat die 70 watter niet voldoende is dus heb ik 2x spaar (20watt)en 2x fluo (20watt) spaarlampen extra opgehangen om zo de lumen te verhogen en kelvin hoger te krijgen.

 

Na een aantal weken info winnen vond ik het zonde om zo verder te gaan en maar wat Pro spul aangeschaft.

Volgende heb ik aangeschaft:

 

- 400watt hps met pia-son plus lamp (spijt dat ik geen 600watt heb genomen)

- Koude mist bevochtiger

- Box fan

 

Wat nog ontbreekt is een een PH EC meter en PH minus. Wil wel gelijk een goeie kopen dus maar ff uitstellen nog.

 

Omdat ik amaturistisch begonnen ben zijn de plantjes kleiner gebleven dan door de fabrikant aangegeven.

Ze zeggen dat ze 1mtr -1.5mtr. kunnen worden, die van mij zijn 45cm, 50cm en 55cm.

Dit komt door een te lage LV in de eerste weken (25%- 35%) en wellicht door een te hoog PH.

 

In mijn CV hok zit ook de centrale afzuiging. Deze gebruik ik dus, heb de slang van de plee eraf gerukt en daar een koolstof filter voor geplaatst.

De ingang ook voorzien van koolstof dat niet onverhoopt mijn plee naar de stuff ruikt. Deur licht-luchtdicht gemaakt met tochtband.

 

Als voeding ben ik vanaf een week begonnen met wortelstimulator, na 3 weken met groeivoeding begonnen.

Na 4 weken kwamen de eerste haartjes en vanaf week 5 met groei en bloei begonnen en langzaam opgebouwd zodat er na 6.5 week alleen bloei word gegeven. Nu zitten ze op 7.5week en zit nu op de derde dag van het meegeven van PK 13/14.

Geef nog 3 dagen PK mee, daarna 2-3 dagen bloeivoeding afbouwen om vervolgens te gaan spoelen met water en citroenzuur. Laatste dagen/week geen water meer tot oogst.

 

Was (nog) niet van plan om een kweekverslag te maken, maar wil toch graag wat reacties etc. om zo mijn volgende kweek te perfectioneren.

En wil jullie de mooie toppen niet onthouden <_<

 

Foto's zijn van mijn telefoon, niet echt beste kwaliteit.

 

 

Begin met "oude" opstelling.

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=335085]gallery_29721_11708_1394657.jpg[/url][/img][/img]

 

Zijn redelijk gegroeid na 2 weken.

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=335086]gallery_29721_11708_1247793.jpg[/url][/img]

 

Zijn iets ouder dan 7 weken.

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=335087]gallery_29721_11708_818078.jpg[/url][/img]

 

Oja nog 1 vraag, heb die 70watt hps nu schuin op een verhoging gezet zodat de planten ook van onderaf belicht worden.

Leek mij goed voor de onderste topjes. Is dit slim of juist af te raden?

 

gr. Loewie

 

Ps.: Volgende kweek worden totaal 6 planten. 3x cream caramel autoflower + 3x sweet afghani delicious autoflower, beide soorten zijn van sweet seeds.

Net als deze Big devils, allen zijn die van mij omgedoopt tot medium devils :P

Edited by Loewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

kan je de lampe niet wat lager hangen?

ze lijken wat gestrekt.

ook hoort je topic in de micro sectie thuis aan het aantal planten te zien :P <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonge jonge die reacties zijn snel, was nog bezig met typen.

 

Medium is biobuzz grond. Temp. 21-29graden lv 35%- 45%.

 

Micro kweek is toch led, spaarlampen tl kweekjes en niet het aantal planten?

Zoals ik zeg volgende kweek is met 6 planten dus word het micro-plus <_<

 

En heb niet lang na die foto met lamp hem lager gehangen.

Edited by Loewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net foto's gemaakt, planten zijn precies 8 weken oud vandaag.

 

Zo ziet mijn hokje er nu uit.

gallery_29721_11708_318191.jpg[/img]

 

Slang van de centrale afzuiging.

gallery_29721_11708_248692.jpg[/img

 

Medium Devil 1

gallery_29721_11708_470621.jpg[/img]

 

Medium Devil 1

gallery_29721_11708_517523.jpg[/img]

 

Medium Devil 2

gallery_29721_11708_363612.jpg[/img]

 

Medium Devil 3

gallery_29721_11708_1673276.jpg

 

Heb de planten ff op één hoogte gebracht.

gallery_29721_11708_644932.jpg

 

Weet het, moet een betere camera aanschaffen.

 

Jammer dat de planten klein zijn gebleven, maar bloemen ontwikkelen zich prima met ongeveer nog 2 weken te gaan.

 

gr. Loewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kleine dames met vooral een grappige plant opbouw heb je staan loewie... <_<

succes met de laatste 2 ik gok 3 weken van je eerste run...

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben niet ontevreden over deze eerste run, kan de volgende alleen maar beter gaan.

 

Sweet seeds geeft aan dat het 9wken duurt van ontkieming tot oogst. Die van mij zijn nu 8 wken vanaf het moment dat ik ze vochtig heb gelegd. en daar heb ik een week bij opgeteld en kom je dus op nog 2 weken te gaan. Zelf denk ik ook dat het nog wat langer gaat duren, hopen maar zo kunnen die bloemen zich beter ontwikkelen.

 

Met hoeveel procent van de haren bruin kan ik het beste beginnen met spoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn een half weekie verder en moet zeggen pk en booster doen hun werk. Begint allemaal wat voller te worden. Nog maar een paar bruine haartjes gesignaleerd dus ze mogen nog ff :)

 

gallery_29721_11708_790954.jpg[/img]

gallery_29721_11708_895004.jpg[/img]

gallery_29721_11708_1172427.jpg[/img]

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_29721_11708_861451.jpg[/img]

 

gallery_29721_11708_1810173.jpg

 

gallery_29721_11708_937222.jpg

 

Ze zijn nu 9 weken en 2 dagen, denk dat ik ongeveer na 11 weken kan oogsten.

 

gr Loewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijven autoflowers en denk dat er minimaal 30gr van een plant komt.

Meer is mooi meegenomen, als het 100gr totaal is vind ik het geslaagd zo de eerste keer.

 

Dit is trouwens wel de dunste top van de drie.

De grootste is op zijn dikste punt een centimeter of 9 met een lengte van ongeveer 19cm.

 

gallery_29721_11708_402121.jpg[/img]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen voor de eerste keer! Daar had ik een goed voorbeeld aan gehad mijn eerste 2 kweken (autoflowers)

 

Die 100 gram ga je er wel vanaf halen :huh:. Per plant is dat volgens mij een erg goed resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij zijn wat kleiner gebleven als aangeven maar als je het in verhouding bekijkt is het wel Ok.

Maar het kan stukken beter, heb nu ook een tl bak met 4x18watt. Eerste 3-4 weken ga ik die gebruiken kijken of ze wat beter groeien. Deze ronde heb ik ze gedeeltelijk onder spaarlampem en hps laten groeien. Zie eerste foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha,

 

Planten zijn vandaag precies 10weken oud. Ze mogen nog wel een week denk ik.

 

gallery_29721_11708_927103.jpg[/img]

gallery_29721_11708_114336.jpg[/img]

Topje op de helft van een plant.

Meer bruine haartjes dan de hoofdtop, hoofdtop zit op zo'n 50% bruine haartjes of beter gezegd oranje haartjes :huh:

gallery_29721_11708_1530070.jpg

 

 

Hoe lang denken de kenners nog dat ze moeten?

Begint nu wel te kriebelen...

 

gr. Loewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5 week zeker nog wel, vind het er nog niet erg oogstrijp uit zien. Lekkere toppen hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jackterror

 

Ok tis mijn eerste kweek dus ben blij met je info van 1.5 week, kan ik daar rekening mee houden met spoelen. Ben er gisteren mee begonnen, en wil hem dan laatste 1/2 week droog laten staan tot oogst. Klinkt dit goed?

 

Cya Loewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_29721_11708_364460.jpg[/img]

Bladeren beginnen te vergelen.

Heb van 1plant al iets van 6 bladeren gehaald, 2de 4bladeren en 3de 2stuks.

Deze waren al zo verdord dat ze er gemakkelijk af gingen en waren allemaal van de onderkant.

 

Is dit normaal in de eindfase of kan ik er beter iets tegen ondernemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zie je maar dat het mijn eerste keer is.

 

Zwaar normaal die bladeren, planten gaan de herfst in, had al zo'n gevoel maar wist het niet cker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zijn vandaag precies 11weken oud vanaf dat de zaden vochtig gelegd zijn. Ik ga voor een daggie of 9 nog, gokken mag :rolleyes:

 

Het topje van de hoofdtop :D Lamp zit 40cm van de plant dus zwarte uiteinden van de blaadjes zal niet door verbranding komen.

Als iemand een reden weet dan verneem ik die graag. Zelf denk ik aan veroudering van de plant.

gallery_29721_11708_1008855.jpg

 

Topje aan de zijkant.

gallery_29721_11708_1494075.jpg[/img]

 

gr. Loewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woot Loewie dat ziet er lekker uit.

 

Succes veder :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ruikt ook nog eens erg goed....

 

Ben erg nieuwsgierg geraakt naar de genetica van de plant.

Op internet niets over kunnen vinden dus maar een mail naar sweet seeds gestuurd vandaag.

 

Hopelijk geven ze het prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed;). Nog een paar daagjes. Kwestie van even naar de trichomen kijken, weet je of ze oogstrijp zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb het gelezen van die trichoompjes, moet alleen nog ff een loep roggelen.

Dacht het met een simpel verrekijkertje te doen, maar da ga nie.

Mijn pa heeft wel een loep liggen, maar ben alweer bang dat hij vraagt waar ik hem voor nodiig heb :rolleyes:

 

Hou als leidraad volgende week donderdag aan om ze om te hakken. In de tussentijd maar ff een instrumentje fixen om die trichomen te beoordelen.

 

ltr Loewie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_29721_11708_1609272.jpg[/img]

Ik denk dat als hij oogstklaar is de hoofdtoppen zo groot zijn als de omtrek van een open hand.

gallery_29721_11708_1057417.jpg

 

Nieuwsgierig aagje :rolleyes:

gallery_29721_11708_514748.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zien er lekker uit!

mooie plantjes

 

Groetjes DJP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...