Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zeebodem

Vraagje Hotbox..

Recommended Posts

Goedenavond.

 

Ik heb beginnende meeldauw gespot in week 4.Om dit meteen goed aan te pakken,en met het oog op de toekomst heb ik een Hotbox aangeschaft.

Morgenochtend als de lamp uit is gaat hij aan.

 

Nu zat ik alleen even met het volgende...

In de handleiding staat dat hij de eerste keer 6 a 8 uur aan moet,dan een dag niet,dan weer een dag 6 a 8 uur en dan weer een dag niet,en vervolgens om de dag 2 uur.

Als je hem voor schimmels wilt inzetten,bestrijk je met 1 Hotbox 9M/2,en voor ongedierte 7 M/2.

 

Maar mijn hokje is maar 1,20 x 1,20...1,2M/2 dus maar.

Moet ik nou evengoed de zelfde tijden aanhouden,of kan ik die 8 uur delen door 1,2?

Iemand ervaring misschien.?In de handleiding is daar niets over weer te vinden..enkel dus dat je met 1 Hotbox 9 M/2 bestrijkt voor schimmels,en 7 M/2 voor ongedierte.

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft meer met je afzuiging te maken dan met de m2, daarom gebruik je hem ook alleen 's nachts. (lage afzuiging) Ik zou de tijden gewoon aanhouden. De helft waait toch weer naar buiten.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Racker <_<

 

Dan houd ik de aangegeven tijden in acht.Hij staat nu aan,en moest even 2 extra timers hebben.

1 voor de afzuiger,en 1 voor de hotbox.Afzuiging is nu uit,en als de Hotbox uit is,schakeld de afzuiging weer in :P

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou wel rekening met geuroverlast als je de afzuiging helemaal uitzet. <_< (niet alleen van het groenvoer)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Zeebodem,

 

 

Heb er zelf ook een aangeschaft, recent, en doet prima zijn werk, de meeldauw bereid niet meer uit.

 

Ik heb meer M2 dan de hotbox voor gemaakt is, ik laat hem elke nacht 8h aanstaan, voor 1 week....

 

Die berekeningen zijn vooral voor een tuinserre, wij zuigen massas lucht aan en af....

 

Volgende kweek koop ik er ineens nog een bij !

 

Werkt prima !

 

Zie maar mijn topic: http://www.wietforum.nl/180-NLX-over-2-hokjes-t79222.html

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou wel rekening met de aanslag. <_<

Voortaan als ik zwavel,gaat er een vuilniszak over de reflector met lamp.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Racker,

Thnx voor de tip!

Ik moet zeggen dat het mij hartstikke is meegevallen met de stank.ik begon het pas te ruiken nadat ik de deur van mijn hok los deed.Goed lucht/licht dicht hokkie dus hehe <_<

 

@ZeMeC

Bedankt voor je reactie!

Mooi hok heb je man,ziet er netjes uit allemaal :P hoop dat je het een beetje onder controle krijgt.

Bij mij is het op 5 dames.In lichte begin stadium,op sommige blaadjes onderaan.ik heb goede hoop.

 

@Aad.

Dat is inderdaad een hele goeie ja :P

Om niet al te veel hoeven klooien,had ik de lamp uit het hok gehaald.Het enigste vervelende was dat ik daarvoor een uur eerder moest opstaan :P

Gisteravond had ik alles al voorbereid.Een paar timers extra op het schakelbord,en klaar.Alleen dus wat eerder op staan om de lamp eruit te halen,en de Hotbox erin te hangen.

 

gallery_27684_11451_1176810.jpg

 

gallery_27684_11451_1298742.jpg

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie een stel ongeaarde stekkers op een redelijk goed inelkaar gezet schakelbord. Kleine moeite om die geaard uit te voeren en een stuk veiliger <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...