Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mortangelo

NPK korrels

Recommended Posts

@ 11literpot dan moet ik weer op site bestellen koop dit liever in belgie en ze verkopen het niet op indoorgarden.eu..

 

.

 

 

 

is in behoorlijk veel growshops te koop verkoop punten

ik ben niet tegen chemishe voeding maar als het even kan liever organish :spliff:

 

 

greetings

11ltrp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat kunstmest zoveel goeds heeft gebracht in de wereld is een sprookje.De rampen die hierdoor ontstaan zijn met geen woorden te beschrijven, zelfs 1 van de oudste dieren de alligator in Florida was bijna verdwenen vanwege uitspoeling van meststoffen dat uiteindelijk in de grote meren terecht kwam met alle gevolgen van dien zoals toxische algengroei.Studies hebben trouwens laten zien dat het gehalte aan belangrijke voedingsstoffen voor ons flink achteruit is gegaan,trouwens de kweek methode van Masanubo Fukuora laat zien dat je eigenlijk bijna helemaal geen meststoffen hoeft te gebruiken om topoogsten te halen zolang je de grond met zijn bodemleven maar goed verzorgd, iets waar je als guerilla grower al mee te maken hebt als je in de vrije natuur kweekt.

 

Ik mag toch wel aannemen dat je gaat guerilla growen waar water in de buurt is en trouwens melasse heb je ook in droge vorm.Wat de topic van DB nu voor velen is, zo had je vroeger Het Wietologisch Handboek van Positronics waar basis informatie in stond om goeie wiet te kweken, maar na 15 jaar heb je toch je eigen methode ontwikkeld en ook ik heb in de beginnen met kunstmest gekweekt, maar ben daar heel snel vanaf geweken ivm belabberde kwaliteit.Ik noem de chemisch gevoede wiet ook altijd taugé wiet, omdat het net ruikt als taugé.Ik weet niet wat 95% van jouw vrienden gewend zijn, maar persoonlijk stel ik hoge eisen als fijnproever.

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :D ....kga in herhaling vallen gloof ik ;) ...

maar ik hou me vast aan de leer van Dame Blanche <_< ...kheb geen problemen :P ...en roei ook geen prehistorische dieren uit.... ;)

kheb medio feb even gekeken op een spot van 2010 waar ik kippenmest in de grond gebruikte heb in de groei en npk in de bloei....en het barste alweer van de wormen in het plantgat :D en ander leven.... :P khad niet anders verwacht overigens... :D

Kzal je evt guerilla topic op basis van die Jap volgen met oprechte interesse, zoals zoveel op wf :P ....

want als jij iets zovaak aanbeveelt...moet jij het ook maar eens laten zien... ;)

gr :P

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zei Carpie ook niet..

Hij zij er zit alweer genoeg leven in de grond :P...

 

 

HighLife <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een echte guerilla grower bent dan gebruik je gewoon brandnetelgier voor tijdens de groei & dat is nog beter voor je portemonnee, krijgen de planten gelijk ook een zootje mineralen.Kunstmest is te vergelijken met junkfood.

 

Namaste <_<

 

De brandnetel gier is inderdaad een zeer goede voeding.

Vol N(stikstof),wel even verdunnen.

Ik heb er vorig jaar mee gewerkt en de planten schoten omhoog als gekken!

 

Ook paardemest met water en dat een tijdje laten staan is ook zeer goed.

Voor de Kalium in de bloei is heermoes ook zeer goed.

 

Wortel stimulator kun je van wilgen takken maken(zit veel auxine in,van nature de wortel stimulator in de natuur)

 

Qua verhoudingen,dat weet ik even niet uit mijn hoofd maar ik heb het ergens uitgeprint op papier.

Dit jaar ga ik het sowiezo weer gebruiken als ik wat in de guerillia neer zet.

Puur natuur en nog gratis ook op een beetje werk na!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok heb mijn kippemest nog niet besteld, moet dit dringend doen omdat ik gaten nog moet opwaarderen...

 

Maar vooraleer ik ga bestellen heb ik toch nog een paar producten die ik zou willen bijbestellen/uitproberen

 

 

100gr Mycor roots

Bio Nova Coco-Brick(10L 24x)

Farmers House kippenmest 7.5kg

Canna Bio Rhizotonic 250ml

Canna Bio Boost 250ml

Bio Nova BN-PK 13-14 1l

H&G Shooting powder

 

En ik ga natuurluik dit ook gebruiken klik

 

 

Ik zou dus 14 zaadjes willen ontkiemen, en ik hoop dat ik er 7 vrouwen van over heb. Maar wat doen jullie 2 zaadjes per gat want ik kan wel geen 14 gaten maken en later dan ze groeien toch door mekaar of te dicht van mekaar?

 

Aja ook zou ik in stekgrond zaadjes willen onkiemen maar ben ik ni beter direkt in volle grond te doen ( opgewaardeer gat met kippemest dus )

 

 

 

Alvast bedankt voor alle hulp en reacties!

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Canna Bio Rhizotonic 250ml

Canna Bio Boost 250ml

Bio Nova BN-PK 13-14 1l

H&G Shooting powder

 

Mvg

 

 

Deze shizzl zou ik maar laten als je in in volle grond gaat kweken :)

de boel trekt direct het grondwater in, en dan ben je er niet veel mee, toch zeker niet als je guerilla gaat kweken.

de andere 3 dingen kan je wel gebruiken, als je het op de goede manier gebruikt.

 

en waarom zou je 2 zaadjes in een gat willen zaaien? tenzij je teveel zaden hebt?

Als ik jou was, zou ik ze binnen ontkiemen, en wanneer ze ontkiemt zijn dan heb je 2 mogelijkheden

hangt er vanaf welke soort je hebt

-Als je deense zaden hebt kun je ze binnen ontkiemen en daarna in volle grond steken of buiten voorgroeien

-Als je een laatbloeier soortje hebt, dan raad ik je aan om ze eerst 2 weken binnen voor te groeien, en daarna in volle grond op je spot planten.

 

en voor de rest moet je meer lezen :D

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
en voor de rest moet je meer lezen :)

 

grtz

 

Ok bedankt voor je reactie

 

Dan wordt het dit dan maar

 

Mycor

 

Bio Nova Coco-Brick

 

Farmers House kippenmest korrels

 

zeewierkalk van cocolieten

 

Rootrainer-Sherwood-Set

 

BAC-Plant-Vitality-Plus-250ml

 

klik

 

EN kan ik echt geen bloei stimulator gebruiken ? gelijk deze bv

 

House and Garden SHOOTING POWDER

 

Het geheim van iedere succesvolle kweker is Shooting Powder.

Deze bruisende Bud Expander is het absolute toppertje op het gebied

van bloeistimulatoren.

Het geeft zichtbaar resultaat, is met iedere basisvoeding te combineren,

verpakt in handige sachets, eenvoudig in gebruik, uitgebreid getest en heeft

de volledige tevredenheid van onze klanten.

Kortom, een goede aanvulling In het voedingschema van iedere succesvolle kweker.

 

Lijkt me nog goed en is maar 5euro :D

 

Grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk even bij succesvolle topics hier.. Dan zie je dat ze geen ingewikkelde zaken gebruiken! Bijvoorbeeld alleen kippenmest inwerken een paar maanden van te voren en tijdens de bloei nog wat NPK korrels! Hou het gewoon simpel, het is vollegrond dus veel minder te sturen met dergelijke aanvullingen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
De brandnetel gier is inderdaad een zeer goede voeding.

Vol N(stikstof),wel even verdunnen.

Ik heb er vorig jaar mee gewerkt en de planten schoten omhoog als gekken!

 

Ook paardemest met water en dat een tijdje laten staan is ook zeer goed.

Voor de Kalium in de bloei is heermoes ook zeer goed.

 

Wortel stimulator kun je van wilgen takken maken(zit veel auxine in,van nature de wortel stimulator in de natuur)

 

Qua verhoudingen,dat weet ik even niet uit mijn hoofd maar ik heb het ergens uitgeprint op papier.

Dit jaar ga ik het sowiezo weer gebruiken als ik wat in de guerillia neer zet.

Puur natuur en nog gratis ook op een beetje werk na!

 

heel mooi Nederwierie, :)

kga je evt guerilla topic zeker volgen, ben benieuwd.. hoe jij dat gaat doen

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk even bij succesvolle topics hier.. Dan zie je dat ze geen ingewikkelde zaken gebruiken! Bijvoorbeeld alleen kippenmest inwerken een paar maanden van te voren en tijdens de bloei nog wat NPK korrels! Hou het gewoon simpel, het is vollegrond dus veel minder te sturen met dergelijke aanvullingen..

 

Dankje voor info! Zal dit zeker doen dus ik ga voor dame blanche manier met de npk korrels die ik vermeld heb.

 

 

 

Hoeveel npk korrels doe je erbij zelfde als kippenmest 1 kopje per 9 liter of 1 kopje voor het gehele plantgat?

 

Dit is wat er bijstaat:

 

Bemest bij het aanplanten, nadien 1 à 2 keer tijdens de teelt. Aanbevolen dosis: Aardbeien: 14 dagen na het planten: 100g/m² - vroege voorjaar: 60g/m² - voor de bloei: 30g/m² - augustus tot september: 30g/m². Druiven: vroege voorjaar: 150g/m² - na het dunnen: 50g/m² Bessen en fruitbomen: vroege voorjaar: 50g/m² - september tot oktober: 100g/m²"

 

npk korrels 5-6-10 (3)

 

 

 

 

En nog een vraagje voor de zaailingen hoeveel onkiemde zaadjes mag ik in 1 plangat doen als je op dame blanche manier werkt?

 

Kan dus 6 gaten maken en ga er 12 ontkiemen maar wou dus 2 per plantgat doen maar gaan ze dan ni door elkaar groeien ofzo of is het beter dat je het niet doet?

 

Heb alvast besteld dit wordt het dan

 

Mycor roots + 10 grow tabs

Bio Nova Coco-Brick 24 x 10l

Farmers House kippenmest korrels 7.5l

Rootrainer Sherwood Set

BAC Plant Vitality Plus 250ml

Canna rhizotonic 250ml

 

 

Alvast bedankt grtzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook paardemest met water en dat een tijdje laten staan is ook zeer goed.

 

 

is koeienmest ook goed? en dan niet de melkkoeienmest maar van die schotse hooglanders die vrij rondlopen in een natuurgebied. (zal vast wel wat verschil in zitten toch?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
is koeienmest ook goed? en dan niet de melkkoeienmest maar van die schotse hooglanders die vrij rondlopen in een natuurgebied. (zal vast wel wat verschil in zitten toch?)

 

 

tuurlijk is dat goed want die schotse hooglanders eten veel wiet :D ...

en das dus perfecte mest...en er zitten geen antibiotika in van de bio-industrie.... :) ......

 

geintjuhhhhhhhhhh... :D

 

volgens mij is het goed...als het maar droog is.. dan is de ammoniak er uit gewasemd... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat het goed droog is is zowiezo een pre.

 

maar ik dacht dat als de voeding van de runderen natuurlijker is (ik neem aan dat ze niet bijgevoerd worden) dat er dan wat meer sporenelementen inzitten ofzo.

 

gezonde voeding is gezonde poep toch? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
gezonde voeding is gezonde poep toch? ;)

 

 

denk het wel ja...mja...

die melkkoeien van tegenwoordig zijn ook wel top-atleten dacht ik....met uitgebalanceerde topvoedingen...

mja... elke kilo die je vind.. scheelt je toch gauw 80 cent/kilo... :D ...het geld ligt nog steeds op "straat".. :)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee joh dat geld boeit me niet ;) maarja ik hoef er niet eens voor om te lopen onderweg naar me spot, EN als ik mensen tegenkom heb ik geen last van ze als ze me poep zien rapen, de perfecte dekmantel :D

 

niemand die het doorheeft dat die poeprapende idioot het halve bos heeft volgezet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...