Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kick Smit

Lowryder #2 (Joint Doctor)

Recommended Posts

Na vorig jaar voor het eerst een redelijke oost te hebben gehad +/- 120 gram van 5 planten maar werkelijk goeie koffieshop waardige wiet. Ik had de early spliff gekocht maar dat early konden ze beter weg laten want heb geoost in oktober waarvan de laatste 6 weken onder lampen binnen :spliff:

 

Ik wil het nu iets anders gaan doen en wil aan jullie even voorleggen wat ik qua info bij elkaar heb gesprokkeld hier op het forum. Ik leg het even aan jullie voor voordat ik de zaden ga kopen zodat ik nog dingen kan veranderen als iets beter kan of anders moet.

 

Ik zat zelf te denken aan Lowryder #2 (Joint Doctor) van azarius ik ga voor 5 zaden/planten want het is voor eigen gebruik alleen.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ze lekker klein blijven ivm opvallen bij buren. En er toch een redelijke oost van komt met redelijk hoge THC. Ook hoef ik deze niet te verduisteren omdat het auto-flowering zaden zijn die gewoon hun eigen weg gaan. Ook heb ik begrepen dat ze behoorlijk snel zijn van zaadje naar oosten.

 

Ik zat te denken om ze half april te ontkiemen en ze dan rond half mei naar buiten te gooien in grote potten (als het nog koud is s'nachts naar binnen) zodat ze eind juni en de maand juli kunnen bloeien in volle zon.

 

Ik zou graag willen weten of jullie je in deze conclusie kunnen vinden en anders graag tips sta voor alles nog open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat denk wel goedkomen. Je kan ze denk het beste in 11 liter potten zetten en ik zou ze gewoon buiten de zaadjes in een klein potje met stekgrond doen en dan gewoon buiten voorgroeien en ik zou er een doorzichtig folietje met gaatjes overheen doen voor het vasthouden van vocht.

 

Gr. Jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaat denk wel goedkomen. Je kan ze denk het beste in 11 liter potten zetten en ik zou ze gewoon buiten de zaadjes in een klein potje met stekgrond doen en dan gewoon buiten voorgroeien en ik zou er een doorzichtig folietje met gaatjes overheen doen voor het vasthouden van vocht.

 

Gr. Jerry

 

Is dat s'nachts niet te koud dan??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reken minimaal 6 liter per autoflower (Meer is beterder :spliff: ) en begin een paar weken later. Dan kun je ze gelijk buiten kiemen, groeien, bloeien etc. Niets geen gesjouw met die schatten, nergens voor nodig.

 

En te koud? Als je ff een paar weken later begint niet.

 

En euh, volle grond is natuurlijk nog veel beter!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus begin mei ontkiemen om zo nog beter van de zon te profiteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral om niet te veel last te hebben van nachtvorst. Als je 3 weken later begint, maak je er (naar mijn schatting), 1 weer goed doordat het klimaat, als het goed is, beter is.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay dus half/3week mei ontkiemen :spliff:

 

En de zaden een goeie keuze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf Iets grotere autoflowers doen. Bijv auto-ak47 of adh47.

Afhankelijk van de maximale hoogte kun je ook nog grotere autoflowers kiezen.

 

Gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je deze?? Want ik zie geen autoflower staan en als je deze bedoelt zelfde schema aan houden dus half mei ontkiemen?

 

 

AK47 (Serious Seeds)

Deze makkelijk te kweken plant is zeer populair. Zij is middel-groot en produceert vrij snel een goede opbrengst. Extreem sterke geur, zorg dus voor goede geurbestrijding. Haar naam is niet onstaan uit een of ander gewelddadig idee, maar refereert meer aan haar ‘one hit wonder’ effect.

 

Haar uitstekende kwaliteit maakt AK-47 niet alleen geschikt voor eigen gebruik maar ook voor commerciële doeleinden. Deze planten hebben voor een Sativa een korte bloeifase en produceren compacte, bladarme toppen die glanzen van de hars-kristallen.

 

o Type: Vooral Sativa

o Groeitijd stekjes binnen: 5 - 10 dagen

o Bloeitijd binnen: 53 - 63 dagen

o Opbrengst per m2: 350 - 500 gram

o Oogsttijd buiten: 15-31 oktober

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ja, alleen dan gekruisd met lowrider is auto-ak47.

Deze worden iets groter en brengen iets mEer op dan lowrider.

Worden soms wel aangeboden in het ruilforum.

 

Gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gereageerd op een AK47 autoflower via het ruil forum dus wordt vervolgt :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, als je ze half april buiten wilt zetten en het nog redelijk koud is kan je ook van die propagator potten gebruiken. Die bieden ideale vochtige en beschermde omstandigheden voor een beginnend stek of zaadje, de plant zal gezonder worden en een snellere wortelgroei vertonen. Als ze in de bloei gaan wel weer eraf halen anders wordt het te vochtige voor de toppen..

 

grtz Pierewiet :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Reken minimaal 6 liter per autoflower (Meer is beterder :D )

 

Om Kick Smit even te helpen, meer is inderdaad stukken beter :spliff: . Ik heb een paar jerrycans van 10L staan die ik wel gebruik als bloempot, maar zelfs dan is het verschil met volle grond nog erg groot. Heb vorig jaar ook LR #2 gehad in die potten, waren mooie planten maar had wel 't idee dat ze nog groter konden als ik ze in volle grond had gezet.

 

 

Groeten

DC B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je volle grond wel een beetje geschikt zijn.

Ik heb het laatste jaar veel betere ervaring met 20 liter potten, dan volle grond.

 

De grond is hier dan ook dikke zeeklei, helaas niet zo geschikt :spliff:

Planten blijven klein, weinig vertakkingen ondanks zonrijke plek..

 

Ook het voeden is gemakkelijkers, en je houdt een hogere worteltemperatuur in het voor en najaar.

Hoewel het hartje zomer uitkijken is. Zeker met zwarte speciekuipen.

 

Ik zou 15 liter per autoflower aanraadden. Is zeker geen minium, maar wel genoeg voor maximale groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan autoflowers in volle grond te zetten, gaten van 50L (aarde, coco's, kippenmest) en daar zet ik er 4 in (waarna er gemiddeld 2 vrouwen overblijven)

Doe dit omdat ze toch niet zo veel opbrengst geven, dus wil het hen naar hun zin geven (door veel wortelruimte te geven)

 

De soorten die ik ga gebruiken zijn:

ADH47

Auto AK-47

Low Whitey

(Auto Haze, als ik ze vind)

 

Lowryder #2 geeft maar een magere opbrengst, die ook niet zo potent is daarom zijn er snel kruisingen ontstaan met potentere soorten (AK-47, White Widow, ...)

 

 

Succes!

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet je volle grond wel een beetje geschikt zijn.

Ik heb het laatste jaar veel betere ervaring met 20 liter potten, dan volle grond.

 

De grond is hier dan ook dikke zeeklei, helaas niet zo geschikt B)

Planten blijven klein, weinig vertakkingen ondanks zonrijke plek..

 

Ook het voeden is gemakkelijkers, en je houdt een hogere worteltemperatuur in het voor en najaar.

Hoewel het hartje zomer uitkijken is. Zeker met zwarte speciekuipen.

 

Ik zou 15 liter per autoflower aanraadden. Is zeker geen minium, maar wel genoeg voor maximale groei.

 

Dat hangt natuurlijk van de grondsoort af, bij mij is de klei net zo zwaar als bij jullie dus weet wat je bedoeld.

Ik heb vorig jaar dezelfde planten (lees: soort) in 10L potten gehad als in m'n kas.

In beide situaties was de grond hetzelfde, een mix van potgrond, humus en mest.

De planten (ADH47 x AutoBB) in volle grond deden het zeker beter dan die in pot, aan het eind van de rit waren ze zo'n 30/40cm groter.

 

Van 't jaar zal ik er ook eens een paar in de tuin zetten, lijkt me wel mooi. Bij zware klei zou ik een plantgat maken van zo'n 20L per autoflower.

Die vol met goeie grond en mest, dan moet het helemaal goed komen. Als de planten wat groter zijn lukt 't denk ik wel dat ze ook de klei in gaan wortelen :lol: .

Vezelhennep telen lukt hier ook, dus een autoflower moet het ook wel redden lijkt me :spliff: .

 

Groeten

DC :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard hangt dat van de grondsoort af.

Heb je mooie grond, dan lekker niets doen en alleen een beetje opwaarderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou 20L emmers gebruiken , per emmer 2 planten en dan vanaf half mei elke week een emmer neer zetten tot begin Juli , 8 tot 10 emmers inverband met mannen en daar uit voorkomende zaden kweek voor volgend jaar

 

med_gallery_5651_6217_410544.jpg

zo iets

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volle grond is voor mij geen optie. Ik wil me planten een beetje uit het zich houden van me buren en dat kan alleen met potten. Dit zijn de potten van me vorige oost. Ik heb trouwens pas in oktober kunnen oosten en in september had ik al toprot het voordeel van potten is dat je dan binnen onder een lamp verder kan gaan. Met andere woorden met potten ben je flexibel.

 

gallery_27642_10773_655851.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

14v3148.jpg

 

Dit is een plant die afkomstig is van Dy-dodo hier op het forum,ik heb wat zaden van hem overgenomen,en deze naar Australie gestuurt voor een zaadkweek daar aan gezien ik binnen niks doe.

 

Ik heb10 zaden opgestuurt (goed verstopt in wat rommel Aus is niet blij met onze hobby).

 

Mijn maat heeft 10 zaden ontvangen 8 zijn der opgekomen en de slakken hebben der 6 vernielt in Melbourne,deze plant heeft het gered net als haar zuster...

 

Totaal gewicht droog was 35 gram van deze plant,pot weet ik niet,maar mijn maat vind een Lowryder kruising beter weg te roken dan een NDB plant.

 

A.s zomer in Aus word der Royal dane in het zuidelijk halfrond geteelt......

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 2008 en 2009 heb ik stekkies kunnen kopen. Vorig jaar was die growshop verdwenen en de toen gekochte zaadjes gingen niet goed.

 

Nu heb ik net 5 zaden Low Ryder 2, fem. Autoflowering gekocht met spongepotjes erbij. Ik wil ze later buiten in 10-11 liter potten laten groeien.

 

Mijn bedoeling is om er nu 2 te laten ontkiemen en ze in het begin binnen te laten groeien. Overdags hebben ze dan volop zon, want ik zet ze op het vensterbankje bij mijn raam. Twee weken daarna doe ik er dan nog 2 of 3.

 

 

Mijn vragen:

- moet ik na het ontkiemen de spongepotjes met het net ontkiemde zaad in een pot met stekgrond doen of potgrond of iets anders?

- is het beter dat ik daar dan ook een buffertablet in doe?

- wanneer kan je ze gewoon 's nachts buiten laten staan (bij welke minimale nachttemperatuur)?

 

Dit zijn voorlopig de vragen die ik nu heb. Kan iemand mij advies geven? Bedankt alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blueshield11

- moet ik na het ontkiemen de spongepotjes met het net ontkiemde zaad in een pot met stekgrond doen of potgrond of iets anders?

 

potgrond. (had er wel rekening mee als je buffertablet met de soort aarde)

 

- is het beter dat ik daar dan ook een buffertablet in doe?

 

2 op 10l maar weet niet zeker met autoflowers ik het er 1 in zitten met Gold label Custom (Omdat ze korter groeien heb ik er 1tje in zitten).

 

1 tablet volstaat voor 5 liter aarde voor een volle ciclus

 

- wanneer kan je ze gewoon 's nachts buiten laten staan (bij welke minimale nachttemperatuur)?

 

Na 15 mei ijsheilige.

 

PS er zijn veel kweekverslagen over de Low Ryder 2 dus als je een beetje zoek zal je veel info vinden.

 

Succes.

 

-zODd

PS. sorry topic maker voor de info op de vraag van blueshield11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...