Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

quanah

Eerste kweek Orange Bud onder 250W

Recommended Posts

Hoi,

 

Op 14 februari ben ik begonnen met m'n allereerste binnenkweek poging. Hierbij heb ik gekozen voor feminised Orange Bud zaden puur om nostalgische redenen en omdat ik nu bijna nergens meer Orange Bud kan kopen bij de coffeeshops.

 

De plantjes ga ik kweken in een dr60 tent van Secret Jardin met een 250W lamp.

 

Op 12 februari heb ik de zaadjes ontkiemd door ze tussen 2 natte watjes te leggen in een schaaltje welke was afgesloten met plastic folie. Dit geheel heb ik op een warmte matje gezet (hier nog wel een theedoek tussen gedaan anders wordt t te warm) en iets meer dan 24uur later kwamen uit beide zaadjes een wit puntje.

 

De zaden heb ik vervolgens geplant in de aarde en 2 dagen later kwamen ze boven.

 

De aarde heb ik met zak en al in een plastic bak gezet. Aan de onderkant van de zak aarde heb ik wat gaten geprikt zodat het overtollige water eruit kan lekken in de plastic bak.

 

Dat is hoe het is begonnen. Hier volgen alvast wat foto's.

 

gallery_29696_11669_199333.jpg

 

gallery_29696_11669_88439.jpg

 

gallery_29696_11669_57067.jpg

 

En hier nog twee foto's van het geheel.

 

gallery_29696_11669_513631.jpg

 

gallery_29696_11669_85501.jpg

 

Inmiddels zitten de planten in de 4e week (dag 24 om precies te zijn) en hoe ik daar gekomen ben zal ik later gaan vertellen. Nu heb ik in ieder geval het begin gemaakt van het kweekverslag dus dan zou de rest soort van vanzelf moeten gaan.

 

Ohja. De inspiratie voor hoe het aan te pakken heb ik vnl opgedaan door het lezen van dit (Skunkmonsters eerste binnenkweek) kweekverslag van ene meneer skunkmonster. Dank nog hiervoor :spliff:

Edited by quanah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik toch de smaak te pakken heb ga ik gelijk maar even vertellen over de 'hardware'.

 

Aangezien ik de plantjes alleen voor eigen gebruik kweek heb ik de kleinste tent genomen die ik kon vinden en dat was de dr60 van secret jardin. Deze is 60x60x160. Met ook de minst sterke lamp (250W) dus.

 

De week voordat ik deze kocht, heb ik via 1 van de buren voor 70euro wat spullen gekocht. Dit waren 2 dozen met 3x spiegelkap, 3x 600W hps lamp, een fan zonder het carbon filter, 2 schakeldozen en 1 fan controller. Als bonus kreeg ik er ook nog 3 stekjes bij, maar aangezien ik die toen nog nergens neer kon zetten heb ik die even tijdelijk in de keuken op een kast zo dicht mogelijk bij de keukenlamp gezet. Dit tot vreugde van mijn 3 valkparkieten die er gehakt van hebben gemaakt :spliff:

 

Van deze hele inboedel heb ik eigenlijk alleen de schakeldoos kunnen gebruiken voor mijn set-up met de kweektent. Maar toch fijn dat ik die schakeldoos dus klaar had liggen al.

 

Bij de growshop heb ik keurig ook de canna groei en bloei voeding gehaald hoewel de growshop gast zei dat het tijdens de groei niet echt nodig is om bij te voeden. Uiteraard heb ik dit stiekum toch gedaan, maar ik heb me redelijk in kunnen houden. De eerste keer heb ik na 1 week gewaterd met voeding en de 2x na 2,5 week. Voor de 2e voeding ben ik ook heel druk in de weer geweest met een ph-meter en een ec-meter en heb ik ook maar gelijk ph- voor zowel groei als bloei aangeschaft, zodat er niets aan het toeval overgelaten kon worden.

 

Al met al ben ik er lekker druk mee en vind ik het bijzonder leuk om te doen.

 

Ik ben gelukkig niet een volledige kluns qua planten, maar tot nu toe heeft zich dat beperkt tot af en toe een wietplantje op m'n balkon en verder ben ik een paar keer aan de gang geweest met het kweken van cactii vetplantjes en ook paddo's. Maar nog nooit onder kunstlicht en ook zelden met zo'n enorme zee van informatie over het onderwerp. Dus hopelijk gaat het dit keer beter B)

 

Hier nog enkele foto's

 

gallery_29696_11669_155406.jpg

 

gallery_29696_11669_21742.jpg

 

gallery_29696_11669_120743.jpg

 

Inmiddels heb ik er ook een PP zaadling bijgezet die ik straks naar buiten wil doen, maar wellicht ben ik hier een beetje te vroeg mee ..

 

gallery_29696_11669_380223.jpg

Edited by quanah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh oh oh, orange bud..... Vroegah, toen rookte ik dat altijd. (als je nog zaden over hebt houdt ik me aanbevolen voor evt een ruil met Lowryder2 zaden......)

 

Dit draadje ga ik volgen. Tot nu toe ziet alles er goed uit..... 400 watt lamp zou evt niet misstaan....

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit deze ga ik volgen.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Total niceness,

 

Ik zet de achtervolging ook in.

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orange Bud.. :spliff: (drup drup)

Is idd een erg lekker wietje..ben benieuwd wat er allemaal komen gaat B)

Ik ga je volgen en veel succes!

 

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezellig dat jullie meekijken :spliff:

 

@renessy: ja ook ik veel gerookt vroegah. ik kan ook niet wachten tot het klaar is .. maar geduld is een schone zaak !

@dejerry: dank !

@ras ganja don: jah bless

@ganjaganja: erg lekker ja, voor zover ik me kan herinneren (dat herinner ik me dan weer wel).

 

Ik heb de plantjes voor t gemak even plant-a en plant-b gedoopt. Dit is handig bij het terugzoeken naar de foto's later en ook gelijk handig als ik iets over de ene of de andere plant vertel.

 

Plant-a gaat het hardst. Plant-b blijft iets achter omdat deze in het begin een prasol over zichzelf heen deed groeien.

 

gallery_29696_11669_323214.jpg

 

Dit blad is inmiddels verwijderd en nu komen daar 4 scheuten omhoog.

 

Op de volgende foto is de parasol nog goed te zien, en ook het verschil in grootte tussen plant-a (de voorste) en plant-b.

 

gallery_29696_11669_544689.jpg

 

Inmiddels heb ik ook plant-a getopt. Ik dacht eigenlijk dat ik wel zo langzamerhand aan bloei kon beginnen aangezien de planten al verder zijn die van het verslag van skunkmonster, maar op aanraden van djbroertje (hier de link naar de vraag hier op t forum)wacht ik er nog een week of 1 a 2 mee.

 

Zo staan de planten er nu bij.

 

gallery_29696_11669_135284.jpg

 

gallery_29696_11669_684936.jpg

 

gallery_29696_11669_69226.jpg

 

Deze foto's zijn van gisteren en inmiddels is plant-a dus getopt en heeft ze t scrog raster bereikt.

Edited by quanah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer.

 

Even een vraagje.

Hoe ver groeit de plant nog door nadat ik m in bloei heb gezet ?

 

Ik wil de plant niet helemaal gaan vastbinden op het rooster, maar meer de takken gewoon uitspreiden zoals

wordt gedaan. Dat betekend dus dat ze sneller omhoog zullen gaan waardoor ik mogelijk wat ruimte tekort ga komen. Maar ik weet dus niet hoeveel ze nog doorgroeien.

 

Na het voetbal zal ik even wat foto's plaatsen om te laten zien hoeveel ruimte er nu nog is enzo.

 

Hier zijn ze:

 

Plant-a twee dagen na het toppen. De scheuten komen nu net door het scrog scherm heen (ik zeg scherm per nu, want dat is toch prettiger dan rooster of raster :spliff:

gallery_29696_11669_307097.jpg

 

Hier de tent met nog ongeveer een meter aan ruimte tussen het scrog scherm en het filter.

gallery_29696_11669_366218.jpg

 

gallery_29696_11669_448290.jpg

Ze zien er blij uit B)

Edited by quanah

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm orange bud.. lekker idd. vroeger ook veel gerookt.

de opstelling ziet er leuk uit, plantjes ook B)

 

veel succes ermee!

 

peace

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hele goeie herinneringen aan Orange Bud & eigenlijk zou er een oude soortjes coffeeshop moeten zijn, maar misschien iets voor de nabije toekomst.

Van wie is die feminised Orange Bud???

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van wie is die feminised Orange Bud???

De zaadjes komen van wietzaadjes.nl. Eigenlijk zou ik met pp aan de slag gaan, maar de gs had ze steeds niet en toen ik de orange bud feminised zaadjes zag, heb ik ze maar gekocht. Ik heb geen idee of ze ook een beetje betrouwbaar zijn, maar het werd binnen 2 dagen bezorgd met een bonus white widow zaadje erbij.

 

Een old-skool herbs coffeeshop zou zeker een goed idee zijn :spliff:

 

Inmiddels heb ik ook 1 pp ontkiemd en deze gaat per vandaag naar buiten (nu nog even op de vensterbank) aangezien ik de tent nu op 12/12 heb gezet.

 

Vandaag heb ik ook iets meer als 4 liter water gegeven. ph was 6.1 en de ec 1.4 na toevoeging van voeding (canna groei). Het water heb ik langs de zak met aarde in de plastic bak gegoten waardoor het dus onderin de bak komt. Probleem hierbij is dat ik, welliswaar wel gaten in de zak heb geprikt maar, niet iets van hydrokorrels of grind onderin de plastic bak heb gelegd waardoor het meeste water via de zijkanten wordt opgenomen en minder in het midden. Dus de volgende watering ga ik van boven doen.

 

Over 2 weken ga ik de 250W bloei lamp erin hangen en met bloei voeding beginnen. Tot die tijd alleen nog kraanwater met een klein beetje ph- (groei) om het af te zuren naar 6.1.

 

Als iemand denkt dat ergens iets beter kan, dan hoor ik het graag uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond,

 

Foto's van dag 28 (dag 2 van de bloei).

 

De scheuten komen her en der door het scherm heen.

 

gallery_29696_11669_405.jpg

 

gallery_29696_11669_47419.jpg gallery_29696_11669_105882.jpg

 

.. en hier nog wat sfeerimpressies ..

 

gallery_29696_11669_15747.jpg gallery_29696_11669_19513.jpg

 

gallery_29696_11669_144381.jpg gallery_29696_11669_88149.jpg

 

gallery_29696_11669_31293.jpg

 

De powerplant die ik buiten wil laten groeien staat nu nog voor het raam in een hele grote emmer naar de zon te wijzen. Voor het extra bio gevoel heb ik ook wat wormen opgegraven en aan de aarde toegevoegd. Wanneer het snachts wat minder koud is ga ik de emmer officieel naar buiten verplaatsen. Wellicht dat ik daar dan ook een verslag van maak en wie weet mag ik dan volgende keer ook naar het CANNA seminar komen <_< .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles gaat zeer voorspoedig. De 1e week bloei is achter de rug en er is nog niets van bloei zichtbaar (voor zover ik kan zien).

 

Ik probeer de plant zo breed mogelijk te houden door uitlopers die boven het scherm uitkomen zo ver mogelijk naar de buitenkanten te leiden.

 

Zie hier het voor aanzicht.

 

gallery_29696_11669_66513.jpg

 

Enkele van de grote bladeren die boven het scherm uitkomen buig ik ook terug naar onder het scherm om zodoende meer licht op de toppen te laten schijnen die nog net onder het scherm zitten.

 

De grootste plant (die ik getopt heb) had ik eigenlijk eerder moeten toppen want nu beginnen de bovenste uitlopers boven het scherm. Daardoor vond ik het iets te ingrijpend om ze helemaal weer naar onder het scherm te buigen. Ik was ook een beetje bang dat ik dan iets stuk zou maken, dus die 2 uitlopers heb ik met een soort ringetje teruggebogen naar het scherm. Nadat ik het net had gedaan, leken ze er niet zo blij mee, maar inmiddels komen ze al weer omhoog (1 dag later).

 

gallery_29696_11669_44325.jpg

 

Bij de gs had ik nog canna booster willen halen maar dit hadden ze niet meer. Wel heb ik pk13/14 gekocht voor de 6e week van de bloei en ik heb een spulletje meegekregen voor in het sproeiwater. Hier besproei ik ze nu om de 2 dgen mee en volgens mij vinden ze het wel fijn.

 

Hier nog een foto van de screen of green .

 

De plant linksachter heb ik net naar achter gebogen. Ze is niet cameraschuw ofzo <_<

 

gallery_29696_11669_39050.jpg

 

Vragen waar ik nog niet helemaal uit ben:

- wanneer moet de bloeilamp erin ?

- wanneer kan ik het beste beginnen met bloeivoeding ?

Ik wil er over een week mee beginnen, maar als iemand met verstand ervan zegt dat het beter is om er nu al mee te beginnen, dan wil ik dat best overwegen :P

- hoe lang moet ik door blijven gaan met buigen ? in principe kan ik dat blijven doen tot het einde natuurlijk, maar een ander principe is dat het goed is om de planten zo veel mogelijk met rust te laten. dus waar ligt de balans ?

- is het nuttig om het gebladerte onder het scherm, wat straks geen licht meer vangt, weg te knippen ? en zo ja .. wanneer moet ik dat doen ? (vermoedelijk op het zelfde moment dat ik moet stoppen met buigen en de bloei zijn gang zal laten gaan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hier kan ik zeker wat info opdoen over ruderalis scrog en met een paar vragen die jij stelt zit ik ook te worstelen.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vragen waar ik nog niet helemaal uit ben:

- wanneer moet de bloeilamp erin ?

Zou ik nu doen.

 

- wanneer kan ik het beste beginnen met bloeivoeding ?

Zodra je eerste bloemvorming ziet.

 

- hoe lang moet ik door blijven gaan met buigen ? in principe kan ik dat blijven doen tot het einde natuurlijk, maar een ander principe is dat het goed is om de planten zo veel mogelijk met rust te laten. dus waar ligt de balans ?

Zou er na een week 12/12 mee stoppen.

 

- is het nuttig om het gebladerte onder het scherm, wat straks geen licht meer vangt, weg te knippen ? en zo ja .. wanneer moet ik dat doen ? (vermoedelijk op het zelfde moment dat ik moet stoppen met buigen en de bloei zijn gang zal laten gaan).

Nee, eventuele zijtakjes onderin wel zodat je minder fluf krijgt.

 

Ps. Mooie foto's kerel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man,

Leuk nog zo'n 250w kwekert erbij :)

Ziet er allemaal goed uit hoor!

In principe kan je nu al beginnen met geven van bloeivoeding, geen probleem hoor..

De lamp zou ik wisselen pas als de groei eruit is, anders heb je kans dat je plantjes bij het wisselen nu heel erg gaan strekken. :D

En wat betreft stoppen met buigen: doe ik ook altijd wanneer de plant gestopt is met groeien en je veldje lekker vol is....

Als de plant is uitgegroeid zou ik alles onder het gaas raster wegdieven, want alles wat daaronder gaat groeien is toch alleen maar fluf en de plant kan zich dan gaan concentreren op dikke en harde toppen boven het gaas.

Veeel succes verder en hoop op dikke toppen,

Groetjes SmokeyB

 

Ps: hoor jij niet thuis in de micro/fluohoek?? Torsten? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit ik volg je, orange bud heb ik maar weinig kunnen kopen in de shop, maarja

waar ik woon zijn er niet echt shops

ook weer leuk 250 watt in een dr60

 

veel succes

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reakties allemaal, ik was al even bang dat er niemand ooit nog zou reageren .. maar nu ineens heel veel :)

 

Nuttige info allemaal. Alles verandert dus als de plant stopt met groeien. Morgen ga ik beginnen met bloeivoeding, de 5ltr gieter staat al klaar met water (afgezuurd en wel).

 

Wat ik me dan nu afvraag is hoe je kan zien dat de plant is gestopt met groeien. Of makkelijker nog zou zijn, hoe lang na het omzetten naar 12/12 blijven ze nog doorgroeien ? Of verschilt dat per plant ?

 

Excuus dat ik in het verkeerde forum was gestart, ik dacht dat ik de goede had gekozen. Learning all the time ..

 

Vandaag even geen foto's want de dames slapen al en een ieder weet dat je nooit slapende dames moet wekken !

 

@fredtrash: bizar .. geen shops in wietopia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeger wel gerookt ja Orange Bud.. lekker in de zomer in de zon .. Pfffffff ;)

 

 

 

Succes , alles ziet er netjes en verzorgd uit :)

 

 

 

:D

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik me dan nu afvraag is hoe je kan zien dat de plant is gestopt met groeien. Of makkelijker nog zou zijn, hoe lang na het omzetten naar 12/12 blijven ze nog doorgroeien ? Of verschilt dat per plant ?

 

Verschilt inderdaad per strain, kan je vertellen dat bij een PP of een NLX het ongeveer 10 dagen duurt voor eerste bloei zichtbaar word na omschakeling 12/12.

Daarna zullen ze nog een week of 2 a 3 doorgroeien, wel steeds langzamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@quanah geen shops shops maar vroeger meer dan genoeg en goede kwaliteit

alleen is dit de laatste jaren serieus achteruit gegaan, vandaar mijn eigen kweek

ook :)

ben benieuwd hoe je orange buds het gaan doen volgende keer wil ik verschillende

soortjes proberen mss zet ik er ook eentje

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is week 7 aangebroken en tevens 3e dag van de 2e week van de bloei .. zo volgen we het allemaal nog :huh:

 

Na het bijwerken van het verslag ga ik de bloei lamp erin hangen en de klok een uur vooruit zetten, zodat ze weer keurig van 7 tot 19 wakker zijn. Ik neem aan dat 1 uurtje slaap minder, de planten niet zal verstoren.

 

Hier de foto's van de afgelopen week. Ik ben inmiddels gestopt met buigen en laat alles nu met rust. De bloei is in ieder geval duidelijk zichtbaar, dus de spanning stijgt.

 

hier heb ik net 1 tak naar links gebogen.

gallery_29696_11669_158971.jpg

 

close-up van die tak.

gallery_29696_11669_80239.jpg

 

hier staat de tak een dag later alweer overeind.

gallery_29696_11669_162068.jpg

 

nogmaals de weggebogen takken die nu alweer fier overeind staan. het ringetje waarmee ik ze vastzet is hier even verborgen achter een blad.

gallery_29696_11669_223301.jpg

 

screen of green

gallery_29696_11669_126269.jpg

 

linksachter is nog een topje wat door het scherm komt wat anders (zonder scroggen) waarschijnlijk weinig licht had gezien.

gallery_29696_11669_185022.jpg

 

de eerste draadjes .. misschien wel t eerste draadje

gallery_29696_11669_34746.jpg

 

Verder valt er even weinig te melden. Alles gaat zeer voorspoedig. Ik geef nu 2x per week 2 a 3 liter water met bloeivoeding. Ook heb ik de buisafzuiger nu continu aan op zo'n 30% vermogen en er is buiten de tent helemaal niets te ruiken. In de tent gaat het steeds lekkerder ruiken (tis even proppen maar ik pas er net aan in :huh:)

 

Door het hele lente gebeuren en het gekweek met plantjes, heb ik enigszins de kolder in mn kop gekregen en heb ik gelijk mn hele balkon volgezet met allerlei kruiden en plantjes en veel cactussen ook vooral.

Daarnaast heb ik een compostemmer aangeschaft en heb ik compostwormen opgegraven met het idee om de volgende kweek zo organisch mogelijk te gaan doen.

 

Dit vooral omdat hier ergens op het forum iemand de vraag had gesteld wat nou echt biologische voeding is. Hier is nog niet helemaal een antwoord op gekomen. Maar een beetje zoeken op het internet levert van allerlei nuttige info op :)

 

Hier de discussie over wat biologische grond/voeding is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond.

 

Eindelijk een mogelijk probleempje in aantocht ..

 

De planten zitten op dag 20 van de bloei en ik heb het idee dat ik wellicht toch iets te vroeg (dag 15) met de bloeilamp ben begonnen, want volgens mij gooien ze er nog even een groeispurtje tegenaan. Ik denk dat ik nog zo'n 15cm over heb en dan kan de lamp niet meer verder naar boven (ik houd 25cm afatand tussen lamp en planten).

 

Dus zit ik even na te denken over hoe dat op te lossen. Alle ideeen zijn welkom.

 

Zelf denk ik dat het meest logische is om het scrogscherm 10 cm omhoog te halen en dan nog 1x alle toppen naar beneden te buigen (de hoogste plant komt er zo'n 20cm bovenuit). Maar aangezien de bloei er nu wel inzit, vroeg ik me af of dat zomaar kan zonder deze nadelig te beinvloeden.

 

Anderszijds .. als ze niet meer dan 15cm groeien, dan hoef ik niets te doen, en die optie heeft mijn voorkeur. Maar wegens gebrek aan ervaring hiermee, heb ik geen idee met hoeveel groei ik nog rekening moet houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...