Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ras Ganja Don

Microkweek in tent met Tneon!

Recommended Posts

Inleiding:

 

Ik ga over een tijdje (binnen nu en 2 maadje's) een micro kweek beginnen. Ik heb al een aantal onderdelen in huis en ik moet nog wat spullen bestellen. Hieronder kan je lezen wat ik al heb en wat ik nog moet gaan halen. Ook komt hieronder een plan van aanpak te staan met een paar vraagje's. Ik hoop dat jullie mij goede tips kunnen geven en mijn vragen kunnen beantwoorden.

____________

 

De opzet:

 

Al in huis:

 

1x Tijdschakelklok Voor de verlichting Vermogen: 16 Amp.maximaal 3500 Watt

 

1x Koolstof filter Voor de actieve uitlaat De filter is zelfgemaakt met actieve kool

 

2x 120x120 mm Pc fans 12 volt 1 voor de actieve inlaat en 1 voor de actieve uitlaat

 

1x Adaptor 5 volt Voor de actieve inlaat

 

1x Adaptor 9 volt Voor de actieve uitlaat

 

Nog aan te schaffen:

 

1x S.J.Darkstreet DS 60ll

http://www.wietforum-shop.nl/s.j.darkstreet-ds-60ll.html

 

1x 2x Secret Jardin Tneon lampen inclusief armatuur Welke wattage ik ga namen weet ik nog niet, wand ik moet de stroom kosten zoveel mogelijk beperken.

http://www.wietforum-shop.nl/complete-set-...2x-pl-buis.html

 

1x Easy roller set Voor de ophanging van de armatuur

http://www.wietforum-shop.nl/easy-rollers-per-paar.html

 

1x Max/Min thermo/hygrometer

http://www.wietforum-shop.nl/max-min-thermo-hygrometer.html

____________

 

De plantjes:

 

1x Big bang autoflower - Greenhouse

 

1x Green-O-Matic autoflower - Greenhouse

_____________

 

De voeding:

 

1x Canna Terra Professional Plus medium Speciaale kweek aarde

 

1x 10 liter hydrokorrels Voor een laagje onder het medium en voor een laagje boven op het medium

 

1x 1 Liter Terra Vega Voeding voor in de groeiperiode

 

1x 2 Liter Terra Flores Voeding voor in de bloeiperiode

 

1x 250 ml Rhizotonic Krachtige wortelstimulator

 

1x 500 ml Cannazym Bescherming tegen wortelziekten, en zorgt dat er een optimale groeisituatie voor de plant wordt gecreëerd door de betere luchtregulering in het substraat

 

1x 250 ml Cannaboost Voor dikkere en hardere toppen en de plant word minder vatbaar voor ziektes en plagen. Ook verhoogd het de opbrengst Ik ga dit samen met Canna PK 13.14 gebruiken voor een optimaal resultaat

 

1x 500 ml PK 13/14 Verhoogd de opbrengst Ik ga dit samen met Cannaboost gebruiken voor een optimaal resultaat

____________

 

Mijn vragen:

 

Welke wattage Tneon lampen zou ik gebruiken? Ik zit zelf te denken aan 1x 2x 36 watt omdat ik dan de stroom kosten het meeste beperk. Kan ik als ik 1x 2 x 36 watt gebruik ook nog een goed resultaat uit mijn planten halen?

 

Ik heb een tijdklok met een vermogen van: 15 Amp. maximaal 3500 watt. Kan ik hier mijn lampen inclusief armatuur gewoon op aansluiten of moet ik hier echt een relais tussen plaatsen?

 

Is voor de rest de opbouw goed?

____________

Slot:

 

Ik hoop dat jullie mij goed op weg kunnen helpen en mijn vragen goed beantwoorden. Tips, vragen of gewoon leuke reactie's zijn altijd welkom. Alvast hartelijk dank!

 

Met vriendelijke groeten van: Ras Ganja Don

 

Blessing and One Love in the name of the most HIGH Selassie I Jah Rastafari!

Edited by Ras Ganja Don
Handtekening aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg, je mag ook wel een beetje eigen inzet tonen als je hulp wil hoor! :rofl

 

Maar ff serieus, dat is flink wat info en plannen.

2x36W is te klein voor een DS60, de regel is ongeveer 400W/m2, en de DS60 is 0,36m2, oftewel heb je wel minstens 2 setjes nodig van de 2x36W - je lichtspreiding is dan ook al veel beter.

2x 2x55W lijkt me nog beter, dan heb je een goede lichtverdeling met genoeg licht.

En 2 autoflowers? Dan is is die 1x 2x36W wel goed, maar dan moet je de helft van je tent eigenlijk onbenut laten.

Je hebt goede plannen, maar toch ook weer niet :lol:

De Easy Rollers zijn mooi, maar wat als dat plastic draadje smelt en je armatuur naar beneden valt? Ik heb de armaturen opgehangen met metalen kettingen, misschien dat jij het beste een metalen ketting als veiligheid kan maken (met tie-wrap vastmaken voor de laagste stand e.d.), als het draadje dan kapotgaat wordt de klap opgevangen door de ketting.

Je uitlaat is ook niet krachtig genoeg om door een koolstoffilter te komen volgensmij, zelfs een zelfgemaakte.

1x 2 liter Canna Terra bestaat volgensmij niet, wel 2x 1 liter of 1x 5 liter.

 

Etc. etc..... Je moet dus nog even kijken hoe je het qua aantal planten en verlichting gaat aanpakken :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@markz

weet niet wat jij allemaal doet in je hok/tentje :rofl

 

smelten van het draadje vd easy roller, je hebt volgens mij de klok horen luiden ergens :lol:

 

Kans is wel dat de verlichtingskap te weinig gewicht heeft vd rollers maar.....

 

 

Je hebt 2x 12V PC fans en daarvoor heb je dan als adapters een 5V en een 9V?

Hoe ga je dat verder doen dan? koop dan een schakelbare adapter (van 0-12 volt voa standen op de adapter zelf) of een led regelaar waar je je fans op aan kunt sluiten.

 

Hoop tevens dat je planties niet gaan ruiken, met een home made filter redt je het meestal niet (of zeer regelmatig verversen/vervangen van kool of hele filterding).

 

qua wattage vd Tneon, 2x 36W x 2 is heel mooi, ga je hoger dan moet je de inblaas en afzuig af gaan stemmen (zwaarder),

tot 150W kun je vaak nog wel af met grotere PC fans die gedimnd/geschakeld kunnen draaien.

 

Ik houdt met een 110M3 110W PLL (zelfde als T-Neon) in een kastje van (hxbxd) 1.00 x 47 x 59.5 de temperatuur prima onder de 28C, zelf ga ik na wat bouwwerk bij mij in huis met 1.5 mnd ook een auto flower rondje draaien in mijn DR60.

Hang daar dan 4x55w in maar wel met een buisafzuiger op controller en een "echte" filter ander is dat gewoonweg geen doen.

In een tent heb je een stukje minder controle over je klimaat tov een hok/kast, puur omdat een tent bijna niet isoleert en dat betekent dus snel warm en warmte uitstraling om de tent heen en snelle afkoeling bij lamp uit of als de aangevoerde lucht koel is.

 

succes maar nog wel ff wat meer topics doorspitten die ook een Ds/DR60 tentje als opzet hebben, bespaard je een boel apparatuur id kast :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ganja,

 

Je hebt een goede keuze gemaakt met de DS60 :rofl

Deze manier van kweken kan ik elke beginner aanraden...

Maar doe het dan ineens goed met vier shackzilla's onder 250W :lol:

 

Gewoon Donnie imiteren en de eerste keer 1op1 draaien...

Check dit geweldig Topic.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn vragen:

 

Ik heb een tijdklok met een vermogen van: 15 Amp. maximaal 3500 watt. Kan ik hier mijn lampen inclusief armatuur gewoon op aansluiten of moet ik hier echt een relais tussen plaatsen?

 

Die vraag heb ik eigenlijk ook, ik heb namelijk nog zon schakelaar van de blokker. Mijn Tneon is ook 36 wat.

Via de zoek functie kon ik het nergens vinden. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die goedkope schakelklokken zijn waardeloos. Heb ze in het begin ook gebruikt, maar na 3 stuks die niet meer goed werkten op een gegeven moment heb ik deze gekocht bij WFshop.

 

Een relais is altijd beter! Maar 1 Tneon kan ook op een goede schakelklok.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er geen brandgevaar oid mee kan ontstaan dan gebruik ik geen relais voor mijn 36 w.

Lekker low budget :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
@markz

weet niet wat jij allemaal doet in je hok/tentje :rofl

 

smelten van het draadje vd easy roller, je hebt volgens mij de klok horen luiden ergens :lol:

 

Dat draadje is toch plastic? En tuurlijk, de kans dat dat ding kapotgaat of smelt is klein, maar de kans dat met zo'n dun draadje iets misgaat is veel groter dan met een metalen ketting lijkt me toch? Ik durf helaas niet op zo'n dun plastic/iets draadje te vertrouwen, maar als jij er ervaring mee hebt zegt dat natuurlijk meer dan mijn gedachten :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ras Ganja Don,

veel succes met deze ronde en van harte welkom!

Wat betreft jouw handtekening:

 

Besluit was: géén banners, alleen een beperkte handtekening zonder al te veel fratsen en zeker niet te groot.

Paar ter zake doende links naar je topics is prima, maar geen kreten in size 100 :rofl

 

Ik ga ervan uit, dat je deze post nog niet gelezen had,

vandaar dat ik effe jouw eerste topic-post verandert heb.

 

 

 

@MarkZ,

ik vertrouw de Easy Rollers al jaren,

mijn verlichting hangt aan 4 van de 5 Kg-Rollers.

gallery_5351_9677_752969.jpg

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, raar dat ik dan toch een waarschuwing had gelezen, was vast iemand uit de metalen kettingenfabriek :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik moet dus gaan kijken voor 12 volt adapters voor de pc fans, een betere tijdschakelklok en misschien een betere filter voor de actieve uitlaat. Zijn er misschien producten die mij aangeraden worden. Ik heb zitten denken om die 100 mm buis ventilatoren te halen uit de wietforum shop (zie: http://www.wietforum-shop.nl/buis-ventilator-100-mm.html) maar het tentje komt op mijn slaapkamer te staan dus ik denk dat dat veel te veel geluid maakt.ik twijfel dus nog over wat ik moet doen met de lucht filter en de in/uitlaat qua ventilatoren. Tip's graag

 

Raspect and one love

Edited by Ras Ganja Don

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...