Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cedric33

Afzuiging / filter

Recommended Posts

Ik wordt er helemaal kribbig van dat elke keer als ik dingen ga opzoeken ik nooit aan het eind een conclusie heb. Het lijkt wel alsof ik lees en lees en lees, maar daarna denk van joh, ik moet nog meer lezen.

Om maar een combinatie te maken van lezen en doen, probeer ik alles maar in een topic neer te plempen zodat mensen mij misschien kunnen sturen of bepaalde ideeen die ik heb te ontkrachtigen of bevestigen.

 

Waar ik al lezende achter ben gekomen is dat ik tot nu toe moet letten op diameter van het ding, en de m3/hr volgens mij. Met een kastje van 40x80x60 vraag ik me af of zo'n klein ventilatortje als hier beneden het kan trekken. 90m3 afzuig capaciteit, tig keer meer dan mijn kastje. Vraag ik me wel af of zo'n dingetje wel nog genoeg kracht heeft als er ook nog een filter voor hangt.

 

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_n...amp;navi=oben_2

 

Nu maar eens even kijken naar filters, ik heb namelijk wel wat profi filters gezien die redelijk geprijst zijn. Maar eigenlijks wil ik eens kijken of het NOG goedkoper kan. Als iemand iets weet dan zou ik het graag horen, maar nu eerst zelf maar eens zoeken. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, nou die zelfdoe oplossingen is wel leuk, maar dit ding is niet duur en scheelt weer werk.

http://www.wietforum-shop.nl/wilco-carbon-filter-250m3.html

 

D'r staat 250m3 in link, maar tis er een van 100m3 volgens site. Nu vraag ik me af, ondanks dat deze boven de afzuigcapaciteit van de afzuiger komt, is het mogelijk om voldoende door het filter te trekken ivm de kleine ruimte van het hok? Of zal ik toch een grotere afzuiger moeten zoeken? :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

185m3 badkamerfan van pflieger met een 150m3 filter kan ook :smoke

 

ik heb in hokje van (hxbxd) 1.00x0.47x0.60 een afzuigertje van 100m3 met een filtertje van 100m3 waardoor ik uitblaas, aanzuigen door filter trekt de pflieger badkamerfan niet.

Met een zware geurplant (zoals een S5) is het net niet te doen overigens, ik ruik lichtjes buiten de kast iets.

 

Uitblazen door is de aangewezen weg bij klein volume m3, je hebt helemaal geen plek voor een filter in je kastje :P

die 100m3 filter past ook voor geen meter in mijn kastje (qua ruimte wel maar dan mis je weer ruimte voor en gehannes met).

Als je gaat uitblazen door je filter wel de buitendoek aan de binenkant van je filter monteren (ff bijknippen of waemkapfilter erin doen) om verstopping vd openingen door stof te voorkomen, omgekeerde van bescherming aanzuigen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reply lostchild, ben als een blinde in de elektrowereld dus beetje hulp is welkom :smoke

 

Ik ga dus dan inderdaad maar lucht door de filter blazen ipv zuigen, zo'n joekel van een filter past al snel niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...