Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

eaker

stek maken van plant in bloei

Recommended Posts

Ik heb gezocht hier, gegoogled maar ik kom er niet helemaal uit.

Als ik een plant die in de bloei staat weer op 18/6 zet springt ie weer in de groei.

Volgens mij komt dat de smaak en effect niet echt ten goede, maar als zoiets per ongeluk gebeurt en je er pas een paar dagen later achterkomt, neem ik aan dat je m wel weer op 12/12 kan zetten ipv. weg te gooien. iemand ervaringen of weet wellicht meer over dit soort experimenten? (topics?)

Het zou natuurlijk fantastisch zijn als je van die kleine rot takjes onderin je bloeiplant stekken kan maken en snel op 24/24 zetten, kunnen ze aanslaan uberhaupt? wortels maken?

Ik weet dat die krengen zo taai zijn, dat je vrij gemakkelijk een top kan afknippen en m op een andere geknipte tak van een compleet andere plant (en andere soort) kan zetten.

Hoe dan ook ik stel me beschikbaar voor nominatie voor meest domme vraag op wietforum. At least I made you smile I guess <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb zelf ook al is hier over nagedacht, en niet echt iets gevonden ; enige keer dat ik iets heb gezien wat daar op lijkt is van een film; The perfect garden , staat in parts op youtube, stukje over een medische groeier; je herkent hem aan ze hippie shirt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor dat kan. Heb ik ook al meerdere keren gedaan. Je hebt soms wel wat geduld nodig met wortelen en je zult zien dat al het oude blad afsterft als het nieuwe geregenereerd is. Schoon werken want doordat de bloemen afsterven ben je gevoelig voor schimmels. Sommigen knippen ze er af, ik laat ze altijd lekker zitten tot ze er vanzelf afvallen op den duur <_<. Autoflowers bloeien gewoon door trouwens :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dat is goed nieuws! Ik ben al (of pas) 4 jaar aan het growen en het is niet een keer in me opgekomen om een paar stekjes te nemen van de mooiste planten aan het einde (of paar weekjes eerder) van de kweek, niet persé voor tijdswinst, maar ´t scheelt ook weer zaden kopen plus je kiest de mooiste feno als het al duidelijk te zien is.

En waarom is dit niet algemeen bekend? ik heb behoorlijk veel gelezen op dit forum <_<

 

hier de youtube met stukje over regeneration:

http://www.youtube.com/watch?v=NvUKnfku0G0

 

Laat duidelijk zijn dat klonen van een normale groeiplant ongetwijfeld het beste is, maar het zijn interessante alternatieven; of stek nemen aan het einde van de bloei, of gewoon de toppen oogsten en de rest van de plant weer op 18/6 gooien. Die hippie had een plant staan die al 3 keer was geregenereerd.

Eerlijk toegegeven, ik ben nog wel eens lui om weer een nieuwe kweek te starten, en verlies ik vaak weer een paar weken/maanden (en zit ik zoals nu zonder wiet, slappe hasj hier in Spanje-miskoop). Maar toppies afknippen en boel weer in de groei gooien klinkt goed. Ik ga het proberen als deze kweek klaar is over 5 weken, beetje bij beetje de rijpste toppen afknippen en als ie helemaal kaal is geknipt gooi ik ze weer in de groei :lol: Nog een voordeel dat je op die manier dus meer rijpe toppen oogst. Ja, het kost wat meer tijd en meer electra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...