Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vogeltje

nieuw hokje

Recommended Posts

hallo nu de koelkast op de bult ligt heb ik een andere koelkastje gemaakt maar graag zou ik een advies over afzuigen of uitblazen en zou er ook een fancontrol in moeten de opstelling is als volgt

 

1x 2x 36 watt tneon

1x koolstoffilter 250 kuub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het de bedoeling dat de afzuiger in de kast komt of?

 

 

Wil je goedkoop haal je een buis zuigertje van 200m3 of iets met een goedkoop fancontrolertje van 3 tientjes. Ben je niet meer als 100 euro kwijt.

Wil je een iets stillere afzuiging en is het geen probleem dat het niet stealth is dan kun je ook een softbox halen van 250m3 die je buiten je hok plaatst. Ik zou dan gaan voor

een stalen, die zijn stiller dan zijn mdf variant.

 

 

Je moet jezelf ook afvragen hoeveel je wil uitgeven voor een hokie van 72 watt. Mischien voldoet een pc fan ook wel, ik heb hier geen ervaring mee.

 

 

Inlaat passief, 3 keer groter dan je inlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi vogeltje,

 

je kunt 1 keer kiezen bij een filter: Inblazen of aanzuigen. Op zich maakt het weinig uit, maar 1 maal gekozen kun je niet meer terug veranderen. Ik heb al in je album zitten kijken maar ze zijn onzichtbaar. Er staan 8 foto's in, maar mogelijk niet in een album, in ieder geval niet te zien voor stervelingen zoals ik.

 

Als je heel stil wilt werken kun je een boxje bouwen met daarin het filter (met de flens naar buiten) en daarin ook de afzuiger (met de aanzuigslang naar buiten) en die kist zet je buiten je kweek-kastje. Door die kist dan aan de binnenkant te bekleden met schuimrubber of isolatiewol kun je zelfs de lawaaigste afzuiger stil maken.

Als ik kon tekenen op dit ding dan zou ik het doen. Misschien probeer ik dat later even.

 

Groetjes,

 

chassie

 

*edit* toch nog gelukt te tekenen:

gallery_22580_8167_2989.jpg

 

vragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie op je foto's dat je filter onderin staat.

 

gallery_28183_11552_23439.jpg

 

Die kan beter boven in. Daar zit straks de warmte. Nog beter is het om alleen bovenin af te zuigen, en het filter buiten te plaatsen in een kist (zie de tekening boven), dan heb je ruimte en afvoercapaciteit genoeg om nog wat spaarlampen bij je lamp te hangen. Als je onderin een plankje maakt dat je in hoogte kunt verstellen dan kun je de lampen op een vaste hoogte monteren bovenin.

Ik denk dat je er makkelijk 4 spaarlampen bij kunt hangen in de hoeken. Als je "stick" modellen neemt en die horizontaal monteert dan kun je je lichtvermogen aanzienlijk verhogen, en dat komt de opbrengst zeker ten goede.

 

Het regent toch veel, dus dan heb je wat te knutselen <_< (meteen ook nog wat bling bling op de binnenkant van het deurtje misschien?

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...