Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

6ieks

600w Female seeds 9x Bubblegummer

Recommended Posts

Moet echt even een relais er tussen mocht de vsa het begeven heb je echt een probleem <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, maar dan vind ik het wel jammer van de homegrown dat die mij dit niet heeft verteld. Het gaat hier tenslotte om de brandveiligheid!

 

Ik zal daar asap voor kijken!

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik mij nu net afvroeg is hoe het komt dat we een relais tussen een 600w lamp moeten steken terwijl we allen wel eens een apparaat (elektrisch verwarmertje bv) van tussen de 1000w à 2500w aanzetten zonder een vsa en/of relais er tussen te steken? Ook dacht ik ergens (want is niet te vinden op het net) dat de vsa die ik heb (afbeelding) twee apparte "baktjes" heeft, zou dit dan niet kunnen zijn dat deze zowel een vsa als een relais heeft?

 

Voor de rest gaat alles vrij goed veronderstel ik.Op twee na zijn ze allen uitgekomen

wu2b5z.jpg

 

maar...

 

...1 zit met zijn stengel uit maar de rest zit nog gebogen onder de aarde wat op zich normaal is, maar hij heeft een scheur in zijn stengel aan de bovenkant. Hieronder een foto, je ziet het niet goed op de foto maar het is een scheur in het verlengde van de steel, ongeveer 3mm lang, bovenaan.

i4r0r4.jpg

 

 

Dan heb ik nog eentje die zijn blaadjes niet wil openen omdat er iets aanhangt, wat het is weet ik niet maar ergens wil ik de natuur niet forseren en ga ik ervan uit dat de plant sterker wordt als hij meer moeite moet doen.

9apffl.jpg

 

 

Het is vooral die met het scheurtje dat mij zorgen baat.

 

De lamp hangt nu op 57cm om precies te zijn, temp is min 20° max 30.7°, lv is min 22% max 30%. Ik moet nog steeds een luchtbevochtiger gaan kopen maar zal dit pas in het weekend kunnen doen. Hopelijk blijft het de goede kant uitgaan!

 

 

Bedankt voor de feedback!

Tot morgen waarschijnlijk :smoke

 

Yuuuuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo,

 

Leuk allemaal man!Ik ken precies je gevoel,ik ben nu net ook bezig voor de eerste keer uit zaad.Het ontkiemen en alles...geweldig :smoke:

Bubblegum ook een lekker soortje trouwens,die staat ook nog op mijn verlang lijstje om een keertje te growen :P

 

Heel veel succes,en maak er wat moois van!

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik volg je ook man! Ziet er allemaal leuk uit.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

We zijn nu dag 6 en er zijn er maar 7 van de 9 uitgekomen. Op de foto kan je zien dat ik ze nog een kast geef. Ik laat ze verlopig in de sponspotjes zitten.

Die ene met zijn scheur had een lange stengel en heb die dan ook wat dieper gestoken zodanig ie gelijk komt met de rest maar ook zodanig de plaats waar de scheur zit stevig vast zit. Lamp hangt op 55cm, temp min 21° max 34°, lv min 37% max 77%.

 

Mag ik de volgende keer als ik ze water geef wat wortelstimulator erbij geven?

 

 

wb7uat.jpg

 

8voi9h.jpg

 

2d0mn42.jpg

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

9qfn28.jpg

 

Ze zien er gezond uit vindt ik. Heb de 2 niet ontkiemde zaadjes uit het sponspotje gehaald. 1 was ontkiemd maar zat vol schimmel en was niet genoeg ontwikkeld, in de vuilbak ermee! Wel jammer :P. De andere zag er nog goed uit, niet ontkiemd en als ik er op duwde voelde hij stevig aan. Die heb ik gisteren tussen twee watjes in een potje afgedekt en in de tent gezet waar het goed warm is. Hopelijk wordt dit nog iets... Verder heb ik iets wat last van te veel lv, schommelt continu rond de 70% wanneer het licht aan is en zit nu in de tweede week?!

 

 

Met vriendelijke groen,

6ieks

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

2cfrsqt.jpg

 

Lv tussen de 50% en 70%, temp min 19.4° max 32°. Dit gaat over 24u.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaat lekker! Groeie maar meisjes :shutup:

 

 

Indeed :spliff: alleen jammer dat er een zaadje is beginnen schimmelen en een ander maar niet wil uitkomen terwijl hij er nog perfect uitziet! Die zit nu nog steeds tussen twee watjes.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl Greetings,

 

 

Even een korte update:

 

Heb eigenlijk niet echt een probleem met de kindjes, ze zien er allemaal even schattig uit :spliff: Alleen krullen de blaatjes iets naar boven maar denk dat het iets te droog stond :lol: Op de foto's heb ik juist water gegeven.

Die ene met het scheurtje in de steel heeft wel wat rare kuren maar dat komt wel goed denk ik (plantje in het midden). Ze ziet er even groen als de anderen uit en groeit mooi mee, behalve dat ze maar 1 nieuwe scheut laat komen ipv 2 zoals het normaal gezien gaat.

 

Alle schatjes samen, mijn harem :no

 

10z06si.jpg

 

 

Ons zotje met de kuren :wOOt

 

2582crk.jpg

 

Eentje willekeurig van dicht bij (ze is wel wat verlegen) :wtf2:

 

6nwfip.jpg

 

 

Zou zo denken dat ik sla aan het kweken ben :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed toch! En dat er 7 ipv 9 uit zijn gekomen is niet zo erg. Ze gebruiken die vrije ruimte toch wel. Bij mij waren er ook 18 van de 20 uitgekomen en heb inmiddels toch een aardig veldje vol... :shutup:

 

Ik wil die Bubblegum ook een keertje draaien, ga je zeker blijven volgen. Heb in het verleden ooit een keer Bubblegum stekken gehad, was meteen mijn beste oogst ooit. Die toppen worden echt keihard van Bubblegum!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo :spliff:

 

Korte update:

 

Lamp hangt op 52cm

Temp is 32°c

Lv is 58%

Het middelste schatje blijft haar kuren vertonen. Het blijft interessant om te volgen :shutup:

Zit met een lichte blad-opkrulling bij de meeste schatjes. Hoe komt dit? Te warm? Te vochtig? Te veel water of te weinig water?

 

121bo9k.jpg

 

2j34hh2.jpg

 

11ih6it.jpg

 

Groentjes! :wtf2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te warm te weinig water lamp misschien te laag ken van alles wel verzinnen :spliff:

 

Zei het je toch al hang de 600watt niet te laag dan krijg je problemen en huppa je ziet het :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgensmij inderdaad te warm ja, heb ik zelf bij mijn TNeon's ook omdat ik ze dicht op mijn planten heb zonder dat de lucht weg kan of dat een PC-fan ertussen blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed ook dat het verdampingsproblemen zijn dus te weinig water of teveel en dan te warm. Hoe warm is het water wat je de planten geeft want daar zou het ook nog wel is aan kunnen liggen. Het water wat je geeft mij namelijk de temperatuur hebben vann je substraat.

 

Mvg. Jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik mij nu net afvroeg is hoe het komt dat we een relais tussen een 600w lamp moeten steken terwijl we allen wel eens een apparaat (elektrisch verwarmertje bv) van tussen de 1000w à 2500w aanzetten zonder een vsa en/of relais er tussen te steken? Ook dacht ik ergens (want is niet te vinden op het net) dat de vsa die ik heb (afbeelding) twee apparte "baktjes" heeft, zou dit dan niet kunnen zijn dat deze zowel een vsa als een relais heeft?

 

Een stukje terug gekeken. Je vraag is nog niet beantwoord.

 

VSA op Wiki

Wat staat er als max vermogen op je tijdschakelaar.

Bij mij geeft hij bijv. 3600 Watt en zit er een 400 W op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef lauw water aan de pantjes, maar zal inderdaad waarschijnlijk de lamp zijn die te laag hangt (52cm). Ik ga ze vandaag naar 55 à 60 cm verhangen.

Ik geef ongeveer dagelijks 200cl water/plant, wat zeker nodig is want voor het water geven staat de aarde iets aan de droge kant.

Temp schommelt meestal rond de 28° en LV meestal rond de 55%.

 

@ merrybreeder: op timer staat 2300w > 600w aangesloten. Stekkerdoos staat er 3500w en 600w aangesloten.

 

Ik heb een Davin DV12 relais besteld, die komt deze week aan.

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoww 6ieks

 

leuke opzet man!

 

waar komen de zaden vandaan?? bubbles my favo soortje ben benieuwd!

 

ik ga je volgen man :shutup:

 

greetz pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites
yoww 6ieks

 

leuke opzet man!

 

waar komen de zaden vandaan?? bubbles my favo soortje ben benieuwd!

 

ik ga je volgen man :wtf2:

 

greetz pablooow

 

Merk: Female Seeds > Bubblegummer, aangekocht bij de Alien in Ijzendijke. Volgens mij een van de beste homegrow shops, goede prijs en een zee aan informatie.

Zijn er wel maar 7 van de 9 uitgekomen, maar dat zal wel niet aan het merk liggen :spliff:

 

Leuk om te horen dat ik wat volgers heb! :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow 6ieks,

 

idd een verstandige aankoop alien is 1 van de goede shops :spliff:

 

good luck gozer!

 

pablooow :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greetings :)

 

Eerst en vooral! Bedankt voor de vele reacties!!! :rofl

 

 

Ik zit met enkele vraagskes...

 

1. Mijn lv schommelt heel de tijd rond de 60% à 65%, soms zelfs 70%! Nu kan dit op zich nog geen kwaad, maar dan vraag ik mij af of dit in een later stadium ook zo blijft en wat je dan moet doen om de lv naar beneden te krijgen? Temp is min 25°, max 31°.

2. Ik weet wat dieven is maar vindt nergens terug op de forum wanneer je dit best doet?

3. Plantjes staan nu 12 dagen in 11L potten en zijn gemiddeld 8,5cm lang met reeds 5 "vertakkingen/ nieuwe scheuten" (hoe noem je dit nou weer?). Wanneer zet ik ze best in bloei? Is het nu al een goed idee om dit te doen? Bij de eerste kweek iets sneller en minder mag wel.. :lol:

4. Eentje (afb 1.), plantje rechtsonder in de groep heeft wat minder mooie blaadjes en ook wat gele spikkels?

 

Lamp hangt nu op 69cm

 

df7hn5.jpg

 

5oxnwi.jpg

 

292l82q.jpg

 

Denk dat dit het zo ongeveer is, ....verlopig toch :D

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Een vochtvreter kan helpen, iets anders zou ik niet weten. Maar is die LV zo hoog met licht aan of uit? Je max temperatuur is iig te hoog!! 31 graden is veel te hoog, zeker als ze net staan, beter rond de 26. Vanaf week 4/5 is het minder erg als de temp wat hoger is.

2. Ik dief nooit, maar ik denk zo rond week2 van de bloei.

3. Hangt van je ruimte af, staan ze dicht op elkaar of hebben ze genoeg ruimte? Hou er rekening mee dat ze nog een week of twee / drie groeien als ze al in de bloei staan.

4. Ik denk dat het door de warmte komt, iemand een ander idee?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Give thanks!

 

Lv is zo hoog met licht aan. Temp heb ik nu naar de 27,7° gekregen en lv naar 62%.

Heb momenteel 7 plantjes staan op 1,2m x 1,2 x 2m. Ik denk ze binnen 3 dagen ongeveer in bloei te zetten.

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...