Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

Blumat irrigatie

Recommended Posts

Hoi!

 

Ik heb een blumat irrigatiesysteem aangeschaft met 5 maxi en 5x normale kegels.

 

gallery_16607_11447_14480.png

120l kuip: 3 maxi's

80l kuip: 2 maxi's

3x 15l pot: elk 1 normale

 

Nu vroeg ik me af hoe ik deze het beste positioneer in de volgende opstelling?

Moet de kegel aan de buitenkant of in het midden?

Richt ik de verdeeldruppelaars dichtbij de stam, aan de buitenkant van de kuip/pot of net in het midden?

Hoever moet je een tensio meter van een verdeeldruppelaar steken om correcte metingen te bekomen?

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmiddag,

 

Ikzelf had de blumat een beetje aan de zijkant van de pot erin staan,en het druppel slangetje zo'n 3 a 5 cm bij stam vandaan.

Je tensio vraag weet ik zo niet...

 

Succes!

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk even in de handleiding die je erbij hebt gekregen.. staat er duidelijk uitgelegd in meerdere talen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

De handleiding zegt niks over positionering, anders had ik geen topic geopend:). Misschien doe ik te moeilijk en steekt het zo nauw niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel 1 tip meegeven.

 

Aan het begin het porcelein van de BLumats op dezelfde hoogte te houden van je stekblokje.

 

Ik had mijn Blumat er helemaal in gestoken en de planten groeide niet omdat de wortelen geen water pakte op die diepte!

 

Nu ben ik na 1 week wel gezakt en pakken de wortelen wel weer op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het een aantal jaar terug geprobeerd op allerlei manieren en kan alleenmaar zeggen voor mij WERKT HET NIET blumat!!!!van alles geprobeerd maar uit eindelijk vondt ik het niet werken!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de afstand tussen het einde van het slangetje en de cone moet 8 cm zijn. De druppels moet zo'n 3 cm naast het stekblok vallen. Ik raad je aan de tensiometer schuin in de grond te stoppen zodat het keramisch gedeelte onder het stekblok zit. Bij het blumat systeem wordt de aarde vochtig in de vorm van een ui. niet alle aarde zal nat worden.

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenstaand is de way to do it!

 

Ik gebruik nu tegenwoordig ook metselzand, wordt er vochtigheid bewaard bij de randen en gebruik je minder water.

 

Een laagje van metselzand van 3 cm doet wonderen.

 

Niet ander zand gebruiken, daar zit zout in (metselzand is zoutloos ivm met beton)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...