Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El Magico

808Watt T5, Northern Light, PP en Sannies Jack, allen zaad.

Recommended Posts

Hey Magier het ziet er goed uit hoor, die nachttemp kunnen ze wel hebben maar wel op het randje, 1-2 graden koeler en ze gaan zeker stilstaan afhankelijk van de bodemtemperatuur zelf.

 

Knakken is alleen maar beter voor de opbrengst :shutup: Als ze tegen het dak zitten krijgen ze ook niet veel licht :spliff:

 

Keep 'em green!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti

 

Ik hoop dat er deze keer bij mij ook niets negatiefs uit zal komen. De tijd zal het leren. De planten krijgen van mij

op dit moment Coinnesseur A/B, Big bud, Bud Candy Morther earth tea en een klein beetje carboload.

Waarom doel je op stikstof?

 

@ Donnie

 

Die nachttemp is zeker op het randje. De bodemtemp zal ook rond die koers liggen. Ga hem vanavond is meten.

Eventueel kan ik bijverwarmen met een 250Watt keramische kachel, alleen heb ik het niet zo op die dingen ivm

brandgevaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

In tegenstelling tot mijn stekken topic gaat het hier niet goed.

 

Allereerst hebben de planten veel te hard gegroeid waardoor sommige meer dan 75cm zijn geworden ondanks het knakken

van bijna alle planten. Hierdoor heb ik enorm lange planten met grote internodeafstanden. De onderste zijtakken zijn wel goed

ontwikkeld maar de meeste zullen nooit de bovenzijde halen van het 'hoofdtoppendek'.

 

Door deze harde groei moest ik iedere dag de lamp omhoog plaatsen. Op zich geen probleem, maar als je dat 1 dag niet kon doen heb

je een probleem. En dat probleem was er dus. Hierdoor zijn er een stuk of 6-7 net beginnende hoofdtoppen verbrand. :rofl

Daar gaan mijn grootste gewichten..

 

Ik heb de planten allemaal moeten snoeien en dieven, omdat er anders helemaal geen licht bij de zijtakken kan komen. Het blijkt wel dat deze

Northern Lights uit zaad enorme groeiers zijn en ik ze veel eerder op 12-12 had moeten zetten. Ook was het een fout door meteen 4 bloeilampen

met kleur 827 erin te laten hangen.

 

Kortom balen, balen en nog eens balen.

 

Ook is het zo dat de bloei er maar heel erg traag in komt, ik zit al op dag 22 bloei en heb nog nauwelijks topvorming. Zou dit kunnen komen door het

knakken en dieven of zou het gewoon aan het soortje Northern Light liggen?

 

Het oerwoud

gallery_19633_11131_698341.jpg

 

gallery_19633_11131_769158.jpg

 

Verbrande hoofdtop. 1 van de 7.

gallery_19633_11131_194405.jpg

 

Topvorming bij Sannies Jack (ligt wel op schema)

gallery_19633_11131_544578.jpg

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tovenaar,

Ik ben geen fan van natrappen, maar de belangrijkste fouten heb jezelf al genoemd.

Northern Lights uit zaad enorme groeiers zijn en ik ze veel eerder op 12-12 had moeten zetten. Ook was het een fout door meteen 4 bloeilampen met kleur 827 erin te laten hangen.

 

Mijn aanpak zou nu zijn:

Alle buizen 865 erin.

De dames een extra lange nacht gunnen, 36 uur donker laten staan. Hierdoor wordt het groeihormoon afgebroken en de bloei gestimuleerd. Hierdoor krijg je nog een eenmalige groeispurt en daarna gaan de plantjes nog maar kleine stukjes omhoog kruipen.

Daarna buigen en met draad vastzetten.

De verbrande hoofd-toppen afknippen tot de eerstvolgende internode, de NL is toch nog niet zo veer in de bloei. De eersten sub-toppen worden dan de volgenden hoofd-toppen.

(Hetzelfde gebeurt bij een scrog!)

Als je het niet vertrouwt, kan je dat met alle NL´s doen. Je bekomt gewoon grotere sub-toppen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi El Magico,

 

wat een narigheid weer.

 

Ik denk wel dat de adviezen van Torsten een oplossing kan betekenen. Ik zie ook dat de planten erg snel reageren op een kleur-wissel.

 

en wat betreft de bloei, bij zaadplanten is het wel normaal dat ze niet heel snel in de bloei gaan, al zal het wel bij ieder soortje verschillen.

 

Als je toch beslist om de dames te gaan toppen, kun je wel weer een gelijkmatig veldje maken.

 

 

succes met de keuzes.

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsti en DJ

 

Het is gewoon eiegn schuld dikke bult.. :rofl

 

Bedankt voor jullie nuttige adviezen weer! Ik zal dit plan is uitvoeren vanavond en is kijken wat er van gaat komen. SCROG in

the house.

 

Schema Torsti ter bevestiging:

 

Eerst 36 uur donker, daarna buigen en vastzetten(heb ik zo'n groen net voor), verbrande hoofdtoppen afknippen.

Niet eerst de verbrande hoofdtoppen vastzetten?

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tovenaar,

hoe staan de planten nu erbij?

Is het allemaal gelukt?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Torsti,

 

Heb het erg druk met werk dus geen tijd gehad. Uiteraard wel alles geknakt op dezelfde hoogte. Nog geen ijzerdraad gebruikt dus,

ik ga ze vanaf nu geen dag met rust laten.

 

Vrijdag pas een update.

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook benieuwd naar vrijdag, maar gaat vast nog wel goed komen met liefde en de juiste aandacht.

 

hou ze mooi he,

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo onder het genot van een BHO budder sigaretje, maar even een update.

 

Ik heb wat advies van Torsti ingewonnen omdat mijn planten als een gek aan het groeien waren,

en ik ze maar moeilijk kon remmen. Vandaag heb ik alle platen flink gemarteld ofwel geknakt. Ook

heb ik om sommige takken ijzerdraad gespannen zodat ze niet weer te hard omhoog groeien. De

groei is er ook bijna uit naar mijn idee. Ik zit nu op dag 26 12-12

 

Ook heb ik er twee bloeilampen bij in gehangen. Alle planten zijn nog steeds er hoog, zo'n 65-70cm,

maar het doel is nu om alle zijkanten die er zitten meer licht te geven en hoplijk uit die zijtakken nog

wat meer groei te trekken de hoofd- en subtoppen zo goed als gelijk staan. Een soort van Scrog dus, maar

dan zonder scrognet. Ik verwacht nu wel dat ik alles moet gaan vast zetten met draad omdat ze anders te

zwaar gaan worden. We wachten af. OOk heb ik de oderste 2-4 takken gedieft omdat deze toch niet meer

omhoog zullen komen en slechts fluf zullen produceren.

 

Wanneer de groei er echt uit is gaat de lamp op 5cm van de planten en gaan de bloeilampen erin. Misschien

dat dat zondag gaat gebeuren,.

 

De Sannies Jack en Powerplants liggen al voor qua bloei. De NL blijven allemaal achter, maar er zijn al duidelijke

topjes te zien.

 

Knaktime

gallery_19633_11131_225970.jpg

 

gallery_19633_11131_65180.jpg

 

gallery_19633_11131_139563.jpg

 

gallery_19633_11131_290321.jpg

 

gallery_19633_11131_594669.jpg

 

Onderzijde na knakken en dieven

gallery_19633_11131_679606.jpg

 

Topvorming NL

gallery_19633_11131_11560.jpg

 

 

Knakring zodat hij niet meer zal gaan hangen en weer wat stevigheid opbouwd.

gallery_19633_11131_258857.jpg

 

Gedieft

gallery_19633_11131_482321.jpg

 

Greetz El magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...