Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mick1

zaad planten

Recommended Posts

Beste medegrowers ,,

Na 2 draaien NLX uit stekken te hebben gedraaid , wil ik nu wel eens uit zaad gaan kweken . Ik heb 30 zaden KO KUSH uit sannie's sjop gekocht . Wil deze van zaad opkweken tot het eindproduct (Neem er geen stekken van) . Wie kan mij vertellen hoe ik het het beste aan kan pakken ? Iemand een goeie link ? Krijg het zelf niet gevonden .

bvd Mick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Site van sannie :wacko:

 

Kijk on de kweekverslag topics..

 

Ontkiemen op natte watten

Plaatsen in de de spongepot

Zodra de plantjes uitgekomen zijn in de potten plaatsen

En onder de verlichting.

 

Zo moeilijk is het toch niey.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem de zaadjes en stop ze in de grond.

 

Top de planten na een paar weken, zet de toppen als stek onder 12-12 in een apart klein kastje en na 2-3 weken weet je welke de mannen zijn en die haal je eruit.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhh podenco... Hij wil gewoon direct kweken.

 

 

Dus je komt er vanzelf achter welke de mannen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd er word te moeilijk gedacht over dit topic terwijl het super simpel is even lezen en hij had het geweten. Zo moeilijk is het toch niet een zaadje tot een plant te laten groeien?

Het gaat bijna van zelf.... Dus beetje on nodig topic maargoed hij heeft wel antwoord gekregen :wacko:

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek al paar jaar alleen maar uit zaden. Je hebt grofweg 2 opties. Alles planten en dan vrij snel alle planten op 12/12 zetten en als het begint te bloeien de mannen weghalen. Dit kan voor open ruimtes zorgen. Dat kan je zelf beter inschatten in jouw situatie dan dat ik dat zo kan.

 

Andere manier is voorbloei spotten, dit kost echter tijd. Voorbloei kan je bij de meeste soortjes spotten vanaf de 6de internode, soms ook bij 7de of 8ste, staar je daar niet op dood. Dit betekend dat je planten al die tijd nog op 18/6 staan meestal ben je toch wel week of 4 aan kwijt voordat de voorbloei zich laat zien.

Waar je met voorbloei op moet letten staat mooi in dit topic http://www.wietforum.nl/Het-Grote-Man-Of-V...pic-t28123.html

Voordeel vind ik wel dat je ze hierna nog kunt overpotten. Nadat de mannen weg zijn heb je meestal wat meer ruimte die je wilt opvullen. Doordat ze nog op 18/6 staan ken je zelf bepalen wanneer de ruimte groen genoeg is om het om te schakelen naar 12/12.

 

Meestal kies ik voor de tweede optie en start ik op koffiebekertjes met een mix van 50% allmix en 50% zaai en stekgrond afgedekt met plastic folie met een paar gaatjes hierin per bekertje. Hierin gaat 40ml water met bacto per beker, zaadje planten op plus 0,5mm diepte. Na het ontkiemen, als ze zeker een dag of 5 boven de grond zijn, zet ik ze in 4liters en na de voorbloei als ik weet wat de vrouwtjes zijn zet ik deze op 25liters tot de ruimte bijna helemaal groen oppervlak heeft waarna ik ze op 12/12 zet.

Nou had ik nogal haast dit keer en heb ik ze na het ontkiemen direct op 11 liters gezet. Toen de plantjes net iets groter waren als 20cm heb ik ze in de bloei gezet, binnen 10 dagen kon ik de mannen verwijderen. Toen dacht ik nog damn wat een ruimte over, zonde van het licht. Maar nu ik midden week 3 bloei zit is toch alles aardig gevuld, valt ook niet tegen.

 

Zou zeggen succes ermee. Het is niet moeilijk, alleen de eerste keer wellicht wat onbekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kweek al paar jaar alleen maar uit zaden. Je hebt grofweg 2 opties. Alles planten en dan vrij snel alle planten op 12/12 zetten en als het begint te bloeien de mannen weghalen. Dit kan voor open ruimtes zorgen. Dat kan je zelf beter inschatten in jouw situatie dan dat ik dat zo kan.

 

Andere manier is voorbloei spotten, dit kost echter tijd. Voorbloei kan je bij de meeste soortjes spotten vanaf de 6de internode bloei, soms ook bij 7de of 8ste, staar je daar niet op dood. Dit betekend dat je planten al die tijd nog op 18/6 staan meestal ben je toch wel week of 4 aan kwijt voordat de voorbloei zich laat zien.

Waar je met voorbloei op moet letten staat mooi in dit topic http://www.wietforum.nl/Het-Grote-Man-Of-V...pic-t28123.html

Voordeel vind ik wel dat je ze hierna nog kunt overpotten. Nadat de mannen weg zijn heb je meestal wat meer ruimte die je wilt opvullen. Doordat ze nog op 18/6 staan ken je zelf bepalen wanneer de ruimte groen genoeg is om het om te schakelen naar 12/12.

 

Meestal kies ik voor de tweede optie en start ik op koffiebekertjes met een mix van 50% allmix en 50% zaai en stekgrond afgedekt met plastic folie met een paar gaatjes hierin per bekertje. Hierin gaat 40ml water met bacto per beker, zaadje planten op plus 0,5mm diepte. Na het ontkiemen, als ze zeker een dag of 5 boven de grond zijn, zet ik ze in 4liters en na de voorbloei als ik weet wat de vrouwtjes zijn zet ik deze op 25liters tot de ruimte bijna helemaal groen oppervlak heeft waarna ik ze op 12/12 zet.

Nou had ik nogal haast dit keer en heb ik ze na het ontkiemen direct op 11 liters gezet. Toen de plantjes net iets groter waren als 20cm heb ik ze in de bloei gezet, binnen 10 dagen kon ik de mannen verwijderen. Toen dacht ik nog damn wat een ruimte over, zonde van het licht. Maar nu ik midden week 3 bloei zit is toch alles aardig gevuld, valt ook niet tegen.

 

Zou zeggen succes ermee. Het is niet moeilijk, alleen de eerste keer wellicht wat onbekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks allemaal , ga er tegenaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...