Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

InsaneInTheMembrane

Eerste kweek 10x Sannie's Jack

Recommended Posts

Ziet er mooi uit!

Maar bedoel je niet pistels? Die lange "haren" die van wit naar bruin verkleuren?

Trichomen moet je met een goed vergroot glas (10x), microscoop of camera met goede macrostand bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Bloeifase dag 68

 

Hier weer een update van de 2 dames;

 

Ben zelf niet al te enthousiast, ze zijn niet veel gegroeid laatste periode, en ook het blad bovenin bij de toppen lijkt nu af te sterven.

Ook lijkt de voorste plant een aantal ''gekke'' toppen te hebben.

 

Plant 1

 

gallery_28960_11529_2063806.jpg

 

gallery_28960_11529_2063806.jpg

 

Plant 2

 

gallery_28960_11529_1254843.jpg

 

Voorste top plant 1, rest plant 2

 

gallery_28960_11529_1056979.jpg

 

Alles bij elkaar

 

gallery_28960_11529_1778047.jpg

 

gallery_28960_11529_1789913.jpg

 

 

Hoelang nog denken jullie?

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi insane

 

Ik heb je verslag gelezen van begin tot eind en zie veel leuke en leerzame dingen die ik vast zal tegen komen :D

Wel een lange groei periode heb je maar wat zullen ze monsterlijk worden :book:

 

Wat er is met je planten durf ik niet zeker te zeggen maar door al dat lezen valt mij wel op dat je royaal bent met de voeding, maar ff wachten wat anderen zeggen ;)

 

Heel veel succes met je planten ik zal duimen voor een geslaagde oogst :verrygood

 

Groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je verslag vluchtig gelezen en zag geen een keer het woord Ph/EC voorbij komen?!..

 

Kan (aan de puntjes te zien) dus teveel voeding zijn of je Ph waardes kloppen niet..

Koop een Ph/EC meter en je weet wat je geeft, hou dat goed bij (kijk naar de plant) en maak je eigen kweekschema..

 

Ook zien de toppen er wat fluffie uit, hoop voor jou dat dit niet zo is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Pacman!

Leuk dat je de tijd hebt genomen om het verslagje door te lezen.

Ik ben inderdaad tegen het een en ander aangelopen, van enorme beginnersfouten tot kleine schoonheidsfoutjes.

Wat je zegt over de voeding, ik denk dat je gelijk hebt... Het was misschien iets te veel van het goede om gelijk organisch te kweken.

Er was een te lange groeiperiode met een nogal ''faal-scrog'' ook al ziet het er wel ontzettend leuk uit zo.

Ik hoop inderdaad op zoveel mogelijk reacties van mensen die enigszins kunnen aangeven wat beter had gekund.

 

 

Hey Sr Smoke-A-lot :verrygood

 

Dat komt omdat ik organisch gekweekt heb, en daarbij geen afgezuurd water/voeding nodig heb. (Als ik het goed heb begrepen tenminste, ik had dat helemaal aan het begin ergens gelezen en ben er daarna volledig vanuit gegaan)

Wat de toppen betreft, vooral de 2e plant ( zie foto's ) vind ik zelf redelijk compact aanvoelen. De toppen van de eerste plant (vooral de bovenkant) zijn simpelweg merkwaardig te noemen, was op een gegeven moment bang dat ze helemaal vol zouden zitten met zaad. Wat gelukkig niet zo bleek te zijn.

 

Helaas gaven beide van jullie geen antwoord op de vraag die ik de vorige posts had gesteld, namelijk hoelang jullie denken dat ze nog moeten.

Ik vraag dit omdat ik van verscheidene mensen hoor dat wat de voorgeschreven bloeiperiode aangeeft, lang niet altijd correct is en ook per plant verschilt.

En ik wil natuurlijk op precies het juiste moment oogsten.

 

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeilijk te zeggen vanaf een foto, zelf zie je het beter..

 

trichrome_oogsten.jpg

 

Dus pak een vergrootglas/microscoop/camera of whatever en check ze :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een aantal minuten gefascineerd door het vergrootglas gekoekeloerd te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn planten zich nu in de eerste categorie bevinden.

Dus dat wordt nog wel even.

 

Super schema trouwens! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man,

 

Zeer interessant verslag waar in zeer veel dingen staan die ik nu ook tegenkom bij mijn eerste binnenkweek.

Ik houd ook een verslag bij al heb ik al een paar dagen geen update gepost :verrygood Ook ik gebruik de bio methode van sannie dus ik heb geboeid gelezen wat jouw resultaten zijn. Ik ga nog even rustig alles lezen want heb sommige stukken overgeslagen haha. Vooral de posts van skunk zijn erg uitgebreid.

 

Wanneer denk je te gaan harvesten?:book:

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag

 

:D

 

Planten gaan lekker, komend weekend de laatste update voor oogst.

Schat in dat ze over 6-8 dagen klaar zijn, geef dan ook geen voeding meer.

 

Ik heb vernomen dat je rond deze tijd je potten moet ''flushen''

Oftewel, grote hoeveelheden aan liters water door je aarde laten stromen.

Nu heb ik smartpots, en weet niet of dat proces daarbij toegepast moet worden

 

Ook is het zo, ik heb gescrogd en daardoor zitten mijn planten nog in het scrognet.

Dus, iemand een oplossing?

 

;)

 

 

Insane

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

flushen moet je doen in de 4de & 6de week van de bloei ; in de fase waar je in zit moet je alleen water geven & gewoon stoppen met voedingen , een beetje extra water & drain kan geen kwaad, maar in tegenstelling tot het flushen ; stop je nu niet met water geven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Oh, dan had ik dat verkeerd begrepen.

Nee, ik ben niet gestopt met water geven :D

 

De trichomen zijn in enkele dagen tijd veranderd, het grootste deel van plant 1 zit in fase 2 van het schema (zie boven)

Geheel plant 2 bevind zich in fase 3.

 

Toch lijkt het me verstandig om nog een paar te dagen te wachten.

 

Picca's dit weekend...

 

Er mag trouwens gegokt worden :lol:

Maar dan wel puur voor de lol, had begrepen dat het niet meer toegestaan is om samples naar de winnaar op te sturen.

 

Laat het maar horen, ik ben benieuwd

 

;)

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste update!

 

Nou, het laatste weekend voor deze ronde. :o

 

Ik vind de toppen mooi van kleur en herken de heerlijke haze geur gelijk!

 

Hier de foto's

 

gallery_28960_11529_165946.jpg

 

gallery_28960_11529_1858659.jpg

 

gallery_28960_11529_1129139.jpg

 

gallery_28960_11529_460697.jpg

 

gallery_28960_11529_900637.jpg

 

 

Woensdag de oogstdag, dan laat ik jullie nog wat foto's zien en dan zit het erop :whip:

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man,

 

Ziet er goed uit, ben ontzettend benieuwd hoeveel je eraf gaat halen. Laat dat zeker nog ff weten :o

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ja ik ook! Kan letterlijk niet meer wachten :o

Ik ga woensdag oogsten, dus het natgewicht laat ik dan gelijk horen.

Wanneer ze droog zijn, naar schatting zo'n 5-7 dagen, laat ik zo snel mogelijk het eindresultaat horen met foto's natuurlijk.

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogstdag!! Nou ik ben benieuwd wat je eraf haalt haha.

 

Knip ze !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn ze al droog is het wachten nog vol te houden :o ik ben benieuwd wat de eindstand word :whip:

 

Groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmiddag heren

 

Ik moet zeggen dat het toch een heerlijk moment was toen ik knetterstoned de planten ging knippen, wat een ervaring :bier

Ben helaas geen secure knipper, en het moet dan ook zeker nog wel een keer gebeuren.

 

De foto's zeggen genoeg lijkt me, ik kreeg het echter niet voor elkaar om alle toppen tegelijk in beeld te brengen.

Voornamelijk één top is echt heel erg groot en compact, hij staat ook duidelijk op de foto.

 

Ik heb helaas nog niet iets van een weegschaal, dus dat moet ik snel nog even regelen.

Mijn schatting is 50-70 gram droog, maar ik kan er ver naast zitten...

 

Nouja hier de foto's dan:

 

gallery_28960_11529_1148698.jpg

 

gallery_28960_11529_127085.jpg

 

gallery_28960_11529_114575.jpg

 

gallery_28960_11529_715235.jpg

 

gallery_28960_11529_1039320.jpg

 

 

:o :whip:

 

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er lekker uit insane :whip: nu nog ff wachten en dan laten weten hoe het smaakt

 

Mooi gedaan :o groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel,

 

Ben benieuwd of ze lekker roken. Zijn ze niet een beetje groen? Lijkt wel of ze net iets langer hadden gemogen..maar misschien ben ik gek :o

 

Ltrzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je verslag vluchtig gelezen en zag geen een keer het woord Ph/EC voorbij komen?!..

 

Kan (aan de puntjes te zien) dus teveel voeding zijn of je Ph waardes kloppen niet..

Koop een Ph/EC meter en je weet wat je geeft, hou dat goed bij (kijk naar de plant) en maak je eigen kweekschema..

 

Ook zien de toppen er wat fluffie uit, hoop voor jou dat dit niet zo is ;)

 

Met de combi,lightmix,buffertabs,schimmels,bac bloei voeding hoef je niet af te zuren of je ec te meten.Mijn kraanwater is 8.2 en ik heb geen pH problemen,ik heb een ph grondmeter ter controle ;)

Met bio mineraal of synthetisch/chemisch moet je in tegenstelling tot organisch wel afzuren en ec/ph meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ik heb de luchtvochtigheid niet helemaal onder controle, deze is afwisselend van 37 tot 60.

Ik maak me hierdoor enige zorgen, nu het gevaar voor rot toeneemt.

 

Het is me opgevallen dat enkele takjes die aan de top vastzitten zijn verkleurt, ze zijn rood-bruinig geworden.

Is dit een teken van iets slechts?

Kan ik het beter verwijderen?

 

Ik kan op het moment geen foto's maken want de camera kampt met enige problemen.

Graag hoor ik van jullie

 

 

Insane

Share this post


Link to post
Share on other sites

De uitslag is binnen...

 

 

Het is geworden.... 76 gram droog

 

Dit is mijn rookverslag, misschien als iemand het leuk vind om ook een rookverslag te maken, moet je even een PM sturen :D

 

Rookverslag

 

Soort: Sannies Jack

Grower: Insane

Breeder: Sannie

Bloeitijd: 13 weken

 

Uiterlijk

De toppen zien er niet heel mooi uit, er zijn sommige ietwat verdorde/verbrande stukjes. Ook zit er nog vrij veel blad aan en zijn ze over het algemeen vrij fluffy.

De opbouw van de toppen ziet er wel goed uit, en de thc ziet er ook heerlijk uit.

Het uiterlijk krijgt een 6.5

gallery_28960_11529_1540957.jpg

 

 

 

Geur:

De geur is niet zo sterk, maar heerlijk zacht en zoet. Toch had ik denk ik niet geraden dat het haze was als ik het niet wist.

Het doet me een beetje denken aan de geur van een kerstboom ;)

De geur krijgt een 7

 

 

Smaak:

Ik ben hier heel kieskeurig in, want ik wil echt die lekkere haze proeven, dat is helaas niet het geval. Ik weet niet of het gedeeltelijk door de bio voeding komt, maar de smaak is echt matigjes en gewoon niet te vergelijken met iedere andere haze. Ook hebben de longen het er niet geheel makkelijk mee, af en toe een hoestje. Eigenlijk smaakt het een beetje hoe het ruikt... alleen is de geur aantrekkelijker dan de smaak... als je begrijpt wat ik bedoel.

De smaak krijgt een 4

 

gallery_28960_11529_1152710.jpg

 

 

Effect:

Na 3 dikke joints voelde ik wel wat, maar dat moet natuurlijk al bij de eerste joint komen, en het het ietwat speelse stonede gevoel was al snel weer verdwenen.

Het effect krijgt een 3

gallery_28960_11529_1159149.jpg

 

Overall:

Nou alles bij elkaar; Een wietje dat er best mooi uitziet, naar kerstbomen ruikt & smaakt, en waar je nauwelijks stoned van wordt

 

Ik geef het overall een 6.

 

Ik vond het wel heel leuk om te doen, en heb ook veel geleerd voor de volgende ronde, die overigens in september dit jaar van start gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...