Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bati666

igrow kast

Recommended Posts

Hallo ik zal me ff voorstellen de naam is bati666

 

Heren en dames ik zal het ff in de groep gooien ik heb sinds 2 weken een igrow kast gekocht,en heb daar nu amnesia in staan heb ik me laten vertellen.

ja jullie begrijpen het goed ik dacht ik koop zo kast en ik ga ervoor maar 0 ervaring hebben jullie nog goede tips over de plant die ik heb en of die kast wat is ? alle tips zijn welkom helaas nog geen foto,s maar de volgende keer hou ik het bij

 

alvast bedankt

 

los torros en tot paasen

 

mvg

 

bati666 :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je theorie examen kun je hier zeker halen. Je kunt je hier over alles inlezen dus veel plezier zou ik zeggen.

 

Ik heb de kast zelf niet, maar het schijnt een goede en veilige kast te zijn waar goede resultaten mee geboekt worden bij juist gebruik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je:

 

- oppervlakte

- licht wattage

- afzuiger

- medium

- aantal planten???

 

Als je wat meer over je kast vertelt en welk kweekschema je hanteert, etc. dan kunnen mensen misschien tips geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ervaring mee. De problemen die je zult hebben zijn een hoge temperatuur en lage LV.

 

Tips:

-Zet 'm niet te dicht tegen de muur ivm inzuigen verse lucht via achterkant

-Groei je planten goed voor, voor je ze inde kast zet, geen kleine stekken erin zetten

-ventilatie in je kast maken

-zet iets onder je planten om ze op juiste hoogte vd lamp te krijgen (60/70 cm)

-kast schoon houden

-zwartwitfolie rondom aan de binnenkant

-lampen 's nachts aanzetten ivm hitte

Share this post


Link to post
Share on other sites

"los torros en tot paasen"? Helaas kan mijn vertaalmachine dit niet oplossen, je komt op dit forum niet meer terug voor Pasen?

 

De iGrow kasten waren volgens mij al weer lang geleden de eerste kweekkasten met ingebouwd brandblussysteem, maar voor een omgebouwde tuinkast vind ik ze inmiddels wel heel erg duur geworden. Hoop voor je dat je de kast tweedehands voor een zacht prijsje hebt aangeschaft of dat geld geen enkele rol speelt, de plantjes (stekken?) klinken in ieder geval lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

ehhh :wave: .....er zijn zoveel uitvoeringen van die kasten...en gepimpte kasten.....laat eerst maar een foto zien of uitgebreide beschrijving.

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
los torros en tot paasen

 

bati666 :wave:

Denk dat je best eerst tot pasen leest en dan een kweekje begint man!

 

Ik kan je alleen zeggen dat je hoogstwaarschijnlijk met 0,0 ervaring (lees theorie)moeite zult hebben bij het ontkiemen alleen al.

 

Dus ik zou zeggen pruts er wat op los in dit eerste kweekje post hier alles wat je denkt te moeten doen en LUISTER (Lees lees) wat de mensen jou aanraden te doen!!

 

Zou ook de growguide checken als ik jou was ...

 

Peace en dat je hier veel mag leren ...

 

 

DeeP Rootically Meditation

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is je:

 

- oppervlakte

- licht wattage

- afzuiger

- medium

- aantal planten???

 

Als je wat meer over je kast vertelt en welk kweekschema je hanteert, etc. dan kunnen mensen misschien tips geven.

opvl is ca 1,6m2

2x 400what

2x 300m3 rhino filters

10 planten

afzuiger standaard ?

 

het shema is

1e week groei canna vega c.a 4l water ec 1,2

2e week bloei canna flora c.a 3l water ec 1,2

3e " " " " ± rhizotonic ec 1,3

4e " " '' " ec 1,4

5e " " " '' ± cana boost ec 1,5

6e " " " " ± cana boost ±pk 13-14 ec 1,6

week 7 8 9 idem als week 6 ec 1,7 1,8 1.9

ph 5,8

3e week

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou in iedergeval je ballasten vervangen. :wave: LINK I-GROW TOPIC

 

 

wat zijn de ballasten?

 

wel weet ik dat de vorige eigenaar een keer 2 kachels c.a 3800what

en de 2 x 400 what lampen er in had zitten en toen sprong de tempratuur zekering die is vervangen er zit er nu een in die max 240 graden kan hebben

tevens kunnen er 600 what lampen in

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor je afzuiger moet je 1 kuub/watt rekenen dan zit je safe. meer kuubs = minder hard laten draaien = minder geluid dus ik zou zeggen ga voor min 800m³ afzuig beter is 1000,1250 of 1500 ... (heb je wel juiste filter nodig ook eh)

je ziet zelf dat 't meest brandveilige ook niet brandvrij kan zijn dus zou ik er echt voor zorgen dat je alle mogelijke maatregelen neemt en instudeert om echt problemen te vermijden.

je hebt nog wat te lezen en zoals anderen je ook kunnen zeggen daarvoor ben je wel op het juiste forum ...

 

1 goede raad die ik je kan geven is : ga wat lezen, stel vragen bij dingen die je complex lijken en leer uit fouten maar dat laatste moet je van voordien al in alle maten proberen te vermijden.

succes verder!

DRM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...