Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Phalanopsis

lichtgevende wanden van je kastje

Recommended Posts

he , naast wietforum kijk ik ook nog wel eens op andere plekken op internet. en dit vond ik hier http://www.faqt.nl/technologie/lichtgevend...angt-spaarlamp/

 

Lichtgevend behang vervangt spaarlamp

Door: Redactie | Geplaatst: 31 dec 2010 | Trefwoorden: Aktueel, Technologie | Volg reacties via RSS 2.0 |

 

Een beetje donker buiten? Zet je lichtgevende behang aan. Vanaf 2012 kan het.

 

Lomox, een bedrijf in Wales werkt aan een chemische coating voor op de muren die licht uitstoot. Het resultaat is geen fel licht, maar een zachte gloed in je hele kamer, die zonlicht nabootst en geen schaduwen werpt, zoals conventionele lampen.

 

 

ik ben benieuwd naar het spectrum mischien is het iets om de wanden van de kweek kasten mee te behangen. om het rendemenst nog verder op te krikken.

iemand die hier meer van weet ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk voor de kinderkamer

niet voor je hokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel makkenlijk. Als de lampen uitgaan, neemt de coating het over, en krijgen de plantjes toch nog een beetje licht.

 

Wanneer mogen ze dan slapen? :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien iets voor auto flowers en LED kweekjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ho hee maar ik heb het eens doorgelezen en je kan het aan en uitzetten . het werkt gewoon op elecktriciteit. dus kan via een tijdklok geschakeld worden .

maar het is veel energie zuiniger dan een spaarlamp. ik geloof wel 35 %

ik dacht in plaats van wanden die het licht optimaal weerkaatsen . wanden die ook nog eens zelf licht uitzenden. als ik eraan kan komen wil ik wel eens een test run doen . met twee identeke hokjes . dan de ene met mylar wanden en de andere lichtgevende wanden .

maar dan moet het dus wel eerst ergens te koop staan . :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het idee wel leuk :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

35 % zuiniger en 99 % minder licht opbrengt

 

 

plus zet je dames maar onder chemise brol ik niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wave: hahaha wist jij dat een plant ook op een chemische manier licht omzet in energie . wat dacht je dan ???

met 35% zuiniger word bedoeld dat je dezelfde licht opbrengst hebt maar aleen 35% minder energie ervoor nodig hebt.

na verder onderzoek blijkt dat het bedrijf zelf claimt dat het zelf 50% zuiniger is dan de zuinigste bestaande lampen op de markt.

http://www.lomox.co.uk/articles/technology

bijkomend voordeel is dat je het licht zo op alle plekken van de plant krijft . er zijn geen schaduwen .

hoe langer ik erover na denk . des te meer wil ik een test ermee doen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoeveel lumen geeft die coating op een metertje afstand? of hoeveel lumen geeft die coating per m² ? dit gaan ze dan LEC noemen zeker :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komisch idee maar zal niet echt effectief zijn :wave:

Waar ik weleens over heb na gedacht: om alle wanden te voorzien van tl/ t5 buizen en die achter dun glas of plexieglas plaatsen met uiteraard een lamp aan de bovenzijde, dus puur als bij verlichting...

Niet dat ik dat ga uitvoeren maar het leek me wel grappig.

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat niet werken en trouwens als je eens leest chemise samenstelling

 

 

chemie en planten gaan niet samen ze zullen zelf wel chemishe stoffen bevatten maar

de chemise reactie van lijn verf en dergelijke zijn niet die een plant nodig hebt .

 

dat behang wordt dus niets

 

trouwens wie zegt dat die behang het juiste kleur spectrum heeft om mee te kweken .

 

edit ik neem nog liever men kansen met LED dan met die behang of verf coating

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een beetje geluk heeft het behang het juiste spectrum voor de bloei . nou mensen . als het dan over een paar jaren als de technologie het toe laat ook genoeg lumen uitstoot en niet te warm word. dan is het zaak om een goeie moeder te vinden met perfeckte klonen.

zodat je niet eens meer een lamp hoeft op te hangen in je hokje . je knipt gewoon wiet blad patronen uit het behang en die bevestig je met een papperclip ( ik noem maar iets ) op de bladeren van je plant en ook een soort hulsen over de toppen in groei . elke week een groter. dus op elk blad van de plant een stukje lichtgevend behang .

Het licht komt naar de plant toe deze zomer. hahaha :wave:

kijk het voordeel van telkens de zelfde planten is dat je dan niet elke keer nieuwe stukjes behang hoeft te knippen .

gewoon op elk wiet blad een stukje lichtgevend behang plakken.

volgens de natuurkunde ( geen idee meer wie hem heeft bedacht . de wet .) is een verdubeling van de afstand ten opzichte van de afstand van een meetpunt ten opzichte van een licht bron . een kwadratische afname van de hoeveelheid lumen per cm2 . dus dat wil zeggen hoe dichter op de plant . des te meer rendement van de lichtbron word omgezet in voeding voor de plant.

kweek ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie berekening als je in je achterhoofd houdt dat licht niet verdwijnt of minder wordt "het verspreid over een grotere oppervlakte".

 

Maar ik ben zeker voor een test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de perfeckte symbiose tussen mens en plant .

wij doen alles voor de plant zodat deze optimaal water op kan nemen en voedingstoffen .

ook zorgen wij voor de perfeckte lichtbron met het juiste specktrum zodat de plant licht kan omzetten tot suikers door middel van photosynthese.

we geven ze schimmels van BAC o ook een symbiose aan te gaan voor een optimale vorm van voedingstoffen vergaring door de wortels.

de temperatuur word geregeld door ons .

de juiste zuur graad en ec waarde .

de juiste luchtvochtigheids graad word altijd bewaakt.

en zelfs de temperatuur word door ons in toom gehouden .

en als klap op de vuurpijl zorgen we ook nog eens met elke adem teug ervoor dat zuurstof . wat een afal produckt is voor de door ons zo geliefde plant . word omgezet in het voor planten onmisbare CO2.

en dat doen we alemaal door de liefde van ons mensen voor deze plant.

en als bedankje voor de goede zorgen van ons mensen geeft de plant ons Delta 9 tetra hydro canabidol.

tesamen met nog wat andere werkzame stoffen .

conclusie . canabis en de mens zijn voor elkaar gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die site ook eens doorgelezen

en ziet er toch wel geinig uit om daar eens een test mee te Zien...

hokje wel en hokje niet

 

laat het eerst maar eens op de markt komen :wave:

 

 

En dat wiet voor de mens gemaakt is ....was al wel duidelijk toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten eerste staat er op dat stuk dat je in je link zet niets deftig op

welk kleur spectcrum ed ed

wattage ook niet vermeld

 

LICHT = GEWICHT

 

ga jij maar lekker je plantjes verknoeien met dat uit te testen

maar volgens mij kom je nooit met die rommel aan een deftige wattage

en de opbrengst gaat stukken lager zijn als met TL of een andere soort lamp .

 

dat blijft mijn mening

 

volgens mij gaan ze van die shit geen 100,200, 600 watt dingen maken dus je idee gaat denk wel de vuilbak in

veels te kostelijk en veel te weinig licht opbrengst twas mss leuk geweest maar nope

tgaat niet werken volgens mij welke technologie ook ze komen

 

als je met 20 watt 1kg kan draaien mag jij wel eens bewijzen dan

volgens mij nog niemand gelukt ter wereld .

is maar een voorbeeld he voor 1 kg zal je al met 1000 watt moeten afkomen en meer als 1 plant btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vervanger van de gloeilamp? Hoeveel geld en chemische troep moeten ze wel niet gebruiken om daar behang van te maken?

 

Zelfde als een windmolen, Groene stroom. PFFF, jah, nadat hij gemaakt is jah, en wat kost het om zon ding te maken aan CO2 uitstoot, en dan heb ik het nog niet eens over het onderhoud.

 

Enigste wat wat opleverd is stuwdammen, dan laten ze water door turbines naar beneden gaan, en beneden pompen ze met pompen het water weer omhoog. Gaat 60 % aan verloren, maar toch 40 procent groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

John relax,

 

Als er niets getest wordt, bereik je ook niets. Ik vind het een mooie aanvullende info wat Phalanopsis hier neer zet. Er gaan -mocht het succesvol blijken- heus wel mensen aan de slag voor je, die ook het wattage, kleurenspectrum ed ed beschrijven voor je.

 

Voor nu zijn toekomstige ideeën voor kweken voor mij iig interessant. Gewoon de lichtbron zelf volledig verspreiden. Zit je ook niet met reflectoren etc. om het licht de juiste kant op de buigen.

 

bevordert de gaswisseling niet vermoed ik, om alle bladeren af te plakken :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een stuke van alien growshop

 

Wiet kweken: Licht

 

* De kweeklamp die je gebruikt heeft het meeste impact op je uiteindelijk opbrengst van je wietplanten. Wiet kweken van start tot einde duurt ongeveer 2 maanden en half. Een periode van voorgroei waarbij je de wietplanten opkweekt tot een bepaalde grootte en daarna de bloeiperiode die 8-10 weken duurt bij de meeste wietsoorten. Hoeveel wiet heb je nodig voor eigen gebruik in die periode moet je jezelf afvragen?

* Je hebt verschillende wattages van kweeklampen.om wiet te kweken. De meest gebruikte zijn 250w , 400w hps of 600w hps. Hps betekent hoge druk natriumlamp, voorlopig nog steeds de standaard lamp bij het binnen wiet kweken. Als beginnend kweker moet je rekenen op zo’n halve gram per watt als alles redelijk goed gedaan wordt tijdens het wiet kweken. Dus met een 250w hps kweeklamp moet je rond de 125 gram halen, met een 400w hps kweeklamp 200-280 gram en met een 600w hps kweeklamp 300-400 gram. Als je dus niet genoeg hebt met 125 gram iedere 2.5 maand,dan is het misschien beter om een groter wattage te gebruiken. Hoe meer licht, hoe meer gewicht, het is ook makkelijker om een betere opbrengst te behalen met een 600w dan met een 250w. Een 600w hps kweeklamp is het voordeligste lichtsysteem als je kijkt naar het aantal lumens die de lamp produceert. Een 600w hps produceert bijna dubbel zoveel lumens(licht) dan een 400w. Een 400w hps ongeveer 48.000 lumens en een 600w hps 90.000 lumens. Om hetzelfde aantal lumens te bereiken zou je 800w moeten hebben. Eigenlijk krijg je dus 200w extra power met een 600w hps zonder ervoor extra te moeten betalen aan electriciteit. De meeste beginnende kwekers starten met een 400w hps maar schakelen uiteindelijk toch over op een 600w hps kweeklamp.

* Er zijn verschillende lichtsystemen op de markt die zonder hps werken. Zoals ledlampen en dergelijke soorten systemen. Voorlopig staat de techniek nog niet ver genoeg om hps systemen te vervangen voor het wiet kweken. Ze werken degelijk tijdens de groei maar in de bloei laten ze het afweten. Laat je niet verleiden door mooie advertenties die zeggen dat deze systemen een hps kweeklamp kunnen vervangen. We hebben al menig kweker uiteindelijk teleurgesteld gezien.

 

 

 

die techniek is niet op de markt gebracht om wiet te telen en dat gaat het ook niet voor geschikt zijn

volgens mij hoor ken je beter spaarlampjes gebruiken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...